Gezondheid alle pijlers

We leven nog steeds met pijn..

11-03-2017 18:11 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. en we doen ons best zo goed mogelijk van dat leven te genieten!



Daarover praten we hier door, nadat ons vorige topic alweer 3000 berichten had. Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en respect voor elkaar.



Hier staat ons vorige topic
Later is nu
Wel genoeg rust blijven inbouwen hoor, frambozen. Ook al moeten dingen af.



Bij mij zit het sinds vandaag weer in mijn knie. volgens vrouw krijg ik pijnklachten als ik te laat ga slapen maar ik zie het verband niet. Ik ga rond 22:30/22:45 meestal naar bed. Vind ik niet schrikbarend laat maar misschien voel ik moeheid niet zo. Mijn klachten zijn voor mijn gevoel echt veel meer pijn- dan moe-gericht.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn de klachten meer moe, meestal. Of ik kan beter met pijn omgaan, dat kan ook. Vanmorgen weer wekker uitgezet en doorgeslapen. Nu net wedstrijd gehad en beroerd gespeeld. Heb pijn in m'n bekken, voor in schaambeen en achter net onder stuitje. Normaliter heb ik dat als ik ongesteld moet worden, maar ik ben net geweest.



Welkom Rainbow.



Mooie lijstjes dames. Echt knap!

Ik moet naar bed. Doe m'n kruik nog een keer in de magnetron (ik krijg van naar huis fietsen altijd koude benen en dat houdt me dan 's nachts wakker) en dan ga ik naar boven. Toedels
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wel goed dat je steeds gaat hardlopen en wandelen lientje! Ik snap wel wat je bedoelt met dat je geen bekenden wilt zien, dat heb ik ook hoor. Ik heb om die reden ook altijd een hekel aan gym gehad, omdat iedereen je kon zien. Echter moet je daar toch echt schijt aan hebben, wat je doet is gezond en hartstikke goed. CBD kan trouwens wel een tijdje duren, je moet ook langzaam de dosis gaan opschroeven (als je dat nog niet hebt gedaan) als je niks merkt.



Leuk dat je met je dochter uiteten gaat Dreamer!



Neem je wel genoeg rust Frambozen? Fijn dat je nog zo blij bent met je huis.



Welkom Rainbow! Wat naar dat je zo'n last hebt, hopelijk kan de pijnpoli je helpen.



Super bezig YL! Fijn dat dat lijstje maken je toch meer inzicht geeft en wat je allemaal doet. Zo kan je dat gevoel van lui zijn/tekort schieten de baas zijn.

Wat goed dat je al zo veel bent afgevallen nartjie!



NYC, rot van je knie. En misschien dat je lichaam eerder moe is dan je hoofd door heeft? Dat zou nog kunnen. En je lichaam kan dat dan gaan uiten in pijn. Echter vind ik je wel om een mooie tijd naar bed gaan. Maar het kan nog steeds dat het verder niet echt een verband bij jou heeft, vermoeidheid en pijn.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ik baal even want de muur waarvan ik dacht dat die af was, blijkt nu ineens vlekkig te zijn opgedroogd. Argh! Dat wordt dan verf laag nummer 5. Terwijl ik net alle tape van de vloer/muur had getrokken, en het houten stuk naast de muur al had gewit. Geloof dat ik vandaag toch maar even de tuin ga doen haha.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch een muur op zolder, Frambozen? Hoe belangrijk is dat? Het is mooi weer, ik zou inderdaad de tuin maar doen als ik jou was



Ik baal ervan dat ik zo slecht slaap na trainen of een wedstrijd. Vooral door de kou op de fiets, trouwens. Neem al een kruik mee naar bed, maar dat helpt niets. En kort natuurlijk..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Niet super belangrijk maar met de eerste laag was hij wel mooi opgedroogd alleen kwam ik niet uit want de verf was op. Toen kleur verschil en nu dus vlekken. Ik ga gewoon verder met het witte gedeelte, er komen toch nog meubels enzo in want het wordt een slaapkamer. Als wit af is kijk ik dan wel nog een keer of ik er nog wat mee wil doen.



Balen dat je zo slecht slaapt na het sporten. Zou een verwarmend smeerseltje niet helpen?
Alle reacties Link kopieren
Van smeerseltjes krijg ik vaak eczeem, dus waarschijnlijk niet

Als ik met de auto ga, gaat het al beter, maar ik wil natuurlijk zoveel mogelijk bewegen.



Waarschijnlijk vallen de vlekken met meubels ervoor al minder op en misschien trekt het nog verder weg? Wat sfeerverlichting erbij en dan geef je die lamp(en) gewoon de schuld
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ohnee dan schiet je niks op met smeersels. Misschien toch met kou de auto pakken?



Heb de verf al eerder gebruikt dus de vlekken gaan helaas niet meer weg. Lampen goed neerzetten had ik ook nog niet over nagedacht. Komt wel goed. Nu heerlijk op de bank met mijn hoofd in de zon en poezelbeest ernaast.
Alle reacties Link kopieren
Het avondeten is hier bijna klaar, dus ik reageer morgen uitgebreider op iedereen.

Vervelend van die kou Dreamer, ik had daar vroeger ook heel vaak last. Zou een warme douche helpen als je thuiskomt? Zelfs al is het alleen even snel om op te warmen, of anders een thermo legging voor op de fiets? Bedsokken hielpen bij mij trouwens ook meestal wel, omdat de kou vooral uit mijn voeten kwam, en als die eenmaal koud zijn warm ik ook niet meer op.



Balen van die muur Frambozen, dat zijn ook echt van die dingen als je het eenmaal ziet kan je niet meer "niet zien". Het idee van die lampen vind ik wel een goeie. Wij hebben een lampenkap met gaatjes erin die patronen op de muur schijnt, dan zie je zeker die vlekken niet meer
Net terug uit ziekenhuis, moest bloedprikken voor de 3 maandelijkse controle van de diabetes.





Over de cbd olie kan ik ook nog niets zeggen, is pas dag 4. Weet niet hoe lang er voor staat voordat je wat merkt
Alle reacties Link kopieren
quote:Uluru schreef op 24 maart 2017 @ 09:53:

Het avondeten is hier bijna klaar, dus ik reageer morgen uitgebreider op iedereen.

Vervelend van die kou Dreamer, ik had daar vroeger ook heel vaak last. Zou een warme douche helpen als je thuiskomt? Zelfs al is het alleen even snel om op te warmen, of anders een thermo legging voor op de fiets? Bedsokken hielpen bij mij trouwens ook meestal wel, omdat de kou vooral uit mijn voeten kwam, en als die eenmaal koud zijn warm ik ook niet meer op.



Balen van die muur Frambozen, dat zijn ook echt van die dingen als je het eenmaal ziet kan je niet meer "niet zien". Het idee van die lampen vind ik wel een goeie. Wij hebben een lampenkap met gaatjes erin die patronen op de muur schijnt, dan zie je zeker die vlekken niet meer



Bedsokken heb ik al aan

Douchen helpt wat, maar niet genoeg. De kou zit in het vet van m'n bovenbenen en trekt dan van daar naar beneden. Daar houd ik dan dus m'n kruik tussen. Wat wél helpt is een half uurtje tegen m'n man aanliggen, die is gewoon altijd warm, maarja.. die sliep
Later is nu
Dreamer, ik heb jarenlang een elektrische deken gehad, heerlijk! Tegenwoordig heb ik het nooit meer

zo koud gelukkig.
quote:Dreamer schreef op 24 maart 2017 @ 10:28:

[...]





Bedsokken heb ik al aan

Douchen helpt wat, maar niet genoeg. De kou zit in het vet van m'n bovenbenen en trekt dan van daar naar beneden. Daar houd ik dan dus m'n kruik tussen. Wat wél helpt is een half uurtje tegen m'n man aanliggen, die is gewoon altijd warm, maarja.. die sliep



Jij omschrijft waar ik in de winter heel heel veel last van heb in de winter in mijn bovenbenen.



Helemaal tijdens het klussen in het begin (in december klussen zonder centrale verwarming). Dan lag ik s avonds in bed en was het net alsof alle koud weer uit mijn benen kruipt en dat gaat gepaard met pijn en stijfheid.



Maar s ochtends worden ik vaak doorweekt van het zweet wakker dus het is altijd moeilijk met de temperatuur.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat heb ik normaliter ook. Koud naar bed en middenin de nacht zwetend wakker worden. Men zegt dat dat de overgang is, maar ik heb het al heel erg lang.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een elektrische deken en ben erals mega koukleum zielsgelukkig mee. Het maakt ook dat de pijn soms wat minder is.

Aparte dag op het werk weer. Het was hollen of stilstaan. Nu bekaf.

Straks om half elf nog de meiden van de manege halen en dan lekker mijn bed in Fijne avond nog iedereen!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ervaren jullie qua fitheid nog verschil met zomer- of wintertijd? Ik hoorde iemand op tv vandaag zeggen dat ze altijd veel meer last van vermoeidheid heeft zodra de zomertijd ingaat en dat dit pas over is als de wintertijd weer ingaat. Ik ervaar zelf juist meer fitheid zodra het langer licht is. De tijd klopt naar mijn idee ook beter terwijl het dus eigenlijk de aangepaste tijd is. Hoe ervaren jullie dat?
Nergens last van Nyc maar man wel. Hij heeft echt last van de zomertijd en dat uit zich in slecht slapen.



Ik heb het bijna nooit koud ondanks mijn laag gewicht. Ik zwem ook in de winter in zee. Ik douche mij elke dag met lauw en eindig met koud water. Echt een aanrader tegen koukleumerij.



Veel plezier in de randstad dit weekend Cesium. Hopelijk voel je je wat beter.



Alle reacties Link kopieren
Ik ervaar juist in de zomertijd meer vermoeidheid. Dat komt omdat het dan langer licht is, dus voor mijn gevoel de dag langer duurt/lijkt te duren. Als je namelijk in de winter om 7 uur 's avonds op de bank gaat liggen, kijkt niemand je raar aan. In de zomer 'hoor' je om 7 uur lekker buiten te zijn. Dan is het minder geaccepteerd als je vroeg op de bank ligt. Dus ik kan me daar heel erg in vinden. (Los van het feit dat het natuurlijk niet uit moet maken wat men denkt, merk ik dit toch bij mezelf.)
Ik lees dat dus inderdaad veel vaker (moeite met zomertijd) maar voor mijn gevoel klopt de tijd altijd meer. Het is eerder 17:00, 20:00 of 22:00. Zit natuurlijk tussen je oren maar heb het idee dat ik meer, langer of beter slaap. Geen idee waar het aan ligt want het is ook eerder 6:15.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me gewoon prettiger als het warm is. En dan wil ik nog best binnen op de bank liggen, omdat die gewoon beter ligt dan de stoelen in de tuin. Nu staat onze oude bank nog in de tuin, dus waarschijnlijk lig ik daar van 't zomer. Wel uit de zon, dus het moet warm zijn



Ik kreeg vandaag met de post al een cadeaubon en ga morgen met dochter de stad in. Neem mn grote rugzak maar mee, want ik ga een boek, of boeken, kopen. Jeej! Dus nu twijfel ik of ik aan het boek zal beginnen, dat ik net geselecteerd heb op m'n ereader. Dilemma dilemma



Toen ik vanmiddag thuis kwam ben ik 'even' in bed gaan liggen en heb gelijk bijna een uur geslapen. Nu ben ik niet moe, wat natuurlijk niet handig is.



Jammer dat je dan toch laat naar bed moet, Lientje.

Ik heb het geprobeerd, koud(er) douchen, maar houd het uiteindelijk niet vol. Zou beter voor m'n huid moeten zijn, merkte ik niets van
Later is nu
Dank je Tut!



Wat gaan jullie vroeg naar bed! Ik kan niet slapen voor twaalf uur, hoe vroeg ik ook opsta. Man is ook een

echte nachtbraker.



Heerlijk Dreamer: de stad in voor boek(en), wil ik dit weekend ook nog wel doen.

En van harte gefeliciteerd met je verjaardag (morgen?) en een gezellige avond met je dochter.



En koud douchen wil ik niet eens over denken, brrrr.
Alle reacties Link kopieren
Koud douchen wilde ik ook proberen, maar is me niet gelukt. Ik douche altijd echt heet.



Zelf ga ik ook altijd rond half 11/11 uur naar bed, ik ben dan ook al echt moe. In de lente/zomer heb ik meer energie en wordt ik 's ochtends vroeger wakker door het licht. In de avond ben ik ook minder snel moe, echt fijn. Alleen als het echt heet is slaap ik wel een stuk slechter, ik zweet snel 's nachts.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dinsdag jarig, Cesium. Ik word 50 en ik ben nog steeds zo omdat ik jarig ben

En natuurlijk blijf ik jong, want m'n zus wordt op diezelfde dag 54



Mijn wekker loopt om 5.45 uur af door de weeks. Als ik niet tijdig naar bed ga, ben ik woensdag al een dweil en moet ik nog een halve week. Ik slaap niet voor niets door de wekker heen



Ik heb m'n plekje tussen m'n schouderbladen weer, dat zeer doet en ik moet vanmiddag m'n dochter vooruit duwen in de rolstoel. Daar kijk ik niet naar uit, moet ik zeggen. Nouja.. gaan we maar vaak ziten. Het is schitterend weer, echt voor een terrasje!



Fijne dag iedereen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke plannen allemaal, heerlijk genieten van t zonnetje



Catnip hihi ik hou er van smilies idd voel me zo'n klein meisje soms



Hier ook een nachtbraker, ga zelden voor 1u naar bed... met de zomertijd slaap ik nog minder, denk max 6 u of zo. Ik rust wel veel overdag, ff mediteren of de kat aaien, wat muziek luisteren of iets lezen.



Ik zweet ook veel, maar zit al ruim 5 j in vervroegde overgang. Estradiol helpt me wat. Helaas hebben de meeste medicijnen zoals AD als bijwerking zweten.

Ik heb ook baat bij een kopje thee van salie. Zonnatura heeft die. Niet zo lekkere smaak, maar ik mix die met andere kruiden en specerijen, biiv. Munt en gember overdag en lavendel s avonds.



Ook warmte deken en dikke sokken en herken de 'vet koud' ik heb dit uitgevonden: ik leg een kussen onder de dekens, doe warmte deken aan en als ik ga liggen draai ik de kussen die nu warm is om en leg mijn benen overheen of mijn voeten eronder.

Gek genoeg kan ik niet zo goed tegen warmte buiten, ik heb veel meer pijn in de zomer doordat ik de warmte in Nederland zo drukkend vind, ik krijg t benauwd van.

Ik geniet wel van de lente zon, heerlijk tot max 20 graden



Ik wens jullie allen alvast een heel fijn weekend toe
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een vroeg naar bed ganer, ik lig meestal rond tien uur.

Ook omdat de wekker hier om 06.00 gaat en soms zelfs eerder.

En ik hou ook van heet douchen, jee Tut, ik vind je een bikkel. Brrr....



Sowieso voel ik me met wat warmer weer beter, minder pijn dan.

Vanmorgen werd ik wakker met extreem veel pijn, geen idee waarom. Nu gaat het ietsje beter, maar ik wilde eigenlijk nog lopen vandaag. Ik zit nu in hevige twijfel of dit wel wijs is om te doen.

Mijn verstand zegt nee, mijn gevoel zegt ja.

Pff, wat kan een mens het zichzelf soms lastig maken.

Verder loop ik al de hele dag te knoeien, maak mega veel fouten op de computer. Voorbeeld: Ik had iets besteld bij alie express. Dat had ik van de week al geprobeerd, maar toen werkte de site niet goed en kon ik niet betalen. Die orders stonden er allemaal nog in (wist ik veel)

Nu weer een order geplaats, betaal en bevestig deze en zie dat er nog orders in staan? Dus ik klik, annuleer, en annuleer ook gelijk de vandaag geplaatste order die ik al betaald heb.

Mailtje erachteraan gestuurd, maar weet niet of dit zo nog goedkomt.

Lekker bezig, maar niet heus.

En zo gaat mijn hele dag al. alles wat mis kan gaan, gaat mis. Soms heb je van die dagen.....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven