Gezondheid alle pijlers

Wat te doen tegen kriebelhoest?

07-01-2014 00:09 30 berichten
Ik ben op het moment heel erg verkouden en vooral de nachten zijn een drama. Ik word om de zoveel tijd wakker omdat ik een hoestbui heb omdat mijn keel heel erg kriebelt. Ik hoest dan echt de longen uit m'n lijf soms en inmiddels doen mijn rug en borstbeen pijn door het vele hoesten. Ik heb gemerkt dat water drinken helpt dus staat er een fles water naast mijn bed maar dat heeft weer als nadeel dat ik er 's nachts veel uit moet om naar de WC te gaan.



Heeft iemand misschien tips wat ik zou kunnen doen? Het lijkt me niet dat de slaapkamer te droog is want ik heb condens op het raam. Open zetten kan ook niet want dat wordt te koud/ teveel herrie buiten.
Alle reacties Link kopieren
Hoestspray van Dokter Vogel.
Alle reacties Link kopieren
Vies maar effectief, gelijke delen azijn, honing en stroop. Goed mengen en af en toe een lepeltje nemen. Kreeg het 'recept' ooit van een tante en werkte als een tierelier.
Alle reacties Link kopieren
Warme Roosvicee
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Voor nu heb je er niks aan, maar ik zou morgen echt even de HA bellen voor een hoestdempend medicijn voor de nacht. Voor nu zou ik even flinke borrel nemen die je flink onder zeil helpt. Beterschap!
Heb helaas geen stroop meer in huis anders ging ik dat meteen proberen.



Werkt die hoestspray van A. Vogel beter dan hoestdrank want die werkt maar minimaal ' s nachts. En soms is de prikkel zo hevig dat ik gewoon een bui krijg terwijl ik heb net op heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Manji schreef op dinsdag 07 januari 2014 00:14 Hoestspray van Dokter Vogel.



Hier hetzelfde probleem. Ben niet zo van de homeopatische producten, maar ik zweer nu echt bij die spray.



Hoest nu al drie weken, eerst droge hoest en keel stuk gehoest. Toen verzachtte het mijn keel. Ging later over in kriebelhoest, dit onderdrukt de hoestaanval en beschermt je keel (legt een soort laagje aan). Ideaal voor snachts, staat hier op t nachtkastje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gouwe tip voor je.Koop morgen zo snel mogelijk vicks vaporub, smeer je voetzolen ermee in,en trek sokjes aan als je naar bed gaat.Je hoest verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Ik kreeg die tip een keer,en verdomt het werkt.
Roosvicee ook niet in huis, he jammer. Ga nog maar een keer Vicks Vaporub smeren op m'n voeten, had ik afgelopen donderdag ook al gedaan, had dat ook ergens gelezen, maar toen had ik nog niet echt een idee dat het hielp. Toen zat mijn keel ook helemaal vol met slijm en nu niet meer gelukkig.



Duik nu mijn bed in en maar hopen dat het mee gaat vallen, zal morgen de rest van de reacties lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben doktersassistente en wij adviseren bij kriebelhoest altijd noscapine tabletjes te kopen, dit kan je zonder recept kopen voor 3-4 euro. Als dat niet helpt kan je eventueel vragen naar codeïne bij je huisarts, daarvoor heb je wel een recept nodig. Sterkte!
Sigaret opsteken, werkt altijd bij mij
Alle reacties Link kopieren
Bisoltussin van bisolvon
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Suikerwater. Simpele tip, maar helpt tegen droge kriebelhoest.
Alle reacties Link kopieren
Bij de apotheek Darolan capsules halen. Werken bij mij perfect hiermee een nacht lang kriebelhoest vrij. Kan alleen niet in combinatie met bepaalde medicijnen maar daar adviseert de apotheek je in.
Ga eerst maar eens beginnen met iets waar noscapine in zit. Heb je in drank of tablet.

Dato of bisoltussin (dextromethorfan) krijg je ws nog niet mee bij de apotheek, want dat is niet het eerste keus middel. Daarbij moet je er een vragenlijst over invullen en als je nog niks anders geprobeerd hebt krijg je het niet mee, maar moet je dus eerst noscapine proberen
Alle reacties Link kopieren
Had er deze nacht ook last van. Als mijn hoeststroop onafdoende werkt (zoals vannacht), dan gebruik ik twee kussens, mijn hoofd dus wat hoger brengen...is ook logisch want je krijgt die hoest maar als je ligt, dus liggen met je hoofd wat rechter kan wat helpen, opletten dan dat je er nt teveel nekpijn van krijgt
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, het enige wat echt helpt tegen kriebelhoest is iets dat de hoestprikkel onderdrukt. Vrij verkrijgbaar zijn tabletten of drank met noscapine.



Ikzelf gebruik altijd noscapect :

http://www.apotheek.nl/Me ... er.aspx?mId=10704&rId=447



Vaak houdt kriebelhoest zichzelf in stand doordat je door het vele hoesten je keel irriteert en beschadigd, waardoor je juist moet hoesten. Mijn tip is dan ook om bij ernstige irritatie in het begin de maximale dagdosis netjes verdeeld over 24 uur te slikken, zodat je keel echt rust krijgt.



Let wel op dat je noscapect alleen slikt bij kriebelhoest. Bij een productieve hoest werkt het juist averechts.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt langzaam sabbelen op een laurierdropje altijd goed.
Vicks vaporub op je voetzolen smeren, sokken aan.



Welterusten.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 07 januari 2014 @ 00:21:

Voor nu heb je er niks aan, maar ik zou morgen echt even de HA bellen voor een hoestdempend medicijn voor de nacht. Voor nu zou ik even flinke borrel nemen die je flink onder zeil helpt. Beterschap!voor dit soort dingen hoef je geen arts te bellen, je fietst naar het Kruidvat of Albert Heijn en koopt daar gewoon een kriebelhoest-middeltje.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren codeïnetabletjes, dat scheelt echt een hoop. Recept wordt altijd netjes verlengd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwaar fan van Noscapect of andere medicijnen met noscapine.



Ik kan mezelf helemaal gek hoesten, waarbij ik steeds meer hoest en steeds harder hoest, waardoor ik steeds meer ga hoesten, maar noscapine werkt voor mij erg goed. Overigens slaat het wel op mijn darmen, dus de combi veel drop, veel hoestdrank veel noscapine raad ik je niet aan ;)
Bedankt iedereen, ik zal vandaag even naar kruidvat gaan want die hoest breekt echt op, uiteindelijk val ik wel in slaap na uren hoest buien. Ik probeer trouwens zo min mogelijk bij elkaar te slikken/ in te nemen dus het is niet erg als ik iets niet in combinatie met iets anders kan gebruiken.



Las ook de tip over 2 kussens, zal m'n lattenbodem eens wat omhoog zetten aankomende nacht, heb een verstelbare, ligt wat makkelijk dan 2 kussens. Heb die hoestbuien ook vooral als ik lig, niet dat ik ze overdag niet heb maar een stuk minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook net gisteren de voorgeschreven codeïnetabletten bij de apotheek opgehaald, maar mijn huisarts was erg terughoudend ermee.Ik kreeg er maar 10 stuks, want ze waren slaapverwekkend.

(Tja , dat staat toch ook op,ik ga er dan toch ook niet mee autorijden?)
Alle reacties Link kopieren
Met codeinetabletjes die worden voorgeschreven voor kriebelhoest, kun je wel autorijden. De dosering is erg laag. Ik heb zo ook gehad en nergens last van. Ik slikte overigens als snel 2 tabletjes ipv 3 en de klachten bleven weg. Mijn huisarts is inderdaad ook terughoudend met het voorschrijven van die tabletjes, maar schreef er gelukkig wel meer dan 10 voor. Met 10 tabletjes was het niet opgelost.



In de hoestdrank van Natterman zit ook codeine, bij mij werkt dit over het algemeen voldoende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven