Gezondheid alle pijlers

Wil jij 100 worden?

17-01-2017 18:42 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik niet.

wil jij 100 worden?

Totaal aantal stemmen: 108

ja (34%)
nee (66%)
Ja, mits in goede gezondheid en mits er een aantal van mijn naasten ook nog leven.
Hangt af van de staat waarin ik mij bevind.



Als ik het zelf niet / nauwelijks meer besef ... laat dan maar zitten.



Als ik nog kwiek en levendig ben ... waarom niet?
Als mijn vriend ook nog leeft, dan misschien.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor. Ik zag het aan mijn oma die stond heel positief in het leven maar wat heeft zij veel mensen weg moeten brengen in haar leven zeg. En die is zelf overleden toen ze 88 was.



Nee ik hoop dat ik van "mijn" generatie familie en vrienden de eerste ben. Dan wacht ik de rest geduldig op.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Zolang ik nog naasten heb wel.

Ik wil niet eenzaam wegkwijnen in een bejaardentehuis.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zo weinig mensen boven de 80 nog kwiek en in goede gezondheid, dus nee ik hoef niet.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 17 januari 2017 @ 18:46:

Hangt af van de staat waarin ik mij bevind.



Als ik het zelf niet / nauwelijks meer besef ... laat dan maar zitten.



Als ik nog kwiek en levendig ben ... waarom niet?





Ja, maar dat is juist bijna nooit zo. Als je 100 bent ben je niet meer levendig en kwiek en vitaal en vit.



Dus vandaar dat ik denk dat de meeste mensen geen 100 willen worden.
quote:gedanst schreef op 17 januari 2017 @ 18:49:

[...]





Ja, maar dat is juist bijna nooit zo. Als je 100 bent ben je niet meer levendig en kwiek en vitaal en vit.



Dus vandaar dat ik denk dat de meeste mensen geen 100 willen worden.



Ik heb de twee meegemaakt in mijn omgeving.



Een ver familielid dat nauwelijks nog besefte dat ze leefde.

Maar wel 101 is geworden.



En anderzijds iemand die 100 was, maar eruit zag en zich gedroeg alsof ze 80 à 85 was.





In 't eerste geval: Laat maar zitten.

In 't tweede geval: Met veel plezier.
Ja hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zei altijd dat ik 100 zou worden. Nu heb ik een tante die 92 is geworden en 1 tante die dit jaar 95 wordt. Als ik dat zo zie dan ga ik liever eerder. Zolang ik thuis kan wonen en ik nog voor mijzelf kan zorgen vind ik het prima. Dan moet ik niet heel eenzaam zijn.

Mijn tante woont op 10 hoog laatste appartement, die ziet dus bijna nooit iemand.
Alle reacties Link kopieren
Alsjeblieft niet zeg. Misschien zelfs geen zestig als er niets veranderd.
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blijkbaar een uitzondering, ik wil heel graag 100 worden, dement of niet. Maar ik heb mijn grootvader zien achteruitgaan, hij dementeerde maar genoot op zijn manier nog echt van het leven. Hij heeft het echt opgebruikt tot de laatste druppel. Enkel het allerlaatste, toen hij vocht in zijn longen had, dat had ik hem liever bespaard.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:clueless17 schreef op 17 januari 2017 @ 18:48:

Zolang ik nog naasten heb wel.

Ik wil niet eenzaam wegkwijnen in een bejaardentehuis.Wegkwijnen?? Omg! Ik zou je aanraden eens een dag mee te gaan in de zorg als vrijwilliger. Tenzij het je eigen keuze is, kwijnt er niemand weg in de zorg.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Nee liever niet, om alle bovengenoemde redenen.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:Mama30037 schreef op 17 januari 2017 @ 18:57:

[...]





Wegkwijnen?? Omg! Ik zou je aanraden eens een dag mee te gaan in de zorg als vrijwilliger. Tenzij het je eigen keuze is, kwijnt er niemand weg in de zorg.





Niet?



Er zijn veel ouderen die geen goede verzorging krijgen door gebrek aan geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Buffie schreef op 17 januari 2017 @ 18:55:

Alsjeblieft niet zeg. Misschien zelfs geen zestig als er niets veranderd.









Kut zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mama30037 schreef op 17 januari 2017 @ 18:57:

[...]





Wegkwijnen?? Omg! Ik zou je aanraden eens een dag mee te gaan in de zorg als vrijwilliger. Tenzij het je eigen keuze is, kwijnt er niemand weg in de zorg.Mss bedoelt ze geen bezoek krijgen? Dat lijkt me idd niet fijn. Voor de rest heb ik niks tegen ooit naar een rusthuis "moeten", veel liever dat dan eenzaam thuis zitten, dat lijkt me pas erg.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan. Ik zie het niet als een doel maar iets wat er gebeurt als je 100 jaar lang niet doodgaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als er niets veranderd dan zeker niet, eerder als het zo blijft zelfs de helft ervan niet .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso
Alle reacties Link kopieren
Nee, en dat ga ik niet halen ook.
Ligt aan m'n gezondheid en aan de wereld over 70 jaar.
quote:aquake82 schreef op 17 januari 2017 @ 19:01:

[...]



Mss bedoelt ze geen bezoek krijgen? Dat lijkt me idd niet fijn. Voor de rest heb ik niks tegen ooit naar een rusthuis "moeten", veel liever dat dan eenzaam thuis zitten, dat lijkt me pas erg.Die verzorgingshuizen blijken oorlogszones. Er wordt vreselijk veel ruzie gemaakt en veel vrouwen pesten elkaar onderling. Ik heb er een reportage over gelezen en dat heeft mij doen besluiten dat ik dan nog liever alleen thuis zit en mezelf vermaak. Dat laatste kan ik goed, dus ik kan me zo voorstellen dat dat ook zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
Nee!



Toen ik 39 werd heb ik geproost op de helft. 68 wil ik worden en dan sterf ik pijnloos in mijn slaap.

Of ik neem mijn laatstewilpil als die er éindelijk eens komt.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven