11- en 12-jarige: Speelgoed- idee gezocht

03-05-2016 11:24 37 berichten
Na verkoop van wat Lego hebben wij (lees: mijn kinderen ) 90 euro te besteden.

Aan iets speciaals, dus geen knutseldingen of een zak knikkers.



We hebben al stelten, waveboard, skeelers, zwembad in de zomer, opblaasboot.

Zoon is wel van de voetbal en spelletjes, dochter wat minder.

Ze mogen ook allebei iets kiezen voor zo'n 45 euro.



Wie heeft er goede ideeën of leuke sites voor een leuk speelgoed voor binnen of buiten.

Het liefst iets wat wel duurzaam is, en waar ze nog wat jaren wat aan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Misschien iets leuks voor op hun kamer(s)? Zitzak (geen idee wat de prijs is?), radio, decoratie e.d.?
samen een drone?
Nog wat langer sparen en een trampoline kopen?
Alle reacties Link kopieren
Gezien hun leeftijd lijkt het mij lastig iets te kiezen waar ze nog jaren plezier van hebben.

Ze staan aan de voet van de overgang naar puberteit en dan gaat spelen een stuk beperkter worden.



Ik zou dan denk ik voor bordspellen gaan, dat is dan nog wel iets wat een tijd mee kan gaan.

Maar gezien je dochter daar niet zo van is, misschien ook niet de beste keuze.



Voor allebei een zitzak vind ik wel een leuk idee.
Alle reacties Link kopieren
Een leuk spel als Carcassonne of de kolonisten van de lage landen?
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben mijn zoons van 9 en 12 net deze stuntstep gekocht.

Wat een hit, ik zie ze de hel dag niet ! Wel leuker als er ook een skatebaan in de buurt is.



http://www.djimmi.nl/blac ... t-scooter-zwart-lime.html
Kleine slaapkamertjes, dus een zitzak gaat niet lukken. Vorig jaar hebben we ook al een hangstoel voor in de tuin gekocht, van het rommelmarkt-geld.

Zoon is juist weer niet zo van alles met wieltjes, dus skatebord/stepjes ed vallen af, bovendien is er hier geen skatebaan.

Drone vind zoon wel leuk, en ook voetbaldoeltjes, maar dat vind dochter weer niks.

Gezelschapsspellen hebben we al behoorlijk wat.

Trampoline past niet in de tuin (daar komt in de zomer dus ook al het zwembad)



Het probleem is inderdaad dat ze eigenlijk al te oud zijn, maar ik wil ze toch ook af en toe eens buiten zien, dus het leukste vind ik iets voor buiten.
Alle reacties Link kopieren
https://www.trendyspeelgo ... -degelijk-rubberhout.html



Je hebt ze in alle mogelijke prijsklassen natuurlijk, dit is een voorbeeld.

Erg leuk buiten spel, zelfs voor volwassenen.
Alle reacties Link kopieren
Een tent zodat ze in de tuin kunnen logeren?
Alle reacties Link kopieren
Kubb (een leuk spel voor buiten)
quote:paling schreef op 03 mei 2016 @ 12:10:

Kleine slaapkamertjes, dus een zitzak gaat niet lukken. Vorig jaar hebben we ook al een hangstoel voor in de tuin gekocht, van het rommelmarkt-geld.

Zoon is juist weer niet zo van alles met wieltjes, dus skatebord/stepjes ed vallen af, bovendien is er hier geen skatebaan.

Drone vind zoon wel leuk, en ook voetbaldoeltjes, maar dat vind dochter weer niks.

Gezelschapsspellen hebben we al behoorlijk wat.

Trampoline past niet in de tuin (daar komt in de zomer dus ook al het zwembad)



Het probleem is inderdaad dat ze eigenlijk al te oud zijn, maar ik wil ze toch ook af en toe eens buiten zien, dus het leukste vind ik iets voor buiten.



Een beetje leuke voetbaldoeltjes heb je al voor 10 euro, daarna heeft jouw zoon nog 35 euro te besteden.

Ze hoeven toch niet persé iets te kopen dat ze allebei leuk vinden/samen moeten doen, of wel?
Alle reacties Link kopieren
Of anders bij een abonnement voor zwembad of dierentuin doen?
Alle reacties Link kopieren
Of een digitale camera?
Kubb is inderdaad leuk.



Verder is hier op de warme dagen waarop je het zwembad nog niet op hebt staan zo'n octopus, vulkaan of waterglijbaan een grote hit voor alle leeftijden.



En verder kun je nooit genoeg goede Super Soakers hebben
quote:Hexx schreef op 03 mei 2016 @ 13:20:

[...]





Een beetje leuke voetbaldoeltjes heb je al voor 10 euro, daarna heeft jouw zoon nog 35 euro te besteden.

Ze hoeven toch niet persé iets te kopen dat ze allebei leuk vinden/samen moeten doen, of wel?Nee, klopt, ze mogen wel allebei wat kiezen, maar ik wil dus niet dat het opgaat aan prulletjes.
quote:groenebroek schreef op 03 mei 2016 @ 13:22:

Of anders bij een abonnement voor zwembad of dierentuin doen?Zwembad is hier niet echt heel leuk, ze zitten liever thuis in het zwembad. Dierentuin zit ook niet echt in de buurt.
Vind het nog wel moeilijk om iets te vinden. Ben de gouden tip dus nog niet tegengekomen.
quote:Hexx schreef op 03 mei 2016 @ 13:31:

Kubb is inderdaad leuk.



Verder is hier op de warme dagen waarop je het zwembad nog niet op hebt staan zo'n octopus, vulkaan of waterglijbaan een grote hit voor alle leeftijden.



En verder kun je nooit genoeg goede Super Soakers hebben



Waterpistolen hebben we wel, glijbaan/sproeier is niet praktisch tegels die wel wat glad worden als ze nat zijn.

Kubb vinden ze niet leuk.
quote:groenebroek schreef op 03 mei 2016 @ 13:23:

Of een digitale camera?Hebben we ook wel, maar wordt niet gebruikt
Alle reacties Link kopieren
Het geld (geheel of gedeeltelijk) overmaken op hun spaarrekening en/of

eventueel het bedrag geheel of gedeeltelijk overmaken naar de goede doelen van hun keuze.

Leren sparen en leren delen met anderen zijn beide ook postitieve zaken of niet?
Ik denk dat het voor een 11 en 12 jarige erg moeilijk is om iets duurzaams voor jaren te kopen. Als je het in speelgoed moet gaan zoeken, eigenlijk onmogelijk. Het zijn bijna pubers, dus wat zullen die nog spelen?

Is het voor je dochter niet veel leuker als ze eens de stad in gaat en er bijvoorbeeld een leuke tas en wat sieraden van koopt?

Voor een jongen vind ik het dan weer wat moeilijker, ik zou het dan meer investeren in een hobby ofzo.
Moet het geld nu op? Of is het leuk te sparen voor iets anders?
Dartbord is bij de grotere neven ook wel favoriet. Nerf blijft lang leuk, een opblaaskano is cooler dan een opblaasboot. Als je een plas in de buurt hebt is misschien met een beetje goed zoeken wel een surfplankje te vinden op MP.
Alle reacties Link kopieren
een pingpongtafel, een basketbal ring, een greenscreen om filmpjes op te nemen, een "event" naar keuze, een horloge/juweel - lastig hoor want wij kennen je kinderen niet natuurlijk - je weet toch zelf wat het beste bij hun leefwereld aansluit ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven