Wordt jij ook zo blij van een nieuw dekbedovertrek?

21-04-2024 07:44 161 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuwe dekbedovertrekken gekocht,ik heb ze niet nodig, maar ze zijn prachtig.
Ik word altijd blij van een mooi dekbedovertrek op mijn bed.
Laatst had ik het daar met iemand over en die had er 2 .
1 in de was en 1op bed, meer had je toch niet nodig?
Dus de vraag:hoeveel overtrekken heb jij?
gerbera wijzigde dit bericht op 21-04-2024 07:58
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er inderdaad 2. Van katoensatijn, die na een paar keer wassen nóg zachter zijn (heb geen droger).

Oh, ik heb er 3. Ook nog een flanellen versie voor in de winter, maar al jaren niet meer gebruikt.

Maar ik laat mijn dekbed altijd de hele dag open geklapt liggen en sla hem dicht als ik te bed ga. Dus heb niks met ‘een mooi opgemaakt bed’, wel met slaapcomfort.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Word!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er 1. Soms wel onhandig omdat ik onverwachts weg moet terwijl het nog in de droger zit, dan hang ik het ff uit zodat het er ‘s avonds weer op kan. Maar moet eigenlijk wel reservesets kopen, stel dat er ‘s nachts wat gebeurt ofzo. Vind ze vaak te duur en niet zo belangrijk dus een goedkoop IKEA dekbed in bijpassende kleur volstaat voor mij haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
To trapt af:ik heb er10
Sommige al wat ouder maar ik ben niet van het weggooien van iets wat nog bruikbaar is.
Dus een stuk of 6 die nog regelmatig op t bed gaan.
Ik sta echt voor de kast te denken:welke zal ik nu eens nemen?

Gisteren zag ik t dekbed wat ik al heel lang mooi vind maar veel te duur voor een normale prijs te koop.
Ik zag bij de verkoper meer mooie dekbedovertrekken en heb er uiteindelijk 3 gekocht, duur voor mijn begrippen maar totaal onder de prijs wat dat ene dekbed normaal kost.
Ik weet niet of ik ze alle 3 zelf houd,ik denk dat ik dochter of schoondochter er ook blij mee kan maken
Ik bedacht me dat ik van dekbedovertrekken vaak blij wordt.
Als ik ze koop, als ik ze binnen krijg(kocht online)als ik ze op bed leg, en ws ook als ik ze weggeef.
Wordt jij ook blij van een nieuw overtrek?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik word er zeker blij van.

Ik had er onlangs bij de zara home een nieuwe kocht, katoen, ligt zo lekker ook. Oude heb ik toen weggegooid.
Verder heb ik nog een van katoen en eentje van flanel die ik afgelopen week maar weer heb opgelegd met de kou.

Alles van de zara home, ooit een keer bij de ikea gekocht, die vond ik jeuken.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er een paar die over zijn uit mijn tienertijd (toch alweer 20 kaar geleden) maat in de praktijk gebruiken we de twee basic overtrekken die ik bij mijn vader heb meegenomen toen zijn huis leeg moest. Niet echt mooi, verder wel prima en praktisch.

Vorige week hebben we een nieuw bed (inclusief toebehoren) gekocht en ik wil nu eigenlijk wel twee mooie sets beddengoed kopen. Ik denk dat ik daar ook heel blij van ga worden! Meestal halen we het bed wel 's morgens af en dekken we het 's avonds met het gewassen beddengoed weer op. Maar 2 setjes vind ik wel minimaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nouschi schreef:
21-04-2024 07:53
Word!
Dank,aangepast
Alle reacties Link kopieren Quote
To trapt af:ik heb er10
Sommige al wat ouder maar ik ben niet van het weggooien van iets wat nog bruikbaar is.

Maar je bent wel van het kopen terwijl je nog 10 bruikbare exemplaren liggen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er ook maar 2. Onlangs slaapkamer opgeknapt, andere kleurtjes en een ander bed dus iets bijpassends gekocht. Het was heel moeilijk om iets leuks te vinden dus vandaar maar 2. En in principe is 2 genoeg.

Ik vind het niet superbelangrijk, wel leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word er zeker blij van, maar koop niet zo vaak iets nieuws. Want... qua kledingtextiel heb ik al zo'n kledingkast vol dat ik niet ook nog te veel overtrekken moet gaan shoppen ;)
Dus voor het milieu houd ik mezelf in toom.
it-is-joysjuhhh wijzigde dit bericht op 21-04-2024 08:04
Reden: Typfout
0.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word er ook heel blij van! Heb er 4.
Maar koop regelmatig nieuw en breng de gebruikte naar de kledingbak.

:cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
21-04-2024 07:55
Ik heb er 1.
O_O

Dit lijkt me vreselijk ja...
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb er 3
1 op bed
1 in de was
1 in de kast

er ligt nu nog steeds een mooie sprei boven op mijn winterdekbed omdat ik het standaard koud heb. Aan een mooi dekbedovertrek heb ik dus niet zo veel.

Soms zie ik wel hele mooie en dure overtrekken en dan moet ik mij soms echt weerhouden om het te kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
21-04-2024 08:01
Maar je bent wel van het kopen terwijl je nog 10 bruikbare exemplaren liggen.
Klopt, maar wel op specifieke gebieden,ik ben beslist geen hoarder, kleding koop ik weer heel weinig.ik zie dit meer als iets waar ik blij van wordt.(Ik weet best dat ik ze niet nodig heb)
Er was een tijd dat dit financieel niet kon, nu wel,en daar geniet ik dan van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in 2009 het overtrek gekocht dat carrie uit SATC op op haar bed heeft: bamboo flower* van Calvin Klein.

Gewoon omdat ik in een studio woonde en ook een bed pontificaal ad kamer had staan.

Het was heel duur maar ik heb het nog steeds. Ter afwisseling heb ik inmiddels nog twee: een katoensatijnen met strepen en een witte met geborduurde biezen. En een witte vd hema, maar die ligt meestal op logeerbed.






*https://cupcakesandcashmere.com/decor/ill-sleep-on-it
Alle reacties Link kopieren Quote
Een stuk of 6, de oudjes zijn nog prima en heel handig als een kat heeft besloten op stand zijn haarbal kwijt te raken.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Qiya schreef:
21-04-2024 08:12
O_O

Dit lijkt me vreselijk ja...
Hahaha vréselijk?

Een lege koelkast of verdrietige kinderen vind ik vreselijk. 1 dekbedovertrek is soms wat onhandig, maar vreselijk? ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Mwah, ik geef er weinig om eigenlijk. Dus ik heb er maar 2. Best leuke om te zien maar ik heb weinig behoefte om er nog vijf te halen. Ik koop liever een nieuwe matras zodat ik lekkerder lig dan geld stoppen in een dekbedovertrek.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Qiya schreef:
21-04-2024 08:10
Ik word er ook heel blij van! Heb er 4.
Maar koop regelmatig nieuw en breng de gebruikte naar de kledingbak.

:cheer:
Aha een medestander, ik breng de gebruikte niet weg dat is t verschil.
Ben dan wel benieuwd wat jij onder regelmatig verstaat.
Is dat elk jaar , elk half jaar.
Ik denk dat ik minder dan elk jaar een nieuwe koop .
Ik vind fijn beddengoed heerlijk, geniet ervan om 's avonds lekker in bed te liggen.
Heb 6 overtrekken, 2 katoensatijn voor herfst/winter en 2 percale voor zomer. Ze zijn heel fijn. Meeste van Yumeko. Daar heb ik er ook twee van met een mix van katoen en bamboe, maar die vind ik een stuk minder fijn, niet zo zacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb warme flanellen overtrekken voor de winter, 2 stuks.
En koelere katoenen voor de zomer, ook 2 stuks.

Ik vind het volstrekt oninteressante dingen verder.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb twee oude met een jungleachtige print. Zijn wel leuk maar een beetje verwassen. Ik zie vaak leuke nieuwe maar vind het meestal te duur. En sinds ik de muren, het plafond en de deuren petrolblauw heb geverfd leg ik een wit sprei wat ik nog had over het bed. Anders is het net een nachtclub en zien we allebei niets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen de muren nog licht waren deed ik een donkerblauw sprei over het bed.
Ik denk dat ik blijer word van een sprei dan van dekbedden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er 5. Wissel ze af en gaan mee totdat ze kapot zijn.
.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven