Gezondheid alle pijlers

ziekzeiktopic

29-09-2016 22:18 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blegh. in een paar maanden tijd:

Longontsteking

Voedselvergiftiging

Diarree



En nu sinds vandaag griep. Lig met hoofdpijn en koorts op bed. Mijn weerstand is altijd goed geweest, maar nu? Lijkt wel alsof ik alles te pakken krijg. Meer mensen in de ziekenboeg vandaag? Tips om je weerstand weer helemaal in orde te krijgen?
Ah, hier kan ik klagen. Solo zal blij zijn.

Geen weerstandsdingetje (die is best ok), maar ik heb weer zo veel last van mijn rug
O en beterschap natuurlijk nad!

Geen tips helaas.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik doe niet met je mee.



Tips voor nu; kippensoep en vlierbes.

Tips voor later; veel buiten zijn en genoeg viezemientjes. En vlierbes plus vit. C als extraatje.



Ik kom er op deze manier al een paar jaar goed langs. Maarja, jij tot nu toe ook blijkbaar. Ik denk dat die longontsteking een hoop van je weerstand ingepikt heeft en dat je gewoon nog niet echt op krachten was.



Beterschap.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kittens- schreef op 29 september 2016 @ 22:22:

O en beterschap natuurlijk nad!

Geen tips helaas.Dankje kit. Jij ook met je rug!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eindelijk sinds vandaag een beetje beter. Alleen nog last van een snotneus en nare hoestbuien. Maar voel me gelukkig niet meer zo beroerd, na een week.



http://goedgezond.info/2014/11/maak-je-antigriep-thee/

Probeer dit eens!



En verder veel groenten en fruit natuurlijk.



Euchinaforce al eens geprobeerd?



Beterschap!
Laat los wie je denkt te moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 29 september 2016 @ 22:23:

Sorry, ik doe niet met je mee.



Tips voor nu; kippensoep en vlierbes.

Tips voor later; veel buiten zijn en genoeg viezemientjes. En vlierbes plus vit. C als extraatje.



Ik kom er op deze manier al een paar jaar goed langs. Maarja, jij tot nu toe ook blijkbaar. Ik denk dat die longontsteking een hoop van je weerstand ingepikt heeft en dat je gewoon nog niet echt op krachten was.



Beterschap.



Ja zou dat het zijn? Voelde me na de antibiotica al vrij snel beter, maar misschien heeft het idd mijn weerstand flink aangetast.

Dankje voor je tips. Ik heb al wel veel fruit in huis gehaald en slik gember + weerstand pilletjes. En veel water drinken, schijnt ook te werken.
Alle reacties Link kopieren
Van vlierbes is bewezen dat het griep sneller verjaagt. Is onbetaalbaar spul maar het werkt wel. Dus als je je nog uit bed kunt slepen (of een lieve vriend/vriendin/buurvrouw/moeder hebt) zou ik dat wel nog zien te krijgen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jessiee schreef op 29 september 2016 @ 22:25:

Ik ben eindelijk sinds vandaag een beetje beter. Alleen nog last van een snotneus en nare hoestbuien. Maar voel me gelukkig niet meer zo beroerd, na een week.



http://goedgezond.info/2014/11/maak-je-antigriep-thee/

Probeer dit eens!



En verder veel groenten en fruit natuurlijk.



Euchinaforce al eens geprobeerd?



Beterschap!



Fijn dat je je al beter voelt!

Dat hoesten is zo naar idd, toen ik die longontsteking had kon ik amper meer bewegen omdat mijn ribben zo pijn deden. Niet normaal is dat.



Oh die antigriep thee ga ik even uitproberen.

Dankje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 29 september 2016 @ 22:29:

Van vlierbes is bewezen dat het griep sneller verjaagt. Is onbetaalbaar spul maar het werkt wel. Dus als je je nog uit bed kunt slepen (of een lieve vriend/vriendin/buurvrouw/moeder hebt) zou ik dat wel nog zien te krijgen.Kan je dat gewoon bij de supermarkt/etos halen? Of apotheek?
Beterschap!

Laatst was op tv dat je je weerstand kunt verbeteren door aan het einde van je douche 30 seconden koud te douchen! Brrr....



Ik heb momenteel veel last van allergieën en ga vannacht weer lekker de buren wakker houden. Zo'n lekker droog hoestje waar je niks mee kan en toch een verstopte neus hebben. Maar we gaan gezellig door.
vlierbessensap gewoon bij de supermarkt
Alle reacties Link kopieren
quote:mariposita schreef op 29 september 2016 @ 22:32:

Beterschap!

Laatst was op tv dat je je weerstand kunt verbeteren door aan het einde van je douche 30 seconden koud te douchen! Brrr....



Ik heb momenteel veel last van allergieën en ga vannacht weer lekker de buren wakker houden. Zo'n lekker droog hoestje waar je niks mee kan en toch een verstopte neus hebben. Maar we gaan gezellig door.



Ohjaa idd. Nou moet ik niet aan denken nu.



Ahh balen. Maar vrij weinig aan te doen denk ik? Sterkt iig!
Alle reacties Link kopieren
Ohh heerlijk even zeuren:



Ik heb ME en de laatste tijd is het bal. Te mie om te eten, te moe om op te staan om te plassen, te moe voor alles. Maar ik MOET de hond uitlaten. Daarmee ga ik over mijn grens 3n zit ik al weken met hoofd-, zenuw- en gewrichtspijn.

Zo klaagmodus weer uit.



Beterschap allemaal!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
quote:gerritjevan schreef op 29 september 2016 @ 22:34:

vlierbessensap gewoon bij de supermarkt



Oke. Sleep ik mezelf er morgen even uit.

Hopen dat het niet zo waait als vandaag zeg. Verandering van weer zal ook wel meespelen denk ik.
Er is ook vlierbessenjenever. Proost!
Alle reacties Link kopieren
Zou het heersen? Ik voel ook iets aankomen en er zijn zieken op het werk.
Ik ben ook al ziek, gelukkig nog geen echte griep maar wel een snotneus, keelpijn, koortserig, dichte oren, overal pijn en overgeven. Heb vandaag bijna de hele dag liggen slapen ( tot het moment dat iemand mijn hond liet ontsnappen en ik 2 uur lang hem panisch aan het zoeken was). Mijn oudste is ook al zo ellendig. Vandaag was mijn man gelukkig vrij maar morgen sta ik er alleen voor. Mijn doelen voor morgen zijn zorgen dat iedereen eten en drinken krijgt en op tijd een schone luier en verder ga ik helemaal niets doen.
quote:Daaromniet schreef op 29 september 2016 @ 22:38:

Zou het heersen? Ik voel ook iets aankomen en er zijn zieken op het werk.Volgens mij wel, hoor dat veel mensen ziek zijn en het is ook van dat rare weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:notalwaysdark schreef op 29 september 2016 @ 22:36:

[...]





Oke. Sleep ik mezelf er morgen even uit.

Hopen dat het niet zo waait als vandaag zeg. Verandering van weer zal ook wel meespelen denk ik.Vlierbesextract werkt beter (drogist). Sap zal ook wel werken maar is veel meer verdund dus daar moet je dan wel heel wat meer van wegslurpen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
en hier de gouden tip: na antibiotica is je darmflora zo goed als verwoest. en wat doe die nu eigenlijk? o.a. zorgen voor een goede weerstand . na antibiotica is het echt beter om een paar weken goede probiotica te slikken. t is prijzig, maar het helpt.
quote:banditqueen schreef op 29 september 2016 @ 22:49:

en hier de gouden tip: na antibiotica is je darmflora zo goed als verwoest. en wat doe die nu eigenlijk? o.a. zorgen voor een goede weerstand . na antibiotica is het echt beter om een paar weken goede probiotica te slikken. t is prijzig, maar het helpt.echt? Ik zit al een maand aan de antibiotica ( als het ondertussen niet langer is).
Alle reacties Link kopieren
Oh en heerlijke eigengemaakte kippensoep niet te vergeten!
Laat los wie je denkt te moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk, even klagen!



Ik ben zoo moe, bloed laten prikken. Ijzer te kort! Vanavond heb ik het gevoel alsof ik dronken ben, zo duizelig. Als ik mijn ogen dicht doe wordt het alleen maar erger.



Beterschap allemaal! Gezond eten en er aan toe geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet zeiken hoor, maar jij hebt geen griep. Als je griep hebt ben je te ziek om te doen wat jij nu doet.

Je bent waarschijnlijk gewoon flink verkouden. Dat heerst nogal.

Beterschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven