Gezondheid alle pijlers

Wat te doen tegen slechte adem?

11-11-2014 17:42 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar helaas weleens last van. Met name onder invloed van spanningen/druk zijn. Mijn maag reageert daar vaak op en dat ruik je uit m'n mond. Ik baal daar enorm van. Heb het zelf niet door. Mijn vriend wijst me er wel op maar hij is er niet altijd natuurlijk. En als hij me erop wijst weet ik ook niet zo goed wat ik ertegen moet doen. Een smintje of tandenpoetsen helpt maar heel even, kauwgom wat langer maar ik vind het ook zowat om de hele tijd met kauwgom in m'n mond te lopen. Geen gezicht mensen die altijd kauwgom kauwen.



Iemand een tip wat echt helpt?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een tongschraper geprobeerd? Het is even wennen, maar daar koekt ook een hoop vuil aan. Een vriendin had ook last van een slechte adem als ze (veel) suiker gebruikte, dat ging dan gisten.

En ben je al bij de tandarts geweest om een ontsteking uit te sluiten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
eet je op die momenten ook minder? ik heb het namelijk als ik een aantal uren niets gegeten heb.
That's a fine looking high horse
Alle reacties Link kopieren
quote:dalliance schreef op 11 november 2014 @ 17:46:

eet je op die momenten ook minder? ik heb het namelijk als ik een aantal uren niets gegeten heb.Dan heb ik het ook ja, maar ook als ik dus erg gespannen ben of druk ben.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik ben heel tevreden over CB12! Het kost wel 12 euro voor een flesje, maar als ik mijn mond ermee spoel heb ik echt het gevoel alsof er een vies laagje verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
Meestal komt het inderdaad van de tong. Schraap die dus geregeld schoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde, maar het komt echt niet van mijn tong of uit mijn mond, maar rechtstreeks uit mijn maag. Dat weet ik omdat ik na het tandenpoetsen, spoelen, flossen en tongschrapen nog steeds uit mijn mond ruik. De tandarts heeft ook al eens gekeken maar ik heb geen ontstekingen, dus daar ligt het niet aan. Ik heb wel een maagzweer en dat is dus de oorzaak. Ik heb het vooral als ik weinig heb gegeten. Vooral 'droge' producten zorgen voor een betere adem. Dus een stukje droog brood, een cracker. En genoeg water drinken per dag helpt ook. Koffie, thee, citrus en zuivel verergert het.
Bezoek een mondhygienist of gebruik iets voor 'tussen je tanden (.nl).
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 11 november 2014 @ 17:45:

Heb je al een tongschraper geprobeerd? Het is even wennen, maar daar koekt ook een hoop vuil aan. Een vriendin had ook last van een slechte adem als ze (veel) suiker gebruikte, dat ging dan gisten.

En ben je al bij de tandarts geweest om een ontsteking uit te sluiten?Die heb ik wel maar gebruik ik eigenlijk zelden. Kan ik wel weer eens proberen. Maar zoals iemand anders al zegt heb ik echt het idee dat het uit m'n maag komt en met spanning te maken heeft. Klinkt heel stom maar als ik weer zo'n periode heb en ik drink 1 of 2 wijntjes is het weg. Dan ontspan ik ofzo. Maar geen maagzweer hier meer gewoon alleen spanning/drukte die op m'n maag slaat
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grapes schreef op 11 november 2014 @ 17:53:

Ik ben heel tevreden over CB12! Het kost wel 12 euro voor een flesje, maar als ik mijn mond ermee spoel heb ik echt het gevoel alsof er een vies laagje verdwijnt.Ik zag dus laatst die reclame en dacht 'zou dat echt werken?' Bij jou wel dus!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:boannan schreef op 11 november 2014 @ 18:25:

[...]





Ik zag dus laatst die reclame en dacht 'zou dat echt werken?' Bij jou wel dus!Zeker! Ik kreeg de tip van mijn moeder; die gebruikt het al langere tijd naar volle tevredenheid, omdat ze een beroep in de zorg heeft waarbij ze vaak vlakbij mensen zit en praat.
Bij mij komt het dus echt door mijn maag. Of eigenlijk door een slecht sluitend maagklepje. Flossen, poetsen, tong schrapen, ik doe het nog steeds trouw maar het maakt niks uit.

Regelmatig eten, voldoende drinken en geen zuivel schelen wel.

Alcohol verergert het ook.



Het is gewoon een heel vervelend iets waar ik uit eindelijk weinig meer aan kan doen dan proberen het te verbloemen door smintjes ed.
Alle reacties Link kopieren
Als het dus uit je maag komt, helpt mondverzorging niet. Als het iets doet, maakt het het slechter: mint en eucalyptus zijn niet goed voor je maag, prikkelend en kunnen de klachten dus verergeren. Je kunt beter kijken naar waar het aan ligt.
Alle reacties Link kopieren
Je tong mee poetsen met de tandenborstel.
iemand ervaring met een halitose-spreekuur?
ik heb er dus ook last van. En het erge is dat ik niet weet wanneer.... Zal de tips, vooral wat betreft wat je eet en drinkt, zeker ter harte nemen1
Mijn huis tuin en keuken tips:

Niet te kruidig eten. Ook al is het nog zo lekker.

Genoeg water drinken!!!

Pepermuntthee is goed.

En misschien een rare tip, maar ik neem regelmatig een blaadje peterselie (ik heb een peterselieplantje waar ik dan een takje van afknip), gewoon "uit het vuistje" zeg maar. Is in ieder geval erg gezond en ook best lekker en ik heb vaker gelezen dat het bijdraagt aan een frisse adem.
Wat eten is denk ik enige goede oplossing denk ik. Drink je veel koffie? Van dat laatste krijg ik er ook nog wel eens last van. Flesje water naast je bureau of thee zonder cafeïne.
Alle reacties Link kopieren
CB12 helpt hier ook erg goed!
Procrastinate now and panic later.
CB12. Kost wel een paar centen maar dan heb je ook iets wat écht werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:beelicious schreef op 11 november 2014 @ 18:08:

Bezoek een mondhygienist of gebruik iets voor 'tussen je tanden (.nl).Jij bent toch mondhygiënist met toevallig een eigen webshop
Alle reacties Link kopieren
'Amandelstenen' veroorzaken ook een slechte adem. Dit wordt verergerd bij een droge mond, wat weer kan worden veroorzaakt door stress/ spanning. Ik heb tijden zonder resultaat geflost, geschraapt en gespoeld voordat ik erachter kwam dat amandelstenen de boosdoener waren.
Alle reacties Link kopieren
quote:skylget schreef op 11 november 2014 @ 20:54:

'Amandelstenen' veroorzaken ook een slechte adem. Dit wordt verergerd bij een droge mond, wat weer kan worden veroorzaakt door stress/ spanning. Ik heb tijden zonder resultaat geflost, geschraapt en gespoeld voordat ik erachter kwam dat amandelstenen de boosdoener waren.En wat doe je daar tegen dan? Kan je dat ook hebben als je amandelen geknipt zijn?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
CB12 zorgt door de chloorhexidine voor bruine aanslag op de tanden.

Kan je beter meridol halitose kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven