Een maand in het buitenland wonen: wat kies je?

27-03-2024 22:17 112 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man en ik hadden vandaag een gesprek waarin we op het idee kwamen om een maand er tussenuit te gaan met onze hond. We hebben een paar nogal bewogen jaren achter de rug en nog geen kinderen dus het lijkt ons de perfecte tijd. We dachten direct aan zuid Spanje. Rondreizen zouden we niet doen, enkel dagtripjes, want we willen wel blijven werken.
We hebben nog geen concrete plannen en de kans bestaat dat het überhaupt toch niet gaat gebeuren alleen er over dromen blijft leuk.

Als je de mogelijkheid had om ergens voor een maand of twee te gaan wonen (dus niet echt vakantie), waar zou je dan heengaan? En waar zou jij je het meest op verheugen?

Mocht hier al een topic over zijn, hoor ik het graag want ben dus erg nieuwsgierig naar andermans ideeën.
arlandria wijzigde dit bericht op 27-03-2024 22:19
Reden: Toevoeging vraag
2.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ierland
Alle reacties Link kopieren Quote
Waya schreef:
27-03-2024 22:19
Ierland
Lijkt mij ook fantastisch. Alleen nog maar in Dublin geweest maar het lijkt me daar zo mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zuid Spanje of de Canarische eilanden.

Zou me verheugen op het niet dragen van een winterjas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een of twee maanden heet toch gewoon vakantie? Als je ergens woont, stel ik me voor dat je daar ook je bestaan heen verhuist, dus de sportschool, bibliotheek, kennis maken met de buren e.d.
Voor twee maanden zou ik een land kiezen met altijd lekker warm weer en zon. Om echt te gaan wonen, zou alleen Engeland of Schotland in aanmerking komen. Hopelijk ga ik dan ook wennen aan links rijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
27-03-2024 22:22
Een of twee maanden heet toch gewoon vakantie? Als je ergens woont, stel ik me voor dat je daar ook je bestaan heen verhuist, dus de sportschool, bibliotheek, kennis maken met de buren e.d.
Voor twee maanden zou ik een land kiezen met altijd lekker warm weer en zon. Om echt te gaan wonen, zou alleen Engeland of Schotland in aanmerking komen. Hopelijk ga ik dan ook wennen aan links rijden.
Ik noem het wonen omdat we niet van plan zijn om vakantie te vieren. Meer wat rustiger aan te doen en wel gewoon wat werk op te pakken. En eventueel een cursus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals jij het beschrijft, gewoon doorwerken en de hond mee, maakt de keuze voor een redelijk warm land met veel wandelmogelijkheden voor de hand liggend. En prima te doen. Ik zou zelf kiezen voor een glooiend landschap, een aangename temperatuur en lekker eten.
Ik zou me verheugen op de vroege ochtend (eerste wandeling), het weer, het uitzicht en de avonden.

En: gewoon dóen!!!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou Zweden of Finland kiezen. Het is daar zo mooi, zelfs als alles met een laag sneeuw is bedekt.
Van een kleine vonk komt vaak een groot vuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons gebeurt het vrij veel op werk.
Aantal naar Zuid Afrika, anderen naar Griekenland, Spanje of juist dichterbij op de waddeneilanden of de ardennen.

Vaak net even wat vroeger beginnen om wat eerder te kunnen stoppen en er op uit te kunnen gaan. Wat uit eten of een wandeling door de natuur. In de weekenden echte uitstapjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ierland!
Killarney to be precise <3
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Griekenland. Hoewel ik daar niet wil zitten in juli en augustus.
Alle reacties Link kopieren Quote
TinyTiny schreef:
27-03-2024 22:29
Bij ons gebeurt het vrij veel op werk.
Aantal naar Zuid Afrika, anderen naar Griekenland, Spanje of juist dichterbij op de waddeneilanden of de ardennen.

Vaak net even wat vroeger beginnen om wat eerder te kunnen stoppen en er op uit te kunnen gaan. Wat uit eten of een wandeling door de natuur. In de weekenden echte uitstapjes.
Bij ons gebeurt dat ook. In Coronatijd waren er meerdere collega’s die bij familie in het buitenland gingen wonen en daar werken, maar ook nu komt het nog wel voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oooo ik ben gek op de waddeneilanden. Nog niet eens aan gedacht :heart:

En feow van wat jij zegt over de ochtenden en avonden... mijn hart wordt er helemaal warm van haha!

Mijn man weet niet wat hij gedaan heeft door het alleen maar op te gooien als "ideetje" :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
27-03-2024 22:30
Ierland!
Killarney to be precise <3
Wauw, ziet er echt fantastisch uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik in Israel,klinkt vreemd nu natuurlijk maar heb daar de gelukkigste weken van mijn leven gehad.Ik ben niet joods maar heb altijd een feeling met dat land gehad.Voelde me helemaal high daar en hoop ook eens daar te gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Arlandria schreef:
27-03-2024 22:25
Ik noem het wonen omdat we niet van plan zijn om vakantie te vieren. Meer wat rustiger aan te doen en wel gewoon wat werk op te pakken. En eventueel een cursus.
Chillen op de Antillen. Een huisje op Bonaire, of als dat té rustig is, Curacao. Klein, overzichtelijk, iets heel anders dan normaal maar tegelijkertijd vertrouwd. Je kunt er ongestoord je werk doen, nul druk om ‘er op uit te gaan’, maar als je even wil gaan zwemmen of duiken, dan ben je binnen een oogwenk op de mooiste stranden. Ik zou daar heel goed een maandje kunnen zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
In welk seizoen? Ik zou voor maart of april voor Portugal gaan. In juni liever Noorwegen of Zweden. In de winter een Canarisch eiland.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Arlandria schreef:
27-03-2024 22:25
Meer wat rustiger aan te doen en wel gewoon wat werk op te pakken. En eventueel een cursus.


Bedoel je dat je je gewone werk daar kunt doen, of wil je lokaal werk zoeken? Als je je eigen werk digitaal kunt blijven doen, zou ik daarop googlen en zien waar anderen met een dergelijke levensstijl verblijven.

Zelf zou ik graag weer eens langer in zuid Spanje verblijven. Heb dat al eens een paar weken gedaan als vakantie en dat beviel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
27-03-2024 22:31
Bij ons gebeurt dat ook. In Coronatijd waren er meerdere collega’s die bij familie in het buitenland gingen wonen en daar werken, maar ook nu komt het nog wel voor.
Op mijn werk zeggen ze dat het belastingtechnisch niet altijd mag. Ik werk vrij veel thuis. Toch schijnen er haken en ogen te zitten aan in het buitenland werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tokio. Absoluut geweldige stad.
Alle reacties Link kopieren Quote
coderood schreef:
27-03-2024 22:49
Op mijn werk zeggen ze dat het belastingtechnisch niet altijd mag. Ik werk vrij veel thuis. Toch schijnen er haken en ogen te zitten aan in het buitenland werken.
Ben benieuwd wat dan. Ik heb een paar collega's die regelmatig vanaf een andere locatie werken. Als ik geen verplichtingen hier had, dan zou ik waarschijnlijk ook als een nomade de wereld rond gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor een workation met hond zou ik iets kiezen wat met de auto kan.
Kan je hond tegen warmte?
Misschien Frankrijk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou niet in de zomer naar Zuid-Spanje gaan met een hond, nogal heet daar.
En zover ik weet kan je daar alleen wandelen in de bergen of op het strand, Zijn daar mooie parken en bossen?

Zelf zou ik naar Japan, ik ben er nog niet geweest, maar ik vermoed dat het eten daar alleen al een reden zou zijn om daar langere tijd te blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zweden!
Alle reacties Link kopieren Quote
hangt af van het seizoen. Ik zou in hete zomermaanden niet in de absolute hel qua hitte willen zitten. Maar vast wel in de wintermaanden. En andersom in een natter of kouder land. Maar ik ben erg gecharmeerd van Italie. Ik kan me ook voorstellen dat ik verder weg richting Kroatie ook erg mooi zou vinden. Maar voor werk is een beetje verbinding met internet wel een prio. En dat is in veel landen een stuk minder makkelijk aanwezig (stabiel, veilig en met genoeg data)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven