Gezondheid alle pijlers

Wiet test

13-02-2016 22:21 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe betrouwbaar de wiet testen voor thuis gebruik zijn van testjezelf?

Wij gebruiken die momenteel om te checken of man geen sporen van wiet in zijn urine heeft.



Hij wil nl graag bewijzen dat hij gestopt is met blowen. Ik weet dat de verleiding groot is voor hem en we lang moeten wachten op de gevraagde behandeling. Zo kunnen we zelf iets doen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, als je dat nodig hebt in je relatie, kun je volgens mij beter uit elkaar gaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 13 februari 2016 @ 22:23:

Jeetje, als je dat nodig hebt in je relatie, kun je volgens mij beter uit elkaar gaan!Ik snap het wel, iemand die een drugs probleem heeft, is niet echt op z'n blauwe ogen te geloven. Maar ik neem aan dat die dingen wel betrouwbaar zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dus je wilt testen of je je man al dan niet terecht wantrouwt?
Alle reacties Link kopieren
Van wie moet hij dat testen? Voor jou of een instantie?



En wie zegt me dat jij/hij/jullie die test niet willen gebruiken om te kunnen zien tot hoever je/jij/hij/jullie kan gebruiken tot het niet meer zichtbaar is voor de officiele testen vanuit een instantie?



Vragen, vragen..

Ik hoop niet dat iemand een link mogelijk maakt tot een gemakkelijke manier om een een verslaving te verdoezelen.
Zijn dat van die testen die lijken op zwangerschapstesten maar dan voor THC? Die zijn gewoon betrouwbaar neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Weekend schreef op 13 februari 2016 @ 22:26:

[...]





Ik snap het wel, iemand die een drugs probleem heeft, is niet echt op z'n blauwe ogen te geloven. Maar ik neem aan dat die dingen wel betrouwbaar zijn?



Nou, ik zou er mooi voor passen.

Als ik moeder of politieagent voor mijn partner zou moeten spelen, zou ik spontaan geen zin meer hebben.

Gelijkwaardigheid is een eerste begin van een relatie. Daar passen dit soort testen absoluut niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Het wantrouwen is terecht, dat weet ik zeker. Dat is al jaren zo. Daarvoor kunnen we misschien beter uit elkaar gaan.



Hij gaat nu naar een verslavingskliniek maar daarvoor is een wachtlijst. Hij heeft eerder laten zien dat voor korte tijd stoppen, tot zes maanden, geen probleem is. Hij werkte dan bv in het buitenland. Hij zoekt hulp voor de lange termijn. Hij heeft misschien een autistische stoornis en blowt zijn emoties ermee weg. Is allemaal niet goed te praten.

Toch wil hij nu wel hulp bij het ordenen van gedachten en emoties en hulp bij het laten staan van verdovende middelen. Die erkenning van hem vind ik bijzonder knap. In een huwelijk teken je voor goede en slechte tijden, dit is een slechte tijd voor mij. Toch ben ik ervan overtuigd dat hij mij nu nodig heeft en ik kan hem niet zomaar laten vallen. Als dit nodig is, is dit nodig. Wanneer het niet goed gaat heb ik wel alles geprobeerd voor ons huwelijk en onze twee kinderen van 7 en 5. Weg gaan kan later ook nog. Blijven dat is pas moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ze lijken op zwangerschapstesten.

Nee, we willen absoluut niet kijken of de verslavingszorg om de tuin te leiden is. We willen manlief helpen in zijn manier van leven en omgaan met de dagelijkse sleur van werk, thuiskomen, eten, slapen etc
Alle reacties Link kopieren
Bij de testen voor thuisgebruik zie je lange tijd dat iemand heeft gebruikt, omdat het thc-gehalte minimaal 2 weken-enkele maanden (bij frequent gebruik) zichtbaar blijft. Enkel met een lab-test zie je dat het thc-gehalte afneemt. Een thuistest ziet ook kleine hoeveelheden als positief
Ik wou dat mijn vader er vanaf stapte die gebruikt wiet om de pijn te vergeten (kanker).
Alle reacties Link kopieren
De eerste test gaf een zeer lichte test streep dwz hij heeft niet gebruikt. Dit is drie weken na het moment waarop hij aan gaf definief te willen stoppen met blowen.
Alle reacties Link kopieren
Ttass28: heeft je vader veel last van sufheid? Of andere gedragsveranderingen?
Alle reacties Link kopieren
Heb jij er last van? Is hij agressief ofzo? Ik bedoel, hij werkt blijkbaar, heeft misschien een autistische stoornis waarbij blowen hem helpt om even rustig te worden?

Chemische troep legaal via de huisarts is misschien wel het laatste waarin je hem moet toe dwingen. Als er iets verdovends werkt is het die rommel wel..

Wil hij zelf zijn blowtje opgeven of moet dat van jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 13 februari 2016 @ 22:41:

Ik wou dat mijn vader er vanaf stapte die gebruikt wiet om de pijn te vergeten (kanker).

Jij hebt niks te willen! Laat die man gebruiken en wees blij dat je niet in zijn schoenen hoeft te staan!

Waar jij wél mag gaan staan is in een donker hoekje, en je heel diep gaan schamen over je domme uitspraak!
quote:Ttass28 schreef op 13 februari 2016 @ 22:41:

Ik wou dat mijn vader er vanaf stapte die gebruikt wiet om de pijn te vergeten (kanker).Het is al vaker tegen je gezegd en ik zeg het nu weer: laat die man!! Hij heeft het nodig!
Alle reacties Link kopieren
Hij wil het zelf omdat hij zichzelf in onze zoon terug ziet. Hij wil een goed voorbeeld geven voor zoon. Wil niet dat zoon ook niet leert om met zijn gevoel om te gaan. Zoonlief lijkt Asperger te hebben en heeft veel hulp en extra aandacht hiervoor. Manlief ziet nu dat hij vroeger veel gemist heeft en wil als nog van alles leren om van zichzelf te houden. Hij heeft zich zijn hele leven anders gevoelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Floortje_7 schreef op 13 februari 2016 @ 22:36:

Het wantrouwen is terecht, dat weet ik zeker. Dat is al jaren zo. Daarvoor kunnen we misschien beter uit elkaar gaan. Maar dat doe je niet omdat.. jij het een goed idee vind om in een schadelijke relatie te blijven?



Hij gaat nu naar een verslavingskliniek maar daarvoor is een wachtlijst. Hij heeft eerder laten zien dat voor korte tijd stoppen, tot zes maanden, geen probleem is. Hij werkte dan bv in het buitenland. Hij zoekt hulp voor de lange termijn. Hij heeft misschien een autistische stoornis en blowt zijn emoties ermee weg. Is allemaal niet goed te praten. Waarom doe je dat dan wel?

Toch wil hij nu wel hulp bij het ordenen van gedachten en emoties en hulp bij het laten staan van verdovende middelen. Die erkenning van hem vind ik bijzonder knap. In een huwelijk teken je voor goede en slechte tijden, dit is een slechte tijd voor mij. En hij vindt het prima. In het buitenland kan hij ook zonder, dus in het binnenland ook. Dat doet hij niet, ook niet voor jou, omdat het voor hem niet belangrijk is. En jij blijft toch wel bij hem. Toch ben ik ervan overtuigd dat hij mij nu nodig heeft en ik kan hem niet zomaar laten vallen. Hij heeft jou niet nodig, jij wil dat hij je nodig heeft. Lees het boek; Als hij maar gelukkig is. Heb je wat aan. Aan hem niet. Als dit nodig is, is dit nodig. Wanneer het niet goed gaat heb ik wel alles geprobeerd voor ons huwelijk en onze twee kinderen van 7 en 5. Weg gaan kan later ook nog. Blijven dat is pas moeilijk.



Waarom kinderen krijgen met zo'n man.

Blijven is niet moeilijker, jezelf beter gunnen is moeilijker!

Je bent dit gewend, je weet niet wat je zonder dit moet. Je bent gewend aan je slachtofferrol, aan het zorgen om en zorgen voor. Aan de nadelen, de ruzies, het wantrouwen. Dat is je eigen keuze, maar doe nu niet alsof je nu de sterkste bent door te blijven, alsof dat liefde is, alsof dat beter is voor jullie kinderen, alsof iemand daar voordeel van heeft. Stop je kop eens niet in het zand. Je hebt verdorie kinderen.



Je blijft niet voor je kinderen, je blijft omdat je niet weet wat je moet met de tijd die je over houdt, je de rust die het geeft niet gewend bent, en je niet alleen kunt zijn.
quote:Floortje_7 schreef op 13 februari 2016 @ 22:42:

Ttass28: heeft je vader veel last van sufheid? Of andere gedragsveranderingen?Hij vindt morfine niet helpen. Hij wil lachen, hij gebruikt wiet om de pijn te vergeten maar ik vindt het verschrikkelijk omdat hij de wiet gebruikt zodat hij de pijn vergeet. En niet aansprakelijk is. Het doet mij pijn want drugs is niet de oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:Floortje_7 schreef op 13 februari 2016 @ 22:47:

Hij wil het zelf omdat hij zichzelf in onze zoon terug ziet. Hij wil een goed voorbeeld geven voor zoon. Wil niet dat zoon ook niet leert om met zijn gevoel om te gaan. Zoonlief lijkt Asperger te hebben en heeft veel hulp en extra aandacht hiervoor. Manlief ziet nu dat hij vroeger veel gemist heeft en wil als nog van alles leren om van zichzelf te houden. Hij heeft zich zijn hele leven anders gevoelt.

Maar als jouw man mogelijk een autistische stoornis heeft, zal die niet overgaan met het stoppen van blowen. Ook niet met geexperimenteer met heavy medicijnen.



Tis maar dat je het weet en waar je aan gaat beginnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Floortje_7 schreef op 13 februari 2016 @ 22:47:

Hij wil het zelf omdat hij zichzelf in onze zoon terug ziet. Hij wil een goed voorbeeld geven voor zoon. Wil niet dat zoon ook niet leert om met zijn gevoel om te gaan. Zoonlief lijkt Asperger te hebben en heeft veel hulp en extra aandacht hiervoor. Manlief ziet nu dat hij vroeger veel gemist heeft en wil als nog van alles leren om van zichzelf te houden. Hij heeft zich zijn hele leven anders gevoelt.



Wat mooi, wat lief, wat ontroerend.



Je weet dat verslaafden liegen als de neten toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 13 februari 2016 @ 22:52:

[...]





Hij vindt morfine niet helpen. Hij wil lachen, hij gebruikt wiet om de pijn te vergeten maar ik vindt het verschrikkelijk omdat hij de wiet gebruikt zodat hij het vergeetde pijn.

Zou ik ook willen met zo'n zuurpruim als dochter.

Sterker nog, ik zou alle sluizen [morfine,wiet,pillen,pleisters,zetpillen] openzetten als jij het tuinpad op kwam lopen.
quote:My-nick-is_Dick schreef op 13 februari 2016 @ 22:56:

[...]



Zou ik ook willen met zo'n zuurpruim als dochter.

Sterker nog, ik zou alle sluizen [morfine,wiet,pillen,pleisters,zetpillen] openzetten als jij het tuinpad op kwam lopen. +39864794!
Alle reacties Link kopieren
Ttas, wiet werkt echt pijnstillend, dat is niet om de pijn te vergeten maar om hem te verhelpen.



To, blowt ie al erg lang? Dan kan het handig zijn om tijdelijk een slaapmiddel te vragen aan je huisarts. Maar wat ik eigenlijk niet zo goed snap, hij is alleen geestelijk verslaafd he. Hij kan er een half jaar mee stoppen zonder problemen. Dus wat gaat hij hebben aan verslavingszorg? Dan kun je toch net zo goed een goeie therapeut zoeken? Afkicken is niet nodig bij wiet, ze helpen ook alleen met het blijven stoppen, niet met het stoppen zelf.



En die tests, tja, beetje gek vind ik het wel. Hij weet toch zelf wel of hij geblowd heeft of niet. Waarom hij dat aan jou wil bewijzen, snap ik niet helemaal.



Ik weet niet waarom hij wil stoppen, blowt hij erg veel? In de Vs wordt wiet gebruikt bij depressie en angstproblematiek, dat weten veel mensen niet, maar het kan wel degelijk helpen bij bepaalde psychische problematiek. Je wordt er rustig van en dat kunnen veel mensen goed gebruiken. Het helpt ook om de eetlust te stimuleren, daarvoor gebruiken ze het zelfs bij kinderen die chemo hebben gehad tegen de misselijkheid. Dus ja, wiet wordt ook als medicijn gebruikt en het is dan wel controversieel, het wordt ook gebruikt bij spanningen/depressie/stress. Uiteindelijk is een pil van de dokter ook niet zo gezond voor je. En autisme gaat niet meer over he. Maar het is wel duurder dan een pil van de dokter, denk ik. En roken is natuurlijk slecht voor je.



Maar het kan wel voor flinke stress zorgen om te stoppen, zeker ook in combinatie met zijn stoornis. Mensen krijgen soms last van heftige nachtmerries. Dus ik zou zeker overwegen om de huisarts te vragen om iets ondersteunends. Of bv Valdispert, ik vind zelf dat die erg goed is, zeker de forte.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Jep! Ik weet het. Helaas.

Ik zeg ook niet dat ik eeuwig blijf. Ik blijf voor nu omdat ik denk dat de kinderen in de toekomst meer aan hem hebben als hij goed is afgekickt.



Ik weet alle redenen om weg te gaan. Dat was mijn vraag ook niet. Die was: zijn de testen betrouwbaar.



Ik vind het ook niet vervelend dat jullie me hiervoor waarschuwen, het is geheel terecht.



Mijn vader en moeder zijn gescheiden omdat mijn vader alcohol niet kon laten staan. Hij geeft zelf aan dat hij zonder mijn moeder en de kinderen nog aan veel lager wal geraakt is. Hij is al 33 jaar verslaafd en heeft inmiddels ook gevorderde korsakov. Ik weet niet of weg gaan altijd goed is. Net zo min als blijven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven