Gezondheid alle pijlers

Weer een tanden pijn topic sorry

20-07-2016 20:13 114 berichten
Sorry weer een topic maar ben nogal wanhopig. Heb nu al sinds een week hevige ondraaglijke pijn die steeds erger word. Kan er niet van slapen of functioneren. Ben al drie keer bij de tandarts geweest. Foto gemaakt, gaatjes te zien. Gaatje waar de pijn zat werd gevuld, volgende dag toch een wortelkanaalbehandeling. Pijn nog steeds even hevig ondanks ibuprofen bruis 600 in combinatie met paracetamol. Weer geweest en de kies ernaast een wortelbehandeling gedaan. De pijn is nu nog steeds heel hevig al dan niet erger. Ik ben zo wanhopig weet niet meer waar ik het moet zoeken.



Ik heb antibiotica gekregen, amoxicilline, die moet ik 7 dagen nemen, 3 per dag. Heb de eerste 3 al genomen. Mijn kaak aan de kant van de pijn is sinds de wortelkanaalbehandeling ook dik geworden. Zit nu dus een zwelling, en de pijn is zo ondraaglijk. Tandarts zei misschien een kaakholteontsteking maar heb de klachten die daarbij passen niet. Ben toch aan het stomen en neusspray gegaan.



Iemand nog een idee wat ik nu kan doen, ik ben echt wanhopig deze kutpijn is zo hevig.
Alle reacties Link kopieren
Ga morgen naar je huisarts en laat je verwijzen naar een kaakchirurg.



En ga op tijd. Ik heb een vriendin met wie het niet zo goed is afgelopen. De ontsteking nam haar hele hoofd over omdat zij uitstelde om naar de dokter te gaan. Zij heeft kantje boord gelegen in het ziekenhuis. Zij heeft overleefd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zenuwpijn is vreselijk. Door ademen en wachten tot je AB gaat werken.



Maar je andere topic is ook van vandaag. En nog lang niet vol toch? Waarom een nieuwe?
Zwervertje, je kunt beter al je tandproblemen in één topic houden. Dan hoef je niet steeds alles uit te leggen en kunnen mensen teruglezen wat er aan de hand is.
quote:viva-amber schreef op 20 juli 2016 @ 20:16:

Ga morgen naar je huisarts en laat je verwijzen naar een kaakchirurg.



En ga op tijd. Ik heb een vriendin met wie het niet zo goed is afgelopen. De ontsteking nam haar hele hoofd over omdat zij uitstelde om naar de dokter te gaan. Zij heeft kantje boord gelegen in het ziekenhuis. Zij heeft overleefd.De tandarts ziet op de foto geen ontsteking maar heeft voor de zekerheid antibiotica gegeven. Kan het dan toch een ontsteking zijn. Ga morgen zeker de huisarts bellen.
Ja had het in het oude topic moeten plaatsten dacht hier krijg ik misschien meer reacties.



Het gekke is dat de tandarts niks kan vinden en de pijn toch zo hevig blijft. Ben echt bang nu gewoon.
Vervelend voor je, TO. Ibuprofen en paracetamol in combi wordt wel genoemd op internet als pijnstilling. Er wordt ook gezegd, dat als dit niet werkt, op recept zwaardere pijnstilling gegeven kan worden. Ik zou ook naar de huisarts gaan morgen.
Alle reacties Link kopieren
In die tand waar die wortelkanaal is gedaan hoort geen pijn meer te zitten. Die zenuw zou dood moeten zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als het te erg wordt en het verder opzwelt zou ik toch vanavond of vannacht de huisartsenpost bellen!

Sterkte!
quote:viva-amber schreef op 20 juli 2016 @ 20:20:

In die tand waar die wortelkanaal is gedaan hoort geen pijn meer te zitten. Die zenuw zou dood moeten zijn.





Dat zei de tandarts ook al. Ze heeft bij twee tanden een wortelkanaalbehandeling gedaan voor niks. De pijn is nog heviger en ze kan niet meer zien waar het vandaan zou moeten komen. De zwelling op mijn kaak heb ik pas sinds vanmorgen na de wortelkanaalbehandeling nummer 2.



Ik neem ibuprofen icm paracetamol maar het doet helemaal niks tegen de pijn. Daarnaast dus de antibiotica. Ga morgenvroeg de huisarts bellen want ik kan dit niet meer aan. Ik heb veel meegemaakt in mijn leven maar niks zo heftig pijnlijk als dit.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zit de ontsteking hoger bijv in het kaakbot. Ga langs je huisarts morgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik heb ooit een ontsteking gehad na een getrokken verstandskies. Ik heb echt gehuild van de pijn en wilde mijn hoofd door de muur slaan om er vanaf te zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voor een second opinion naar een andere tandarts gaan en als die het juist heeft daar bij blijven.

Het is ook niet de wortelpunt die is ontstoken?
Alle reacties Link kopieren
Als je het later vanavond of vannacht niet trekt kun je ook de huisartsenpost bellen. Wachten tot morgenochtend met ondraaglijke pijn is niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Doorverwijzing naar kaakchirurg vragen. Maakt ook betere foto's dan de tandarts. Sterkte! Kiespijn is echt niet fijn!
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
En koelen tegen de zwelling! Zak met ijs/ koelelement met een handdoekje erom.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en beterschap.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 20 juli 2016 @ 20:25:

Misschien zit de ontsteking hoger bijv in het kaakbot. Ga langs je huisarts morgen.Zou de tandarts dat dan niet op de foto hebben gezien? Ga zeker naar de huisarts.
Als je het in huis hebt werkt het om Voltaren emulgel op je kaak te smeren ter hoogte van je pijnlijke kies en je mond te spoelen met lauw zout water. En Nerofen bruis, sinaasappelsmaak werkte voor mij het beste als pijnstiller.

Heel veel sterkte, ik hoop dat je nog ergens terecht kan vanavond want zo kun je de nacht toch niet in?
quote:Velma schreef op 20 juli 2016 @ 20:29:

Voor een second opinion naar een andere tandarts gaan en als die het juist heeft daar bij blijven.

Het is ook niet de wortelpunt die is ontstoken?Zie je dat niet op de foto een ontstoken wortelpunt. verder ben ik al deze week van tandarts gewisseld en heb wel een heel goed gevoel bij haar. Heeft de tijd voor me genomen en echt alles nagekeken.
quote:VergeetachtigeJan schreef op 20 juli 2016 @ 20:30:

Als je het later vanavond of vannacht niet trekt kun je ook de huisartsenpost bellen. Wachten tot morgenochtend met ondraaglijke pijn is niet nodig.Daar denk ik dus ook aan. Heb al 3 nachten niet meer dan een uur geslapen. De pijn is op dit punt ondraaglijk. Maar wat kan de huisartsenpost doen? Meer pijnstilling geven?
Bedankt allemaal!
quote:zwerveruitkering schreef op 20 juli 2016 @ 20:39:

[...]





Daar denk ik dus ook aan. Heb al 3 nachten niet meer dan een uur geslapen. De pijn is op dit punt ondraaglijk. Maar wat kan de huisartsenpost doen? Meer pijnstilling geven?Bellen dus!
Ga nu bellen
quote:zwerveruitkering schreef op 20 juli 2016 @ 20:41:

Ga nu bellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven