Aanraders en miskopen voor je baby/kind

22-04-2014 16:23 273 berichten
Hallo,



Ik ben nu bijna twintig weken zwanger van mijn eerste kindje.

Na de twintig weken echo willen we graag beginnen met het kopen van de baby-uitzet.



Nu gaf mijn schoonzusje al de tip om voor de kleine maatjes kleding te kiezen voor overslagrompers en shirtjes omdat kleintjes het soms echt vervelend vinden als er iets overhun hoofdje moet.

En een vriendin raadde aan om vooral heel veel hydrofiel doeken aan te schaffen om dat de zes die op de uitzetlijsten staan gewoon te weinig zijn, en ze zei ook dat als je voor de maxi-cosi kiest zo'n basis waar je hem op kan klikken echt een enorme aanrader is.



Nu vraag ik me echt af wat de aanraders (en miskopen) van anderen zijn.....

Dus welk merk kleertjes is fijner en waarom, welke verzorgingsproducten, wat staat er niet op de uitzetlijsten maar is echt super handig, wat staat er wel op de lijsten maar heb je echt bijna nooit gebruikt, etc, etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 23 april 2014 @ 15:40:

Amper gebruikt of afraders;

- slaapzak in maat 50/68 (bij nachtvoedingen en verschoningen je kind in en uit een slaapzak te moeten peuteren is vervelend, slaapzakken vond ik pas prettig vanaf het moment dat ze 's nachts niet meer gevoed/verschoond hoefden te worden.Dat peuteren valt met een slaapzak met een rits aan de onderkant (isi mini) echt enorm mee.

Rits een stukje open, voorpand naar boven slaan en verschonen. En lekker warm! (Hier een januari baby die met 1 1/2 maand zichzelf bovenin het bedje - onder de dekens uit- wurmde)
Alle reacties Link kopieren
Aanrader een puckababy. Baby heeft daar zo lekker in geslapen de eerste tijd.



Overslagromper met drukkertjes vond ik echt vreselijk. 'S nachts al helemaal!
Ik heb geen enkele pagina in zijn geheel gelezen, maar wat ik een super artikel vond, waren de geparfumeerde zakjes om luiers in weg te gooien.. Geen dure luieremmers, (ook geen goedkope; stinkdingen). gewoon vieze luier in een zakje en dat in de container..



Te koop bij Hema, Etos en ongetwijfeld bij meer winkels.
Onze diaper champ stinkt niet hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele kleine kinderen die maat 50 toch wel een maand of 2/3 hebben aangehad. Ik zou dus echt niet uitgekomen zijn met 4 setjes maat 50.



Draagdoek vind ik echt onmisbaar.



Luieremmer vind ik een onding, het is volgens mij onmogelijk om met een kind op je arm een luier weg te gooien omdat je eerst het deksel moet optillen. Wij hebben een gewone pedaalemmer van Blokker, veel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Puckababy zou ik niet kopen, maar eerst lenen om uit te proberen. Hier werd zoon hysterisch erin. Was blij dat ik 'm slechts geleend had.



Zo blij dat we een droger hebben. Heeft zeker de eerste maanden overuren gedraaid.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou ik een geparfumeerd zakje om een luier doen voor deze de container in gaat? Die containers meuren sowieso al?



Ik kocht bij de eerste een Mini Monkey. Wat een onding.

Gelukkig ontdekte ik bij nummer 2 de Bondolino.
Alle reacties Link kopieren
Idd hydrofielen!

Voedingskussen, na keizersnee fijn om in mijn rug te hebben en na mijn borstvergroting idem. Ik slaap er nu nog mee 😊

Drijvertje voor in het grote bad, droogt ook weer snel

Sokjes van Kruidvat

Zachte broekjes, van joggingstof
Alle reacties Link kopieren
quote:marjolein852 schreef op 23 april 2014 @ 19:43:

Ik heb geen enkele pagina in zijn geheel gelezen, maar wat ik een super artikel vond, waren de geparfumeerde zakjes om luiers in weg te gooien.. Geen dure luieremmers, (ook geen goedkope; stinkdingen). gewoon vieze luier in een zakje en dat in de container..



Te koop bij Hema, Etos en ongetwijfeld bij meer winkels.

Haha, arme TO, maar geurende luierzakjes zijn voor mij nou weer het enige artikel waar ik echt spijt van heb. Je kan dingen niet gebruiken, of niet nodig blijken te hebben, maar mijn pedaalemmer stinkt nog steeds naar die vreselijke zakjes. Zo'n vies weeïge geur, daar kan geen poepluier aan tippen!



Ik ben trouwens ook erg blij met de bib expresso (geef flesvoeding). Maar die heb ik pas gekocht toen bleek dat gedoe met flesjes in de magnetron of een thermoskan water niet voor ons werkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:happinesss schreef op 23 april 2014 @ 11:11:

Ik ben uitgerekend in september en stond laatst bij de rompers in de winkel en zag ze met lange mouw en korte mouw. Wat vinden jullie handiger? Ik dacht koop meer korte mouw en daar kun je nog iets over heen doen.



Ik zou van beide kopen. Ben zelf afgelopen september bevallen en in mijn kraamweek was het 25-30 graden. Zoontje lag alleen in een romper met korte mouw (overdag), zo warm was het. Maar een week later was het weer 15 graad, dus toen weer lange mouw nodig.



Do's

-hydrofielen (in kraamweek nog vriend naar de hema gestuurd om extra bij te halen)

-voetenzak voor Maxi-Cosi

-stretch rompers van Hema, rekt erg fijn mee.

-sokjes van de kruidvat



Dont's

-overslagrompers vond ik echt een gedoe, teveel drukknoopjes.

-Pakjes en broekjes met voetjes eraan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschillen!!



Ondingen vonden wij:

Box voor eerste baby, pas bij de tweede hebben we hem in gebruik, zodat peuter niet over baby heenwalst.



Kleine kleertjes, maar 50 (sommige kleding al te klein bij geboorte)



Babybadje, wij hebben de tummytub zeker een half jaar gebruikt en verder met ons mee onder de douche. Later in het grote bad.



Flanellen luiers.



Babyborstel.



Jasjes, capouchon pakjes/truitjes, spijkerbroeken kleiner dan maat 74



Toppers:

Tummytub

Voedingskussen (heb veel rugklachten en heb geïnvesteerd in een goede)

Dubbele kolf van medela (de dure), al in de kraamweek vollop gebruikt

Hydrofieldoeken van de hema

Stretch rompers van de hem

Zootjes of andere zachte leren slofjes, vanaf dat ze intensief gaan kruipen

Fietszirje yepp

Tripp Trapp kiderstoel, vanaf 6 mnd tot nu (zoon is bijna 3) iedere dag in gebruik

Isofix voor maxi cosi

Mutsjes is verschillende maatjes

Meerdere katoenen dekentjes voor bed, auto, box etc

Pampers voor het eerste halfjaar, daarna kruidvat luiers

Diaperchamp

Weleda calendula lijn, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Toppers:

Badcapes van de ikea http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40252010/

Veel hydrofielen ook van aiden anais (duur maar erg goed)

Bamboe doeken. Zijn heel lekker zacht.

Slabben wij vinden de lassig slabben die niet doorlekken fijn. En leuke van de hema tegen het kwijlen.

Voedingskussen klein van doomoo.

Medela kolf elektrisch

Avent natural flessen.

Beaba papfles.

Babyfoon met camera.

Manlief zweert bij overslagrompers en boxpakjes.

Box erg fijn. Komt waarschijnlijk mede door de hond.

Stokke kinderstoel met newbornset

Tricotslen draagdoek

Kleding en rompers van de hema, c&a en h&m

Droger!

Dooky

Extra aankleedkussen beneden

Wantjes niet gebruikt tot dochterlief ruim 3 maanden was en in het ziekenhuis lag met een sondeslang door haar neus. Het ziekenhuis voorziet hier gelukkig ook wel in. De voorraadflesjes voor de melk van het ziekenhuis gebruiken we nu om water voor de fles mee te nemen.

Voedingstoren

Purelan voor je tepels bij de borstvoeding

Zipperbags voor de vuile kleding in de luiertas

De luiertas zelf (eerst een heel onhandige van oililly, nu een praktische van Prenatal)

Mondoekjes. Van de Prenatal zijn erg fijn.

Weleda babylijn.

Spenen. Alleen niet die van difrax. Verder een alles eter

Voedingsbh en shirts

Aerosleep. (Spuger)

Veel dekentjes. Dik en dun als wikkeldoek, in de wagen, box, wieg, ledikant.



Bij een volgende wil ik een Co.-sleeper





Floppers:

Tummy tub

Zwitsal

Calmafles van medela

Kleding van lief. Niet alles rekt even lekker mee.

Navelbandjes

Mutsjes. Trekt ze af.

Slaapzakken van de hema. We hebben ze nu met rits tot onderaan. Isimini is heel fijn.
Als het kan dan kan het, als het niet kan dan kan het niet.
Alle reacties Link kopieren
Top: draagdoek, cosleeper, veel spuugdoekjes, minstens 3 aankleedkussenhoezen, dr Brownfles. Bij borstvoeding zoogkompressen en Purelan zalf voor je tepels.



Wat ik te weinig had waren kleren in maat 50, zoon past ze nu pas met 4,5 week, terwijl hij 'gewoon' met 40 weken geboren is.



Wat ik niet in huis heb en ook niet mis: badthermometer, kinderwagen, luiereremmer
Suzyq,

Waarom was je tweede luiertas praktischer? Ik ben benieuwd wat je een handige tas vindt en waarom.



En aan allemaal: wat vinden jullie de fijnste zoogcompressen? Denk lilypadz, hettiq, hema, ah, etos, kruidvat etc.
Alle reacties Link kopieren
Qua kleding, koop voor de eerste periode gewoon voorál lekker zacht zittende kleertjes. Een baby slaapt de hele dag door en volgens mij doe je hem/haar dan ècht geen plezier met stugge spijkerbroekjes of jurkjes (en ja, ze zijn ó zo schattig in die iniminie-maatjes, maar hier zijn ze niet gedragen..). Als jullie een meisje verwachten; mijn ervaring is dat jurkjes pas vanaf ongeveer maat 74 echt leuk zijn om je dochter aan te doen, als ze dus al staat en/of loopt. Kruipen of tijgeren met zo'n jurkje aan ging namelijk ook best onhandig :-)



Verder hebben wij heel veel plezier van de isofix.

De billencreme van Weleda! Ipv sudocreme oid.

En qua luiermerk zweren we toch echt bij de pampers, die zijn t zachtst, rekbaarst en meest absorberend. Ik bestel ze altijd in dozen bij de wehkamp, wordt t ook nog gratis bezorgd.



En verdiep je goed in welke kinderwagen je wil. Wij kwamen na 3 kinderwagens pas uit bij degene die wij t fijnst vonden, de stokke. Lekker hoog, zodat je kindje niet alleen maar de knieen van mensen hoeft te bekijken



De medela pump in style (nu freestyle geloof ik) was ook een van mijn beste vrienden het 1e jaar.



Veel geluk met jullie kindje!
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
De eerste maakte je met drukknoppen aan de wagen vast. Als de tas te zwaar werd ( en er zit toch meer in dan ik elke keer denk) knalde de knoopjes los en hing de tas op de wielen. Het hengsel kon ook alleen maar vrij lang. Nu kunnen we het schouderhengsel heel goed aanpassen in lengte. Heb de posttasversie.

De eerste luiertas gaat altijd mee naar kdv en CB. Die spullen zitten er nu standaard in.
Als het kan dan kan het, als het niet kan dan kan het niet.
Snowy : de diaper champ kan je makkelijk met 1 hand "bedienen". Luier in het gat gooien, hendel pakken en bovenkant omdraaien. Hoef niks open te doen ofzo.



Babyfoon hebben wij hier trouwens wel echt nodig. Iemand gaf hier al reden "hadden ze vroeger ook niet". Vroeger waren de vloeren in huis veelal van hout ipv beton zoals nu. Dat scheelt heel erg qua geluid. Ik hoor met de deuren dicht en de tv aan dochter echt niet huilen. Deur open laten vind ik zonde van de warmte (open trap/overloop totaan zolder). Hier is de babyfoon echt noodzakelijk. Mijn ouders hadden trouwens een intercom in huis, dat is gewoon de voorloper van de babyfoon. Camera erop vind ik dan weer onzinnig. Als ze huilt ga ik er toch heen ipv naar dat beeld te gaan zitten kijken.



Qua luiertas was ik zo klaar. Die van stokke zelf, aangezien je die met 2 haakjes aan het onderstel hangt. Elke andere tas kan je niet fatsoenlijk aan het handvat of de duwstang hangen, dus dat leek me niet praktisch.
Luiers hier standaard van de Aldi, pampers hebben na 1 plasje meteen zo'n zeiklucht er omheen hangen. Ik rook continu mijn kind als ze pampers draagt.
Alle reacties Link kopieren
Miskopen: kleding maat 50 (gelukkig maar 1 setje). Beiden dames hadden hier gelijk 56 aan en na 1 maand 62.

Wipstoel (zelden gebruikt, meestal lagen ze in de box of op een kleed)

Jurkjes in kleine maten, evenals capuchon vestjes

En wel veel gebruikt, maar achteraf had ik liever een dubbele kolf gehad dan de medela swing die ik nu had.
Alle reacties Link kopieren
Luiertas hier trouwens ook zelden tot nooit gebruikt. Ik gooi alles gewoon in mijn eigen tas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cheery schreef op 23 april 2014 @ 21:53:

Suzyq,

Waarom was je tweede luiertas praktischer? Ik ben benieuwd wat je een handige tas vindt en waarom.



En aan allemaal: wat vinden jullie de fijnste zoogcompressen? Denk lilypadz, hettiq, hema, ah, etos, kruidvat etc.Heb eigenlijk altijd de Hema compressen, vind ze prima, maar van etos ook , ben denk ik niet zo kieskeurig haha . Alleen die lilypadz, ik weet niet of het aan mij ligt maar wat een waardeloze dingen, zeker in het begin. Melk spoot er langs, plakken al snel voor geen meter meer.. echt zonde van m'n 20 euro
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 22 april 2014 @ 23:13:

[...]





Mijn tip; koop ook niet te weinig kleertjes



Mijn schoonmoeder heeft ons eindeloos op het hart gedrukt om niet teveel te kopen want 'je krijgt immers zoveel kleertjes'. Wij hebben het dus heel bescheiden bij 5 rompers en drie pakjes gehouden. Wisten wij veel dat na dag 1 alle pakjes al ondergespuugd/gepoept zouden zijn.

Halsoverkop naar de Hema gegaan om wat bij te kopen, maar goed ook want we kregen niks in kleine maten, alles vanaf maat 68.Hier ook. Vrienden hebben maat 44 en 50 snel bijgehaald. We kregen alles in maat 68, konden ze pas met ruim een jaar aan. En was dus ook kleding voor het verkeerde seizoen.
Ab imo pectore
quote:Cheery schreef op 23 april 2014 @ 21:53:

Suzyq,

Waarom was je tweede luiertas praktischer? Ik ben benieuwd wat je een handige tas vindt en waarom.



En aan allemaal: wat vinden jullie de fijnste zoogcompressen? Denk lilypadz, hettiq, hema, ah, etos, kruidvat etc.Persoonlijk vind ik het belangrijk dat de zoogcompressen een plakstripje hebben en de uitsparing voor de tepel zeg maar. Hierdoor vallen er al een hoop af. Erg fijn vind ik de helen harper (maar erg duur en niet overal verkrijgbaar) en natusan. Goedkopere en ook goede zijn de da eigen merk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond da eigen merk ook fijn qua zoogcompressen. Wat een enorm verschil in maten zeg! 68 pas na ruim een jaar! Dat hadden ze hier met 3 maanden aan. Kortom, leen wat kleine maten en vraag het bezoek specifiek om kleine maatjes mocht het nodig zijn (ik kreeg althans Veel vragen of we nog dingen nodig hadden).
Dank voor jullie antwoorden tot nu toe mbt zoogcompressen!



Florita, hangt dat niet ook van jezelf af (hoe groot ouders zijn)? Ik weet dat ik echt een ukje was en vriend ook. Dus ik denk dat we wel wat maat50 gaan kopen. Ook de kinderen van directe familie waren niet heel groot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven