Gezondheid alle pijlers

zware benen

26-02-2017 10:55 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een poosje last van "zware benen". Vooral 1 been voelt soms aan als een betonblok. Opstaan van een lage stoel en traplopen is pijnlijk. Lopen gaat na even op gang komen wel goed. Als dit aanhoudt zal ik langs de huisarts gaan maar iemand hier die het herkent en nog beter iemand tips?
Laat even je vitamines via je bloed testen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom nog langer aankijken als je een poosje er mee loopt..? Het kan van alles zijn nl. Maandag HA bellen dus
Bam!!!!
quote:Ycjoo- schreef op 26 februari 2017 @ 11:00:

Waarom nog langer aankijken als je een poosje er mee loopt..? Het kan van alles zijn nl. Maandag HA bellen dusDit dus, gewoon even laten nakijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 26 februari 2017 @ 10:59:

Laat even je vitamines via je bloed testen.



Vitamines in het bloed testen is niet heel gangbaar. Waar denk je dan aan?





Zwaar gevoel in de benen of een been komt voor bij restless legs. Misschien vind je daar iets herkenbaars.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 26 februari 2017 @ 10:59:

Laat even je vitamines via je bloed testen.



Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat je van vitaminetekort een zwaar gevoel in je benen krijgt. Denken dat je een vitaminetekort hebt is ook weer een hype tegenwoordig en het blijkt maar zeer zelden terecht te zijn.



Doe je staand werk? Heb je spataderen of vocht in je benen? Bij vocht kun je vooral in je onderbenen een putje drukken en dan duurt het even voordat het verdwijnt. Misschien helpt het als je je benen koud nadoucht of je bene omhoog legt als je zit. Als je rusteloze benen zou hebben, dan weet je het wel.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
quote:Soyuz schreef op 26 februari 2017 @ 11:10:

[...]





Vitamines in het bloed testen is niet heel gangbaar. Waar denk je dan aan?





Zwaar gevoel in de benen of een been komt voor bij restless legs. Misschien vind je daar iets herkenbaars.Hoezo niet? Is juist vrij gangbaar om te onderzoeken. Bepaalde vitaminetekorten kunnnen echt vervelende klachten opleveren. Bijvoorbeeld, B12 en D.
Alle reacties Link kopieren
Benen zijn niet rusteloos maar zwaar gevoel erin. Geen vocht, wel wat opgezet.
Heb je nog meer (vage) klachten?



Ik had ook oa last van hele zware vermoeide benen en armen. Dat kwam bij mij door een vitamine D tekort. Maar het waren niet mijn enige klachten.
Alle reacties Link kopieren
Als je dikke benen hebt dan betekent dat een heel gewicht bij elke stap.



Maar ik zou het na laten kijken bij de arts. Je hoort het overigens vaker als het zomer is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Lady_Vintage schreef op 26 februari 2017 @ 11:42:

[...]





Hoezo niet? Is juist vrij gangbaar om te onderzoeken. Bepaalde vitaminetekorten kunnnen echt vervelende klachten opleveren. Bijvoorbeeld, B12 en D.Precies mijn idee, eigen ervaring
Alle reacties Link kopieren
Of lipoedeem? Hoewel ik niet weet of je daar "zware benen" van krijgt. Ze worden wel dikker.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je benen af en toe hoog leggen kan schelen.

Ook kunnen bepaalde voedingsstoffen helpen, onder andere vitamine E. Heeft ook te maken met je hele hormoonhuishouding dus dan zou je daar wat aan moeten doen.

http://www.avogel.be/nl/i ... re-en-vermoeide-benen.php

https://gezondetips.nl/vermoeide-zware-benen
Alle reacties Link kopieren
Als ze opgezet zijn zou ik maar even een huisarts vragen wat het is. Klinkt dan niet erg als vitaminegebrek?
Alle reacties Link kopieren
Het voorstel was: vitamines laten bepalen. Ik vind t een smal spectrum voorstel.

Waarom iets promoten wat niet heel veel voorkomt in Nederland. Je kan het meenemen in je onderzoek maar logischer lijkt het me om wat grotere pijlers te onderzoeken. hemoglobine, ontstekingsparameters, leucocyten, ijzer, nier en leverfuncties.

Maar idd: laat het over aan de huisarts.
quote:Soyuz schreef op 26 februari 2017 @ 18:25:

Het voorstel was: vitamines laten bepalen. Ik vind t een smal spectrum voorstel.

Waarom iets promoten wat niet heel veel voorkomt in Nederland. Je kan het meenemen in je onderzoek maar logischer lijkt het me om wat grotere pijlers te onderzoeken. hemoglobine, ontstekingsparameters, leucocyten, ijzer, nier en leverfuncties.

Maar idd: laat het over aan de huisarts.Vitamine D tekort komt juist veel voor in Nederland en kan ook een gevoel van zware benen veroorzaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook gelijk aan aan vitaminetekort.

Heb zelf vermoeidheidsklachten en last van zwakke armen en benen gehad door een tekort aan vitamine d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven