Gezondheid alle pijlers

Ziekenhuiszeiktopic

29-07-2016 15:59 470 berichten
Voor iedereen die iets te zeiken heeft over het ziekenhuis. Of je nu in het ziekenhuis ligt, er in gelegen hebt of er op bezoek bent. Vertel hier je anekdotes over dokters, verpleegkundigen, mede patiënten of jezelf. Dan heb ik iets te lezen terwijl ik naast mijn pas geopereerde man zit. (Hij slaapt )



Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt belachelijk dat je moet betalen voor parkeren en dat de dokters altijd uitlopen. Kost elke keer rond de 5 euro.
Ik heb het trouwens zeiktopic genoemd omdat mijn man een buurman heeft die overal over zeikt. De kamer ( het hele ziekenhuis) is te klein. Er is te veel lawaai. Het eten is niet te vreten. Etc...
Alle reacties Link kopieren
En laatst op de SEH lag er een man de hele tijd hele vieze stinkende scheten te laten. Zo smerig.
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 29 juli 2016 @ 16:02:

Ik heb het trouwens zeiktopic genoemd omdat mijn man een buurman heeft die overal over zeikt. De kamer ( het hele ziekenhuis) is te klein. Er is te veel lawaai. Het eten is niet te vreten. Etc... Het eten is ook niet echt lekker.
quote:sherry-holmes schreef op 29 juli 2016 @ 16:01:

Ik vind het echt belachelijk dat je moet betalen voor parkeren en dat de dokters altijd uitlopen. Kost elke keer rond de 5 euro.Ik ga voortaan rekeningen indienen. Doen sommige artsen ook als je een afspraak te laat afzegt. Mijn tijd kost ook geld.
quote:sherry-holmes schreef op 29 juli 2016 @ 16:02:

En laatst op de SEH lag er een man de hele tijd hele vieze stinkende scheten te laten. Zo smerig.
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen hoor je mij niet gauw klagen over ziekenhuizen, ze doen hun best om zo veel mogelijk mensen te helpen.... Dat gezegd hebbende, denk ik wel dat er nog wat te winnen is op het gebied van efficientie. M'n oma was laatste gevallen op haar hoofd. Er zijn op de SEH 4 artsen/assistenten/weeetikveelwats langs geweest om de wond te bekijken en alle 4 concludeerden ze dat de wond het beste gehecht kon worden met lijm. Maar het heeft ruim 3 uur geduurd voordat de 4e die langs kwam ook daadwerkelijk de wond gehecht heeft....
Alle reacties Link kopieren
Of artsen die totaal geen interesse hebben en om vragen heen draaien. Ook zoiets.
quote:sherry-holmes schreef op 29 juli 2016 @ 16:01:

Ik vind het echt belachelijk dat je moet betalen voor parkeren en dat de dokters altijd uitlopen. Kost elke keer rond de 5 euro.Ik vind het belachelijk dat je ook als personeelslid moet betalen voor parkeren.
Alle reacties Link kopieren
@Jusa echt waar? Jeempie dat is een dure hobby dan.
@Dinte, ongelofelijk
quote:jusa schreef op 29 juli 2016 @ 16:08:

[...]





Ik vind het belachelijk dat je ook als personeelslid moet betalen voor parkeren.Ohja, daar kwam ik hier gisteren ook achter toen ik een parkeerabbonnement ging halen en was daar nogal verbaasd over.
Patiënt zijn in een academisch ziekenhuis en werkelijk elke afspraak weer een andere co-assistent/arts-in-opleiding/arts-niet-in-opleiding en weet ik wie allemaal spreken en nooit eens een keer je echte eigen arts. En dus elke keer weer het hele riedeltje en alle onderzoeken moeten ondergaan. Bleegh. Ik snap dat iedereen het moet leren enzo, maar ik werd er gek van.
Alle reacties Link kopieren
Slechte communicatie richting de patiënt! Daar kan ik ziedend van worden. In verband met een ziek kind heb ik de laatste jaren meerdere ziekenhuizen meegemaakt (allemaal ook langere opnamen) Er zit echt heel veel verschil in, degene aan je bed (vpk) is voor een groot deel bepalend voor je ervaring heb ik geleerd. En artsen....als die maar zorgen dat de patiënt weet wat er gaat gebeuren, waarom, hoe en wanneer. Dat geeft zoveel rust en duidelijkheid. Onduidelijkheid is namelijk slopend!

En ja, dan heb ik liever dat een afspraak wat uitloopt dan dat er dingen niet duidelijk zijn. Ook al moet ik hiervoor betaald parkeren. Bij de meeste ziekenhuizen is dat ook niet zo schandalig duur. Geen centrumtarief.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belachelijk dat je als vrouw met mannen op een zaal komt te liggen

Ik vind het belachelijk dat je alleen betaald kan parkeren, moet vaak naar het ziekenhuis, dus kosten lopen nogal op

Ik vind het belachelijk dat de toiletten op darmafdeling, waar ik vaak lig, niet vaker en beter worden schoongemaakt, zulke vieze, smerige dingen gezien op de toiletten, bah
@Isabella, irritant is dat. Net als die co-assistenten van 12 die de gynaecoloog assisteren en dus ook alles willen onderzoeken.
quote:jusa schreef op 29 juli 2016 @ 16:08:

[...]





Ik vind het belachelijk dat je ook als personeelslid moet betalen voor parkeren.Dat is in meer bedrijven het geval hoor..... heeft niets met een ziekenhuis te maken. Hangt van de werkgever af.
@Biekoe, helemaal waar. Ik wacht ook liever en dat ze tijd voor je nemen. Heel vervelend als je achteraf met vragen blijft zitten
@Gisselle: dat gemengd verplegen hoeft van mij ook niet. En die toiletten...
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 29 juli 2016 @ 16:05:

[...]



En ik nog vol irritatie tegen mijn eigen man zeggen dat hij op moet houden met dat smerige geruft. Hij verontwaardigd: Dat ben ik niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur hier op co-assistenten. Hoe moeten zij het anders leren? Door alleen maar mee te kijken?

Als je er echt last van hebt dan geef je dat aan, opgelost.
quote:sherry-holmes schreef op 29 juli 2016 @ 16:39:

[...]



En ik nog vol irritatie tegen mijn eigen man zeggen dat hij op moet houden met dat smerige geruft. Hij verontwaardigd: Dat ben ik niet hoor. Net hard genoeg zodat de buurman het kon horen?
quote:Honingbij_ schreef op 29 juli 2016 @ 16:40:

Wat een gezeur hier op co-assistenten. Hoe moeten zij het anders leren? Door alleen maar mee te kijken?

Als je er echt last van hebt dan geef je dat aan, opgelost.Het is niet voor niets een zeiktopic
quote:gizzmo-returns schreef op 29 juli 2016 @ 16:28:

[...]





Dat is in meer bedrijven het geval hoor..... heeft niets met een ziekenhuis te maken. Hangt van de werkgever af.



Werkgever is het ziekenhuis en daar gaat het hier toch over?



Ik bedank voor co-assistenten. Liever een snel en to the point consult ipv een uitgebreid vraaggesprek aan de hand van gespreksmodellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven