Aanraders en miskopen voor je baby/kind

22-04-2014 16:23 273 berichten
Hallo,



Ik ben nu bijna twintig weken zwanger van mijn eerste kindje.

Na de twintig weken echo willen we graag beginnen met het kopen van de baby-uitzet.



Nu gaf mijn schoonzusje al de tip om voor de kleine maatjes kleding te kiezen voor overslagrompers en shirtjes omdat kleintjes het soms echt vervelend vinden als er iets overhun hoofdje moet.

En een vriendin raadde aan om vooral heel veel hydrofiel doeken aan te schaffen om dat de zes die op de uitzetlijsten staan gewoon te weinig zijn, en ze zei ook dat als je voor de maxi-cosi kiest zo'n basis waar je hem op kan klikken echt een enorme aanrader is.



Nu vraag ik me echt af wat de aanraders (en miskopen) van anderen zijn.....

Dus welk merk kleertjes is fijner en waarom, welke verzorgingsproducten, wat staat er niet op de uitzetlijsten maar is echt super handig, wat staat er wel op de lijsten maar heb je echt bijna nooit gebruikt, etc, etc.
Het voedingskussen van de Hema is een onding, veel te slap. Verder doe ik geen box en al helemaal geen overslagshirtjes en -rompertjes. Wat een drama zijn die krengen om aan te doen. Zo zie je maar: het is heel persoonlijk
Alle reacties Link kopieren
Het hangt van het kind en jouw persoonlijke voorkeur af. Ik vind overslagrompers echt een ramp. Een logder wrapper vind ik een onding. Een maxi cosi easyase/ isofix totaal overbodig. En er zijn vast mensen die zweren bij bovengenoemde artikelen en het echt handig vinden. Ik zou vooral niet teveel kopen. Als je iets nodig hebt is het zo gekocht.



Edit: zelfde reactie als Pantax dus Box heb ik dan weer wel en gebruiken we veel. Voor mijn baby van 7 weken vind ik overigens de ipad de allerbeste investering, want daardoor kan ik nog iets doen voor mezelf naast de baby continu vasthouden.
Alle reacties Link kopieren
Aanrader:

Een fijne draagdoek/zak (zelf de Tricot Slen en Bondolino die ik erg fijn vond). Dan hoef je niet continu op de ipad

Weleda verzorgingsproducten in plaats van Zwitsal e.d. (met 1 fles doe je nu nog héél lang).

Zachte kleding, zeker de broekjes. Vind zelf Imps&Elfs fijn en HEMA en H&M voor basics.



Ondingen:

Babyfoons met camera.

Aerosleep

Spijkerbroekjes in maatjes kleiner dan 74, dat ligt niet fijn

Vesten met capuchon, ligt ook niet lekker

Jas, liever dekentjes, Koeka heeft fijne

Rompers met lange mouw, waar nog een mouw overheen moet.





Niet kopen wat wel op de uitzetlijst staat: Navelbandjes
Alle reacties Link kopieren
Op sommige lijsten staat dat je flanellen luiers nodig hebt. Er is nog niemand geweest die me kon vertellen waar dat die voor worden gebruikt dus die hoef je echt niet te halen.

Als je kinderwagen en wandelwagen in 1 koopt (met ander opzetgedeelte), koop dan voor beide varianten vast een regenhoes. Ik had bedacht dat ik die voor de wandelwagen wel zou halen tegen de tijd dat we die gingen gebruiken. Toen we het wandelwagendeel erop hadden gezet reed ik dus naar Prenatal, maar die regenhoezen hebben ze dus niet voor elk merk op voorraad. Het was die week net heel regenachtig dus heb ik een universele hoes gekocht. Kan ook, maar past minder mooi en hangt een rare flap aan te wapperen, die niet dicht kan.

Koop niet al een hele garderobe met kleertjes in grotere katen. Je kunt beter eerst kijken wat je cadeau krijgt.

Hydrofieldoeken gebruiken wij inderdaad ook heel veel! Net zoals spuugdoekjes, in elke tas 1, boven langs het bed een, beneden een etc.

Sokjes van Kruid.at blijven het beste aan hun voetjes zitten. Veel merken gehad die uit floepen bij friemelvoetjes.



Veel plezier met het shoppen!
Sock-on's. Zijn een soort oversokjes waardoor kind haar sokken niet verliest. Zeker als je jekind vaak in een draagdoek/zak hebt heel erg handig. Scheelt een hele hoop kwijtgeraakte sokjes. Helaas ontdekte ik ze pas bij onze derde!
Alle reacties Link kopieren
Hier is (naast wat van dat kleine spul, zoals inderdaad flanellen luiers) de wipstoel nooit gebruikt. Kind wilde lekker op een kleed liggen en leren rollen etc.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst gefeliciteerd!



Wat wel/niet handig is, is idd erg persoonlijk heb ik gemerkt...



Voor ons handig, en dus een aanrader:

- overslagrompers, liefst zonder mouwtjes als kindje in zomer geboren wordt

- heel veel hydrofielluiers, wel een stuk of 20-24 hebben we er geloof ik

- bepanthenzalf ipv sudocreme

- draagzak/doek

- idd de isofix/easyfix voor maxi cosi!!

- voor een heel droog, tegen het eczeem aan zijnde huidje: lanettecreme

- tegen de tijd dat de eerste hapjes gegeven worden: slabjes van silly-billy

- Ikea kinderstoel voor bezoekjes, in de tuin ed.

- extra aankleedkussen voor beneden



Miskopen:

- kleertjes met capuchons, in ieder geval de tijd dat ze veel liggen, dus zo'n beetje t/m maat 68

- stugge spijkerbroekjes de eerste maanden

- navelbandjes

- zo'n steuntje dat ze op een gegeven moment in het gewone bad kunnen zitten (wij hebben erg lang het babybadje gebruikt)

- tummy-tub
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, ik lees graag mee .



Ben ook erg benieuwd hoeveel en wat voor kruiken jullie hebben gekocht en ook nodig hadden?
Het is heel persoonlijk. Wat ik ondingen vond/makkelijk had kunnen missen/nooit heb gebruikt: flanellen luiers, spijkerbroeken in kleine maat, kinderwagen bak, voedingskussen. Wiegje (na 6 weken was hij er al te groot voor)



Top aankopen: hydrofielen (idd veel, want wij gebruikten ze voor het afdrogen, in bed, etc. Voor dreumes gebruik ik ze nog voor zijn gezicht. )Draagdoek en ergonomische draagzak. Zachte pakjes aan een stuk ( incl voetjes). Wipstoel.
Alle reacties Link kopieren
Haha...ik ben dus zo'n moeder die zweert bij overslagrompers (zo jammer dat ik ze in mt 68 nergens meer vind!) en heb niets zoveel gebruikt als de lodger wrapper!



Wij hebben geen babybadje gekocht en heb dit ook nooit gemist... (Eerste 2 weken in een tummytub, daarna met ons mee onder de douche en in bad...)
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Kruiken nooit gebruikt. ( december baby van ruim 4 kg)
Alle reacties Link kopieren
Kruiken bij beide veel gebruikt (november en maart). We hebben nu een zensy, vind ik een praktisch ding.
Alle reacties Link kopieren
Zal ik dan maar de eerste zijn die hydrofielen overrated vind?Theedoeken werkten net zo goed tegen spuug en afdrogen met een handdoek vond ik veel gemakkelijker.
Alle reacties Link kopieren
En de kruik vond ik ook nogal onzinnig, ook met een februaribaby. Ja op de camping, begin mei met nachtvorst kwamen ze van pas.
Alle reacties Link kopieren
shirtjes MET drukknoopjes..zodat je het gat waar het hoofd door moet groter kunt maken...zoon had een vrij groot hoofd en vond het verschrikkelijk..dat knellen om zijn hoofd heen...



zoiets dus...ideaal! [img]http://www.cottontrends.nl/catalog/prod ... 1397907357[/img]
Alle reacties Link kopieren
Aanrader; Een wikkeldoek. Mijn dochter vindt het heerlijk om in de wikkeldoek te slapen en te liggen. De prenatal heeft erg handige met gaten zodat je ze ook in de maxicosi kan gebruiken.



miskoop; zo'n stoomreiniger voor de flesjes. Eerste paar weken gaan ze in een pan om uit te koken en daarna gewoon de vaatwasser in. En bovendien de flesopwarmer. Ik gooi de flesjes gewoon in de magnetron.
Alle reacties Link kopieren
Overslagrompertjes vond ik wel handig net na de geboorte, al dat gesjor over hun hoofdje leek me niet prettig. Maar je moet ze wel eerst uitvouwen en je kindje erop leggen, dat kan onhandig zijn met maar 2 handen.



Verder hydrofielen, veel! Dochters zijn nu 7 en 9 en ik gebruik ze nog steeds. Eerst in het bedje, bij afdrogen, als zonneschermpje, bij spugen, onder de baby bij poep verschonen (hoeft niet meteen je hele aankleedkussenovertrek in de was) later als snotlap. Nu nog naar het strand als van-alles-afveegdoek. Ze absorberen heel goed.



Verder vond ik toppers: maxi cosi op kinderwagen klikken, een badsteuntje voor in het babybadje: baby lag er mooi in en ik handen vrij om haar te wassen. Een wiegje (10 maanden in gelegen naast ons bed) zachte kleertjes in kleine maatjes. Overtrekken voor het verschoningskussen.



Voedingskussen nooit gebruikt. Luieremmer niet gekocht, een curver prullenbakje voldoet prima.



Kinderwagenbak amper gebruikt, hele combiwagen niet trouwens, rotding! Wel enorm veel gebruikt: de mclaren techno xt buggy. Wendbaar, rijdt heerlijk en ze mogen er vanaf de geboorte in. Topding!



Navelbandjes en flaneldoeken had ik niet nodig.
Ab imo pectore
Flanellen doeken gebruiken wij na bad/douche om de baby mee af te drogen. Hierdoor ook zat aan de hydrofielen die op de lijst stonden. Spuugdoekjes vind ik makkelijker dan hydrofielen, zijn wat handzamer.



Aankleedkussen beneden (maar ook luiers, billendoekjes, evt. zalf , hoezen, enz.) vind ik zeer handig, scheelt heel veel traplopen.



Badzitje wordt hier veelvuldig gebruikt, tummytub alleen in de kraamweek gebruikt.



Afraders voor ons is idd het voedingskussen van de hema en kleren/broekjes waar de voetjes aan vast zitten. Voedingskussen van de kruidvat (eens in de zoveel tijd weer voorradig) bevalt wel goed.



De tip die voor mij prima werkte was niet teveel van de lijst te kopen. Je komt er snel genoeg achter wat voor jou/jullie goed werkt en dan is een tekort zo bijgekocht.
Alle reacties Link kopieren
Aanraders:

Stretch rompers van de Hema, blijven mooi en makkelijk aan te trekken. In het begin overslag rompers, erg handig. Ook had ik een voedingskussen die ik niet gebruikte dubbel gevouwen met hoeslaken erover, baby vond het de eerste maanden zalig om daarin te liggen. Weleda spullen ipv Zwitsal, veel fijner. En inderdaad geen spijkerbroeken of dingen met capuchon in de kleine maatjes. Oh en als je flesvoeding gaat geven de poederdozen van Bibi, die draait tenminste goed vast en gaat niet los in je tas. En de marsupi draagzak!



Miskoop:

Lodger shelter, wat een onding. Hele set speentjes en flesjes van tevoren kopen is ook niet handig, pas als baby er is weet je welk merk voor jouw baby fijn is. Tummy tub, hartstikke grappig maar je kan je baby niet wassen als ie erin zit. Kruiken trouwens ook nooit gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Overslagrompers vond ik ondingen. Ik had ze altijd scheef dicht en kon dan overnieuw begonnen met die rottige drukknoopjes.



Gewone rompers zijn veel handiger en die hoeven ook niet over het hoofdje. Je kan gewone rompers ook gewoon via de voetjes aantrekken en dan omhoog hijsen.



shirtjes met drukknoopjes bij de schouder zijn inderdaad wel heel erg handig. Mijn kind had ook een groot hoofd en met drukknoopjes bij de schouder is het makkelijker aan en uitkleden.



Geen idee wat je met al die hydrofielen moet die overal worden aangeraden. Hoewel je zeker wel een aantal nodig hebt.
Ik lees mee!



Ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen met luieremmers/-zakjes in soorten en maten. Vrienden hadden een diaperchamp bij baby 1, maar bij baby 2 niet meer. Zusje gebruikt alleen zakjes.

Om mij heen hoor ik heel wisselende verhalen. Hetzelfde bij andere fora, maar hoe denkt de gemiddelde forumvrouw hier erover?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons voldoet een gewone luieremmer met deksel en plastic zak erin prima.



Grappig al die verschillende meningen. Ik zweer bij wikkelrompers, broeken met sokjes eraan vast en de eerste maanden boxpakjes. Tummytub hier ook veel gebruikt. Wat betreft kruiken ga ik een evt. volgende keer voor een elektrische. Zo irritant dat gesleep met kruiken om te hervullen.



Flanellen luiers en navelklemmen idd overbodig.
Hier geen voorkeur voor overslag of normale rompers. Baby vindt het ook allemaal best. Nadeel van overslag vind ik dat er een dubbele laag stof op het buikje zit, dus extra warm.



Aanraders: babybjorn wipstoel, draagdoek/bondolino, mega hydrofielen (aden&anais swaddle), slab met mouwen. Loopy links (speelgoedringen) om vanailles vast te maken, Gymbal voor tijdens zwangerschap, bevalling en om met baby te hupsen zonder steeds te hoeven lopen. Zarqa verzorgingsproducten, weleda vind ik niet lekker.



Voedingskussen heb ik veel gebruikt maar niet om te voeden. Lekker om zelf mee te slapen/tegenaan te hangen.



Isofix voor maxi cosi is vooral handig als je vaak met de auto moet, anders kun je prima zonder.



Kleertjes maat 50 zijn handig om in huis te hebben maar worden kort of helemaal niet gebruikt. Heb niets hoeven kopen, werd me door verschillende mensen aangeboden, alles in nieuwstaat.



Kruik dacht ik ook niet nodig te hebben, want we wonen in de tropen, maar baby slaapt alleen in een voorverwarmd bedje, dus wordt er toch elke avond een kruik gemaakt...



Afraders: vestjes met capuchon, strakke/stugge broekjes, pakjes met voetjes (heb kind met lang benen, past nooit), kleertjes met veel iniemini drukknoppen.
Ik heb een pedaalemmer van de Blokker en geparfumeerde zakjes van de Action. Werkt prima. Stinkt nooit.



Ik hoef geen Isifix, want ik laat de maxicosi in de auto zitten. Ik hoef ook geen adapters op de kinderwagen, want ik gebruik de maxicosi alleen in de auto.



De lodger wrapper vond ik ideaal in de winter, ik ga voor een cosleeper en een dubbele kolf. Nu al zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven