** April 2007 **

10-09-2010 17:47 2230 berichten
Alle reacties Link kopieren
***April 2007***

April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchkeXander13/03/07neeneeSpitsmuisjePim

Beertje16/03/07

16/03/07Muis

28/11/08neeDropneusjeFleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilienKaj26/03/07Dex

07/06/10neeEsanVincent30/03/07../00neeLievelustDaan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissieFinn04/04/07neeneePunkiepopKleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloyRobbie15/04/07neeneeMichashaM 15/04/07L

22/12/05

N

15/09/08

F

05/10/10neeIckeRuben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos81Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachatOle21/4/07Kaj

15/12/02neeChanceLuna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoahNoah22/4/07Thomas

16/02/09neeLaylaZahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisjeK27/04/07G

8/11/08

nee Lara1978Puk09/05/07Popje

15/01/10nee
Alle reacties Link kopieren
Goede reis Swiss!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik hoorde van lara dat er weer leven in het forum zit! Wat leuk! Af en toe neem ik nog weleens een kijkje, maar het leek wel erg uitgestorven. Dus: leuk!

Van de meeste van jullie lees ik nog wel wat updates op facebook. Maar ook wel leuk om weer eens hier te kijken. Leuk ook om die verhalen te lezen van al die kinderen die inmiddels alweer 5 zijn en inmiddels al hele karakters hebben gekregen. En vergelijkingen zoeken met je eigen kind is toch ook leuk .

Muis, ik wil jou nogmaals condoleren met je vader en ik vind het zo'n super initiatief dat je dat kinderboek aan het maken bent. Echt een geweldige manier om je vader te herdenken, echt heel mooi!



Hoe het hier gaat? Heel goed eigenlijk!

Ole zit goed in zijn vel en doet het lekker op school. Hij heeft veel vriendjes en wil elke dag wel bij/met iemand spelen.

Het is een erg druk, overactief jongetje, een echte stuiterbal. Hij is wakker rond 6 uur en valt pas rond half 9 's avonds weer in slaap en tussendoor stuitert hij de dag door (bijna letterlijk). Kan weleens erg vermoeiend zijn en soms maken we ons ook wel zorgen over zijn hyperactieve gedrag. Hij is heel snel afgeleid en kan ook heel moeilijk stilzitten. Er zit niets kwaads in, maar hij is gewoon over-enthousiast. We kijken het nu een beetje aan..

Ole zit nu op scouting, dat vindt hij echt geweldig. Ze spelen daar allerlei avonturen na, de ene week zoeken ze naar de verloren piratenschat, dan weer trainen ze voor hun monster-vangdiploma, dan bouwen ze een tijdmachine of gaan ze het bos in om een insectenhotel te maken. Echt erg leuk!

Ook gaat hij 2 keer per week naar zwemles.



Met Kaj gaat het ook super, die wordt straks alweer 10. Een hele andere fase, met hele andere gesprekken (ook met zijn vrienden ). Het gaat heel goed met Kaj, op school en ook met zijn vrienden. Kaj zit ook op scouting en vandaag begint hij met een cursus freerunnen. Verder skate hij veel en gaat hij regelmatig naar de skatebaan.



En dan Jikke. Die is alweer 1. Het is een geweldig meisje. Ze is altijd erg vrolijk en ook erg lief tegen iedereen. Ze loopt nog niet los, maar dat gaat niet lang meer duren. Aan haar temperament is wel te zien dat het een meisje is. (die is wel wat heftiger dan bij Kaj en Ole het geval was )



Daarnaast ben ik nog altijd druk met de webwinkels. Op wat mailcontact na, werk ik vnml 's avonds. Als de kinderen allemaal op bed liggen duik ik rond half 9 mijn atelier in en werk ik tot een uur of 12. Best heftig en soms heb ik er ook niet heel veel zin in, maar goed, de inkomsten hebben we nodig!

Ik werk gemiddeld 4/5 avonden per week en meestal komt mijn moeder 1 middag in de week oppassen zodat ik nog wat uurtjes kan maken.



Goed, een heel verhaal over hoe het hier allemaal gaat, zijn jullie ook weer op de hoogte!

Nu op naar freerunnen!
Ha Fach! Wat leuk om weer wat van je te horen! Ik zie je ook wel eens op Facebook, maar dat is toch anders.



Ha, Jikke is dus ook drukker dan haar broers! Katie ook! Kate is heel lief en schattig, maar ook flink aanwezig en ze laat zich niet ondersneeuwen door haar fanclub.



Jemig, je werkt dus nog vijf avonden in de week? Zelf ben ik altijd zo gaar na een dag en ben ik eerlijk gezegd blij dat het spul op bed ligt en ik op de bank kan hangen.



Meesje is vandaag gaan wennen in zijn nieuwe klas en hij is gesloopt. Hij vond het geweldig! Zo geweldig, dat hij nu al vier uur ligt te slapen en helemaal geen zin heeft om op te staan.



Maar goed, vanochtend brachten we Mees dus weg. Voor de school huilde hij nog dikke tranen en was hij erg nerveus, maar hij stiefelde blij de school in toen de deur eenmaal open was. Hup, hij deed zijn tas in de kast en zijn jas in de zak, hobbelde het lokaal in, gaf zijn juf netjes een hand en pakte een puzzel. (Vreemd, want Mees haat puzzelen) Ik wilde nog even samen met hem die puzzel maken, maar hij gaf me een kus en duwde me nog net niet het lokaal uit. Echt, ik was van de wap. Ik had een serieuze huilbui verwacht (op zijn minst) en anders andere hysterische acties!



Zijn juf was onder de indruk van wat Mees allemaal kon en hoe hij deed. Het lijkt mij niet zo gek dat hij goed zijn best deed, aangezien hij zijn broers al tijden naar de klas brengt en dus van de hoed en de rand weet.



Mijn Meesje. Hij wordt groot.



Wie ook groot wordt, is Kate. Ze kan af en toe uit zichzelf zitten, hupst de kamer door, is eenkennig en ze begint nu echt een meisje te worden. Met bijbehorend gegil, helaas!
Alle reacties Link kopieren
Hi Fachat, gezellig dat je er ook bent!

Wow, dat klinkt erg druk zeg, hoe hou je het vol?!?

Bij Finn merk ik echt dat hij minstens 12 uur slaap nodig heeft. Gelukkig heet de au pair dat inmiddels ook goed im griff. Hij ligt er tussen 19 en 19.30 in en staat dan tussen 7 en 7.30 op (in het weekend mag hij vanaf 8 uur iedereen wakker maken).



Wij zijn nu lekker in NL. Vandaag nog bij schoonouders en dan morgen naar mijn ouders. Ik probeer een beetje gezellig te zijn, wat boodschappen te halen (gisteren leuk veel knutselspullen gehaald) en nog wat te werken. Ik heb zooo veel werk liggen.

Zodirect ga ik lekker even naar de kapper en vanmiddag ga ik even met mijn schoonmoeder naar een grote sportwinkel. Even kijken of we een mooie kinder skijas kunnen vinden.



Ik heb ons gisteren weer weten aan te melden voor de Maratona Dles Dolomites, dus gaan we volgend jaar weer lekker die fietstocht in Italie rijden, super! Ik ben er helemaal blij mee want het verkrijgen van kaarten is niet gemakkelijk.

We hebben ook het hotel kunnen boeken waar we heen wilden. Ben helemaal blij!



Muis, ik zag al een hele stoere foto van Mees op fc, gaaf! Leuk hoor dat hij nu ook al naar school mag. Ze worden groot.....
Alle reacties Link kopieren
Jee, Fach, wat een schema heb jij! Indrukwekkend. Hoop voor jou dat dat binnenkort wat makkelijker kan worden.



Swiss, alweer terug? Was het leuk?



Hoe gaat het met Huug en de hockey?



Vind het af en toe een beetje lastig om mee te schrijven, merk ik. Robbie is ZO anders, dat ik jullie belevenissen niet kan meebeleven. Niet zielig bedoelt, maar ik denk dat ik meer op m'n plaats ben bij een autisme topic :-)



Robbie wordt namelijk ouder, en je gaat de verschillen steeds duidelijker zien. Er zijn natuurlijk ook paralellen, zoals de woedebuien van Finn, maar de manier om ermee om te gaan is alweer anders.



Ik kan met Robbie niet op hockey, niet op zwemles. Niet skieen, geen fietstochtjes, geen kinderfeestjes. Het vergelijken met jullie doet dan vervolgens een beetje pijn. Of liever, het gemis van die leuke dingen doet een beetje pijn. ZOals ik laatst zo mooi las: Heel veel mensen die je kent zijn op reis geweest naar Italie. Ze zijn er allemaal vreselijk enthousiast over. Dus ga je zelf ook plannen. Je boet het vliegtuig, pakt je spullen, haalt boeken uit de bieb en verheugt je enorm erop. Dan is de Grote Dag, je stapt in het vliegtuig, en ineens.. land je in Nederland. Maar dat was niet de bedoeling! Je wil naar Italie, net als iedereen! Je probeert van alles om weer naar Italie te komen, maar het lukt niet. En dus moet je je zien te vermaken in nederland. Ook leuk, maar compleet anders. En als je dan weer terug komt, kan je niet meepraten met al je vrienden die wèl in Italie geweest zijn. En dus voel je je buitengesloten, je hebt wel een paar interessante verhalen over Nederland, maar ja, niemand kan met je meepraten. Daarnaast, kunnen zij onder elkaar wèl leuk over Italie babbelen. Dus begin je er maar niet meer over en lijdt in stilte over deze gemiste kans.



Mooier kan ik het niet uitleggen. Dit is EXACT hoe ik me (redelijk vaak) voel. Tijdens het oppasmoederschap, hier op Viva bij jullie, en als er andere kindjes komen spelen of als er überhaupt over kinderen gepraat wordt. Ik vind jullie allemaal schatten, en wil graag verder lezen, maar verwacht van mij niet heel veel posts. Robbie en ik moeten anders verder, op zijn tempo, en de conrfontatie over hoe het ook had kunnen zijn is zacht gezegd niet altijd even fijn.



Met kerst zijn we thuis, Muis, ik zou het Superleuk vinden om jullie te zien. Waar dan ook, mijn ouders komen toch niet naar CH dus we hebben de kerstweek helemaal leeg. Misschien een idee om ook een nachtje te boeken waar jullie zitten? Even over Facebook plannen?



Kusje allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Xaloy: voor jou! Ik begrijp het als het te pijnlijk is om mee te lezen/schrijven, maar blijf asjeblieft niet weg, jullie zijn veel te dierbaar voor ons en ook al zijn het kleine stapjes vooruit in jouw ogen, ik (spreek nu voor mezelf) wil graag van je blijven lezen.

Hier ff weinig te melden, het is vakantie dus te druk om te schrijven, probeer wel steeds mee te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ach Xaal, dikke knuffel.



Wij zijn idd weer thuis. We hebben een paar gezellige dagen gehad en vinden het nu ook weer heerlijk om nog een weekendje thuis te hebben voordat we maandag weer naar school / werk gaan.

Ik heb wel iets kunnen werken, maar moet eigenlijk nog steeds redelijk veel dingen doorlezen. Kijken of ik vandaag en morgen ergens aan toe kom. Het is schitterend weer! Ik zit geloof ik te verbranden in het zonnetje!

Morgen maar weer eens een lange fietstocht uitstippelen.



Finn was de afgelopen dagen super. Hij zit heel duidelijk ineens heel goed in zijn vel. Hij eet, luistert en is gewoon gezellig.

Ik heb een heleboel boekjes gekocht om te leren lezen. Ik vind het zo gaaf dat hij dat nu wil leren. We hebben gisteren in de auto (in de file) ook gekeken welke letters er achterop de auto's stonden. Prima spelletje!



Zo, even wat drinken pakken en maar even met mijn werk in het zonnetje zitten.
Alle reacties Link kopieren
Xaloy, een dikke knuffel. Ik snap het hartstikke goed en ik vind je voorbeeld heel treffend.

Ik zou het jammer vinden je hier niet meer (zoveel) te zien. Natuurlijk is Robbie anders, en kan ik niet altijd even goed inschatten hoe het dan is (hoewel je post op het autisme-topic heel duidelijk was). Dat wil niet zeggen dat ik niet geinteresseerd ben, want is wel onze Robbie die we al 5,5 (eigenlijk al 6 :-) ) jaar kennen. Aan de andere kant snap ik ook dat het voor jou moeilijk is. Te vaak de bevestiging dat Robbie niet al die dingen kan doen die onze kinderen doen, en dat het daardoor ook moeilijk is in te haken.



Wij zijn een paar dagen naar Berlijn geweest omdat we 10 jaar samen zijn. De kinderen waren bij opa en oma.

Nu was ik dus best uitgerust, maar Popje had vannacht om 2 uur zin om bij Puk te logeren (??!) en daar werd Puk boos over.



Nu even werken.
Xaloy, ik weet dat je niet zo knuffelig bent, maar daar heb ik nu even maling aan! Hier is ie! hug:



Ik denk dat ik begrijp wat je voelt, ook al maak ik het niet zelf mee. Ik snap dat het confronterend is om onze besognes met de kinderen te lezen, wetende dat jij dit niet mee kan maken met Robbie. Ik zou het echt heel zonde vinden om je niet meer te lezen, want ik ben wel heel erg geïnteresseerd in de ontwikkeling van Robbie. Het is niet lullig bedoeld naar de anderen, maar Robbie is Robbie en we kennen hem al zo lang! He gat, ik kan niet de juiste woorden vinden om duidelijk te maken wat ik bedoel!



Ik zou het gewoon echt heel jammer vinden als je hier stopt, maar ik snap het wel. Ik vind je voorbeeld heel treffend en het raakt me. Natuurlijk heb je geen autistisch kind besteld en doet wordt het verschil met andere kinderen groter! Ik denk dat ik je onmacht begrijp.



Even een ruzie oplossen. Later meer. (Hugo is woedend op Steijn om een stom Donald Duckje.)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hier niet stoppen!! Maar gewoon rustig aan :-) niet teveel aanhang punten zoeken en gewoon beetje meelezen. Robbie is te anders om maar gewoon net te doen alsof, zeg maar :-)



Nu eerst slapen. Veel te laat!!!
Fijn dat je hier niet stopt Xaloy!



De voorlopige uitslag van Huugs test is binnen en het is een klein beetje wat ik had verwacht. Hij zit aan de ondergrens van hoogbegaafd (IQ 130), maar heeft geen discrepantie tussen verbaal en performaal. Dit is fijn! Beide hersenhelften werken dus goed samen en zijn goed ontwikkeld, dus dat is alleen maar prettig. (ik had een enorme discrepantie verwacht!) Er zijn geen aanwijzingen voor ontwikkelingsstoornissen, maar dat had ik ook niet echt verwacht. Helaas heeft hij wel erg veel last van faalangst en een negatief zelfbeeld, maar daar kunnen we aan werken.



Verder verveelt hij zich dus echt dood op school en heeft hij veel meer uitdaging nodig. Na de vakantie ga ik maar met zijn juffen om de tafel zitten en kijken hoe we het hem zo fijn mogelijk kunnen maken. Nu vindt hij school vooral niet leuk en is hij hartstikke blij dat hij vakantie heeft. Helaas voor hem is de vakantie maandag weer voorbij en moet hij weer naar school!



Ik merk wel aan hem dat hij in de vakantie stukken relaxter en makkelijker is dan tijdens schoolweken.



Kate gaat als een speer! Ze zit nu als een stokstaartje: op haar spekkige knietjes! Ze probeert te gaan staan, maar dat lukt nog niet. Maakt niet uit! Verder zegt ze de godganse dag "Hap" en smakt ze als ze honger heeft. Ze is klein, dik en lief!



Meesje heeft een nieuwe beste vriendin: een klasgenootje van Steijn en Huug en ze zijn werkelijk dol op elkaar. Gister was dat meisje hier en hebben zij en Mees alleen maar knuffelend op de bank gelegen. Nu is hij bij haar en schijnen ze weer knuffelend op elkaar te liggen, maar nu op de grond. 't Is wat.



Steijn heeft het gewoon heel erg naar zijn zin. Hij vindt de vakantie gezellig, hij vindt school gezellig, hij vindt zwemles erg leuk en kan dus zijn lol op deze week; elke dag heeft hij een uur zwemles!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ook weer eens.

Muis, fijn dat de test "meegevallen" is. Ik hoop dat de juf er mee kan werken. Ik heb soms echt het gevoel dat Finn ook te weinig uitdaging krijgt. Gelukkig hebben ze ook echt leuke onderdelen op school (turnen, naar het bos en zwemmen), dus Finn vermaakt zich wel.



Xaal, fijn dat je hier niet helemaal stopt. Dat zou echt jammer zijn.



Laar, leuk een paar dagen Berlijn. En ook best heerlijk weer eens met z'n tweetjes, of niet?

Wij zijn het afgelopen jaar een aantal keren met z'n 2-en op fietsvakantie gegaan. Vreemd maar ook best lekker.



Hier gaat alles zijn gangetje. De scholen zijn weer begonnen, maar Finn is alleen maandag en woensdag naar school gegaan. Hij heeft enorme diarree en zelfs (dinsdag en gisteren) koorts. Gisteren rende hij letterlijk elk half uur naar de wc. Arm kereltje! Vandaag lijkt het gelukkig weer een stuk beter te gaan.

We zijn nu samen thuis en straks komt de au pair ook. Gezellig! Dat is echt een leuke meid! Ik ben echt helemaal gelukkig met haar. Vandaag komt een boek uit wat ze zelf(!!!!) heeft geschreven. Ze is 19!!!!

Zal een grote link en like op mijn fb zetten als ik de uitgever weet. Het is een boek voor kinderen van 7 tot 10 ongeveer.



Ook hebben we net een vakantie geboekt! Omdat het er vorige week niet van kwam (B moest werken) gaan we nu met kerst. We gaan 2 weken in Süd Tirol skiën. Eerst een week in een luxe hotel, daarna een week boven op de ski-piste (2260m, je wordt opgehaald met een sneeuwscooter). We hebben er zin in.

Ik vind het wel jammer dat we nu met kerst niet thuiszijn, maar we kunnen niet alles hebben. Dit is ook erg leuk!



Nu even wat werk afmaken en dan even met Finn spelen. We zijn letterkwartet aan het spelen. Goed voor Finn, want die begint steeds iets beter de letters te herkennen.
Alle reacties Link kopieren
Muis, dat is een positieve uitslag toch? Fijn, want daar kun je ook wat mee lijkt me. Denkt de school goed mee?



Arme Finn! Er schijnt hier ook enorme buikgriep te heersen. Vreselijk. Gaat het nu beter?

Jeetje, dat ze met school ook gaan zwemmen zeg. Hoe doen ze dat? Krijgen ze dan zwemles met de hele klas? Bij Puk op school is dat vanaf groep 4. Als je je zwemdiploma al hebt ga je dan voor een hoger diploma geloof ik.



Hier ook een jochie die niet echt blij was dat de vakantie was afgelopen. Hij was er ook echt aan toe. De weken voor de vakantie gingen moeizaam en in de vakantie was hij uiterst lief en makkelijk. Tsja.

Voor de vakantie heb ik even met de juf gepraat. Puk huilde namelijjk al twee weken dat hij niet naar school wilde, omdat hij het niet kon en omdat groep 2 te moeilijk zou zijn.

Vreemd, want hij haalde vorig jaar hoge scores op de cito, herkent de meeste letters; ik kon me dus niet voorstellen dat dat het was.

De juf was ook heel verbaasd, want hij maakte juist moeilijkere werkjes in de klas. Zij vermoedde dat het met knutselen te maken had. Dat kan hij niet zo goed en hij vindt er geen bal aan (wat vast ook wel met elkaar samenhangt). Het werd zelfs zo erg dat hij niet eens zijn schaar oppakt, "omdat hij het toch niet kon". Weer met Puk gepraat en dat bleek inderdaad het probleem (nou, ik ben ook niet goed in knutselen en met mij is het best goed gekomen haha).

Nu heeft de juf met hem gepraat, en ze houdt hem wat extra in de gaten omdat hij wat faalangstig lijkt. Als hij denkt dat hij het niet kan dan durft hij het niet te doen. Wist niet dat kleuters dat al konden hebben, maargoed. Ben wel blij met deze juf. Ze houdt kinderen goed in de gaten vind ik.



Ik wil emigreren naar een warm en droog land.
Alle reacties Link kopieren
Hee, goedenmorgen Lara!

WIl jij droog weer? Wat dacht je van sneeuw? Wij hebben gisteren kunnen sleeen! Echt ongelovelijk, maar er lag zo'n 20 cm. Schitterend gewoon!

Vandaag zon, maar helaas zit ik nu weer op kantoor.



Wow, Puk faalangst. Moeilijk hoor, als hij alles juist goed wil kunnen. Fijn dat je zo'n goede juf hebt!



Ja, Finn zit in een combinatie klas, met eerste kleuterklassers, en 2e klassers. De 10 kinderen van de 2e klas gaan om de donderdag morgen een paar uur (weet niet exact hoe lang) zwemmen. Ik geloof dat er 2 of 3 begeleiders zijn. Het is meer spelen dan echt zwemmen hoor. Ervoor zorgen dat de kinderen niet bang zijn voor water zeg maar. Maar Finn vind het erg leuk. Daar ben ik dan weer erg blij mee!



Ik hoop dat Finn weer ok is. Gisteren gedurende de dag ging het steeds beter, maar vanmorgen had hij toch weer erg dunne ontlasting. En de au pair is deze maand in een intensieve cursus Duits, dus zal ik zelf thuis moeten blijven als Finn ziek is. Niet handig!



Zo, snel weer aan het werk, heb het druk!
Alle reacties Link kopieren
Sneeuw? Hmm...ik geloof dat ik daar ook nog niet aan toe ben... Maar voor jullie is het leuk, want jullie houden er van toch?



Leuk joh, dat zwemmen! Hoe gaan ze erheen?
Alle reacties Link kopieren
Het was wel een erg letterlijke "wintertijd" gisteren!

Ja, ik vond het eigenlijk wel erg leuk. Hoewel het wel zonde is voor de herfst. Ik vind die mooie kleuren ook wel erg leuk.

Finn vroeg al of de herfst altijd maar een dag duurt!



Finns kleuterschool is tegenover de "grote" school. Op school is een binnenbad. Dus ze lopen en zijn binnen een minuut bij het zwembad. Erg makkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Wow, een zwembad in school. Wat een luxe zeg! (ik vond de twee gymzalen bij Puk al heel wat haha).



Ik ga mezelf nu aan mijn haren aan het werk trekken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier ook weer een berichtje van mij. Ik ben vandaag met de klas van Zahra naar een museum hier in de stad geweest. Ze zijn in de klas bezig met een thema 'overgisteren' en in het kader van dat thema dus een bezoek aan het museum om dingen over vroeger te bekijken. In het museum zelf moesten ze 6 verschillende opdrachten uitvoeren wat erg leuk was, maar ik ben wel moe nu, want het moest binnen een uur ofzo dus we moesten echt opschieten. Yasemin had ik ook meegenomen, ze was gisteren ziek (Koortsig) maar vandaag weer opgeknapt en die vond het maar wat interessant dat ze met de klas van Zahra mee mocht. Ik had vanmorgen trouwens gebeld naar de school omdat ik nog niks gehoord had ivm wennen enzo en kreeg te horen dat ze niet in Zahra's klas was ingedeeld. Ik had dat blijkbaar al bij inschrijving moeten doorgeven maar ik ging er vanuit dat dat nog besproken zou worden bij het intakegesprek. De juf waar Yasemin nu komt ken ik helemaal niet want die is dit schooljaar pas begonnen, maar gelukkig kennen we wel wat kinderen uit de buurt die in die klas zitten en de ouders daarvan heb ik even gesproken op het schoolplein. Zij zijn wel tevreden over deze juf dus dat is wel fijn. Yasemin vindt het zelf ook geen probleem denk ik, dus dat komt vast goed.

Met mij gaat het wel goed, qua solliciteren nog geen nieuws, alleen nog maar afwijzingen, maar als Yasemin naar school gaat kan ik wat meer solliciteren.

Volgende week heb ik samen met mijn oudleidinggevende waar ik weer contact mee heb (die ook is ontslagen bij oudwerkgever) afgesproken met een oudcollega in A'dam. We gaan dan lekker met zijn 3-en lunchen, lijkt me leuk want ik heb hem ook al 2 jaar niet meer gezien en we hadden altijd een leuk contact, maar we zijn natuurlijk op een rare manier uit elkaar gegaan destijds.
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen allemaal.

Layla, leuk dat je meeging naar het museum, dat is natuurlijk wel weer een voordeel van geen werk hebben, toch?

Is Yasemin weer helemaal beter?



Hier gaat het goed. Finn zit al een tijdje supergoed in zijn vel. Heerlijk gaat het!

We hadden vorige week op school räben schnitzen, ofwel een kool uithollen en versieren aan de buitenkant. Kaarsje erin en 's avonds rondlopen. Ik had er weinig zin in (ben niet zo crea) want ik moest op donderdag al om 13.15 op school zijn.

Ben nog eerder naar kantoor gegaan dan normaal, zat om 5.40 achter mijn compu! Maar goed, daardoor wel een lang weekend, want ik ben op vrijdag ook altijd vrij.

Gisteren een heerlijk eind gefietst. Het gaat weer goed. Een route die ik 2 weken geleden in 2.52 deed, deed ik gisteren in 2.44! Best goed!!!



Helaas zit mijn hoofd niet zo mee. Ben erg onzeker vanwege een veranderende bloedwaardes. Het zal allemaal wel helemaal prima zijn, maar ik merk dat ik mijn hoofd niet kan uitschakelen. Ik heb vorige week een griepprik ook niet genomen, omdat ik "zuivere" bleodwaardes wil.

Over 4 weken heb ik "pas" weer een scan en dan over 5 weken weer een bloedcontrole.



Dus ik probeer weer afleiding te zoeken. Ik ben van plan vanaf morgen met de fiets naar kantoor te gaan. Weer of geen weer. Ik ben benieuwd hoe lang ik dat volhou!

Het "probleem" is dat mijn eten nu om 18 uur klaarstaat en daarna heb ik dan geen zin meer om te sporten. Alleen op vrijdag en in het weekend sporten is niet genoeg, dus ik moet een andere optie vinden. 's morgens voor mijn werk is geen optie aangezien ik om 5.45 opsta en om 6.30 op kantoor zit. Nog eerder wil ik echt niet!

We zullen zien!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Muis, ik las op je andere topic. Dat is schrikken. Uit je post hier kreeg ik het idee dat het allemaal wel "werkbaar" zou zijn (ik weet niet hoe ik het moet uitleggen), maar niet dat hij zowel cognitief als sociaal twee jaar voorloopt!



Waarom zou de school hem dan niet naar groep 3 laten gaan? Ik begrijp dat sneller doorstromen vaak een probleem is omdat kinderen er sociaal-emotioneel niet aan toe zijn, maar als dat niet in de weg zit? Bovendien -als we even geen aandacht schenken aan het feit dat hij veel te vroeg geboren is- scheelt het maar 2,5e maand met de overgangs-verjaardagsdatum. Dat vind ik toch weer heel anders dan een oktoberkind.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, loopt Huug twee jaar voor. Wow, ik hoop dat hij dan idd naar groep 3 kan. Een kind die zich loopt te vervelen op school is niks!



Ik ben de laatste tijd weer goed aan het fietsen. We hadden het laatst over de Ötztaler Radmarathon en B zei dat ik dat nooit ging redden omdat ik veel te weinig train.

Dus ik ben meteen aan het trainnen gegaan. Ben vorige week 3 keer op de fiets naar kantoor gegaan en vanmorgen ook.

Alleen ben ik vanmorgen helaas onderuit gegaan. AU!

Het had gegoten van de regen, ik was echt voor kantoor, wou alleen nog een afslag nemen en om kantoor fietsen.

Mijn voorwiel bleef in de tramrail zitten en ik vloog over de fiets.

Hand een beetje open, maar dat is geloof ik niet zo ernstig (als ik mijn duim nog kan bewegen is hij toch niet gebroken?)

Erger is mijn linkerknie. Daar schoof ik een stukje mee over het asfalt. En dat is dus mijn been zonder lymfeklieren. Ik hoop dat het goed gaat.

Hoop dat ik vanavond nog naar huis kan fietsen!?!

Mijn ego heeft een behoorlijke dreun gehad...
Aah Swis, je arme ego! Ik had het vanochtend al gelezen op facebook, maar wist niet dat je zo'n smakker hebt gemaakt. Lukt het fietsen nu? Hoe zit het met je lymfklierloze been? Heb je al wat meer zekerheid over je bloedwaardes?



Morgen hebben we een gesprek met school. A., ik, zijn juffen en de ib'er gaan met elkaar om de tafel om te kijken wat het beste is voor Hugo. Ik denk dat ik dat wel weet, aangezien ik vorige week een gesprek had met de orthopedagoge. Zij benadrukte dat het verstandig is om Huug te laten versnellen, aangezien hij steeds meer agressief en boos gedrag laat zien. Het jochie is zwaar gefrustreerd en zijn juffen bedoelen zijn extra werk wel goed, maar het komt niet over. Thuis gaat het echter prima met hem, als ik school niet als onderwerp van gesprek heb.



Oh well, we zullen zien. Er zijn in ieder geval drie scenario's:

- Huug versnelt en krijgt de stof compact aangeboden. Herhaling is funest voor hem (voelt hij zich dom door), dus de stof compacten en daarnaast verrijken is meer dan wenselijk. (volgens de orthopedagoge). Nadeel: hij moet na de kerst zijn plek zien te vinden in een bestaande groep en het schrijfonderwijs moet zo snel mogelijk worden ingehaald. Voordeel: hij zal waarschijnlijk meer op zijn plek zitten.



- Huug blijft in zijn bestaande klas en krijgt naast een plusklas ander werk aangeboden. Nadeel: hij heeft geen aansluiting met leeftijdsgenoten en zal zich, net als nu, alleen maar aanpassen. Voordeel: Hij zou een plusklas kunnen volgen en daar andere pientere kinderen leren kennen.



- We handhaven de huidige status quo, aangezien Huugs leerprestaties gemiddeld zijn. Dit lijkt me meer dan onwenselijk, maar school zal waarschijnlijk hier op aan gaan dringen.



In het beste geval kiezen ze voor optie 1 (van mijn kant wel met angst en beven) en in het slechtste geval voor optie 3. Mocht dit toch het geval zijn, dan gaat Huug wisselen van school. Helaas moet ik nog bedenken naar welke school ik hem zal sturen en of zijn broers en later zusje mee gaan.



Stomme shitzooi. Het lijkt leuk om een slim kind te hebben, maar ik vind het een hoop gedoe en zorgen geven. Al anderhalf jaar roep ik dat het niet goed gaat en eindelijk wordt het opgepikt. Helaas wordt zijn gedrag voornamelijk gelinkt aan de dood van mijn vader en niet aan zijn brein, aangezien zijn prestaties niet geweldig zijn. ("zoals je zou verwachten van een hoogbegaafd kind." Mijn kind is niet heel slim, hij is hoogbegaafd en dat is andere koek! Potjandorie! Ik voel me onbegrepen en dat maakt me woedend en gefrustreerd.)
Alle reacties Link kopieren
Hi Muis,

Ik hoop dat het fietsen gaat. Lopen is erg pijnlijk en wordt met het uur pijnlijker. Vol op mijn knie gevallen. Ik denk dat rechtdoor wel goed gaat, de grote vraag wordt het klimmen (moet 200 hoogtemeters op weg naar huis).

Oh, en ik moet eerst mijn fiets helemaal controleren. Ben er vanmorgen wel weer direct opgegaan (had geen zin om die 100 m te lopen), maar een goede controle is niet verkeerd.



Pff, moeilijke situatie met Hugo. Ik hoop dat optie 1 mogelijk wordt. Ik herken het vervelend doen in geval van vervelen / gevoel niet begrepen te worden.

Succes morgen!
Swis, het lijkt me niet dat je met je knie kan fietsen, vooral als het met het uur pijnlijker wordt en je ook nog een klim moet maken! Heb je andere mogelijkheden om naar huis te komen?



Jasses, Kate is ziek! Heel het weekend was ze al zo gammel als wat, maar ze is nog niet beter. Gelukkig is ze wel koortsvrij! Mag ook wel na drie dagen, maar goed. Ze slaapt (eindelijk!) en de Olijke Tweeling moet zo worden opgehaald, maar gelukkig heb ik een lieve moeder van school gevonden die ze naar huis brengt.



Zieke baby's zijn niet handig!
Alle reacties Link kopieren
Jee Muis, ik hoop dan dat ze Hugo zullen laten versnellen. De orthopedagoog zal het toch wel weten lijkt me?

Hoe is zijn fijne motoriek? Zou hij snel het schrijfwerk bijgespijkerd kunnen krijgen? Is er een IB-er die hem bijles schrijven kan geven?

Waarom sta je er een beetje angstig in?



Ik kan me overigens wel voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet dat hij dan in een bestaande groep komt, maar aan de andere kant: de klas is dan net 4 maanden bezig en er zijn ook kinderen die verhuizen gedurende het jaar. Misschien zitten er al kinderen van zijn vorige klas in? Ik denk dat het Hugo wel lukt. En daar komt bij dat hij nu ook geen aansluiting heeft in de klas en zich niet op zijn gemak voelt. In die andere klas heeft hij in elk geval de uitdaging, waardoor hij zich al wat beter zal voelen. Toch?

Hoe laat heb je dat gesprek? Laat je het hier weten?



Hoe zit het eigenlijk met wachtlijsten bij jullie? Kun je kinderen gewoon aanmelden, of is het zo'n drama als hier?



Hoe regaeert Hugo op alles wat speelt? En wat vindt Steijn ervan? Lijkt me voor hem wel een beetje gek allemaal.



Wat is er met Kate aan de hand?



Arme Swiss!! Wat een ellende zeg... hoe is het nu met je knie?



Hier is alles prima. Weinig nieuws onder de zon. Dit weekend een weekend weg geweest en dat was heel gezellig. Puk heeft zonder bandjes in het diepe gezwommen (alleen op zijn rug, want op zijn buik leert hij pas in het volgende badje), en ik was stiekem heel trots. Hij wordt groot!

Donderdag gaan we naar een kleuterconcert met school. Er waren weer teveel aanmeldingen van ouders, dus er moest geloot worden. Ik hoefde gelukkig niet mee te loten. Ik ben namelijk de kneus die al drie (!!) keer is uitgeloot en mocht nu dus sowieso mee haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven