Gezondheid alle pijlers

Zeikwijf

29-06-2016 00:12 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help. De laatste tijd slaap ik nogal slecht. Dit komt omdat ik extreem vaak naar de ex moet om te plassen.

Eerst ging ik altijd vlak voor ik naar bed ging even naar de wc. Dan afsluiten, douchen, tanden poetsen en nog een keer plassen. Vaak na een half uurtje in bed weer plassen. Dit vond ik al irritant. Maar de laatste paar dagen is het nog veel erger. Gister bijvoorbeeld ging ik rond 23.00 naar mijn bed en het was bijna 00.30 toen ik voor het laatst op mijn wekker keek. In die tijd 7x,!! Uit mijn bed geweest omdat ik moest plassen. Telkens dacht ik kop dicht en slapen je bent net naar de wc geweest maar dan moest ik toch echt.

Wie herkent dit en heb je nog tips?
Heb je geen blaasontsteking?
Huisarts. En snel ook.
Zwanger? Sinds ik zwanger ben pies is als een dolle hengst.
Alle reacties Link kopieren
zeker, ik herken dat het abnormaal is en het kan vele ook gewoon prima weer op te lossen oorzaken hebben
Huisarts! Misschien groeit er wel iets tegen je blaas aan waardoor je eerder aandrang hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het dus alleen 's avonds als ik op bed ga. Overdag hoef ik niet vaker dan normaal en heb verder ook geen klachten. Het lijkt mij dus geen blaasontsteking.
Alle reacties Link kopieren
quote:nooitmeerverliefd schreef op 29 juni 2016 @ 00:27:

Ik heb het dus alleen 's avonds als ik op bed ga. Overdag hoef ik niet vaker dan normaal en heb verder ook geen klachten. Het lijkt mij dus geen blaasontsteking.



heb de neiging om dingen te typen die het dan wel kunnen zijn



maar ga maar gewoon naar je huisarts
Dus je krijgt het bij/door het liggen, lijkt het wel.
quote:absor schreef op 29 juni 2016 @ 00:30:

[...]





heb de neiging om dingen te typen die het dan wel kunnen zijn



maar ga maar gewoon naar je huisarts+1
Alle reacties Link kopieren
Moet je dan ook echt veel plassen? Want het zou ook iets psychisch kunnen zijn. Bij twijfel kun je de huisarts bellen en aan de assistente advies vragen en/of een afspraak maken.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts. Ik zou ook zeggen dat er iets is wat tegen je blaas drukt, en dan vooral wanneer je gaat liggen. Blaasontsteking zal het denk ik niet zijn, dan zou je ook helse pijn hebben iedere keer, en nu zou er ook wel bloed bij zitten (helaas ervaringsdeskundige).
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen huisarts?
quote:nooitmeerverliefd schreef op 29 juni 2016 @ 00:27:

Ik heb het dus alleen 's avonds als ik op bed ga. Overdag hoef ik niet vaker dan normaal en heb verder ook geen klachten. Het lijkt mij dus geen blaasontsteking.Heb je mss (onbewust) stress? Herken het nl wel als ik gestrest ben. Dan moet ik ook vaak plassen (en idd vnl s nachts). Maar anders idd huisarts
Als je vocht vast houdt komt dat er uit als je gaat liggen. Goed uitplassen door je bekken te kantelen als je bijna uitgeplast bent.



Gewoon naar de ha gaan, in 't ergste geval krijg je een potje mee om urine in op te vangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit zelf alleen als ik in de twee uur voordat ik ga slapen nog heb gedronken. Maar als je het altijd hebt en er ook echt plas komt (en het dus niet tussen je oren zit), dan zou ik even langs de huisarts gaan als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Drink je ook meer?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat standaard als ik het (onbewust) te koud heb. Dat werkt bij mij vochtafdrijvend en ja, soms ga ik dan wel tien keer in een uur, een enkele keer kan ik alweer terug voordat ik weer in bed lig.



Over een koude vloer lopen helpt daar ook al niet echt aan mee, in de winter heb ik daarom een elektrische deken. Voor nu volstaat een deken extra op mijn bed.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit al 22 jaar! Ik heb twee keer mijn blaasfunctie laten testen en alles was normaal, uitgezonderd een vernauwing aan de plasbuis.

Daardoor moet ik altijd in twee keer gaan plassen omdat er altijd wat achterblijft in de plasbuis.

Bij mannen is de oorzaak een zwelling van de prostaat volgens de uroloog.

Toen ik vroeg wat de oorzaak bij vrouwen was moest hij het antwoord schuldig blijven.

Hij wist ook wel te zeggen dat naast de ogen de blaas de spiegel is van de ziel.

Boosheid en stress kan op de blaas werken en toen ik daar aandacht aan begon te besteden verminderde het aantal plasbeurten drastisch. Van zo'n 20 keer (!) per dag naar 10!

's nachts moet ik gemiddeld 2 tot 3 keer mijn bed uit en net zoals topic startster valt het voor dat ik maar een halfuur in bed lig en er weer uit moet. Vooraleer ik naar bed ga plas ik twee keer en toch moet ik er snel weer uit. En of ik nu uren voordien drink of niet drink maakt niks uit. Heel vervelend
Hoe groot zijn je plassen dan? Ik herken dit, maar het komt bij mij omdat ik vocht vasthoud in mijn benen. Gaan ze omhoog lopen ze leeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 29 juni 2016 @ 07:58:

Hoe groot zijn je plassen dan? Ik herken dit, maar het komt bij mij omdat ik vocht vasthoud in mijn benen. Gaan ze omhoog lopen ze leeg.



De eerste plas is normaal, de tweede loost de rest.

Heel vervelend, zeker als je ergens heen moet.
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar, maar ik doe dit mijn hele leven al.



hoeveel drink je na 20:00? ben je door het warme weer niet meer gaan drinken?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:artesia schreef op 29 juni 2016 @ 08:03:

[...]





De eerste plas is normaal, de tweede loost de rest.

Heel vervelend, zeker als je ergens heen moet.



Ik bedoelde eigenlijk de plassen van TO



Kan me voorstellen dat het twee keer plassen vervelend is. Kunnen ze hier inmiddels niet wat aan doen door op te rekken bijvoorbeeld?
Houd eens bij wat je drinkt en wat je uitplast.

Veel fruit en yoghurt etc. moet je ook meetellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 29 juni 2016 @ 08:10:

[...]





Ik bedoelde eigenlijk de plassen van TO



Kan me voorstellen dat het twee keer plassen vervelend is. Kunnen ze hier inmiddels niet wat aan doen door op te rekken bijvoorbeeld?



Oeps!

Daar heeft men nooit iets over gezegd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven