40+ en (nog) een baby

24-02-2017 14:35 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben besloten om voor een 2e kindje te gaan. Op mijn verjaardag wordt mijn spiraaltje verwijderd.

Ik ben zo gelukkig dat we deze stap gaan nemen! Ik heb altijd een gezin met meerdere kinderen gewild.



Ik ben dan alleen al 40. En ik zeg “al” omdat de maatschappij het niet gewend is aan vrouwen die op latere leeftijd moeder worden.

Maar ik voel me nog helemaal niet oud!!



Hoe hebben andere moeders die 40+ waren dit ervaren?

Waren jullie ook soms wat huiverig omdat de kans op een gezond kindje kleiner is?
Persoonlijk vind ik het wel erg oud. Ik was 27 toen ik moeder werd en toen zoon 1,5 was wilden wij graag een tweede kind. Ik heb 5 keer een miskraam gehad en wij zijn blijven proberen tot ik 35 was. Daar lag voor ons de uiterste grens.
quote:MarietjeHoekstra schreef op 24 februari 2017 @ 15:11:

Dan woon ik in een heel andere maatschappij dan jij. Je doet net of je 60 bent.Dit was ook mijn gedachte. In welke maatschappij leef jij? Ik was 38 toen ik onze tweede kreeg, 35 de eerste, en ja, ik vind mij een 'oude' moeder, maar ik ben in de klas van oudste kind zeker niet de oudste moeder en de groep 'rond de 35' is ook echt groot.
Hopelijk lukt het. Mijn vriendin raakte op haar 39e binnen twee maanden zwanger van haar eerste. Na de bevalling geen anticonceptie meer gebruikt maar de tweede is nooit meer gelukt.

Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ik was bij de oudste relatief jong (22) en bij de jongste relatief oud (39).

Nu zou ik fysiek (41) prima nog een kind kunnen krijgen. Ben fit genoeg. Nu heb ik er al 3 dus de wens is er niet.

Mijn overgang in combinatie met de puberteit van jongste straks zal wel een uitdaging worden
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:SaveAngie schreef op 24 februari 2017 @ 15:43:

Ik was bij de oudste relatief jong (22) en bij de jongste relatief oud (39).

Nu zou ik fysiek (41) prima nog een kind kunnen krijgen. Ben fit genoeg. Nu heb ik er al 3 dus de wens is er niet.

Mijn overgang in combinatie met de puberteit van jongste straks zal wel een uitdaging worden Wat grappig, zo'n groot leeftijdsverschil. Hoe is dat zo gekomen? (Sorry als het een impertinente vraag is).
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 24 februari 2017 @ 15:48:

[...]



Wat grappig, zo'n groot leeftijdsverschil. Hoe is dat zo gekomen? (Sorry als het een impertinente vraag is).

De oneerbiedige 2e leg

Hij wordt net wakker van zijn slaapje
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik ben 42, pril zwanger, en heb de afgelopen zeven maanden twee (vroege) miskramen gehad. Het zwanger worden ging dus elke keer wel vlot, alleen het blijven is (heel erg) spannend. Ik was 29 met mijn oudste kind, 34 bij de tweede.



Ik zie helemaal niet het probleem van de leeftijd, mentaal gezien dan. Maar ik heb ook een zusje van twintig jaar jonger, dus wij nemen het niet zo nauw met leeftijdsverschillen



Ik hoor wel van andere vrouwen dat het zwaarder is, op latere leeftijd zwanger zijn enz. Maar zelf voel ik me in ieder geval helemaal niet anders dan twintig jaar geleden.



Veel succes, hopelijk ben je snel zwanger!
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 24 februari 2017 @ 15:41:

Hopelijk lukt het. Mijn vriendin raakte op haar 39e binnen twee maanden zwanger van haar eerste. Na de bevalling geen anticonceptie meer gebruikt maar de tweede is nooit meer gelukt.

Succes ermee!Dit was bij een stel hier in de straat ook. Ik vind 40 ook niet oud, maar biologisch ligt dat gewoon anders, hoe je het ook bekijkt. Gelukkig lukt het bij de meesten wel, maar de kans dat het niet lukt is gewoon wat groter. Hoe je je voelt doet daar helaas niks aan af. Veel succes, en hopelijk snel een positieve test!
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 24 februari 2017 @ 15:38:

[...]



Heb je je er wel eens in verdiept? De afname van de vruchtbaarheid gaat véle malen minder hard dan meestal in de media wordt geroepen. Er zijn heel veel wijdverspreide misverstanden hierover en het leeuwendeel van de vrouwen die na hun 38e proberen zwanger te worden lukt dit ook gewoon.



Niet voor niets kregen vrouwen vroeger ook rustig tot rond hun 45e kinderen.

Ja, ik heb me er in verdiept.



Aantal vrouwen dat in 1 jaar zwanger wordt (als ze het proberen en bij een vruchtbare man) is op 20-jarige leeftijd 86%, bij 30 jaar nog 65%, bij 40 jaar nog 40%.

Aantal miskramen stijgt van minder dan 8% bij moeders onder de 30 naar ruim 30% bij moeders van 40.



En dan heb je daarnaast nog extra risico's op afwijkingen.



Nogmaals, ik ga niemand veroordelen over het maken van een keus. Een 18-jarige met een kind is biologisch misschien ideaal, praktisch of maatschappelijk is dat net zo onwenselijk. Maar je moet het ook niet kleiner maken dan het is.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Doen!! Je bent niet oud en tegenwoordig maakt het toch allemaal niet uit joh. Als jij dit wil dan moet je dat toch gewopn proberen!

Niet helemaal hetzelfde maar mijn man is net 50 en onze 2e is net 2 maanden oud...dus hogere leeftijd boeit ons niets



Ik hoop dat je snel zwanger raakt en een voorspoedige zwangerschap mag hebben!
Alle reacties Link kopieren
het lijkt me alleen zo kut als je kind 20 is en jij al in de 60... Zoals mijn vader, das ook een ouwe lul van 65 (kreeg een kind op zn 43e)
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
en als je het zo bekijkt is 43 helemaal niet echt oud (voor een man dan) om een kind te krijgen
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
50?? Oh my.



Zielig voor jullie kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 24 februari 2017 @ 16:16:

[...]



Ja, ik heb me er in verdiept.



Aantal vrouwen dat in 1 jaar zwanger wordt (als ze het proberen en bij een vruchtbare man) is op 20-jarige leeftijd 86%, bij 30 jaar nog 65%, bij 40 jaar nog 40%.

Aantal miskramen stijgt van minder dan 8% bij moeders onder de 30 naar ruim 30% bij moeders van 40.



En dan heb je daarnaast nog extra risico's op afwijkingen.



Nogmaals, ik ga niemand veroordelen over het maken van een keus. Een 18-jarige met een kind is biologisch misschien ideaal, praktisch of maatschappelijk is dat net zo onwenselijk. Maar je moet het ook niet kleiner maken dan het is.



Ik heb begrepen dat als je al eerder een kind hebt gekregen, dat dan de kans weer ietsje hoger ligt als je op latere leeftijd nog een kind wil.



Overigens was ik bij de gynaecoloog (voor iets anders) en zei ik iets in de trant van 'hopelijk lukt het nog op mijn leeftijd'. Dat woof ze weg en zei: "We hebben ze hier die met 48 nog een kind krijgen." Erg realistisch vond ik het niet, maar het is me wel duidelijk dat die gynaecologen er niks vreemds aan vinden dat een vrouw na haar veertigste nog zwanger willen worden. Ze wilden me zelfs ook wel een handje helpen.
quote:RedBaron schreef op 24 februari 2017 @ 16:22:

50?? Oh my.



Zielig voor jullie kind.Ach welnee, onzin.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 24 februari 2017 @ 16:27:

[...]





Ach welnee, onzin.Jawel arm kind... papa en mama die het niet kunnen bijhouden om achter zn fietsje aan te rennen, op zn 30e moet mantelzorgen, leukjoh!
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
De natuur heeft er niets voor niets voor gezorgd dat ouwe vrouwen geen kinderen meer kunnen krijgen
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 24 februari 2017 @ 16:20:

het lijkt me alleen zo kut als je kind 20 is en jij al in de 60... Zoals mijn vader, das ook een ouwe lul van 65 (kreeg een kind op zn 43e)Dat kan je natuurlijk niet generaliseren. Dat hangt helemaal af van de persoon die je vader is en de persoon die jij bent. Mijn vader was dertig toen ik geboren werd, maar was nooit een stoei- of sportvader. Verder een prima vader. Ook voor m'n zusje (hij was vijftig bij haar geboorte).
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 24 februari 2017 @ 16:28:

[...]



Jawel arm kind... papa en mama die het niet kunnen bijhouden om achter zn fietsje aan te rennen, op zn 30e moet mantelzorgen, leukjoh!



Pff ik kon die jongens van mij op m'n dertigste al niet bijhouden. Ik heb andere kwaliteiten als moeder.



Aanvulling: ik vraag het net aan ze, of ze het erg vinden dat ik nooit met ze voetbal of 'achter hun fietsje aan heb gerend'. Ze antwoordden: "Nee hoor, dat is toch niks voor jou?!"
Alle reacties Link kopieren
Ha to, ik hoop dat het snel lukt voor jullie!

Ik ben zelf 40 jaar en nu 32 weken zwanger. Ik vind deze zwangerschap zelf wel relatief zwaar, lichamelijk gezien. Met de baby is alles goed voor zover ze dat nu kunnen zien. We hebben geen nipt of andere test gedaan.



Succes!
quote:ladygaga_xx schreef op 24 februari 2017 @ 16:28:

De natuur heeft er niets voor niets voor gezorgd dat ouwe vrouwen geen kinderen meer kunnen krijgenEn de natuur heeft ook mannen tepels gegeven. Lekker nutteloos. Als het nog lukt op 'hogere' leeftijd: why not.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 24 februari 2017 @ 16:31:

[...]





En de natuur heeft ook mannen tepels gegeven. Lekker nutteloos. Als het nog lukt op 'hogere' leeftijd: why not.dat komt gewoon doordat babietjes hetzelfde 'bouwplan' hebben en pas na een aantal weken het geslacht wordt bepaald. kom op zeg. Dat het lukt op latere leeftijd prima, ik vind alleen niet dat je met de natuur mag rotzooien en de hele medische molen in moet als je zonodig een kind wil op je 50e
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:newspaper schreef op 24 februari 2017 @ 16:19:

Doen!! Je bent niet oud en tegenwoordig maakt het toch allemaal niet uit joh. Als jij dit wil dan moet je dat toch gewopn proberen!

Niet helemaal hetzelfde maar mijn man is net 50 en onze 2e is net 2 maanden oud...dus hogere leeftijd boeit ons niets



Ik hoop dat je snel zwanger raakt en een voorspoedige zwangerschap mag hebben!Het boeit jullie niet maar voor je kind is het straks beslist geen feestje
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 24 februari 2017 @ 16:28:

[...]



Jawel arm kind... papa en mama die het niet kunnen bijhouden om achter zn fietsje aan te rennen, op zn 30e moet mantelzorgen, leukjoh!

Er zijn er zo veel die niet kunnen rennen.

Misschien heb je wel meer puf om te mantelzorgen op je dertigste dan op je zestigste.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 februari 2017 @ 16:37:

[...]



Er zijn er zo veel die niet kunnen rennen.

Misschien heb je wel meer puf om te mantelzorgen op je dertigste dan op je zestigste.nou fantastisch joh
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven