Gezondheid alle pijlers

Ziekenhuis

21-04-2017 19:16 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan lig je zomaar opeens in het ziekenhuis op verdenking van een longembolie. Vanochtend naar de huisarts omdat ik al een paar weken loop te hoesten, doorgestuurd om bloed te prikken en vrij snel werd ik gebeld dat ik naar de eerste hulp moest. Hartfilmpje, ct scan en longfotos gehad maar de ct scan is niet helemaal goed gelukt dus ik ben opgenomen en morgen krijg ik een nieuwe scan.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Wat rot! Ben je erg geschrokken? je bent nu in ieder in goede handen. Sterkte.
Heftig hoor.

Mijn schoonzus een paar weken geleden ook, daar bleek het gelukkig geen longembolie te zijn, ik hoop dat het voor jou ook zo goed afloopt!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte je zult flink geschrokken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geschrokken ben ik zeker, had ook totaal niet verwacht dat ik moest blijven.



Het gekke is dat ik mij totaal ook niet ziek voel. Eigenlijk is het alleen dat hoesten.
Sterkte!
Veel sterkte gewenst en



Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Heb je wat te doen daar?
Alle reacties Link kopieren
Manlief heeft m'n iPad gebracht en er is televisie dus ik vermaak me wel.
Alle reacties Link kopieren
Ben nog steeds in het ziekenhuis, wachten op een nieuwe scan. Zit toch wel een beetje in de piepzak wat er aan de hand is. Er is een verhoogte D-dimeer waarde gemeten in m'n bloed, maar ik voel mij helemaal niet ziek. Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, dat scheelt weer.



Geen ervaring mee helaas, ik hoop wel dat je snel wat duidelijkheid hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wat schrikken!

Dit is echt precies mijn verhaal. Ook begonnen met hoesten na hardlopen, gezien ik bekend ben met astma maandagochtend naar de huisarts gegaan voor wellicht bijstellen van mijn pufjes. Die wilde bloed laten prikken en meteen dezelfde avond werd ik gebeld dat ze net als bij jou een verhoogde d-dimeer hadden gevonden. Ik moest gelijk naar de eerste hulp en vanuit daar opgenomen. Omdat het avond was moest ik wachten tot de volgende dag voor een ct-scan, waaruit gelukkig bleek dat ik 'maar' een zware longontsteking had..



Heb je inmiddels al een uitslag van de nieuwe scan?
Alle reacties Link kopieren
Op de scan was niets bijzonders te zien, ben inmiddels weer thuis. Waar de verhoogde d-dimeer vandaan komt geen idee maar in ieder geval niet van een longembolie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net gebeld door het ziekenhuis, ze willen me toch een longfunctietest laten doen. Daar zie ik best wel een beetje tegenop, ik heb een bar slechte conditie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poppedijn76 schreef op 24 april 2017 @ 12:40:

Ik ben net gebeld door het ziekenhuis, ze willen me toch een longfunctietest laten doen. Daar zie ik best wel een beetje tegenop, ik heb een bar slechte conditie.Gelukkig maar! Longfunctietest hoef je je echt geen zorgen over te maken. Ze meten niet je conditie maar de algemene functie van je longen. Hebben ze bij mij toen ook gedaan een paar weken na de longontsteking. Hoewel ik aatma heb en ook geen geweldige conditie kwam er niks geks uit!
Gelukkig geen longembolie! Sterkte met de verdere onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vandaag weer lekker aan het werk gaan maar ik heb me toch een rotnacht achter de rug. Ik voelde me een soort van benauwd en kortademig en op m'n borst een soort drukkend gevoel, niet fijn. M'n man zegt dat het komt doordat ik me veel te druk maak.



Het gaat nu wel wat beter dus ga zo wel werken en kijken hoever ik kom.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat er met me aan de hand is maar ik voel me bleghh. Ik ging naar de huisarts met als enige klacht dat hoesten, beland in het ziekenhuis op verdenking van een longembolie het gelukkig niet bleek te zijn en sinds ik thuis ben voel ik me gewoon niet goed. Het hoesten lijkt wel minder te worden maar ik ben kortademig, heb een constante druk op m'n borst, af en toe hartkloppingen en heb steeds een wat benauwd/beklemmend gevoel. De huisarts zegt dat ik de longfunctietest af moet wachten maar het is toch vreemd dat ik min of meer kiplekker, op het hoesten na, het ziekenhuis in ga en er met allerlei vage klachten uit kom?
Alle reacties Link kopieren
Nou dat gaat lekker. Meet ik net koorts, 38.4 terwijl ik het hartstikke koud heb.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar. Misschien toch maar weer naar de huisarts als het je niet lekker zit? Sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:Poppedijn76 schreef op 05 mei 2017 @ 17:21:

Nou dat gaat lekker. Meet ik net koorts, 38.4 terwijl ik het hartstikke koud heb.Bel even met de HAP! Beterschap
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Het gekke is dat ik me niet ziek voel. Het hoesten en de druk op m'n borst zijn er nog steeds wel maar verder voel ik me niet ziek. Ben de afgelopen week ook gewoon gaan werken, vanochtend boodschappen gedaan. Dat ik koorts heb kwam ik per toeval achter omdat ik bij het opruimen de thermometer tegen kwam en even wilde uitproberen of ie het nog deed en toengaf ie dus 38.4 aan. Heb inmiddels nog een paar keer gemeten en het varieert tussen 37.9 en 38.6
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch even bellen met de hap .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Net gebeld, ik moet maar paracetamol nemen en als het met drie dagen niet over is naar m'n eigen huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven