Gezondheid alle pijlers

Wie heeft hem al gehad?

05-02-2016 20:30 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Die akelige griep, waar bij je holtes ontstoken zijn (en je hele gezicht dus onder druk staat), je lymfeklieren zijn opgezwollen en alles er knalgroen uit komt? Hoe lang duurt ie? Iemand nog tips?



Mijn hemel zeg. Ben wel wat gewend, maar dit is best naar.
Alle reacties Link kopieren
Godzijdank niet!
Welcome to my world ik ben nog niet genezen en het duurt al een week ben nu gelukkig koortsvrij. Mijn holtes zijn ontstoken nog steeds.
quote:Ttass28 schreef op 05 februari 2016 @ 20:43:

Welcome to my world ik ben nog niet genezen en het duurt al een week ben nu gelukkig koortsvrij. Mijn holtes zijn opgezet nog steeds.Je holtes zijn opgezet?
Alle reacties Link kopieren
Ik!

Ik zit nu twee weken thuis. Ziek ziek ziek. En steeds als ik denk: nu knap ik op, morgen ben ik vast bijna beter, word ik de dag erna weer hondsberoerd wakker.

Vanmorgen voelde ik me redelijk. Tussen 7 en 10 voelde ik me opeens hondsberoerd worden. Blijk ik longontsteking te hebben. Nu antibiotica en rust voorgeschreven gekregen van de huisarts.
quote:SpringDing schreef op 05 februari 2016 @ 20:44:

[...]





Je holtes zijn opgezet?Ontstoken
Alle reacties Link kopieren
Voor je holtes: spoelen met een spoelkannetje (rhinohorn bijvoorbeeld) met zoutoplossing. En voor de rest uitzieken. Wij zijn er redelijk mild doorheen gefietst, maar met het hele gezin wel een week ziek. Behalve ik, ik zit inmiddels ook aan de antibiotica vanwege een (beginnende) luchtweginfectie.
Beterschap! Ik heb de griepprik gehaald, dus hopelijk blijft het mij bespaard al geeft dat natuurlijk ook geen garantie.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt echt een gruwelijke griep te zijn. Net in het nieuws (of was het editie nl?) hadden ze het erover dat er zelfs kinderen worden opgenomen met de griep die nu heerst.



*duikt weer onder*
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 05 februari 2016 @ 20:48:

[...]





Ontstoken



Ja hier ook. En daarmee een opgezwollen gezicht. En een gezwollen nek door lymfeklieren die ook zijn opgezet.



Ik zie er niet (zag ik al niet, want begin deze week oogvliesontsteking), maar goed, that is the least of my worries.
quote:Noah_ schreef op 05 februari 2016 @ 20:59:

[...]





Ja hier ook. En daarmee een opgezwollen gezicht. En een gezwollen nek door lymfeklieren die ook zijn opgezet.



Ik zie er niet (zag ik al niet, want begin deze week oogvliesontsteking), maar goed, that is the least of my worries.Ja vreselijk ik kan niks slikken leef op vloeibaar. Mijn oren beginnen ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik, bijna ervan af gelukkig.

Ik ben deze maand in een nieuwe baan begonnen dus kwam zeer ongelegen.

Enorme opgezette keel inderdaad, vanaf mijn wangen recht naar beneden. Veel hoofdpijn door 't dichtzitten en enorme keelpijn. Ook geen één nacht normaal kunnen slapen, ik hoop vannacht wel.

Ik kon niets, t.v. Was te fel, IPad te fel en werd ik misselijk van, niet kunnen lezen. Vrijwel niets eten, wel 5 kg afgevallen dat is dan wel weer een voordeel.



Goed uitzieken als je 't krijgt!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Hier in het gezin om wat gesnotter en gehoest na nog geen griepgedoe..



Kan me trouwens niet herinneren dat een van ons ooit langer dan 2dagen ziek is geweest en dus echt griep heeft gehad.



Kan je er immuun voor de griep zijn?



*Klopt het wel even af*
Alle reacties Link kopieren
Ik. Al meer dan een week verkouden.

Nu keelonsteking en erg hoesten.

Van de ha zakjes ibuprofen en paracetamol codeïne gekregen.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
De rest van mijn gezin (3) zijn ook allemaal 2 dagen ziek geweest, wisselden elkaar af. Ik was al zo blij dat ik 't niet had gekregen en ineens toch. Ik was ook niet verkouden ofzo, ineens uitgeschakeld. Na 4 dagen ging 't wel steeds wat beter gelukkig.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:moonlightdreamer schreef op 05 februari 2016 @ 21:09:

Hier in het gezin om wat gesnotter en gehoest na nog geen griepgedoe..



Kan me trouwens niet herinneren dat een van ons ooit langer dan 2dagen ziek is geweest en dus echt griep heeft gehad.



Kan je er immuun voor de griep zijn?



*Klopt het wel even af*Eerste gedachten is niet. Griep muteert. Als je immuun zou zijn voor de ene vorm dan zou je de ander wel kunnen krijgen? Maar goed, dat is speculeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem nu.

Als iemand hem wil hebben, geef maar een seintje. Ben nog nooit zo beroerd geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem al 3 weken.. vorige week hele avond/nacht op HAP en SEH gelegen. Ik was zo benauwd dat ze dachten aan een longembolie.

Uiteindelijk kwam er niets uit en werd ik zo naar huis gestuurd.



Ik kan al zeker 2 weken niet praten, en nu hoest ik sinds gisteren groen slijm/klonters op (sorry voor het detail). Ben weer aardig benauwd en moet zo weer naar de HAP toe.. hopelijk kan ik een ab-kuur krijgen en wordt ik eindelijk beter..
Alle reacties Link kopieren
Ik las ergens dat het de Mexicaanse griep is die nu heerst.

Zou goed kunnen, man en kinderen 2 volle weken ziek geweest en ik heb niks, maar ik ben in 2009 ingeent tegen de mex. griep.

Of het is iets anders en ik heb gewoon geluk.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Beterschap allemaal, ik heb van mijn leven geen griep gehad, enige wat ik me kan herinneren is de zesde ziekte ofzo, verhoging of koorts heb ik eigenlijk ook nooit.
die ik wilde bestaat al...
quote:NYC schreef op 05 februari 2016 @ 20:49:

Beterschap! Ik heb de griepprik gehaald, dus hopelijk blijft het mij bespaard al geeft dat natuurlijk ook geen garantie.Ik ook maar tóch nog een longontsteking gehad
Alle reacties Link kopieren
Jongste kind begon twee weken geleden met koorts hoesten keelpijn. Daarna ik hoesten snot holtes ontstoken. Nu oudste kind hoesten koorts keelpijn. Man hoesten en holtes.



Maar of dit de griep is. Geen idee. Ik ben dit jaar ingeënt. Oudste in 2009 nog tegen h1n1. Maar of die nog beschermt?



Ik hoop dat we hem hier gehad hebben. Als dit een gewoon akelig verkoudheidsvirus is dan wil ik niet weten hoe je je voelt als je echt griep hebt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien komt het nog want de laatste infectie is toch weer zo'n zes of zeven jaar geleden.



Ik ben dan wel behoorlijk ziek maar toch niks bijzonders en ook nooit secundaire infecties.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hier ook griep. Gaat nu wat beter maar van huisarts moet ik mijn temperatuur in de gaten houden. In het weekend weer flink koorts ? Dan weer terug naar huisarts en dan kuur . Ze hoorde nog niks van een longontsteking gelukkig maar ik moet het dus wel in de gaten houden. Geur en smaak is helemaal weg . Holtes zijn ontstoken, bukken doet pijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem in november al gehad en meteen een longontsteking erachter aan gekregen. Onze dochter heeft hem ook gehad. Ze is weer beter, maar heeft nog steeds veel last van snot. Vriend kwakkelt al tijden, maar bij hem zet het niet door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven