Gezondheid alle pijlers

Wrat onder voet wegsnijden?

30-09-2016 19:30 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al meer dan 2 jaar heb ik een hardnekkige wrat onder mijn voorvoet.

Alle huismiddeltjes, middeltjes van drogist en dokter al geprobeerd, alsmede vloeibare stikstof.

Nu ben ik bezig met behandeling van HTC pen door medische pedicure, maar zij zegt dat ik er rekening mee moet houden dat dit ook niet gaat helpen:(

Mijn vraag wie heeft ervaring met wegsnijden wrat onder de voet?Kan de huisarts dit doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Ik heb al jaren zo'n zelfde rotding onder mijn voet zitten. Nooit echt last van gehad tot afgelopen zomer. Ik ben ook bezig met allerlei zelfhulpmiddelen maar vraag me af of het helpt, tot nu toe niet in ieder geval.

Ik heb gehoord dat het weghalen van wratten onder de voet bij de huisarts pijnlijk is dus ik twijfel over wat te doen. Nog even doormodderen of toch maar eens een afspraak maken.

Helaas geen advies of ervaring helaas, wel een lotgenoot
Veel huisartsen doen dit, maar veel sturen ook door naar de dermatoloog. Zeker bij grote, hardnekkige voetwratten. En hoeft niet pijnlijk te zijn, je krijgt soms een verdovingsspuitje.
Het enige wat bij mij hielp na veel uitgeprobeerd te hebben, was de wratner pen. Ik heb wel toen ook extra vitamines ingenomen. Na 2 a 3 weken was de wrat eindelijk weg! En bij mijn zoontje ook het enige wat hielp!
Gebruiken jullie iets a la wartner en houden jullie je dan netjes aan het voorschrift op de verpakking?



Bij mij hielp uiteindelijk alleen het vermenigvuldigen van dat advies, dus fors langer en vaker behandelen. Ik had er zo genoeg van en het was pijnlijk, maar ze zijn nog steeds weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook ff mee want ik heb er ook al jaren 1 zitten. Niets helpt.



Maar ben erg bang dat de napijn zo erg zal zijn. Want er moet een behoorlijke hap weggesneden worden dan lijkt me.
Wat mij na jaren heeft geholpen is elke dag een watje gedrenkt in appelciderazijn op de wrat plakken. Elke ochtend en avond vervangen. Het heeft toen nog een maand of 2 geduurd, maar langzaam werd telken de bovenste laag zwart en stierf af. De wrat is nooit meer teruggekomen.
Alle reacties Link kopieren
Appelciderazijn? Wollstonecraft@

Staat dat bij de supermarkt bij de gewone azijnen?
Ja, ik had die gewoon bij Appie gekocht.

En ik had een nagelschaartje, waarmee ik telkens de dode bovenste laag van de wrat wegknipte. Uiteindelijk was er alleen nog mooie roze huid te zien. Wel even geduld hebben, het duurt een tijdje voor ie helemaal weg is.
Ducktape heb ik ook al eens gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie Stinkende Gauwe al geprobeerd? Werkt als een trein. 2x per dag een takje afbreken en aanstippen. Pas wel op je kleding, het vlekt.



Ik heb er heel goede resultaten mee gehad in mijn jeugd, ik zat onder de wratten. Nu een kleintje onder mijn teen, dus ben net weer begonnen net aanstippen.



Oh, en het is totaal pijnloos.



Alle middeltjes die je moet kopen werken niet.
quote:Erizon schreef op 30 september 2016 @ 19:51:

Gebruiken jullie iets a la wartner en houden jullie je dan netjes aan het voorschrift op de verpakking?



Bij mij hielp uiteindelijk alleen het vermenigvuldigen van dat advies, dus fors langer en vaker behandelen. Ik had er zo genoeg van en het was pijnlijk, maar ze zijn nog steeds weg.Ja, we hielden het langer aangestipt dan op de verpakking stond. Het aanstippen deed geen pijn. De wrat zelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik had als tiener een hardnekkige wrat onder mijn voet, op een gegeven moment had hij de afmeting van een stuiver. Stikstof alleen hielp niet, toen heeft de huisarts me doorverwezen naar de dermatoloog. Daar heb ik geloof ik in totaal 5 afspraken gehad. Ze sneed de wrat steeds gedeeltelijk weg en bevroor het restant met stikstof. Tussen de afspraken door moest mijn moeder thuis ook stukjes wegsnijden met speciale mesjes die ik meekreeg. Uiteindelijk is de wrat dankzij deze werkwijze compleet verdwenen. In eerste instantie ontstond er een krater, maar daar zie je nu niets meer van. Van het wegsnijden voelde ik niets omdat in feite alleen de verharde/aangetaste huid werd weggesneden. Het bevriezen na het snijden was wel pijnlijk, zeker toen er steeds minder wrat over bleef. En na elke behandeling was het gebied gevoelig en erop lopen niet zo prettig. Maar ik zou het zo weer doen!
Alle reacties Link kopieren
Wegsnijden heb ik ooit laten doen. Had al jaren 1 wrat onder mijn voet. Gaan aanstippen bij de huisarts, kreeg ik er allemaal kleine wratjes bij terwijl ik al jaren alleen die ene had. Leek wel of het geactiveerd werd ofzo. Hoewel dat volgens huisarts niet kon. Wat een hel dat aanstippen bij de HA! Veel last elke keer. Uiteindelijk kwam die wrat eruit, heel gat in mn voet. En ja hoor, daar heel diep...een klein wit puntje wat hem dus gewoon opnieuw werd. Uiteindelijk heeft HA hem eruit gesneden, inderdaad wel diepe wond maar deed geen pijn en was supersnel genezen. Tien keer beter dan de pijn na het aanstippen steeds. Een aanrader dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er als tiener echt enorm last van gehad, ik had er echt wel 30 per voet en kon amper lopen. Niets hielp. Ik heb toen uiteindelijk via de dermatoloog een vrij agressieve zalf gekregen wat ik erop moest doen, intapen met ductape en paar dagen laten zitten. Daarvan liet die huid gewoon los en had ik amper een voet meer over, maar ze waren wel weg! Sindsdien nooit meer gehad gelukkig.
You have to go on and be crazy, craziness is like heaven.
Alle reacties Link kopieren
ik kreeg een doorverwijzing voor de dermatoloog toen de huisarts zich geen raad meer wist.

Moest toen met twee soorten smeersels aan de slag, ene week ene soort, alles afsnijden, afplakken, en toen een tweede soort smeersel. Na maanden smeren en snijden was hij weg.
Alle reacties Link kopieren
Wat is stinkende gauwe?



En ik ben me nog aan t bezinnen of ik een dermatoloog er naar wil laten kijken. Ik denk eerst eens met appelciderazijn proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren geleden meerder wratten onder beide voeten tegelijk laten verwijderen door de chirurg. Heb plaatselijke verdoving plus een roesje gehad. Dat ik beide voeten tegelijk behandeld wilde hebben was achteraf niet heel handig want ik heb echt een aantal weken nauwelijks kunnen lopen. Het was echt met krukken strompelen.

Nadien zijn er nog 2 teruggekomen..d.w.z. die waren in eerste instantie zo klein dat ze gemist waren..die zijn toen nog onder plaatselijke verdoving verwijderd.

Gelukkig zijn ze nooit weer teruggekomen.
Alle reacties Link kopieren
@Jeemina . Ja daar ben ik dus zo bang voor. Nu met die wrat is t niet comfortabel maar t gaat. Wie weet hoe t gaat als t weggesneden is
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een hele hardnekkige wrat, er kwamen ook kleine wratjes bij en ik las toen in de Tina de tip dat je er elke avond voor het slapen gaan een plakje aubergine op moest plakken. Sok aan en dan slapen. Ik had niets te verliezen dus heb het geprobeerd en de wrat is toen compleet verdwenen! Je moet wel een paar weken volhouden maar dat had ik er wel voor over!
Ik heb ook wratten gehad onder de voeten en ik ben toen massageslippers gaan dragen, met die pinnetjes in de zool. Waren in no time weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:kyraatje34 schreef op 30 september 2016 @ 21:58:

@Jeemina . Ja daar ben ik dus zo bang voor. Nu met die wrat is t niet comfortabel maar t gaat. Wie weet hoe t gaat als t weggesneden isPrecies dat is ook precies mijn twijfel
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlammetje-1 schreef op 30 september 2016 @ 22:03:

Ik had ook een hele hardnekkige wrat, er kwamen ook kleine wratjes bij en ik las toen in de Tina de tip dat je er elke avond voor het slapen gaan een plakje aubergine op moest plakken. Sok aan en dan slapen. Ik had niets te verliezen dus heb het geprobeerd en de wrat is toen compleet verdwenen! Je moet wel een paar weken volhouden maar dat had ik er wel voor over!oh nu weer aubergine?Is weer es wat anders dan banaan, ui,knoflook en aardappel
Ik heb goede ervaringen met laseren door de dermatoloog. Ik had echt grote plekken onder mijn voeten een aantal jaren geleden; stikstof werkte helemaal niet.

En binnen no time was alles weg, op één heel klein puntje na (op mijn hak, beetje lastige plek).
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 30 september 2016 @ 23:10:

Ik heb goede ervaringen met laseren door de dermatoloog. Ik had echt grote plekken onder mijn voeten een aantal jaren geleden; stikstof werkte helemaal niet.

En binnen no time was alles weg, op één heel klein puntje na (op mijn hak, beetje lastige plek).oh en hoe is het met dat kleine puntje gegaan verder?aangegroeid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven