Gezondheid alle pijlers

Wond?!

25-05-2016 14:34 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Sinds maandag had ik een onderhuids puistje :( ik heb hem uitgeknepen en bleef maar doorgaan omdat de bobbel niet wegging. Uit eindelijk is het een grote bloed wond geworden. Ik weet niet wat ik moet doen het ziet er heel vies uit. Hij is ook best groot. Ik smeer hem in met calendulan en heb ook al honing geprobeerd. Als ik er poeder op doe naar school, is het een vieze donkere vlek. Heel veel mensen vragen dus ook wat het is. Hoelang kan dit nog duren en wat moet ik doen?! Er zit namelijk nog steeds niet echt een korstje op:( Het is te lelijk om er geen make up te doen en ik wil er vrijdag afzijn dan ben ik jarig...
Alle reacties Link kopieren
1. nooit meer aan een puistje kloten

2. met rust laten, geneest vanzelf.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Tandpasta !
Alle reacties Link kopieren
vrijdag kun je vergeten.... dan zit er echt nog wel een wond/korst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wieoowiej schreef op 25 mei 2016 @ 14:37:

Tandpasta !Op een wondje? Doe maar niet.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wieoowiej schreef op 25 mei 2016 @ 14:37:

Tandpasta !

Op een open wond????



*oh....misschien dat mosterd helpt*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Bij kleine wondjes, zweertjes en pukkeltjes helpt bij mij tea tree olie altijd erg goed.

Overigs ook bij koortsuitslag.



Maar het zal vrijdag echt nog wel zichtbaar zijn vrees ik.

En alsjeblieft geen make-up. Dan vererger je de boel.
Alle reacties Link kopieren
Lekker blijven klooien. Krijg je een litteken voor het leven.



Of vanaf blijven en niets op smeren. Ook geen make-up.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Waar zit ie?
Alle reacties Link kopieren
Hehe, een puistje....

Wel sneu voor je verjaardag op jouw leeftijd, dat begrijp ik. Bij de parfumerie verkopen ze anti-blemish crèmes met een tintje. Die ontsmetten en camoufleren tegelijkertijd. Laat je de juiste kleur adviseren, verder vanaf blijven, het geneest vanzelf. Maar dan ben je vrijdag iig wel the queen op je B-day party ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Gelukspopje schreef op 25 mei 2016 @ 14:46:

Bij kleine wondjes, zweertjes en pukkeltjes helpt bij mij tea tree olie altijd erg goed.

Overigs ook bij koortsuitslag.



Maar het zal vrijdag echt nog wel zichtbaar zijn vrees ik.

En alsjeblieft geen make-up. Dan vererger je de boel.Tea Tree olie is wonderspul. In het vervolg op pusten smeren en met rust laten. Wat je ook jan doen is sudocreme voor het slapen erop smeren en een pleister op. Dit herstelt sneller.
Alle reacties Link kopieren
Geen troep in de wond smeren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
af blijven en ....................... volgend jaar ben je weer jarig, sla je een keertje over
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Biebe schreef op 25 mei 2016 @ 14:57:

[...]





Tea Tree olie is wonderspul. In het vervolg op pusten smeren en met rust laten. Wat je ook jan doen is sudocreme voor het slapen erop smeren en een pleister op. Dit herstelt sneller.



Sudo op een open wond? Rare adviezen hier..

Gewoon eraf blijven.
Alle reacties Link kopieren
Tandpasta op een puistje is een mythe.

Met sudo sluit je je wondje juist af, gewoon openlaten. Zachtjes reinigen met water en vanaf blijven. Klinkt als een open deur, maar let maar eens op hoe vaak je toch ongemerkt aan je wondje zit te frunniken. Als je er vanaf blijft dan zal iig de roodheid een stuk minder worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 25 mei 2016 @ 15:44:

[...]





Sudo op een open wond? Rare adviezen hier..

Gewoon eraf blijven.



Mwah ik geef advies uit eigen ervaring (tea tree olie). Bij mijn werkt het als een tierelier. Het ontsmet maar prikt niet (zoals sterilon).



Toen ik nog jong was (leeftijd TO?) zat ik ook vaak aan pukkels te frutten. Ik wist dat het slecht was, maar ja...

Gelukkig geen littekens aan overgehouden, maar wel gestopt met camoufleren, want toen heb ik er een keer echt een nare plek van gehad. Deed ook zeer!
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van een pleister?

Gewoon afblijven nu!
Alle reacties Link kopieren
quote:Gelukspopje schreef op 25 mei 2016 @ 14:46:

Bij kleine wondjes, zweertjes en pukkeltjes helpt bij mij tea tree olie altijd erg goed.

Overigs ook bij koortsuitslag.



Maar het zal vrijdag echt nog wel zichtbaar zijn vrees ik.

En alsjeblieft geen make-up. Dan vererger je de boel.



Tea tree wel eerst even testen. Ik heb ook ooit dit advies opgevolgd en had dus mijn hele gezicht onder de eczeem. Bleek ik allergisch. Ook tea tree is geen wondermiddel voor allen.



Voor to: laten rusten, pleister erop in huidkleur. Fijne verjaardag!
Zonder oorzaak geen gevolg
Voortaan gewoon puistjes met rust laten.
Alle reacties Link kopieren
Goed schoonmaken met water en zeep. Dan doe je er wat betadine op om nog eens goed te ontsmetten. Zelf heb ik ook goede ervaring met creme waar allantoine in zit (bijvoorbeeld Slakkenslijmgel). Dit bevordert het voorspoedige herstel van de huid. Dat smeer je er dik op en daaroverheen een goed klevend pleistertje zodat je er niet naar kan kijken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het dus juist niet afdekken, dat gaat mogelijk broeien en verder ontsteken. En het is ook nergens voor nodig als de wond droog is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honingbij_ schreef op 25 mei 2016 @ 22:53:

Ik zou het dus juist niet afdekken, dat gaat mogelijk broeien en verder ontsteken. En het is ook nergens voor nodig als de wond droog is.Ach, over het algemeen weet moeder natuur dat prima op te lossen. Maar als er nog etter in de wond zit dan kan het helpen om de huid wat week te houden zodat het er makkelijker uitkan dan wanneer de hoornhuid droog is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 25 mei 2016 @ 23:04:

[...]



Ach, over het algemeen weet moeder natuur dat prima op te lossen. Maar als er nog etter in de wond zit dan kan het helpen om de huid wat week te houden zodat het er makkelijker uitkan dan wanneer de hoornhuid droog is.Grappig dat je dit zegt, nadat je net een opsomming hebt gegeven van wat erop te smeren/ plakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 25 mei 2016 @ 23:07:

[...]





Grappig dat je dit zegt, nadat je net een opsomming hebt gegeven van wat erop te smeren/ plakken.Dank je.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven