Gezondheid alle pijlers

Wratten een zwaar onderschat probleem!

06-05-2015 18:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een wrat onder mijn voet sinds anderhalf jaar.

Al 8 keer laten aanstippen met vlbare stikstof bij huisarts. Geen resultaat.

Wrat X hielp ook niet genoeg.

Huismiddeltjes hadden al helemaal geen effect.(paardebloem, urine, duct tape, nagellak , Tjaja , Trea tee etc)

Nu dacht ik de oplossing gevonden te hebben bij een medisch pedicure met een cryopen, maar daar ben ik ook alweer 4 keer geweest a 43 euro per keer en het einde lijkt nog niet in zicht...
Alle reacties Link kopieren
Amputatie?
Alle reacties Link kopieren
Kun je hem niet laten wegsnijden of branden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een keer een hardnekkige voetwrat gehad. Uiteindelijk doorverwezen naar een dermatoloog, daar elke twee weken laten bevriezen en toen is het overgegaan.
Alle reacties Link kopieren
Geduldig zijn, dat is het enige wat helpt.



Ik heb er ook al een jaar 1 onder mijn voet. Mijn pedicure haalt alleen eelt erom heen weg zodat ik er geen last van heb, uiteindelijk moet je lichaam zelf van het virus winnen
Een collega heeft ze door een dermatoloog laten wegschrapen, vraag of je een verwijzing kan krijgen. Het was trouwens een zeer pijnlijke behandeling, maar niets anders heeft gewerkt.
Knoflook al geprobeerd?



(Verse knoflook op de wrat, leukoplast erop, 2 dagen laten zitten, 1 dag rust, nieuwe knoflook, 1 dag laten zitten, wrat weg. Bij voorkeur doen als je in een tentje slaapt en je voet buiten kunt laten want het stinkt vreselijk en zorg er vooral voor dat er geen knoflook op gezonde huid terecht komt want het spul vreet je vel gewoon op).



Was hier de enige remedie. En ik wacht inmiddels met smart op goed weer én een paar vrije dagen, want ik heb er ook weer twee.
Deze remedie vergt wat geduld maar het heeft mij goed geholpen bij een zeer hardnekkige voetwrat:



Stukje watje in appelciderazijn doen, met pleister op de wrat plakken. Dit elke ochtend en avond verversen. Op een gegeven moment wordt het bovenste laagje van de wrat zwart (sterft af). Ik knipte dat dan altijd weg met een nagelschaartje. Het heeft een paar maanden geduurd, maar uiteindelijke was de wrat weg en is ook niet meer teruggekomen.
Ik heb ook jaren wratten onder mijn voeten gehad. Heb destijds ook van alles geprobeerd, van zalf tot iedere week bij de huisarts laten bevriezen. Sommigen gingen wel weg, maar anderen bleven ook zitten. Uiteindelijk zijn ze vanzelf weg gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn hier nu 5 weken bezig met WratX bij zoon. 1x Per week aanstippen. De wrat is nu zwart en staat op het punt van afvallen...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ductape schijnt ook te helpen.

Google maar eens.
Alle reacties Link kopieren
Het Is een bijgeloof maar ik ben zo echt van mijn wrat afgekomen.



Koop 1 tuinboon, thuis doormidden breken en met het sap je wrat insmeren en vervolgens de tuinboon begraven.



Wellicht dat alleen het sap ook helpt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit eens gehoord dat je op de wrat moet plassen, geen grapje!
Gaat vanzelf weg. Bij mij wel in elk geval. 😊
Alle reacties Link kopieren
Thuja d6 erop, evt met eeltpleister eroverheen helpt ook

Thuja is verkrijgbaar bij reformhuizen, van A.Vogel.
Alle reacties Link kopieren
Naar de dermatoloog. Dat was het enige wat bij mij hielp.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
up!
Alle reacties Link kopieren
De meeste wratten gaan op den duur vanzelf weg, en anders laten weglepelen door huisarts of dermatoloog. Als dat ook niet helpt kan de wrat ook nog echt uitgesneden worden. Is niet leuk, zeker niet onder je voet, maar dan ben je er tenminste vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij heel goed hielp was elke dag aanstippen met salicylzuur op recept, dus sterker dan het spul van de drogist. Voordat ik de wrat aanstipte, ging ik er even goed met een puimsteen overheen. Zo ging er elke dag een stukje wrat vanaf en was 'ie uiteindelijk helemaal weg.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Laat je Cimétidine (het oude maagmiddel Tagamed) voorschrijven en je bent in no time van die wratten af!

Ik poste mijn uitleg ook al in een ander topic over wratten.
quote:Exces schreef op 06 mei 2015 @ 18:58:

Knoflook al geprobeerd?



(Verse knoflook op de wrat, leukoplast erop, 2 dagen laten zitten, 1 dag rust, nieuwe knoflook, 1 dag laten zitten, wrat weg. Bij voorkeur doen als je in een tentje slaapt en je voet buiten kunt laten want het stinkt vreselijk en zorg er vooral voor dat er geen knoflook op gezonde huid terecht komt want het spul vreet je vel gewoon op).



Was hier de enige remedie. En ik wacht inmiddels met smart op goed weer én een paar vrije dagen, want ik heb er ook weer twee.Zo ben ik er ook afgekomen
Alle reacties Link kopieren
quote:peachy-br schreef op 06 mei 2015 @ 19:29:

Het Is een bijgeloof maar ik ben zo echt van mijn wrat afgekomen.



Koop 1 tuinboon, thuis doormidden breken en met het sap je wrat insmeren en vervolgens de tuinboon begraven.



Wellicht dat alleen het sap ook helpt Dat begraven is natuurlijk onzin. Maar de binnenkant van de dop van een tuinboon over de wrat smeren helpt idd. Heb een keer twee wratjes op mijn duim gehad. De ene idd met de tuinboon (was toevallig toch aan het doppen) en idd was heel snel weg. Heb na de eigen tuinbonen dus iedere keer ééntje bij de super gepikt vond het wat raar om om de paar dagen één tuinboon af te rekenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:van-vert schreef op 06 mei 2015 @ 19:47:

Ik heb ooit eens gehoord dat je op de wrat moet plassen, geen grapje!Ben een beelddenker en zie dit helemaal voor mij.
.
Alle reacties Link kopieren
Duofilm helpt bij mij goed. Elke dag na het douchen een paar keer aanstippen daarmee, leukoplast erover.



De huid eromheen zal ook kapot gaan maar het doet bij mij verder geen pijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven