Gezondheid alle pijlers

Weerstand verbeteren

05-09-2015 06:47 24 berichten
Ik ben weinig echt ziek maar ik merk de laatste jaren wel dat ik vaak kwakkel. Zodra de R in de maand zit ben ik regelmatig grieperig. Dus niet echt ziek maar ik voel me niet fit. Alsof ik steeds iets meekrijg van alle virussen maar dan een klein beetje.

Ik sport , drink weinig alcohol. Heb een regelmatig leven en slaap goed. Ik probeer zo gezond mogelijk te leven.

Hoe kan ik mijn weerstand verbeteren?

Via Google lees ik dat middelen bij de drogist weinig zin hebben.
Ik merkte het gisteren weer. Ineens hoofdpijn, weinig trek in eten. Hardlopen ging moeizaam . Daarna misselijk moe en koud. Snel naar bed met een brak gevoel. En zo ook weer wakker geworden. Waarschijnlijk is het morgen weer weg maar toch zonde van mn weekend 😉
Krijg je voldoende calorieën binnen op een dag en wat eet je zoal?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_86852 wijzigde dit bericht op 05-09-2015 07:00
Reden: Grrr slecht gelezen Angela :-)
% gewijzigd
Ik eet wel voldoende hoop ik. Al ben ik wel altijd bezig met mn lijn.

Toch lijkt het niet door te weinig eten te komen want vorige kwakkelwinter ben ik een paar kilo aangekomen tijdens een blessure



Ik eet nu meestal

Ontbijt: Griekse jogurt met muesli

Tussendoor : appel of smoothie

Lunch : salade , crackers of brood

Tussendoor : koekje of fruit

Avond : groente vlees en rijst. Af en toe aardappelen

Qua fruit kan het beter. Alleen als ik werk eet ik fruit, thuis schiet het er bij in.
Alle reacties Link kopieren
De laatste jaren zeg je? Niet lullig bedoeld, maar misschien heeft het daar ook iets mee te maken?

Ik denk dat niemand 24/7 topfit is, en als je ouder wordt zul je dan misschien vaker hebben?
Je kunt ook aankomen van veel verkeerde dingen eten, dat zegt op zich niks.

Ik denk dat je gewoon te weinig calorieën per dag binnen krijgt, een lunch met crackers kan je lichaam niet op draaien natuurlijk. Rijst is ook weinig calorierijk, dan zou je dat moeten compenseren met veel groenten en noten etc. Fruit heb je ook nodig.

Het is goed dat je op je lijn let, zolang het niet obsessief wordt. Je moet je lichaam als een motor zien die ergens zijn energie vandaan moet halen. Zodra hij te weinig energie krijgt, gaat hij haperen. Dat uit zich dan in te weinig weerstand. Ik zou toch eens naar je eetpatroon kijken.
Zou kunnen Angelaatje. Ik hoop het alleen niet.

Ben 36. Vorige winter zei iemand van mijn sportclub het tegen me. " Jij bent wel vaak ziek hè"!

En dat terwijl ik dus nooit ziek was vroeger. Toen rookte ik, ging vaak op stap en dronk aanzienlijk meer alcohol 😉
Mary misschien heb je een punt. Ik ben wel altijd met eten bezig en het zou heel goed kunnen dat ik periodes te weinig eet.
Alle reacties Link kopieren
quote:buppps schreef op 05 september 2015 @ 07:15:

Zou kunnen Angelaatje. Ik hoop het alleen niet.

Ben 36. Vorige winter zei iemand van mijn sportclub het tegen me. " Jij bent wel vaak ziek hè"!

En dat terwijl ik dus nooit ziek was vroeger. Toen rookte ik, ging vaak op stap en dronk aanzienlijk meer alcohol 😉



Misschien ben je ook teveel bezig met niet ziek zijn en gezond leven?

Gisteren op het nieuws was dat kinderen die vaak op een boerderij komen ook vaak minder ziek zijn, door alle prikkels die ze daar krijgen, gaat hun weerstand omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Dus misschien moet je juist wat ongezonder leven
quote:buppps schreef op 05 september 2015 @ 07:17:

Mary misschien heb je een punt. Ik ben wel altijd met eten bezig en het zou heel goed kunnen dat ik periodes te weinig eet.



Er zijn nogal wat mensen die lijnen en daardoor te weinig goede voedingsstoffen binnen krijgen. En vroeg of laat gaat je lichaam daartegen protesteren.

Je denkt dat je goed bezig bent, maar je lichaam geeft zelf aan dat dat niet zo is.

Misschien kun je eens op internet kijken, wat een uitgebalanceerd, gezond dieet is waarbij je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Je zult zien dat je dan ook meer weerstand opbouwt. Niet met supplementen van de drogist, maar door gezond te gaan eten.
Ik vind dat je weinig eet.

Heb je trouwens last van stress of slaap je slecht? Dat wil ook weleens zorgen voor wat 'kwaaltjes'.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 8 kilo zwaarder dan ik zou moeten wegen. Volgens BMI berekenaars. Voel mij prima!

Val ik af dan ga ik kwakkelen. Dan krijg ik die virusjes mee maar net niet en heb het de hele dag koud. Dus, op mijn gewicht van nu bllijven is het beste.
Alle reacties Link kopieren
Misschien focus je je te veel op hoe je je voelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
- zorgen dat je voedsel compleet is; dus geen tekorten heeft;

- een goede hygiëne, waarmee het aantal ziektekiemen wat een tegelijk een aanval doet op je immuunsysteem, verminderd wordt;

- stel prioriteiten, zodat je niet alles even belangrijk vindt en er rust ontstaat in je hoofd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, want ik heb er ook last van. Zelfs ooit eens een topic geopend

In voel me vaak ziek, heb ieder jaar wel 2 keer ergens een ontsteking (blaas, oor, mond) en de herfst/winter tijd wordt het nog een graadje erger.

Het is waar wat Viva-Amber zegt; ik focus me er ook teveel op. Maar toch merk ik dat ik ook naar mijn lichaam moet luisteren, doe ik dat niet dan voel ik me vaak nog vervelender.

Misschien komt het ook door ouder worden? Sinds ik 40 ben is het erger geworden

Ik heb nog geen gouden tip(s).
Alle reacties Link kopieren
quote:buppps schreef op 05 september 2015 @ 06:52:

Ik merkte het gisteren weer. Ineens hoofdpijn, weinig trek in eten. Hardlopen ging moeizaam . Daarna misselijk moe en koud. Snel naar bed met een brak gevoel. En zo ook weer wakker geworden. Waarschijnlijk is het morgen weer weg maar toch zonde van mn weekend 😉

Ik zou onmiddellijk stoppen als je lichaam niet wil (wat niet wil zeggen dat je het niet eerst even proberen kan).

Verder is er absoluut geen reden om naar bed te gaan als je je even niet lekker voelt. Ik zou me lekker ontspannen met tv of een boek en een drankje of hapje nemen. Uiteraard moet je naar bed als je gaat zwaaien op je benen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vitamine C bruistabletten van Roter!



Bij mij werkt het😁
Laat je bloed een keer onderzoeken. Misschien heb je te weinig vitamines o.i.d.
Wat Mary zegt, goed eten ik had ook een periode dat ik te veel bezig was met calorieën etc. Nu laat ik dat los. Ik luister naar mijn lichaam en eet waar ik zin in heb. De ene dag eet ik wat meer (of ongezonder) dan de ander. Ik ben daardoor trouwens geen kilo aangekomen.

Bij mij helpen multi vitamines wel voor mijn gevoel. Ik neem multi vitamines voor vegetariërs zodat ik zeker weet dat ik genoeg eiwit binnen krijg. (Ik ben ook vegetariër )
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 05 september 2015 @ 07:34:

[...]





Er zijn nogal wat mensen die lijnen en daardoor te weinig goede voedingsstoffen binnen krijgen. En vroeg of laat gaat je lichaam daartegen protesteren.

Zeker in combi met veel cardio zoals hardlopen en weinig kracht...dan ga je spiermassa verliezen en kan zelf je vet% stijgen terwijl je wel afvalt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Fijn om de reacties te lezen! Ik ga er zeker op letten dat ik voldoende eet. Helemaal in combi met het sporten.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik in het weekend vaak teveel eet. Ben er dus niet altijd mee bezig.



Gefocust ben ik niet echt erop. Het is ook niet zo dat alles draait om mijn gezondheid en gezond eten. Ik doe gewoon mn ding.

Wel heb ik soms last van stress.

Dat zou zomaar ermee te maken kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Stress is niet goed voor je gezondheid. Ik krijg ook altijd van alles wanneer ik langdurig last heb van stress.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven