Gezondheid alle pijlers

We leven nog steeds met pijn..

11-03-2017 18:11 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. en we doen ons best zo goed mogelijk van dat leven te genieten!



Daarover praten we hier door, nadat ons vorige topic alweer 3000 berichten had. Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en respect voor elkaar.



Hier staat ons vorige topic
Later is nu
Dreamer, dankjewel voor het openen van een nieuw topic
Ik schrijf heel graag mee. Ik heb chronische pijn door een psychische stoornis. Daardoor heb ik een soort spanning in mijn lichaam die voor heftige krampen kan zorgen. Ik ben niet zo'n heel erg structurele meeschrijver, meestal, maar ik lees wel mee
Alle reacties Link kopieren
Welkom Jonathan. Ik ben toch benieuwd, ben je man of vrouw? Je nick is zo mannelijk.

Ik heb toevallig net van iemand anders gehoord, die ook krampen heeft door spanning. Lijkt me erg lastig!



Graag gedaan Tut
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ff een paar uur weg, gelijk zijn jullie verkast! Happy new topic!

Welkom apiejapie, sas-andrea, zara en jonathan.



Ik ben denk super ouderwets, om even terug te vallen op het koffiezetterprobleem. Heb gewoon zo'n normale druppelpot en vind het geen probleem om elke dag voor mezelf drie kopjes te zetten.

Wat een geld Dreamer! Snap dat je hem mooi vind maar voor zoveel geld zijn meer dingen mooi.



Pijnstillers, tsja, daar ben ik dan ook weer anders mee als de meeste hier. Ik strooi ermee alsof het snoepjes zijn bij wijze van spreken.

Als dat mij een leefbaarder leven geeft....

Ben ik dankbaar dat ze er zijn. Kijk wel uit met wisselwerking en hoeveelheid, maar doe er verder niet moeilijk over.



Eten was lekker

We waren naar de Griek.

Daarna heeft man me afgezet bij de verjaardag en ben ik zojuist naar huis gewandeld. ( half uurtje)

Dus toch nog wat extra beweging gehad.

Nu mijn bed in want anders ben ik morgen nergens.

Fijne avond nog allemaal!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hoi dreamer, ik ben een vrouw

Het is ook lastig, ook vooral om aan mensen uit te leggen hoe het werkt. Tegenwoordig zeg ik dus vaker dat ik last heb van een gewrichtsziekte, dan is er meer begrip voor. Helaas snappen veel mensen een psychische stoornis met dit soort uitingsvormen niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, door Lientjes reactie kwam ik erachter dat we al op blz 2 zijn!



Welkom ook Zora, Sas-Andrea en Apiejapie!

Bijzonder altijd om te zien door hoeveel verschillende oorzaken je met pijn kunt leven.



Lekker Lientje, even met man weg. Wij zijn met z'n tweetjes thuis.. de kinderen zijn naar de bios.

Ja, mijn man zei ook al: koop gewoon een extra goedkoop koffiezetapparaat voor als er bezoek is. Daar is eigenlijk ook wat voor te zeggen. Die van 2299 euro wordt het sowieso nooit hoor. Zelfs niet als ik een miljoen win
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo ben ik ff naar Antwerpen, verhuizen jullie meteen!

Welkom verse aanwas.



Hebben een fijne dag gehad, heb zelfs een redelijk stuk zonder rolstoel kunnen lopen. Herman was weer oke .

Net thuis, man gaat nog Mol finale terugkijken, ik ga pitten.



Fijne zondag voor iedereen..
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Ik had beloofd me nog voor te stellen. Dus bij deze. Zal het proberen kort te houden.

Jaaaaren geleden ben ik aangereden door een auto. Leek in eerste instantie mee te vallen. Uiteindelijk toch paar maanden revalidatiecentrum door rugpijn, slechte concentratie, hoofdpijn, evenwichtsstoornis, slecht geheugen, pijn in mijn spieren in mijn hele lijf. Ben met de revalidatie destijds niet veel opgeschoten, al weet je natuurlijk nooit hoe het zou zijn als je dat niet had gedaan.

Al die jaren rugklachten gehouden. Ook altijd wel ergens ontstekingen. Heb 1001 therapieën gehad voor mijn rug, maar elke keer werd verteld dat het kwestie van trainen zou zijn, hernia was niet mogelijk.

Totdat ik steeds vaker door mijn benen zakte, huilend van de pijn de dagelijkse dingen deed, een gevoelloos been had. Pijnbehandeling gehad op de pijnpoli. Hielp niet, dus nogmaals. Kreeg toen een andere arts. Die luisterde wél naar mijn verhaal. Hij legde de link meteen: ik zou een MRI krijgen omdat hij aan een hernia dacht. En jawel. Meerdere hernia.s! Daarnaast is mijn wervelkolom helemaal stijf, staan de wervels in een vreemde positie ten opzichte van elkaar, zijn alle wervels zwaar versleten en zitten er ontstekingen tussen alle wervels. Toen ik dat hoorde was ik opgelucht! Klinkt dat vreemd na al die jaren niet serieus genomen te worden? Nu wordt er bekeken of opereren nog mogelijk is. Neuroloog twijfelt, orthopeed zegt dat mijn rug ondertussen té slecht geworden is. Door mijn rug zijn mijn bekken en heupen zwaar ontstoken. Lopen doe ik met een kruk. Kan ongeveer 200 meter lopen. Op een goede dag iets meer, vaak ook minder. Ik vind het dan ook best spannend wat de neurochirurg gaat zeggen hierover. Hoe zal mijn toekomst eruit zien?

Ondertussen probeer ik zoveel mogelijk alles door te laten gaan thuis. We hebben 2 kinderen waarvan 1 die veel zelf kan gelukkig. Ik heb een lieve, begripvolle man. Hij begrijpt me wanneer het teveel voor me is en geniet met me mee als we als gezin wat kunnen gaan doen of wanneer ik enthousiast vertel wanneer ik met een vriendin bij heb kunnen kletsen.

Ondanks de situatie sta ik positief in het leven. Door dit alles heb ik de tijd om veel van de kinderen mee te maken, ik geniet van de dingen die ik wel kan (en dat zijn er een hoop), ik heb veel lieve mensen om me heen, ik doe vrijwilligerswerk wat bij me past. Ondanks de onzekerheid van mijn rug, is er rust in huis. Dat vind ik zó fijn.

(Sorry, echt kort heb ik het niet gehouden )



Leuk dat ik mee mag lezen en schrijven!

Ik wens jullie een fijne zondag!
Ik wil ook weer af en toe komen meelezen/schrijven.

In het kort: zo nu en dan last van onverklaarbare (volgens huisarts: overbelasting) pijnen met name in schouder en pols (soms ook elleboog of knie). Schiet er vaak in één keer in en houdt ongeveer 2-3 dagen aan.
Bedankt voor het welkom!



Apiejapie: ondanks hernia en ontstekingen (si en heupgewricht zijn mijn plekken voor ontstekingen) wordt ook hier het advies gegeven van oefenen, oefenen en oefenen. En ik heb er wel baat bij. Vooral het rekken, strekken. Een deel is ook de angst om te bewegen. Afgelopen 6 weken ben ik 3 keer dooe mijn rug gegaan. 2x snapte ik wel waarom, maar de laatste niet. Ik deed niks geks. En dat haalt zo het vertrouwen in je lijf weg. Dan ga ik nog krampachtiger bewegen, ontspan ik niet wat uiteraard meer pijn tot gevolg heeft. Niet handig met 2 kids onder de 4.

Ben benieuwd of ze je kunnen helpen zeg. Wel vervelend dat ze pas na zo lange tijd eens een scan zijn gaan doen...
Heftig Apie, helaas herkenbaar inclusief de hernia's. Knap dat je zo positief blijft! Ook ik ben elke dag blij dat ik er nog ben en doe ook vrijwilligerswerk. Overdag probeer ik zoveel mogelijk te liggen ipv te zitten. Zitten blijft lastig.



Hier ook elke dag oefeningen Sas. Ik zit in een revalidatietraject maar heb tot eind maart vakantie.

Mijn probleem is dat ik teveel doe, te zware oefeningen en te weinig rust pak.

Mijn spieren zijn dan ook flink overbelast vooral rug, schouders en nek.

Ik ging vaak door mijn rug, kon al zijn van een bord pakken oid. Core-oefeningen hielpen enigzins.



Vervelend NYC. Het komt dus niet door je werk of sport dat dit gebeurd?



Vandaag met de buren uiteten en nog even van de zon genieten. Het was gisteren 23 gr maar dit schijnt uniek te zijn. 17 tot 20 gr is normaal in mei.

Fijne dag
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe meeschrijvers!



Wat heftig Apie, wel goed dat je er nog zo positief in staat (je kan ook haast niet anders) en dat je zelfs vrijwilligerswerk doet.



En zoals Tut al zegt, waar is het door gekomen NYC? Wel erg naar.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ik word wel echt al een stuk vrolijker van dit weer, ik merk ook dat ik 's ochtends alweer vroeger wakker word doordat het zo licht is. Echt fijn. Vandaag wordt het wel weer een dagje aan school zitten, maar achja. Straks even naar buiten voor boodschappen en later misschien ook om met de katten te wandelen.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk hè dat weer?

Welkom terug NYC.



Om nog even terug te komen op het pijnstillers verhaal voor degene die ze liever niet ( vaak) nemen.

Ik heb die fase ook gehad. Jaren en jaren sleepte ik me met veel pijn en ellende en zo min mogelijk pijnmedicatie door de dagen heen.

Tot het echt niet meer ging.

Toen kreeg ik zwaarde pijnstillers. En moest een spiegel in mijn bloed opbouwen daarvan en ze dus verplicht elke dag slikken.

En ik merkte dat ik me beter ging voelen en opeens (na enkele maanden) meer kon!

Dus nu slik ik ze gewoon elke dag, heb ik langere stabiele periodes met verdraagbare pijn.Uiteraard nog steeds uitschieters, en dan neem ik zonder enige aarzeling extra pijnstillers.

Heb echt heel veel jaren vergooit door onnodig met TE veel pijn te leven.

Maar kan daar nu niks meer aan veranderen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wat leuk Catnip. Wandelen met de katten.

Echt op straat of hoe doe je dat?

Mijn kat zit altijd aan een lange lijn in de tuin en soms ga ik met hem wandelen in een stuk waar hij anders nooit komt. Dit vindt hij nog een beetje eng.

Alle reacties Link kopieren
Mijn kat gaat plat op zijn buik liggen en moet ik achter me aan slepen als hij een tuigje om heeft. Geen succes dus. Om die reden oa wil ik graag een hond, maar helaas krijg ik man niet zover.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wij hebben de katten vanaf dat ze een half jaar waren er aan laten wennen.

Als kat geen zin heeft gaat hij ook plat op zijn buik. Herkenbaar dus.

Mijn jongste zoon ging als kind zijnde met zijn konijn wandelen. Hilarisch gewoon

Wat voor hond zou je willen Lientje?
quote:JustcallmeTuT schreef op 12 maart 2017 @ 09:53:



Vervelend NYC. Het komt dus niet door je werk of sport dat dit gebeurd?Nee. Klachten in mijn schouder zijn begonnen toen mijn oudste zoontje een maand of vijf was (hij is nu drie) en volgens huisarts is het overbelasting door het tillen. Maar ik til niet overdreven veel meer dan een andere ouder zou doen. En ik zie ook geen patroon dat ik bijv kan zeggen: het ontstaat na dagen waarop ik inderdaad veel til. Het lijkt voor mij compleet willekeurig te komen en gaan en soms ook wel eens drie weken helemaal niks.
quote:-catnip schreef op 12 maart 2017 @ 10:44:

Ik word wel echt al een stuk vrolijker van dit weer, ik merk ook dat ik 's ochtends alweer vroeger wakker word doordat het zo licht is. Echt fijn. Vandaag wordt het wel weer een dagje aan school zitten, maar achja. Straks even naar buiten voor boodschappen en later misschien ook om met de katten te wandelen. Ik word ook veel vrolijker van dit weer. Ben niet eens een uitgesproken zomermens maar al die druilerige, donkere dagen ben ik echt helemaal beu. Wat bloemetjes in het gras en straks meer blad aan de bomen doet ook al heel veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vroeger thuis opgegroeid met een mechelse herder en een kruising herder.

Vind Brenner Senners ook leuke lieve honden of labradors.

Maar ik woon klein, dus zou dan een klein formaat hond moeten hebben.

Schoonzus heeft een maltezer, die vind ik ook geweldig. Zus heeft een iets tussenmaat hond maar ben het ras even vergeten. Beestje kan zo de film in zoveel trucs als hij kent. Van high-five tot de post halen, dansen, deuren sluiten, noem maar op.

Maar ja, man wil het persé niet.

En een hond is net als een kind, daar moet je het samen over eens zijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wow, wat schrijven er ineens veel nieuwe mensen mee! Welkom allemaal!



Ik heb op het ogenblik geen huisdieren meer omdat we nu niet meer gebonden willen zijn. We hebben zowel poezen als een hond (een zwarte labrador) gehad. En verder alle soorten kleine dieren, cavia's, konijnen vrij in huis etc.
Alle reacties Link kopieren
Ja Tut, aan een tuigje op straat. Ik heb twee katten, die binnenblijven omdat het raskatten zijn. Helaas hebben we geen tuin maar wel een geïmproviseerd afgezet balkon. De oudste heb ik toen we nog maar één kat hadden mee naar buiten genomen, maar die vond het helemaal niks. Ging ook alleen maar plat op zijn buik liggen en al die geluiden maakten hem bang. Jongere kat vindt het wel geweldig, relaxed lopen is het niet want hij bepaald echt waar hij heen wilt. Vandaag wil ik proberen ze alle twee mee te nemen, misschien dat de jongste de oudste daarin kan steunen.



Ik ben zelf heel blij met mijn katten en zou geen hond meer willen, vooral omdat je daar echt mee naar buiten moet dus meer verantwoordelijkheid. Ik vind honden verder super (ook mee opgegroeid), maar ik houd het bij katten. Mijn katten hebben elkaar en kunnen ook nog wel een nachtje alleen als wij weg moeten of er komt iemand langs om even aandacht te geven.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Wij hebben ook een raskat.

Altijd katten en honden gehad en een enkele keer een " aangewaaid". Konijn.

Zou niet zonder dieren willen leven.



Vervelend jouw klachten NyC, zeker met 2 kleine kinderen.



Voor iedereen



Hier is het bewolt. Wel warm
Welkom voor de nieuwe schrijvers.



Net de hokken van de chinchilla's verschoond en ik ben gebroken. Voel het direct in de nek.



Ik zat gisteren te denken, ik hoop dat het een nekhernia word, misschien dat ik dan serieus word genomen door zowel huisarts als neuroloog. Nou is een nekhernia ook niet iets waar je blij om moet zijn, maar dan word er wel wat gedaan(hoop ik )

Straks even proberen te douchen, voel me behoorlijk vies altijd na het verschonen van de hokken.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!



Hier wel een hond, terwijl man niet wilde. Geen hekel aan honden, wel aan uitlaten. Dat nemen de kinderen en ik dus op me, al 8 jaar lang. Alleen als wij niet kunnen en man wel, dan doet hij het. Dat is nu ineens elke vrijdag, omdat hij tegenwoordig die dag vrij is, terwijl zoon juist een lange dag heeft. En de hond kan wel op mij wachten, als er maar niemand thuis is.



Zoon heeft deze week weer niet schoongemaakt, dus man staat de keuken te poetsen. Ik ben bang dat dat inhoudt dat ik ook wat moet gaan doen. Hmm..
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven