Gezondheid alle pijlers

Wietolie de tuinen

11-06-2016 09:15 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij gebruikt sinds een tijdje wietolie van de tuinen. Even voor de duidelijkheid: je word hier niet stoned van!



Zij beweerd zich zo goed te voelen. Ze is totaal niet moe meer, spierpijn is weg en ze voelt zich enorm goed in haar vel. 2 jaar geleden heeft zij kanker gehad waardoor ze nog erg last had van vermoeidheid en allerlei andere klachten wat nu ineens verdwenen lijkt te zijn.



Ik denk zelf aldoor dat het vaak tussen mensen hun oren zit. Ja misschien dat pure wietolie helpt. Maar dat van de tuinen daar zit maar een kleine percentage aan wiet zelf in?



Nu ben ik wel benieuwd naar ervaringen, en dan wel van de olie van de tuinen....
Alle reacties Link kopieren
Wil je het zelf gaan gebruiken? Dan probeer je het toch? Ook al zit het 'tussen je oren': als het helpt om je klachten te verminderen/laten verdwijnen, dan is dat toch prima?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik denk dat ze herstellen van kanker, en de tijd die dat kost, in de war haalt met het gebruik van die olie.
Ik hoor van meer mensen die erg gebaat zijn bij deze olie. Fijn toch?
quote:himalaya schreef op 11 juni 2016 @ 09:19:

Wil je het zelf gaan gebruiken? Dan probeer je het toch? Ook al zit het 'tussen je oren': als het helpt om je klachten te verminderen/laten verdwijnen, dan is dat toch prima?Inderdaad. Placebo-effect is ook effect!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef het zelf niet te gebruiken maar ik ben gewoon benieuwd of mensen er echt baat bij hebben!
quote:Teddy91 schreef op 11 juni 2016 @ 09:33:

Ik hoef het zelf niet te gebruiken maar ik ben gewoon benieuwd of mensen er echt baat bij hebben!Ja dus.
Het word wel overal gepromoot de wietolie, maar ik had begrepen dat de puurheid van de olie behoorlijk gemixt is of laag percentage cannabis bevat waardoor het niet echt meer effectief is. De apotheek kun je het ook krijgen en dan heb je echte pure wietolie die idd aan kankerpatiënten word voorgeschreven. Let wel, deze olie van de apotheek is een stuk duurder dan die van de tuinen.



Maar goed, placebo effect of niet, als jou vriendin zich beter voelt is dat natuurlijk hartstikke fijn voor haar.
Ten eerste, de tuinen verkoopt cbd olie, wat geen wietolie maar hennepolie is. Wietolie zit in het illegale circuit, cbd olie is vrij verkrijgbaar. Je wordt er inderdaad niet stoned van.



Ik gebruik het zelf voor chronische zenuwpijn en het helpt mij ook. De pijn is oa dragelijker omdat ik beter ontspan en slaap en geen cocktail van chemische pijnstillers, spierverslappers en slaapmiddel meer hoef te gebruiken. Daardoor ben ik overdag helderder in plaats van versuft en dat is prettiger.
Alle reacties Link kopieren
Het werd mijn moeder ook aangeraden om te gebruiken door de orthopeed, ivm de pijnklachten van een gigantisch versleten gewricht en (nog?) geen prothese kunnen plaatsen in haar geval.
Klopt cbd olie is het officieel.
quote:BassGroove schreef op 11 juni 2016 @ 09:37:

Het word wel overal gepromoot de wietolie, maar ik had begrepen dat de puurheid van de olie behoorlijk gemixt is of laag percentage cannabis bevat waardoor het niet echt meer effectief is. De apotheek kun je het ook krijgen en dan heb je echte pure wietolie die idd aan kankerpatiënten word voorgeschreven. Let wel, deze olie van de apotheek is een stuk duurder dan die van de tuinen.



Maar goed, placebo effect of niet, als jou vriendin zich beter voelt is dat natuurlijk hartstikke fijn voor haar.

Echte wietolie is niet zomaar verkrijgbaar bij elke apotheek. Patiënten die het voorgeschreven krijgen, krijgen het geleverd vanuit de Transvaalapotheek in Den Haag.



Of het vergoed wordt ligt aan je verzekering, deze beoordelen dat individueel van geval tot geval.



CBD olie is vrij verkrijgbaar en de prijs hangt samen met het percentage CBD. Een flesje van 10 ml van 2% kost rond de 23 euro. Heb je de olie van 15% (die heeft de Tuinen niet) dan betaal je 105 euro voor een flesje.
quote:BassGroove schreef op 11 juni 2016 @ 09:37:

Het word wel overal gepromoot de wietolie, maar ik had begrepen dat de puurheid van de olie behoorlijk gemixt is of laag percentage cannabis bevat waardoor het niet echt meer effectief is. De apotheek kun je het ook krijgen en dan heb je echte pure wietolie die idd aan kankerpatiënten word voorgeschreven. Let wel, deze olie van de apotheek is een stuk duurder dan die van de tuinen.



Maar goed, placebo effect of niet, als jou vriendin zich beter voelt is dat natuurlijk hartstikke fijn voor haar.





Dit klopt niet helemaal. De apotheek heeft het wel,maar dat is niet perse beter of puurder of sterker. Het is wel zonder uitzondering duurder.

Hier in de buurt hebben we inmiddels een "wietapotheek". Je kan er allerlei sterktes oliën krijgen, maar ook keelsnoepjes.

Het bedrijfje is van de coffeshop in dezelfde straat, maar de apotheek is ook prettig voor bijvoorbeeld ouderen om binnen te komen. Geen rook of harde muziek.



Hier in de schoonfamilie ook iemand met een zeldzame vorm van kanker. Ze gebruikt nu ongeveer een jaar wietolie en ze voelt zich beter. Testuitslagen zijn op sommige vlakken ongeloofwaardig goed,ze is namelijk opgegeven.
Bij de tuinen moet je sowieso opletten op de puurheid. Ik kocht een flesje jojobaolie, zaten er 2 ingrediënten in die niet puur zijn. Jammer.



Als je de olie bij de apotheek voor eigen gebruik wilt hebben, dan moet je het zelf betalen. Ik vind dat het bij kanker patiënten die zwaar ziek zijn vergoed moet worden.



Was laatst wel ergens op tv, hoe dat bij de apotheek ging. Het is een heel lang proces om uit de cannabis de olie op te vangen. Was wel interessant om te zien.
BG, geheel mee eens dat het vergoed zou moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg blij met deze post TO .

Ik denkt dat ik zelf ook eens ga kijken of het voor mij baat heeft . Ik slik zelf Lyrica tegen zenuwpijn, en als bijkomend effect hielp het ook tegen angstklachten die ik had .



Maar ik slik ook nog Dexamfetamine in lage dosering, ik heb adhd . Ik vraag me wel af of de cbd olie geen nadelig effect heeft op deze medicatie.

Maar fijn dat het baat heeft bij jou vriendin . Misschien is het ook wat voor een goede vriendin van mij, zij kampt ook met diverse klachten als gevolg van baarmoederhalskanker en borstkanker .

Ze is al jaren schoon, maar heeft nog steeds klachten .
anoniem_290143 wijzigde dit bericht op 11-06-2016 10:39
Reden: typfout
% gewijzigd
alles is energie
quote:Steampunkcat88 schreef op 11 juni 2016 @ 10:01:

[...]





Dit klopt niet helemaal. De apotheek heeft het wel,maar dat is niet perse beter of puurder of sterker. Het is wel zonder uitzondering duurder.

Hier in de buurt hebben we inmiddels een "wietapotheek". Je kan er allerlei sterktes oliën krijgen, maar ook keelsnoepjes.

Het bedrijfje is van de coffeshop in dezelfde straat, maar de apotheek is ook prettig voor bijvoorbeeld ouderen om binnen te komen. Geen rook of harde muziek.



Hier in de schoonfamilie ook iemand met een zeldzame vorm van kanker. Ze gebruikt nu ongeveer een jaar wietolie en ze voelt zich beter. Testuitslagen zijn op sommige vlakken ongeloofwaardig goed,ze is namelijk opgegeven.Oké weer wat geleerd! Wel interessant te lezen! En zelfs keelsnoepjes!
quote:3121 schreef op 11 juni 2016 @ 10:38:

Ik ben erg blij met deze post TO .

Ik denkt dat ik zelf ook eens ga kijken of het voor mij baat heeft . Ik slik zelf Lyrica tegen zenuwpijn, en als bijkomend effect hielp het ook tegen angstklachten die ik had .



Maar ik slik ook nog Dexamfetamine in lage dosering, ik heb adhd . Ik vraag me wel af of de cbd olie geen nadelig effect heeft op deze medicatie.

Maar fijn dat het baat heeft bij jou vriendin . Misschien is het ook wat voor een goede vriendin van mij, zij kampt ook met diverse klachten als gevolg van baarmoederhalskanker en borstkanker .

Ze is al jaren schoon, maar heeft nog steeds klachten .

Volgens mij kan het geen kwaad maar je kunt het met je huisarts bespreken.



Ik mag het middel ook gewoon gebruiken in combinatie met mijn reguliere medicatie.
Mij vader gebruikt sinds kort wietolie ivm reuma. Hij was in het begin wel wat suf en moe.

Het neemt de scherpe kantjes van de pijn er wat af zegt hij en hij slaapt beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij wietolie! En het Is trouwens ook het middel tegen kanker!
Alle reacties Link kopieren
quote:cookiedevil schreef op 11 juni 2016 @ 11:29:

Ik zweer bij wietolie! En het Is trouwens ook het middel tegen kanker!Ja die van de tuinen of een andere? Want je hebt er wel weer verschil in zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:3121 schreef op 11 juni 2016 @ 10:38:

Ik ben erg blij met deze post TO .

Ik denkt dat ik zelf ook eens ga kijken of het voor mij baat heeft . Ik slik zelf Lyrica tegen zenuwpijn, en als bijkomend effect hielp het ook tegen angstklachten die ik had .



Maar ik slik ook nog Dexamfetamine in lage dosering, ik heb adhd . Ik vraag me wel af of de cbd olie geen nadelig effect heeft op deze medicatie.

Maar fijn dat het baat heeft bij jou vriendin . Misschien is het ook wat voor een goede vriendin van mij, zij kampt ook met diverse klachten als gevolg van baarmoederhalskanker en borstkanker .

Ze is al jaren schoon, maar heeft nog steeds klachten .Geen idee of het een interactie geeft met de dex, maar CBD-olie helpt bij mij heel goed als ik stuiterig of angstig ben (heb add, gebruik geen medicatie). Het geeft rust en ik kan me beter concentreren.
Slik die kikker!
quote:cookiedevil schreef op 11 juni 2016 @ 11:29:

Ik zweer bij wietolie! En het Is trouwens ook het middel tegen kanker!Een middel tegen kanker??? Kun je hier een bron van noemen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin gebruikt het, helemaal superblij er mee.

Wel op doktersrecept.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook wietolie gekocht , dus met THC voor mijn moeder die kanker heeft.

Social Club Leeuwarden is ook trouwens bezig met het gelegaliseerd krijgen van wietolie voor kanker en pijnpatienten

Helaas heeft mijn moeder het nog niet ingenomen, want ze heeft eerst een professor gevraagd of het ook kwaad kan met haar reguliere medicijnen.



Maar die Cbd olie van de Tuinen is maar 2, 75 % cbd, dat lijkt me (te) weinig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven