Gezondheid alle pijlers

Ziek geen koorts

16-01-2017 08:36 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik weet dat jullie geen dokter zijn maar mischien herkent iemand dit ?

Ik heb al weken dat ik me grieperig voel koude rillingen hoofdpijn oorpijn spierpijn gaat en komt

Nu gisteren halve nacht wakker gelegen ..

Van de pijn nu heb ik mij vanmorgen maar ziek gemeld ..werk in de schoonmaak gaat moeilijk met hoofdpijn en oorpijn plus met bewegen als alles pijn doet ..maar ik heb geen koorts voel me wel echt ziek ik heb ook zowiezo nooit koorts

Maar nu vind de opzichter dat ik morgen moet bellen en misschien morgen al kan hervatten

Ik weet niet hoe het morgen is dus heb gezegd.Dat ik zal bellen maar heeft iemand dit ook gehad zonder koorts . ? Of moet ik toch even naar de huisarts ?

Ik lig nu in bed en ga zo weet even slapen ..
Alle reacties Link kopieren
Je kan best grieperig zijn zonder koorts.

Als je vind dat je niet kan werken dan kan het niet klaar.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch niet meteen naar de huisarts.

Paracetamol, veel thee drinken, slapen en er morgen gewoon weer staan.



Er heerst van alles, koude rillingen, hoofdpijn, oorpijn.. virussen...

Zelf ben ik meer van de 'gewoon gaan' mentaliteit. Als 't echt niet gaat dan kan je je altijd nog ziek melden.



Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Voordat je gaat slapen kan je ook even bellen met de assistent van de huisarts om te overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind "weken" wel erg lang voor een verkoudheid/griep. Zit er totaal geen verbetering in dan zou ik de huisarts raadplegen. Kan best wel wat anders zijn dan een griepje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Retrostar

Het vervelende is dat het blijft sluimeren ik denk dat ik zo de huisarts toch maar bel mischien heb je gelijk ...
quote:Elfje33 schreef op 16 januari 2017 @ 08:54:

Retrostar

Het vervelende is dat het blijft sluimeren ik denk dat ik zo de huisarts toch maar bel mischien heb je gelijk ...Het klinkt een beetje alsof de griep niet doorzet, zou gewoon even overleggen met de assistente van de huisarts
Alle reacties Link kopieren
Zo dacht ik een paar weken geleden ook "gewoon door te gaan want ik had geen koorts en moest me niet aanstellen" . Daarna wel mooi een longontsteking te pakken.. Luister naar je lijf! Beterschap
~ It takes a rad mama to be a father too ~
quote:bam_1984 schreef op 16 januari 2017 @ 09:03:

Zo dacht ik een paar weken geleden ook "gewoon door te gaan want ik had geen koorts en moest me niet aanstellen" . Daarna wel mooi een longontsteking te pakken.. Luister naar je lijf! Beterschap Hier hetzelfde. Ben thuis omdat ziekenhuis een opnamestop heeft. Huisarts komt wel twee keer per dag, mede omdat ik in een risicogroep zit. Stootkuur Prednison gekregen en veel rust nemen nu. Kan niks dus met die rust komt het wel goed. Achteraf misschien te lang doorgelopen. Ziek het dus maar even uit, je hebt genoeg klachten.
Ik heb dit een aantal weken geleden ook gehad. Alle griepverschijnselen maar geen koorts. Ben een dagje thuisgebleven van mijn werk (de vrijdag) en ben na het weekend weer begonnen. Pas een week later voelde ik me pas echt weer fit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanmiddag naar de huisarts

Ik ben vanmorgen bewust geen discussie aangegaan met de opzichter en gezegd dat ik wel zou bellen ...maar ga naar de huisarts om dat het inderdaad steeds blijft sluimeren ik heb nl ook pijn aan de binnenkant van mijn wang

Maar ik.wil ook graag weten waarom ik nooit koorts heb want daardoor nemen ze je ook niet serieus ..
Kan ook gewoon een zware verkoudheid zijn, daar kun je best beroerd van zijn.

Als het echt zo lang duurt, zou ik wel even langs de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft nog nooit koorts gehad, maat kan als er griep heerst flink beroerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je het al weken hebt, lijkt een bezoekje aan de huisarts me zeker verstandig. En als je je te ziek voelt om te werken: niet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de opzichter zelf verteld van de koorts of is er naar gevraagd? Wettelijk mag een werkgever dat laatste niet doen. Naar medische gegevens vragen is voorbehouden aan medici. Een tip is daarom om je ziekmelding te beperken tot de klachten die ertoe leiden dat je niet werken kan. Bij wantrouwen is de werkgever vrij om een bedrijfsarts in te schakelen. Het lastige met dit soort dingen is natuurlijk dat je wel een goede werkverhouding moet weten te houden, want uiteindelijk verlies je het als werknemer altijd als er onenigheid blijft.



Slik je overigens veel paracetamol? Dat kan de koorts ook erg onderdrukken namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aangeven wat ik voelde

Heb niks over koorts gezegd ...

Ik weet ook dat ik ze niet eens hoef te vertellen wat ik heb maar uit goed fatsoen doe ik dat wel ook niks geheims verder

Maar er is op dit moment ook heel veel stress op het werk ...ook met mij maar dit staat er los van ..Maar volgens mij willen ze het wel daar op voeren vandaar ook de opmerking dat we dan kijken dat ik morgen mischien weer kan hervatten..maar ik ga vanmiddag eerst maar eens naar de huisarts

Momenteel kan ik niet slapen ff te veel pijn

En dat gezeur van her werk kan ik er niet bij hebben
Alle reacties Link kopieren
Ps ik heb geen paracitamol gepakt nog omdat ik bloedverdunners slik en ik moet oppassen met pijnstillers..
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou zo lees, kun je beter deze hele week even nemen om goed uit te zieken. Zowel van de medische klachten als de stress.

Werkgevers snappen het over het algemeen niet. Maar wat jij doet is juist in het belang van het bedrijf. Doorlopen met klachten maakt uitval in de toekomst veeeel langer.



Goed dat je naar de huisarts gaat. En telefoon lekker uitzetten als dat rust geeft.



Ik had recent trouwens ook sluimerende, rare griepachtige klachten. Is bij mij uiteindelijk zelf over gegaan met rust, extra vitamines en slaap.



Misschien een soort raar virusje wat rond gaat.

Maar zeker goed dat je naar de huisarts gaat. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Gaan werken, dan slaap je als een roos.

Dat grieperige gevoel kan weken aan houden,heb het zelf wel

eens een hele winter gehad.

Paracetemol, en hub naar je werk.
Alle reacties Link kopieren
Gaan werken, dan slaap je als een roos.

Dat grieperige gevoel kan weken aan houden,heb het zelf wel

eens een hele winter gehad.

Paracetemol, en hub naar je werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:burgos schreef op 16 januari 2017 @ 10:42:

Gaan werken, dan slaap je als een roos.

Dat grieperige gevoel kan weken aan houden,heb het zelf wel

eens een hele winter gehad.

Paracetemol, en hub naar je werk.Ga jij zelf ff lekker bikkel zijn en laat to met rust
~ It takes a rad mama to be a father too ~
quote:burgos schreef op 16 januari 2017 @ 10:42:

Gaan werken, dan slaap je als een roos.

Dat grieperige gevoel kan weken aan houden,heb het zelf wel

eens een hele winter gehad.

Paracetemol, en hub naar je werk.Hub?
Alle reacties Link kopieren
@gele suikerspin ik ben al weken Citrosan aan het nemen en extra fruit aan het eten extra rust nemen doe ik nu
Alle reacties Link kopieren
Gaan werken word ik niet beter bovendien nog gevaarlijk ook met je duffe kop een trap poetsen of gangen schrobben ....slim
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje33 schreef op 16 januari 2017 @ 12:19:

@gele suikerspin ik ben al weken Citrosan aan het nemen en extra fruit aan het eten extra rust nemen doe ik nuSnap ik. Ik hoop voor jou gewoon dat het snel over gaat! Lekker rustig aan blijven doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven