Moet je iemand vertellen dat je 'getrouwd' bent?

05-05-2024 20:57 66 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Enige tijd geleden had ik een match op een datingapp.
Na wat gechat was het bij deze match duidelijk dat deze man niet op zoek was naar een serieuze relatie, wat voor mij geen probleem is.

Dus nummers uitgewisseld en op date geweest. Inmiddels twee dates en best wat app contact heen en weer verder. Seks gehad, heel fijn en gewoon 'fun'.

Gister was ik met deze man aan het appen, toen die opeens vroeg 'heb ik trouwens gezegd dat ik gescheiden ben, of nou ja soort van gescheiden'.

Hierop antwoorde ik van niet, en met de vraag wat betekend soort van gescheiden.
ik kreeg hierop het antwoord dat 'dat betekend dat ik wettelijk gezien getrouwd ben'

Waarop ik dacht dat hij misschien op papier getrouwd was i.v.m. kinderen en ik gaf aan geen sneaky stuff te willen.

Hierop kreeg ik 'geen stiekem gedoe, ik ben alleen getrouwd, met kinderen en ik woon samen, maar we hebben een afspraak om uit te gaan en dingen te ontdekken'.

Dit gaf mij een oncomfortabel gevoel, omdat het voor mij niet voelt als een soort van gescheiden. Ik vroeg dus of ik hij een meer een open huwelijk heeft, waarop ik terug kreeg
'nee het is ingewikkeld, we wilden scheiden, maar besloten samen te blijven. We zijn beste vrienden. Maar hebben regels dat ik geen relatie mag hebben of vormen'

Ik zit nu met een dubbel gevoel, waarvan ik me afvraag hoe anderen dat zien.
Dit veranderd niets aan het feit dat hij niet op zoek is naar iets serieus. En toch geeft het mij, als single, een ander gevoel as iemand 'regels' heeft met een ander persoon.

Ik vind het zelf prima om met mede singles af te spreken, maar voel ergens weinig om af te spreken met mensen in een relatie (ook als het alleen voor fun is, doe ik dat liever met een single) Ergens heb ik geen zin om mensen in een vorm van relatie te 'enteratainen' en zo voelt dit.
Daarnaast stelde ik de laatste keer voor om naar hem te komen waarop hij aangaf 'ik heb een auto en jij niet dus voor jou is het veel langer'. Het feit dat die toen niet melde dat hij samenwoont en het daarom niet kan geeft me ook een gek gevoel.


Nu vraag ik me af, is het 'gek' dat ik deze informatie liever eerder had gehad? Hoe kijken andere mensen daar tegen aan? Hoor je aan te geven dat je getrouwd bent (in wat voor een vorm dan ook) ten minste op de 1e date? Ik had deze informatie we graag gehad, ongeacht of je op zoek bent naar iets serieus. Kun je er tegenwoordig niet meer vanuit gaan dat iemand single is, tenzij die gene anders aangeeft? Het voelt gek dat ik actief moet vragen of iemand in een relatie zit.. Maar ik vraag me af hoe anderen dit zien.
carella1234 wijzigde dit bericht op 06-05-2024 08:40
5.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hartstikke rare vent. Gelijk dumpen lijkt me. Geen hand vol maar een land vol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan niemand dwingen te vertellen dat hij of zij getrouwd is, maar ik vind het toch ook vrij essentiële informatie die ik vantevoren zou willen weten.
Ook al is het "just for fun" langs beide kanten, ik heb geen zin in straks een boze partner aan mijn deur.

Ik gok bovendien dat meneer helemaal niet op de rand van een scheiding staat. En dat zijn vrouw nergens van weet. Hoogstens dat hun relatie misschien niet de meest ideale ter wereld is of dat het niet de eerste keer is dat hij fun elders zoekt.

En dat hij zich gewoon nu al indekt voor moest je ooit horen dat hij getrouwd is.


Je kan overigens nooit helemaal op iemand's blauwe ogen vertrouwen. Iemand kan altijd nog loeihard beweren - als je vantevoren vraagt - dat hij niet getrouwd is én toch getrouwd blijken.
Maar bij de meesten komt het dan sowieso toch ooit boven water.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Iedereen is daar anders in denk ik. Maar dat deze meneer het bewust verzwegen heeft, zou voor mij een teken aan de wand zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee ik vind het niet gek dat je dit soort info graag vooraf had geweten. Dat zou ik zelf ook hebben willen weten. Hij weet dat verrekte goed anders had hij dat wel eerder gezegd.

Als je trek had in dit soort ‘constructies’ (die vent is gewoon getrouwd en die vrouw weet volgens mij helemaal niets van zijn escapades en onzinverhalen die hij ophangt), dan had je wel op zoiets als second love gezeten. Dan wist je dat je iemands geheimpje was. Daar zou ik ook voor bedanken. En ik zou ook pissig zijn, deze tijd had je ook kunnen besteden aan iemand die echt single was of een open relatie had. Iemand waar je vaker mee kon afspreken en waarbij je geen ‘stout geheimpje’ was.

Of iemand ‘moet’ vertellen dat hij/zij in een relatie zit: er is geen wet maar wel zo netjes. Voor je het weet zit je midden in andermans relatiedrama en heb je een halve stalker op je socials.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Geef aan dat je graag kennis maakt met andere partner, als er een afspraak is moet dat geen probleem zjn. Zijn reactie verteld je genoeg…
Alle reacties Link kopieren Quote
Uiteraard mag je er zelf voor kiezen om niet af te spreken met iemand die in een of andere relatie zit.
Je hebt een les geleerd: vraag er zelf naar of iemand single is.
Volgens onderzoek is dat amper 1/4 van de mannen op Tinder...
Alle reacties Link kopieren Quote
gonniegijsje schreef:
06-05-2024 06:21
Geef aan dat je graag kennis maakt met andere partner, als er een afspraak is moet dat geen probleem zjn. Zijn reactie verteld je genoeg…
Of je houd je gewoon verre van gedoe waar je geen zin in hebt en zegt tot ziens tegen deze scharrel en gaat op zoek naar een andere.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat hij niet vertelt is raar, dat hij het via de app vertelt nadat hij je al ontmoet heeft is helemaal raar.

Je wilde casual seks en dat heb je gekregen.

Als je het verder niet voort wil zetten, dat is dant och prima. Het was toch al nooit de bedoeling dat het serieus zou worden en jij bent niet met hem getrouwd en je hebt ook geen afspraken met hem.

Ik zou zeker niet gaan afspreken met partners: waarom ben je geinteresseerd in zijn drama? Het is niet de laatste man op aarde met wie je casual seks kunt hebben.
pekka123 wijzigde dit bericht op 06-05-2024 16:42
0.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is aan jou. Als jij denkt wat een huichelaar en je droogt ervan op, duidelijk. Als je denkt voelt goed, goeie seks en verder maakt het me niet uit, ga ervoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou je moet niks natuurlijk.

Maar dit slappe lulverhaal van deze man zegt genoeg. Natuurlijk weet hij zelf dondersgoed dat hij 'vergeten' was om dit aan je te vertellen. En verder durft ie gewoon niet te zeggen dat zijn vrouw niets weet van zijn escapades buiten de deur. Met zijn soort van gescheiden maar eigenlijk gewoon getrouwd en zijn maatjesrelatie. Binnenkort volgt 'mijn vrouw begrijpt me niet' en 'met jou kan ik zo goed praten'.

Los van dat je geen entertainment voor getrouwde kerels wilt zijn wil je toch ook gewoon een leuke man in je bed die wel ergens voor staat zonder een hele entourage eromheen. Zo veel aantrekkelijker.

Weg ermee zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moet je iemand met wie je gaat daten vertellen dat je getrouwd bent? ja ik dacht het wel ja, nogal relevante informatie!

Ik zou ook erg afknappen op de manier waarop hij het nu ter sprake brengt ‘had ik je trouwens verteld dat’.
Hij weet prima dat hij dat nog niet verteld had, en hij weet ook prima dat het een bijzondere mededeling is. Die hij had moeten doen voordat jullie elkaar ontmoetten, en niet zo laf achteraf via whatsapp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze man is gewoon getrouwd en ik durf voor 99% vast te stellen dat zijn vrouw van niets weet en er geen afspraken zijn in dit huwelijk. Anders “vergeet” je zoiets niet te vertellen. Sowieso is dit het meest gebruikte excuus om buiten de deur te snoepen.

Ik heb het ook een keer gehad, gedate, sex gehad, maar deze knul heeft helemaal niets gezegd en ik moest er zelf achter komen. Bij confrontatie deed hij of dat ik “de gek” was en bleef hij beweren dat bij geen vrouw had. Nadat ik had voorgesteld dat we het dan maar aan die vrouw moesten vragen kwam de aap snel uit de mouw. Heel de nacht ben ik gestalkt met smeekbedes om niets tegen zijn vrouw te zeggen. Heb ik uiteindelijk ook niet gedaan, ze hebben drie kinderen samen en ik wil niet de oorzaak zijn dat de kinderen met gescheiden ouders opgroeien. Ik heb hem doen beloven om dit nooit meer te doen, en als ik hem nog een keer tegen zou komen op een datingsite dan zou ik zijn vrouw inlichten 🤣😂😂 yeah that didin’t worked. Ik kwam hem onlangs (wel jaren later) weer tegen op Tinder. Nog steeds getrouwd… een vos verliest zijn streken niet. Ik vind het vooral heel triest dat je op deze manier probeert te scoren. En heel triest voor zijn vrouw dat ze met zo’n misbaksel getrouwd is en kinderen op de wereld heeft gezet.
Alle reacties Link kopieren Quote
carella1234 schreef:
05-05-2024 20:57
Na wat gechat was het bij deze match duidelijk dat deze man niet op zoek was naar een serieuze relatie, wat voor mij geen probleem is.
Ik snap je probleem niet, eerst vind je het oké om af te spreken voor de fun, maar als je dan meer te weten komt wil je niet als entertainer gezien worden.

Als je er geen goed gevoel meer bij hebt dan stop je ermee en dan swipe je door naar de volgende.
Problem solved.
Alle reacties Link kopieren Quote
GarthD100 schreef:
06-05-2024 08:13
Ik snap je probleem niet, eerst vind je het oké om af te spreken voor de fun, maar als je dan meer te weten komt wil je niet als entertainer gezien worden.
er is nog wel een verschil tussen samen 'voor de fun' een beetje aanklooien
of meewerken aan zijn overspel.
Dat laatste komt geheid uit, en geeft gegarandeerd gedonder. Zou ik geen zin in hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
GarthD100 schreef:
06-05-2024 08:13
Ik snap je probleem niet, eerst vind je het oké om af te spreken voor de fun, maar als je dan meer te weten komt wil je niet als entertainer gezien worden.

Als je er geen goed gevoel meer bij hebt dan stop je ermee en dan swipe je door naar de volgende.
Problem solved.
Mijn 'probleem' zit erin dat er voor mij een verschil zit in niet op zoek zijn naar een serieuze relatie en single zijn of getrouwd zijn.
Ik ben zelf ook niet per se op zoek naar een vaste serieuze relatie, maar date veel liever met iemand die single is. Ongeacht of het casual of serieus daten is.
Alle reacties Link kopieren Quote
GarthD100 schreef:
06-05-2024 08:13
Ik snap je probleem niet, eerst vind je het oké om af te spreken voor de fun, maar als je dan meer te weten komt wil je niet als entertainer gezien worden.

Als je er geen goed gevoel meer bij hebt dan stop je ermee en dan swipe je door naar de volgende.
Problem solved.
Mijn 'probleem' zit erin dat er voor mij een verschil zit in niet op zoek zijn naar een serieuze relatie en single zijn of getrouwd zijn.
Ik ben zelf ook niet per se op zoek naar een vaste serieuze relatie, maar date veel liever met iemand die single is. Ongeacht of het casual of serieus daten is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ervaring met mensen in een open relatie, is dat zij heel duidelijk zijn over hun relatiestatus en daar goed over communiceren. Dan is het aan de date om te bepalen of ze dat wel/niet fijn vindt. En daarbij, als je duidelijke afspraken met je partner daarover gemaakt hebt, waarom zou je daar dan geheimzinnig over doen naar je date?

Ik denk ook dat zijn relatie helemaal niet open is. Ik vind zijn verhaal ook maar erg vreemd en het rammelt aan alle kanten, dus snel laten schieten deze man.
Alle reacties Link kopieren Quote
CarpeDiem schreef:
06-05-2024 05:48
Iedereen is daar anders in denk ik. Maar dat deze meneer het bewust verzwegen heeft, zou voor mij een teken aan de wand zijn.
Dit. Deze constructie zou voor mij wel essentiële informatie zijn geweest.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
06-05-2024 08:36
er is nog wel een verschil tussen samen 'voor de fun' een beetje aanklooien
of meewerken aan zijn overspel.
Dat laatste komt geheid uit, en geeft gegarandeerd gedonder. Zou ik geen zin in hebben
Eens. En het is toch wat ongemakkelijk nu je wel weet dat er een ander is.

Dat slappe verhaal van we wilden scheiden, maar - maar… dat vind ik een fabeltje. Als je wil scheiden zet je dat door. Ik denk dat deze man een dubbelleven leidt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken iemand die daadwerkelijk een open relatie heeft. Die is daar vanaf het begin volledig eerlijk en duidelijk over. Ook volledig transparant over de redenen. Hij en zijn partner stellen elkaar op de hoogte van elkaars dates. En ze hebben hier ook afspraken over gemaakt (bepaalde regels). Die delen ze ook met hun dates. Op die manier weet iedereen vooraf waar hij aan begint. En is het bewuste keuze.

In jouw geval is het maar zeer de vraag wat hier werkelijk speelt. Grote kans dat jij in een soort affaire bent terechtgekomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
hier zo ik spontaan geen zin meer in hebben - niet het feit dat hij getrouwd is, maar de hele slappe communicatie er omheen
wees en vent en wees eerlijk over je situatie - dan kan de ander zelf beslissen of ze daar al dan niet zin in heeft
niet dat "soort van" "beetje" gescheiden nee toch open relatie nee ja of ingewikkeld gedoe
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja.
Het hele "casual" gaat er voor mij wel af als ik weet dat er nog een vrouw en kinderen thuis zitten die van niets weten en ik dus mede een bom leg onder een huwelijk.

Ik zou letterlijk en figuurlijk geen zin meer hebben. :-|
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap niet zo goed waarom de vraag "wil je seks" voor de vraag "hoe ziet je privé leven eruit" kan komen.

Ook van een vrijgezel wil je toch weten waar hij woont, of hij kinderen heeft, een vrouw, een baan, huisdieren en of hij zijn leven een beetje op orde heeft, voor je in zijn bed belandt?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
merano schreef:
06-05-2024 10:31
Ik snap niet zo goed waarom de vraag "wil je seks" voor de vraag "hoe ziet je privé leven eruit" kan komen.

Ook van een vrijgezel wil je toch weten waar hij woont, of hij kinderen heeft, een vrouw, een baan, huisdieren en of hij zijn leven een beetje op orde heeft, voor je in zijn bed belandt?
Bedoel je van mij kant? We hebben zeker gesprekken gehad. Ik weet waar hij woont, weet waar hij werkt en dat hij geen huisdieren heeft etc ;) Alleen dit heeft hij daar niet in vernoemd
carella1234 wijzigde dit bericht op 06-05-2024 10:38
2.92% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven