Gezondheid alle pijlers

Ziek de dag door op kantoor

04-12-2014 09:34 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,



graag jullie tips:



ik ben sinds gister ziek: benauwd, hoesten, enorme hoofdpijn, pijn op de borst, pijn in m'n rug door het hoesten en sinds vanochtend ook druk aan het spugen en regelmatig naar het toilet. Sorry voor de details..



Ik ben vanochtend toch naar mijn stage gegaan: ben in de afgelopen maanden al 2 x bij toeval ziek geweest en wil me niet nog een keer ziek melden, aangezien er de laatste keer ook al wat ongeloofwaardig op werd gereageerd (wat ik best snap)..



Iemand tips om deze dag door te komen. eten hou ik al niet binnen...





groetjes
Dit klinkt niet echt alsof je in staat bent goed te functioneren. Toch knap dat je bent gegaan! Lading paracetamol, veel drinken.....
Alle reacties Link kopieren
Eh, niet. Vervelend dat je al twee keer ziek bent geweest, maar onder die omstandigheden ga je toch niet op kantoor zitten? Het lijkt mij dat je leidinggevende dat ook wel snapt.



Ik zou als collega ook niet heel blij zijn als iemand met deze klachten doodleuk op kantoor komt en iedereen aansteekt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Knap dat je toch bent gegaan.



Wat zegt je leidinggevende?



Probeer toch iets binnen te krijgen (fruit). Anders val je straks nog flauw ook. Verder wat paracetamol gebruiken en een afspraak maken bij de huisarts. Wellicht krijg je een kuurtje.



Beterschap en sterkte!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Dank dames,



leidinggevende nog niet gesproken. die zit met zn oortjes in achter zn laptop.. (niet zo'n hele goede band met elkaar)



Ik probeer het nog even zo lang mogelijk vol te houden. Maar denk niet dat het de hele dag wordt.



Bah wat kut dit zeg!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang gewerkt op een plek waar je met zijn tweeën verantwoordelijk was voor het reilen en zeilen. Wanneer een van tweeën uitviel wist de ander dat het die dag een rotdag zou worden (veel stress en hoge werkdruk). Bijspringen door een derde persoon lukte vaak niet. Mijn collega had zo nu en dan last van migraine en zag dan letterlijk groen van ellende en lag met haar hoofd op het bureau. Maar ze wist wat ze mij zou 'aandoen' wanneer ze me alleen zou laten. (Heb haar toen overigens wel naar huis laten brengen).



Zo'n instelling zie je niet vaak. Ik heb later vaak meegemaakt dat mensen vanwege 'niet zo fit' maar thuisbleven. Een snotneus/verkoudheid wordt als griep aangeduid.

En vaak ken je ze er ook echt wel uit die om ieder wissewasje thuis bleven. Drie keer ziekteverzuim in een jaar was bij ons reden om voorzichtig met zo iemand rond de tafel te gaan.



Ziek is ziek, maar verzuim is een keuze. Twee aspirientjes en gaan. Lukt het dan op het werk echt niet dan kun je altijd nog naar huis gaan.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik zou als werkgever niet zitten te springen om een stagiaire die fijn mijn hele personeelsbestand loopt aan te steken en meer op het toilet vertoeft dan aan het werk is, daar vind ik niets knaps aan, alleen maar dom.



Daarnaast heeft een kuurtje vragen bij de huisarts hoogstwaarschijnlijk geen nut, aangezien dit wel een virus zal zijn en antibiotica niet helpt tegen een virus.
Alle reacties Link kopieren
Een gemberwortel kopen (tijdens de lunch bij AH ofzo?)

Paar schijfjes snijden en thee van maken. Helpt tegen misselijkheid én keelpijn (verkoudheid).
Alle reacties Link kopieren
quote:Lughnasadh schreef op 04 december 2014 @ 09:51:

Ik zou als werkgever niet zitten te springen om een stagiaire die fijn mijn hele personeelsbestand loopt aan te steken en meer op het toilet vertoeft dan aan het werk is, daar vind ik niets knaps aan, alleen maar dom.



Daarnaast heeft een kuurtje vragen bij de huisarts hoogstwaarschijnlijk geen nut, aangezien dit wel een virus zal zijn en antibiotica niet helpt tegen een virus.Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Lekker naar huis gaan.

Ben je niet wijs? Je gaat toch niet kostend en kakkend in het kantoor zitten, alleen omdat je bang bant voor de reactie van je baas? Ziek is ziek, en als je baas dat niet pikt, dan is dat een probleem van je baas.

Personeel wordt nou eenmaal wel eens ziek.
Alle reacties Link kopieren
haha touche commotion.



Ik ga naar huis. dank dames
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt overigens voor de reacties.

Snap iedereen ook wel die zegt 'je gaat toch niet..' maar het is en blijft de laatste stage van m'n studie.. Dus ik ben ook gewoon wat angstig dat dit negatief uitpakt in de beoordeling. Maar natuurlijk snap ik jullie punt.
Beterschap!

Echt ziek, daar kun je niets aan doen en dan moet je gewoon uitzieken. Een kater, of je ziek melden omdat je geen zin hebt oid, dat is dan jammer en ook stom.
Alle reacties Link kopieren
Bij stage ben je als het goed is ook nog boventallig. Dan zou ik daar zeker niet gaan zitten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lughnasadh schreef op 04 december 2014 @ 10:07:

Beterschap!

Echt ziek, daar kun je niets aan doen en dan moet je gewoon uitzieken. Een kater, of je ziek melden omdat je geen zin hebt oid, dat is dan jammer en ook stom.Was het maar een kater, dan had ik gisteravond tenminste nog een top avond gehad.. ;)
quote:koos03 schreef op 04 december 2014 @ 10:06:

Iedereen bedankt overigens voor de reacties.

Snap iedereen ook wel die zegt 'je gaat toch niet..' maar het is en blijft de laatste stage van m'n studie.. Dus ik ben ook gewoon wat angstig dat dit negatief uitpakt in de beoordeling. Maar natuurlijk snap ik jullie punt.Meld je ziek. Rust uit. Zorg goed voor jezelf en word beter! Zó kan je namelijk straks wel op volle kracht verder met je stage. Als je maar door blijft lopen terwijl je ziek bent functioneer je veel langer op minder kracht en met dus minder resultaat. Ik zou we even goed kijken naar waarom je al 3 keer ziek bent geweest deze maand, dan kan je misschien voorkomen dat nog een keer gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Oeh goed dat je naar huis gaat! Ik had van de week hetzelfde, heb ook astma dus extra benauwd. Wat bij mij nog het ergste was, was 's nachts zo benauwd dus heel de week lopen op 2 uur slaap. Ben dinsdag naar huis 'gestuurd' door mijn stagebegeleidster, 'mag' volgende week pas weer terugkomen. Heb vannacht eindelijk een paar uurtjes geslapen dus er is licht aan het eind van de tunnel ;) Maar bij jou komt het vast ook goed! Lekker naar huis en uitzieken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ooit zo'n pech gehad. Ben toen in één seizoen 3x goed ziek geweest. Waren ze op het werk ook niet blij mee, maar ja kon er echt niks aan doen. Rust goed uit, beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Buikgriep is zo'n beetje het meest besmettelijke wat er is. Ik zou als collega en niet blij worden als je daarmee naar je werk komt.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega's hebben me naar huis gestuurd.

Na een dag bed/bank-met-dekentje ben ik behoorlijk opgeknapt, ik proestte al bijna een week.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Verstandig TO om naar huis te gaan. Beterschap.



Ik ben vanmorgen ook naar huis gestuurd door een collega. Ik was vandaag de enige van ons team die er zou zijn, dus ik vond vanmorgen dat ik wel moest gaan. Daar was zij (ander team, zelfde afdeling) het niet mee eens. Als er echt iets dringends is belt ze me wel en de rest kan wel tot morgen wachten op mijn directe collega's.



Bij mij is het trouwens niet eens iets besmettelijks, maar het gevolg van een chronische ziekte. Sommige dagen heb ik daar gewoon meer last van dan andere dagen en dat is aan me te zien.



Met (besmettelijke) buikgriep zou ik echt nooit gaan werken. Als ik moet overgeven dan moet dat acuut en dan haal ik de wc niet eens. Met buikgriep blijf ik dus thuis met een emmer binnen handbereik.
Alle reacties Link kopieren
toch snap ik TO wel..



Ik ben in de afgelopen jaren zelden ziek geweest.. dit jaar al 2 keer met flinke koorts en keelontsteking op bed gelegen.. en begin van deze week weer goed beroerd. Misselijk, hoofdpijn, ontzettende snotkop en koorts.. maar op paracetamol kon ik nog best functioneren... en dus ben ik gewoon gegaan.

Wellicht niet op volle kracht gewerkt maar er in ieder geval wel geweest....



Ook wel gevoed doordat er bij ons in de organisatie een ontzettende sfeer heerst van ziek zijn is een keuze... ziek zijn is geen keuze, je ziek melden wel... en dus sleep je jezelf soms naar t werk terwijl je beter even in je bed kan blijven..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Naar je werk gaan en iedereen aansteken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven