Gezondheid alle pijlers

Wat werkt wel?

22-01-2017 20:47 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu met deze kou heb ik heel erg last van schrale lippen. Nu smeer ik Blistex, maar helpt niet echt, Labello ook al geprobeerd.



Misschien hebben jullie de tip, want het is nu zo ver dat mijn lippen beginnen te barsten.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Blikje Purol.
Alle reacties Link kopieren
Purol
Vaseline? Smeer ik op zowel m'n lippen als onder m'n neus als alles kapot is door verkoudheid.
In de nacht kokosolie er op smeren en op de dag Purol
Alle reacties Link kopieren
S nachts laagje Bepanthen...herstelt als een gek
Come fly with me on a jetplane
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Labello in een blikje met frambozengeur erg fijn. Normaal heb ik in de winter droge en kapotte lippen, maar dit jaar niet, dankzij dit spul. Ik vind wel dat mijn lippen er lelijk lichtroze van worden, daarom doe ik er wat lipstick overheen voor een heel subtiel kleurtje.
Alle reacties Link kopieren
BlisteX in een kleine tube al geprobeerd? Soort witte zalf. Helpt als een trein hIer. Wel echt vaak! Smeren
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips.

Bepanthen heb ik volgens mij nog liggen, dom dat ik daar niet aan gedacht heb. Kokos vind ik vreselijk stinken, dus dat doe ik maar niet. En morgen dus even een blikje Purol halen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat Labello het probleem in stand houdt, maar geen idee meer waarom.. ik gebruik het iig niet meer en sindsdien ook geen gebarsten lippen meer, maar kan ook toeval zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:mavis79 schreef op 22 januari 2017 @ 20:54:

BlisteX in een kleine tube al geprobeerd? Soort witte zalf. Helpt als een trein hIer. Wel echt vaak! SmerenHeb nu de stift, tube ken ik niet.
Such a beautiful place to be with Friends.
Labello, Purol, Vaseline en Blistex bevatten allemaal aardoliederivaten. M.a.w. paraffine enz. Deze leggen een laag op je lippen waardoor vocht en zuurstof van buitenaf niet naar binnen kan. Dus houdt het inderdaad het probleem in stand.



Burt's Bees is zonder. Ik heb laatst ook een balsem bij de Lidl (Cien) gekocht met alleen natuurlijke dingen er in.



P.S. ik ben geen linksgedraaide hippie.
quote:doit_ schreef op 22 januari 2017 @ 20:57:

Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat Labello het probleem in stand houdt, maar geen idee meer waarom.. ik gebruik het iig niet meer en sindsdien ook geen gebarsten lippen meer, maar kan ook toeval zijn natuurlijk.



Idd. dit verhaal komt me ook bekend voor. Je lippen zouden er "verslaafd" aan kunnen raken.



Ik doe meestal voor het slapen gaan vaseline of lipbalsem van Rituals op. De dag erna zijn weer lekker zacht.
Alle reacties Link kopieren
8 hour cream van Elizabeth Arden, beetje prijzig maar je doet super lang met een tube, je hebt m ook zonder parfum en zelfs eentje met spf 50. Ik gebruik het al jaren, ook voor droge plekjes op mijn huid. Ik zou verder eerder kiezen voor pure vaseline dan labello of purol. Burts Bees vond ik ook niet prettig. Bij tuincentra kan je ook goede lippenbalsem kopen, het is van zo'n boerderij achtig merk. Meestal staat er een fles bodylotion bij om te testen.
Ik smeer zinkzalf als ze echt gebarsten zijn.
Alle reacties Link kopieren
De donkerblauwe blistex!
You're a diamond dear, they can't break you
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa198 schreef op 22 januari 2017 @ 21:09:

8 hour cream van Elizabeth Arden, beetje prijzig maar je doet super lang met een tube, je hebt m ook zonder parfum en zelfs eentje met spf 50. Ik gebruik het al jaren, ook voor droge plekjes op mijn huid.Dat heb ik me eens aan laten smeren, wat een vies spul! Heel dik en voelt vies op mijn lippen; bovendien stinkt het enorm. Ik smeer het hooguit soms op mijn ellebogen, maar echt werken doet het ook niet eens vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iets lekkers nemen. Bijvoorbeeld cacaoboter, witte chocola of kokosolie
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
'Wonderzalf' van de oriflame! Werkt op wondjes, schrale plekjes, droge lippen, zelfs bij erge luieruitslag onder de zinkzalf!



https://nl.oriflame.com/brands/tender-care
Alle reacties Link kopieren
Bepanthen.

Ook voor droge schrale handen/ wangen etc
Alle reacties Link kopieren
Vaseline is het beste.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer al jaren bij de lipconditioner van Mac
Alle reacties Link kopieren
vaseline helpt goed hier
Aloë Vera lippenbalsem. Vind ik de beste.
S'nachts tea tree balsem erop, zijn je barsten de volgende ochtend weer geheeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven