Getrouwd en contact met een ander

27-04-2024 17:57 144 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik plaats dit in de hoop om niet veroordeeld te worden. Ergens heb ik een zetje nodig om dit stop te zetten. Ik zal mijn verhaal kort toelichten.

Ik ben al een aantal jaar gelukkig getrouwd en heb samen met mijn partner twee kindjes. Ik heb nooit de behoefte gehad om contact te hebben met een andere man. Ik ken mijn man al sinds onze studietijd op de universiteit en kon mij niet eens voorstellen hoe dat zou zijn.

Onlangs ben ik in contact geraakt met een man via mijn werk. Geen directe collega maar een externe samenwerkingsverband waar ik samen mee heb gewerkt voor een zaak. Wij konden het heel goed vinden en nadat ik merkte dat hij meer inhoudelijke vragen begon te stellen, heb ik hem verteld dat ik getrouwd ben en twee kinderen heb. Hij gaf aan dat te respecteren maar het contact werd telefonisch voortgezet nadat onze samenwerking was afgerond. Het ging op een gegeven moment over allerlei onderwerpen waarbij wij erg op 1 lijn zaten. Hij liet steeds vaker doorschemeren dat als hij mij eerder had leren kennen wij zeker samen waren geweest. Ook werd er vaak gezegd dat mijn man zoveel geluk heeft etc.

Op een gegeven moment heeft hij mij mee uit eten gevraagd. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat wij dat samen nooit zullen doen en het een ongepaste vraag is. Ik weet dat ik niet op date ga of op een andere manier verder ga of kan met deze man en wil het gewoon afkappen omdat ik het echt niet vind kunnen tegenover mijn man. Ondanks dat er niets is gebeurd voelt het wel als bedriegen.

Ik merk dat ik er echt naar uitkijk om hem weer te spreken en onze gesprekken ook zal missen.

Kan iemand mij tot mijn volle verstand roepen en mij dat zetje te geven om mij weer 100% te focussen op mijn gezin?

Heeft iemand in een soortgelijke situatie gezeten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Praat met je man.
The wind just kinda pushed me this way
Alle reacties Link kopieren Quote
Stel je voor om de situatie bespreekbaar te maken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je moet maar denken: je hebt al aangegeven niet verder te willen met deze man en toch blijft ie aandringen. Hij neemt je dus blijkbaar niet erg serieus, lul met vingers dus.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
KokoRose schreef:
27-04-2024 18:05
Stel je voor om de situatie bespreekbaar te maken?
Ja natuurlijk, er is toch niks gebeurd?
Alle reacties Link kopieren Quote
KokoRose schreef:
27-04-2024 18:05
Stel je voor om de situatie bespreekbaar te maken?
Zou ik zeker niet doen. Ik zou die lul met vingers gewoon overal blokkeren en verder gaan met mijn leven.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
27-04-2024 18:06
Je moet maar denken: je hebt al aangegeven niet verder te willen met deze man en toch blijft ie aandringen. Hij neemt je dus blijkbaar niet erg serieus, lul met vingers dus.

Ja inderdaad, dat zit mij ook dwars. Lijkt erop alsof hij erop kickt aangezien hij weet dat er geen toekomst in zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
KokoRose schreef:
27-04-2024 18:08
Ja inderdaad, dat zit mij ook dwars. Lijkt erop alsof hij erop kickt aangezien hij weet dat er geen toekomst in zit.
Nou, blokkeren dus en dan kun je daarna altijd nog aan je man vertellen wat voor een mafklapper je nou weer tegengekomen bent.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent nog tegenstrijdig, daarom is het lastig. Je probeert hem enerzijds op afstand te houden, anderzijds kijk je toch uit naar ontmoetingen.
Als je afstand wil houden, hou dan écht afstand. Je zegt het nu wel, maar je doet het niet. Als je dat al zo moeilijk vindt, dan speel je met vuur. Alles wordt écht makkelijker met afstand.
Beeld je eens in hoe je je gaat voelen als je man en kinderen te weten komen dat je bent vreemd gegaan. Dat moet toch voldoende koude douche zijn?

Ik zou hier trouwens, itt bovenstaande advies, niet met je man over praten. Ik zou ook hopen dat, mocht dit mijn man ooit overkomen en hij doet uiteindelijk niets met zijn gevoelens, hij mij dat ook niet vertelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
27-04-2024 18:07
Ja natuurlijk, er is toch niks gebeurd?
Juist daarom vind ik het spannend. Het kan zorgen voor een breuk van vertrouwen terwijl er in feite niet veel is gebeurd. Ik weet dat ik fout zit, het besef is er. Maar ik weet niet of het wijsheid is om dit te delen.
Alle reacties Link kopieren Quote
KokoRose schreef:
27-04-2024 18:05
Stel je voor om de situatie bespreekbaar te maken?
Ja. Want dat je open kunt staan voor een andere man, geeft aan dat er iets schort aan je relatie.
Eerlijk gezegd hebben veel mensen weleens een crush, maar daar hoef je dus niks mee te doen he. Het feit dat je er een topic over opent, geeft voor mij aan dat je twijfelt. Ookal roep je nog zo hard dat je niets met deze kerel wilt.
Jouw partner heeft in mijn ogen recht om te weten dat je twijfelt.
En verder wat LV zegt.
The wind just kinda pushed me this way
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
27-04-2024 18:10
Je bent nog tegenstrijdig, daarom is het lastig. Je probeert hem enerzijds op afstand te houden, anderzijds kijk je toch uit naar ontmoetingen.
Als je afstand wil houden, hou dan écht afstand. Je zegt het nu wel, maar je doet het niet. Als je dat al zo moeilijk vindt, dan speel je met vuur. Alles wordt écht makkelijker met afstand.
Beeld je eens in hoe je je gaat voelen als je man en kinderen te weten komen dat je bent vreemd gegaan. Dat moet toch voldoende koude douche zijn?

Ik zou hier trouwens, itt bovenstaande advies, niet met je man over praten. Ik zou ook hopen dat, mocht dit mijn man ooit overkomen en hij doet uiteindelijk niets met zijn gevoelens, hij mij dat ook niet vertelt.
Ik ben inderdaad erg tegenstrijdig en speel op dit moment met vuur. Het voelt nu nog alsof ik er op tijd uit kan stappen zonder nare gevolgen. Maar dan moet het nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil die idioot zo graag gelijk stiefvader worden?

Blokkeren die handel.
En heel blij zijn dat hij extern werkt en je hem dus niet elke dag op kantoor tegenkomt.



Aangezien er (nog) niets gebeurt is zou ik op dit moment niets zeggen thuis.
Maar mij wel zelf gaan afvragen waarom ik die aandacht zo belangrijk vind en het niet gewoon gelijk kan afkappen.
wissewis wijzigde dit bericht op 27-04-2024 18:14
37.60% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
KokoRose schreef:
27-04-2024 18:10
Juist daarom vind ik het spannend. Het kan zorgen voor een breuk van vertrouwen terwijl er in feite niet veel is gebeurd. Ik weet dat ik fout zit, het besef is er. Maar ik weet niet of het wijsheid is om dit te delen.
Ik zou dit zelf absoluut niet delen en ik zou er ook de voorkeur aan geven als mijn man dat andersom ook niet zou doen. Ik zou het niet willen weten, zeker niet als ik er toch niets mee ga doen.
Zelf zou ik het ook ontzettend onprettig vinden om te weten dat mijn man gevoelens heeft voor een ander, ook al gaat hij er niets mee doen. Ik zou dit echt heel erg afraden.
Alle reacties Link kopieren Quote
KokoRose schreef:
27-04-2024 18:12
Ik ben inderdaad erg tegenstrijdig en speel op dit moment met vuur. Het voelt nu nog alsof ik er op tijd uit kan stappen zonder nare gevolgen. Maar dan moet het nu.
Doe dat dan. Die macht heb je gewoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kom tot bezinning en kap dit af. Hij is niet je soulmate, want als hij dat wel was, had hij afstand gehouden en niet steeds contact gezocht. En dat op één lijn zitten zal ook wel meevallen. Niks zo gemakkelijk als met een vrouw meelullen als je haar wil versieren.
En ja, ik heb het meegemaakt en inderdaad mijn huwelijk toen was in slechte tijden beland en ja, de therapie hielp niet. En toch had ik het achteraf niet zo om zeep moeten helpen. Dit wordt een blijvende deuk in je eigenwaarde, ongeacht of je man erachter komt of niet.
En een karakter moet je aflezen aan daden en niet aan wat er aan woorden in je behoeftige oor wordt gefluisterd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
27-04-2024 18:06
Je moet maar denken: je hebt al aangegeven niet verder te willen met deze man en toch blijft ie aandringen. Hij neemt je dus blijkbaar niet erg serieus, lul met vingers dus.
Hallo, TO blijft zelf ook bellen met die vent, zelfs na zijn vieze praatjes. Wat is zij dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
“Ja kan niet voorkomen dat een vogel op je hoofd poept, wel dat hij een nest op je hoofd bouwt”

Het is nu misschien even leuk en spannend
Maar laat hem geen nest op je hoofd bouwen!
Het is het niet waard dat je alles wat je nu hebt op het spel gaat zetten en uiteindelijk zelfs kan verliezen voor een man die je net kent en het niet waard is om alles voor op te geven
Alle reacties Link kopieren Quote
KokoRose schreef:
27-04-2024 18:08
Ja inderdaad, dat zit mij ook dwars. Lijkt erop alsof hij erop kickt aangezien hij weet dat er geen toekomst in zit.
En jij kickt er niet op? Je hebt nota bene een topic op een forum nodig om tot zinnen te komen, maar die vent heeft het allemaal gedaan?

:rofl:


‘Foei, ongepast! Wanneer bel je me weer?’
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
27-04-2024 18:28
En jij kickt er niet op? Je hebt nota bene een topic op een forum nodig om tot zinnen te komen, maar die vent heeft het allemaal gedaan?

:rofl:
Ik geef niet alleen de man de schuld, ook ik heb een aandeel. Zoals eerder aangegeven besef ik dat ik ook schuldig ben. En inderdaad ik wil tot zinnen komen en bemoedigende woorden zijn daarbij helpend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede tip die hier al werd benoemt; waaróm ben je gevoelig voor deze man?
Wat mis je je dan in je huidige relatie? En hoe kun je dat veranderen?

Verder werd er ook al ergens gezegd dat deze man jou niet respecteerd.
Hij walst zo over jou en je normen en waarden heen.
Ja, hij verpakt het leuk. Daar zijn deze figuren meestal erg goed in.
En als hij dit bij jou doet, doet hij dat na een tijdje bij de volgende (als jij niet meer zo onbereikbaar/spannend bent).

Of je het je man verteld moet je zelf weten.
Ik zelf zou het niet doen. Maar dat betekent dat je er voor altijd over moet zwijgen. Is n.l. ook raar om over 3 jaar te zeggen "goh, ik was me toch eens verliefd op een ander. Geen zorgen hoor, maar....".
Zou jij het van je man willen weten?
Zou er dan iets veranderen in je vertrouwen? In hoe je naar hem kijkt? Jaloezie?

Voor nu: kap met die onzin. Of wil je dadelijk dat je kinderen 1 week bij jou en een week bij je man zijn?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
27-04-2024 18:06
Je moet maar denken: je hebt al aangegeven niet verder te willen met deze man en toch blijft ie aandringen. Hij neemt je dus blijkbaar niet erg serieus, lul met vingers dus.
Dit dus. Wat een flapdrol. En een afknapper.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bemoedigend: als jij niet stopt blijft hij drammen totdat hij je in zijn bed heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
KokoRose schreef:
27-04-2024 18:30
Ik geef niet alleen de man de schuld, ook ik heb een aandeel. Zoals eerder aangegeven besef ik dat ik ook schuldig ben. En inderdaad ik wil tot zinnen komen en bemoedigende woorden zijn daarbij helpend.
Je bent niet hulpeloos. Je hebt volledig de keuze om dit af te kappen. Dat kan gewoon. Als je echt tot zinnen wil komen, dan dóe je dat gewoon. Je houdt het nu actief in stand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap je probleem niet zo goed: blokkeer die man. Hij respecteert je grenzen niet.
Fox off!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven