15 jongens en 7 meiden in 1 klas

10-06-2012 19:58 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zit zoonlief in groep 4 met 15 jongens en 10 meiden. Volgend jaar vallen er drie meiden af en blijven er dus maar 7 over.



Ik ben er nog niet helemaal overuit of ik hier nu een issue van moet gaan maken op school. Er is nog een groep 4 waar mee gemengd kan worden (er zijn nu twee groepen vier en dus volgend jaar twee groepen vijf). de school is overigens vooralsnog niet van plan te gaan mengen met de andere klas om zo een evenwichtigere verdeling te krijgen.



Een aantal ouders is al gaan klagen bij school en met het verzoek gekomen om te gaan mengen. Daar is dus door de school afwijzend op gereageerd. Sterker nog, de directrice wist niet eens van de scheve verhouding.



Enfin, ergens vind ik het ook niks, deze verdeling, maar waarom kan ik niet zo goed onder woorden brengen. Ik twijfel dus een beetje of ik ook eens langs moet bij de directrice.



Wat vinden jullie van deze verdeling? De klasgrootte is natuurlijk super, maar 22 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
ach, mijn dochter zit met nog 1 meisje in de klas, verder allemaal jongens.

Klas is waarschijnlijk niet voor niets zo samengesteld. Er wordt namelijk gekeken naar niveau, werkhouding, concentratie, motivatie, karakters en nog veel meer. Opnieuw verdelen zorgt ook weer voor een hoop gedoe in 2 groepen.
Alle reacties Link kopieren
15 jongens en 7 meiden vind ik nog zo heel gek eigenlijk... zou er niet zomaar voor kiezen om de klassen door elkaar heen te gooien.
Waarom vind je het niks?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet helemaal wat het probleem is, moeten het er dan evenveel zijn?
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het een probleem dat er 2x zoveel jongens als meisjes in de klas zitten?

Vooral aangezien jouw kind een van de jongens is;

Voor de meisjes lijkt het me een groter 'probleem'.

Ik zou in mijn handjes knijpen met de kleine klas.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Weer meer een oudersprobleem dan een kinderprobleem waarschijnlijk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Meen je dit nou? Dat zou niet bij mij zelf opkomen. Ik kom zelf uit een klas waar er meer meiden waren, was geen probleem.
Wat is het probleem?



ik zou liever de al bestaande klas bij elkaar houden dan de boel met een andere klas te husselen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat vroeger in zo'n klas maar 7 meisjes en zo'n 15 jongens. Ideaal nooit geen gedoe wie er wel of niet op het verjaardagspartijtje mocht komen. Alle 7 meisjes kwamen gewoon allemaal bij elkaar op het partijtje.



Nu is jouw kind een jongen maar ik heb het nooit zo ervaren dat ik in een jongens klas zat voor mijn gevoel waren we gewoon een klas als alle andere met jongens en meisjes.



Kortom ik zie het probleem niet. Ik zou het probleem overigens ook niet zien als er wel alleen maar jongens in de klas zaten.

Jongens van die leeftijd vinden meisjes toch vaak gewoon stom.
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je bang voor?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter begon met vier meisjes, veertien jongens. Geen enkel probleem, waarom vind jij het wel een probleem?
Alle reacties Link kopieren
Nou wat een reactie weer..



Ik heb vroeger altijd in een klas gezeten met 10 meiden en 17 jongens, heb ik me nooit echt zo gerealiseerd en dat was nooit een probleem. Ik vraag me ook af (netjes dus) wat het probleem zou zijn als er meer meiden in de klas zitten dan jongens? Vind je zoontje dit een probleem? Ik denk dat ouders zich tegenwoordig druk maken om niets, kinderen zien dit soort dingen vaak helemaal niet als probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het voor mijn zoon super vinden om met zoveel jongens in de klas te zitten. Het hele schoolsysteem is al zo gericht op meisjes, dan kunnen ze met z'n vijftienen misschien wat tegenwicht bieden.



Ik snap het probleem echt totaal niet, en dat andere ouders al hebben geklaagd vind ik ook echt opmerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke kleine klas, 22. Dat is mijn eerste gedachte erbij.

En die verdeling j/m, ach...

Zat zelf op basisschool met zelfde verhouding j/m en op de middelbare school precies het omgekeerde. Heb daar nooit problemen mee gehad, uberhaupt nooit zo mee bezig geweest.

Had vriendjes en vriendinnetjes uit de klas, uit andere klassen en uit de buurt en van sport.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat op een basisschool met maar 1 klas per jaar, dus keus was er niet. Ik geloof zo'n 7 meisjes tegenover 12 jongens. Het heeft nooit problemen opgeleverd, het was alleen maar leuk
Alle reacties Link kopieren
Is dat een probleem dan? Ik zat vroeger op de basisschool in een klas met ongeveer dezelfde verdeling, en ik heb daar echt geen hinder van ondervonden ofzo. Ik zat op een kleine school en husselen meteen andere groep was ook geen optie geweest, maar als dat wel was gebeurd weet ik zeker dat we dat veel vervelender hadden gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook niet in waarom je daarover zou moeten gaan klagen. Het is leuk als het een beetje gelijk verdeeld is, maar zo niet, dan is het pech, lijkt mij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook echt het probleem niet.

Wil je dan liever dat er gemixed gaat worden en de beste vriendjes van je zoon misschien wel in de andere groep komen? Is dat ook weet niet goed. Ik begrijp een beetje dat deze groep al langer Zo verdeeld is dus bij mixen is de kans groot dat je vriendjes/vriendinnetjes uit elkaar haalt. Lijkt me veel vervelender dan toevallig iets meer jongens dan meisjes.
Wat is het probleem? Kinderen functioneren in elke samenstelling van groepen wel.
Alle reacties Link kopieren
Zoon was op dertig kinderen met vier andere jongens in de klas.

Stiefzoon (één klas lager) zat met een klas van dertig met slechts vijf meisjes.



Aangezien van beide groepen er slechts één was, was husselen geen optie.



Je kunt dit toch nooit volledig in evenwicht hebben? En waarom zou je dit willen? Op een school hierna of bij een werkgever of in een familie kun je dit toch weer tegenkomen?



Kortom, ik zie het probleem niet.
Ik heb in een klas gezeten met 19 meisjes en 13 jongens op de basisschool. Is nooit een probleem geweest.

Op de middelbare school in een klas gezeten met 17 meisjes en 5 jongens en een klas met 23 meisjes en 4 jongens, ook nooit een probleem geweest. Er waren gewoon weinig jongens in mijn jaar.



Dus wat was het probleem ook alweer? Houd lekker die klas bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat vroeger op de basisschool in een klas met 12 meiden en 7 jongens... Ik zit nu op het HBO en van de 25 zijn er 6 meiden en ik vind het heerlijk zo! Ik zie werkelijkwaar het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
heerlijk, iedereen is eensgezind!
Mijn dochter zat in groep twee als enige meid in de klas, en ik moet zeggen dat ik er nog blij mee ben, nu dat ze naar groep 5 gaat. Ze is heel vlot met de jongens, anders dan de andere meiden, en heeft ook een beetje van het stoer van jongens meegekregen. Ze zat alleen de eerste dag mee. Daarna kreeg ze vriendjes die kwamen bij haar spelen en ze ging bij de jongens spelen. En op de bso kon de meidendingen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven