4 jaar, school en vakantie

23-01-2017 16:40 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag, ik ben nieuwsgierig naar onderstaande.



Volgend jaar wordt mijn oudste 4 jaar. Is het dan mogelijk om op vakantie te gaan buiten om de vastgelegde vakanties?
Alle reacties Link kopieren
Tot je kind 5 is kun je buiten de schoolvakanties op vakantie. Leerplicht is vanaf 5 jaar.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ja, pas bij vijf jaar is het kind leerplichtig.
Alle reacties Link kopieren
Ja tot ze vijf jaar zijn mag dat.
Leerplicht is vanaf 5 jaar.... dus ja...

Of het handig is, ligt aan je kind en de school.
Mosterd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het 1 keer gedaan, een paar maanden voordat dochter 5 werd zijn we een week in februari naar Tenerife geweest. Scheelde een fortuin met de voorjaarsvakantie. Langer dan een week zou ik niet gedaan hebben trouwens.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat willen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Wauw jullie zijn snel! Haha dank je wel voor jullie reacties. Maar hebben jullie je kindjes wel meteen op 4 jarige leeftijd laten wennen? Of soms wat later?
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 23 januari 2017 @ 16:43:

Waarom zou je dat willen?Eh..omdat het stukken goedkoper is bijvoorbeeld?
quote:calvijn1 schreef op 23 januari 2017 @ 16:43:

Waarom zou je dat willen?



Goedkoper?

Minder moeten letten op data?

Ze moeten nog minstens tot hun 16de naar school?



Je moet niet persé 3 maanden gaan reizen.

Maar 1 à 2 weken lijkt mij toch echt geen probleem op die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:mommy2014 schreef op 23 januari 2017 @ 16:44:

Wauw jullie zijn snel! Haha dank je wel voor jullie reacties. Maar hebben jullie je kindjes wel meteen op 4 jarige leeftijd laten wennen? Of soms wat later?Wat bedoel je met laten wennen? Aan school? Meestal gaan kinderen gewoon met 4 naar school, maar het eerste jaar mogen ze dan wat vaker thuisblijven als ze het vermoeiend vinden bijvoorbeeld.
quote:mommy2014 schreef op 23 januari 2017 @ 16:44:

Wauw jullie zijn snel! Haha dank je wel voor jullie reacties. Maar hebben jullie je kindjes wel meteen op 4 jarige leeftijd laten wennen? Of soms wat later?Mijn dochter ging meteen vanaf 4 naar school. Aangezien kdv niet meer mag vanaf 4 was er weinig alternatief. Alleen thuis laten is ook zo wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:mommy2014 schreef op 23 januari 2017 @ 16:44:

Wauw jullie zijn snel! Haha dank je wel voor jullie reacties. Maar hebben jullie je kindjes wel meteen op 4 jarige leeftijd laten wennen? Of soms wat later?Gelijk met 4 jaar de hele week naar school
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mijn dochter ging trouwens vanaf 3 jaar en 10 maanden al fulltime, uitprobeersel van de school. En ze hadden geld nodig.
Alle reacties Link kopieren
Later instromen lijkt me niet zo'n probleem. Een week na de zomervakantie pas beginnen of een week vooraf al stoppen wel, omdat dit erg ingrijpt in de groepsprocessen die dan spelen. En kinderen houden erg van de geboden structuur. Die balen dat ze de volgende week zullen missen omdat ze dan met de wc-rolletjes een bijenkorf zullen maken. Ofzo. Maar of een kind nou met 4, of met 4 jaar en 2 maanden went op school maakt niet zoveel uit.
Alle reacties Link kopieren
Ahh zo, ik begrijp het. Inderdaad het lijkt me goedkoper en misschien makkelijker. Het was eigenlijk meer een nieuwsgierige vraag. Maar misschien is het wel een idee om volgend jaar op een gunstige moment op vakantie te gaan.
Alle reacties Link kopieren
ik heb wel eens gehoord dat kinderen die vanaf 4 jaar naar school gaan wel schoolplichtig zijn. Waardoor zomaar een week vrij niet meer mogelijk is. Maar misschien is dat nu ook achterhaalt?
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier is zoon gewoon met 4 jaar volle bak naar school gegaan. Een maand voor hij 5 werd zijn we twee weken op vakantie gegaan buiten de vakantie om. Hij zat toen in groep 2.

Echt blij waren ze er niet mee maar ik zag en zie het probleem niet zo.
quote:mommy2014 schreef op 23 januari 2017 @ 16:44:

Wauw jullie zijn snel! Haha dank je wel voor jullie reacties. Maar hebben jullie je kindjes wel meteen op 4 jarige leeftijd laten wennen? Of soms wat later?De meeste moeders kunnen niet wachten tot hun kinderen hun eerste wendag hebben, het is toch een mijlpaal. Maar ik ken ook een moeder die haar kinderen nog een half jaar heeft thuis gehouden en ook zij zijn zeer goed terecht gekomen. Alles kan!
Alle reacties Link kopieren
Ja tot en met 4.
Alle reacties Link kopieren
Alle drie zijn direct met 4 begonnen. Niets wennnen direct naar school. We hebben het gewoon bekeken per kind
Alle reacties Link kopieren
quote:kaartje1 schreef op 23 januari 2017 @ 16:53:

ik heb wel eens gehoord dat kinderen die vanaf 4 jaar naar school gaan wel schoolplichtig zijn. Waardoor zomaar een week vrij niet meer mogelijk is. Maar misschien is dat nu ook achterhaalt?Leerplicht is vanaf 5.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om verschillende ervaringen te horen. Ik weet nog niet wat verstandig is. Hij gaat eerst naar de psz. Even aankijken hoe hij het daar gaat vinden maar dat komt vast wel goed Dank jullie wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 23 januari 2017 @ 16:43:

Waarom zou je dat willen?





Goedkoop

Minder druk



Ik kan niet wachten totdat ik hoogseizoen tijd ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven