Gezondheid alle pijlers

Welke glucosemeter gebruik jij?

24-08-2016 18:29 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar jaar diabetes en gebruik insuline en test mijn glucosewaarden meerdere keren per dag. Nu hoorde ik vandaag van de apotheek dat de teststrips uit de handel gaan en ik moet dus een nieuwe meter aanschaffen. Ik heb nog steeds mijn eerste meter en heb dus geen ervaring met verschillende typen meters. Welke gebruiken jullie en wat vinden jullie handig of juist onhandig?
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Mijn man een insulinx, die geeft ook insulinespuitadvies. Maar geeft je verpleegkundige geen advies wat voor jou de meest geschikte is?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor meter heb je nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook sinds kort ( 5 maand) suikerziekte en ik heb de meter HT One.

Ik hebniet gehoord dat mijn meter er uit gaat...?
Alle reacties Link kopieren
bij de apotheek hebben ze vaak wel een aantal modellen liggen, kan je eens kijken!





die meters worden doorgaans gratis vertrekt omdat de apotheek daarna wel verdient aan je doordat je hun stripjes nodig heb ( en ze vaak ook wat ouder zijn )



ik ben geen patient overigens, maar werk in de zorg, vind zelf de freestyle meters wel goed werken



ik zag laatst op tv dat freestyle een nieuwe meter heeft ( die kost vast geld ) waar je niet meer mee hoeft te prikken

( ik zit te googelen en heet freestyle libre )
Freestyle Libre wordt niet vergoed door de zorgverzekering.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een apotheek. Soms is het zo dat de zorgverzekering bepaalde voorkeur heeft maar het is verstandig om even na te vragen hoe dat bij jou apotheek geregeld is.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook freestyle insulinx (zoon). Volgens hem hebben de stripjes het minste bloed nodig (maar weet dus niet of dat waar is). En qua prikpen is hij heel erg blij met de accu-check FastClix, pijnloos prikken volgens zoon. Maar dat vroeg je niet
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 24 augustus 2016 @ 20:29:

Freestyle Libre wordt niet vergoed door de zorgverzekering.Freestyle Libre niet, maar sensoren worden onder bepaalde omstandigheden wel vergoed.
quote:Nelladella1 schreef op 24 augustus 2016 @ 20:40:

[...]





Freestyle Libre niet, maar sensoren worden onder bepaalde omstandigheden wel vergoed.Dat is heel zeldzaam. Overwegen nu om ze zelf te betalen om overstap op pomp uit te stellen. Als jij nog een tip hebt om dit wel mogelijk te maken via verzekeraar dan hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zorgverzekering heeft een soort van 'standaard' pakket aan hulpmiddelen gemaakt wat ik gewoon vergoed krijg.



Het enige dat mijn zorgverzekering eerst niet wilde vergoeden was mijn accu-check FastClix pen, maar na een verklaring van de diabetesverpleegkundige vergoeden ze hem nu wel.



Ik denk dat je even contact op moet nemen met je zorgverzekering om uit te zoeken wat ze wel en niet vergoeden en aan de hand daarvan besluiten wat je wil gaan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 24 augustus 2016 @ 20:45:

[...]





Dat is heel zeldzaam. Overwegen nu om ze zelf te betalen om overstap op pomp uit te stellen. Als jij nog een tip hebt om dit wel mogelijk te maken via verzekeraar dan hoor ik het graag.Er is een aantal indicaties waardoor je de sensoren wel vergoed krijgt. Misschien zijn ze op internet te vinden? Uit m'n hoofd gezegd zijn dat bijvoorbeeld zwangerschap, hypo-unawareness, een heel jonge leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties. Ik heb nu een breeze 2 meter en die vind ik erg fijn, maar ja, de strips gaan uit de handel. Ik ben ook van plan om advies te vragen aan mijn diabetesverpleegkundige, maar zij is nog een aantal weken afwezig en ik heb nog genoeg strips voor een paar weken. Het is dus allemaal niet zo dringend en ik heb de tijd om me te oriënteren. De apotheek heeft er ook wel wat liggen, maar er zijn zoveel verschillende! En jullie of jullie gebruiken ze elke dag van daar dat ik benieuwd was naar jullie ervaringen. En de apotheek heeft misschien financieel baat bij het aanraden van een bepaalde meter en zijn dan niet onpartijdig. De verzekering vergoedt volgens de polisvoorwaarden een heleboel, maar ik ga toch inderdaad even navragen welk maximumbedrag daar aan zit.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
De apotheek kan je vertellen welke wel of niet vergoed worden.. Misschien wel handig aangezien die stropjes heel erg duur zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven