Netflix ondertiteling gaat steeds terug naar Nederlands :-(

19-01-2024 16:07 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk Engelstalige series en films graag met Engelse ondertiteling. Want door Nederlandse ondertiteling gaat mijn hoofd soms dubbel werken (wat ik hoor, én wat ik lees) en mis ik wat er eigenlijk gebeurt in het verhaal.

Vroeger bleef in de volgende aflevering vanzelf de ondertiteling doorgaan in de taal die je gekozen had bij de vorige aflevering (in mijn geval dus meestal Engels). Maar sinds kort, als een nieuwe aflevering begint, is de ondertiteling toch opeens weer Nederlands en moet ik het handmatig terugzetten naar Engels. Bij binge-watchen is dat irritant. ;)

Ik heb al van alles geprobeerd:
- Terug naar het menu van die serie (waar je alle afleveringen en algemene info van die serie ziet) en dáár de ondertiteling op Engels zetten. Helpt niet.
- In de instellingen bij mijn Netflix-profiel gezegd dat ik alles in het Engels wil. Helpt ook niet. Hij laat dan wel alle menu-items en koppen in het Engels zien, maar bij een nieuwe aflevering doet hij dan alsnog Nederlandse ondertiteling! :-o

Wie weet de oplossing?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren Quote
In de instellingen zit ook een kopje audio en ondertiteling. Of bedoel je die? Je hebt namelijk ook weergave, dan gaat het menu in het Engels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
19-01-2024 16:23
In de instellingen zit ook een kopje audio en ondertiteling. Of bedoel je die? Je hebt namelijk ook weergave, dan gaat het menu in het Engels.
Ja dat heb ik al geprobeerd. Maar bij elke nieuwe aflevering gaat het toch weer terug naar Nederlands.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat juist andersom! Hij gaat steeds naar de Engelse ondertiteling en ik wil Nederlandse. Alles wat ik heb geprobeerd is mislukt, dus ik moet per aflevering de taal aanpassen. En de app op KPN is tergend traag de laatste tijd dus dat is echt niet fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
patsy--stone schreef:
19-01-2024 16:36
Ja dat heb ik al geprobeerd. Maar bij elke nieuwe aflevering gaat het toch weer terug naar Nederlands.
Ah oké, was niet helemaal duidelijk omdat je aangaf dat dan het menu ook in het Engels is. Maar dat is als je de weergave-taal aanpast inderdaad. Als je de taal bij de audio en ondertiteling aanpast, blijft het menu gewoon in het Nederlands.

Hoe kijk je Netflix? Via de app op de tv of via een Apple TV ofzo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk op een interactieve TV met XS4all (KPN) via glasvezel.
Sinds een paar weken heeft de TV meer tijd nodig om Netflix te openen. En ik geloof dat dat ook het moment is dat deze ondertitelingproblemen zijn begonnen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
19-01-2024 16:38
Ik heb dat juist andersom! Hij gaat steeds naar de Engelse ondertiteling en ik wil Nederlandse. Alles wat ik heb geprobeerd is mislukt, dus ik moet per aflevering de taal aanpassen. En de app op KPN is tergend traag de laatste tijd dus dat is echt niet fijn.
Balen, we zouden moeten ruilen, haha!
Ja de app op mijn TV is sinds een tijdje veel trager. Duurt 1 of 2 minuten voordat ' ie Netflix heeft opgestart, terwijl het vroeger gewoon ploep: aan was.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmm, lijkt dan inderdaad daarmee te maken te hebben. Ik heb wel kpn hier, maar kijk nooit via de app op tv. Altijd via Apple TV en heb geen problemen met de ondertiteling en ook niet dat hij traag is ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had pas ook gedoe met ondertiteling (alles in hoofdletters, ondertiteling die bleef hangen etc) en kreeg toen van de helpdesk van KPN de tip om de tv-onvanger uit te zetten, stekkertje eruit (belangrijk) en een paar minuten uit laten voor je 'm weer opstart.
Hielp bij mij en Netflix was daarna ook minder traag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je!
Bij mij is een keer een storing geweest van KPN en sindsdien heb ik dat Netflix-probleem niet meer met de ondertiteling. Wel vaak als een nieuwe aflevering automatisch start, dat dan de eerste minuten het beeld heel korrelig is. En daarna wordt het pas weer scherp. Misschien ga ik toch weer eens dat kastje uitzetten, kijken of dat helpt.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven