Gezondheid alle pijlers

Zoely

08-08-2012 09:10 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort ben ik begonnen met een nieuwe pil: de zoely. Andere anticonceptiemiddelen kon ik niet tegen, ivm de hormonen, en de zoely bevat enkel natuurlijke hormonen en zou daarom geen bijwerkingen geven. (En inderdaad: op het volgende punt na geen bijwerkingen! Lag ik normaal na een strip ziek zwak en misselijk met een zware depressie op bed, nu geen last daarvan!)



Echter vroeg ik me wel het volgende af: sinds 1 a 2 weken ben ik constant doodmoe. Ik heb wel slaapproblemen zoals ik al eeuwen heb, maar normaal kon ik ondanks dat normaal functioneren na een nacht van 9 uur (7 of 8 uur slaap red ik echt niet, ik heb veel slaap nodig). Echter is het nu zo, dat ik al doodmoe wakker word, en een uur of 4 later val ik weer om van vermoeidheid. Op vrije dagen slaap ik nog even 's middags (dat doe ik wel vaker, alleen had ik het nooit echt nodig zoals nu) maar als ik dan 2 uur geslapen heb, ben ik 4 uur later weer moe. Rond een uur of 9 val ik 's avonds op de bank in slaap, om de volgende dag weer tot 11 uur uit te slapen (en weer doodmoe wakker te worden). Ook als ik wakker ben heb ik totaal geen energie. Net als toen ik jaren terug pfeiffer had... Voelt precies hetzelfde.



Normaal staat vermoeidheid wel als een van de bijwerkingen in de bijsluiter van anticonceptiemiddelen, maar bij de zoely staat er wel een hele lijst mogelijk bijwerkingen (waar ik verder totaal geen last van heb dus) maar vermoeidheid staat er voor de verandering niet bij. Ook via google kan ik dit nergens als bijwerking van die pil vinden. Dus vroeg ik me af, kan dit door de pil komen? Of zou er toch een andere oorzaak zijn? Dus: wie heeft er ervaring met de Zoely, hebben jullie ook last van vermoeidheid?
zwanger?



zou toch serieus vrezen bij 'n nieuwe nog niet bewezen pil...
Alle reacties Link kopieren
@ elninjoo:



@ paperchase: Geen ervaring me Zoely, misschien eens bij de huisarts navragen of je bloed een keer laten prikken? B12 tekort word je ook heel moe van.



Het kan niet komen door je onderbroken nachten die je al lang hebt ?



Kan erlangs zitten hoor
Alle reacties Link kopieren
Je had toch al een vermoeiheidstopic?
Ik zou echt zo hard meteen al die pillen in de vuilnisbak mieteren. Je loopt te rommelen met je hormonen, en blijkbaar kan jouw lijf daar niet tegen.



Is een gezond, fijn lijf je zo weinig waard?
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottecharles schreef op 08 augustus 2012 @ 09:25:

Ik zou echt zo hard meteen al die pillen in de vuilnisbak mieteren. Je loopt te rommelen met je hormonen, en blijkbaar kan jouw lijf daar niet tegen.



Is een gezond, fijn lijf je zo weinig waard?



Rommelen met hormonen valt dus wel mee, want dit zijn enkel natuurlijke hormonen, lichaamseigen. Daarbij slik ik die pil juist voor een gezond, fijn lichaam. Zonder die pil verga ik van de pijn tijdens mijn eisprong, menstruatie en daartussen. Allerlei onderzoeken gehad, miks uitgekomen. Enige oplossing is het reguleren van mijn cyclus mbv hormonen.



Heb inderdaad al lang last van slaapproblemen, maar tot voor kort kon ik ondanks dat nog redelijk functioneren. Nu gaat dat echt niet meer. Misschien toch maar even langs de ha dan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven