Achterkant oorbel in oorbelgaatje dochter

10-12-2016 00:03 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halle allemaal,



Kennen jullie zo'n klein plastic dopje wat als afsluiting voor de achterkant van een oorbel moet fungeren? Die zit dus in het oorbelgaatje- aan de achterkant- van mijn 6-jarige dochter. Dit gebeurde bij het uittrekken van een shirt. Het heeft gebloed toen en het dopje stak er half uit. Aangezien ik er ECHT NIET aan mocht komen en ze vrij direct naar haar vader ging woensdag, heb ik vanavond pas nadat ze in bad had gezeten het dopje gebeerd terug te duwen. Dit is helaas niet gelukt en doet veel pijn als ik harder ga duwen. De oorbelsteker zelf komt er wel nog met puntje ( klein) uit. Tips? Ervaringen? ( jammer dat het weekend is anders huisarts)
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Alle reacties Link kopieren
Insmeren met veel vet? Wat jammer dat je het niet meteen hebt gedaan, nu is het al weer wat dicht getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit zoiets dergelijks bij mezelf meegemaakt. Bij mij heeft uiteindelijk de huisarts hem er onder plaatstelijke verdoving uitgehaald
I wish I could but I don't want to
Alle reacties Link kopieren
kan je hem er niet voorzichtig uitdieuwen.? ik heb mijn vriend zijn oorlel flink gesmeerd met zonnenbloem olie, en wipte de oorbel er zo uit!, Kun je het niet proberen als ze slaapt.?



succes
Alle reacties Link kopieren
Dat laat je ook echt twee dagen zitten
Alle reacties Link kopieren
Met n ijsblokje en pincet proberen? Ijsblokje in t eerst wat gevoellozer te maken ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er wat vaseline opdoen. Als je dat niet in huis hebt, gewoon olie. Olijf olie, maïs olie, sla olie maakt niet uit zolang het maar goed vet is en het dan zo proberen. Moest dat niet lukken dan toch zo snel mogelijk dokter raadplegen. Zodat het niet gaat ontsteken. Kon de vader dit trouwens ook niet oplossen?
Alle reacties Link kopieren
Met een tangetje vastpakken? Maar heel eerlijk (heb geen kinderen dus weet niet of ik een barbaar ben): ze had woensdag van mij de pot op kunnen gaan en had haar in een houdgreep gepakt om dat ding er uit te halen. Zoiets kan gaan ontsteken en zo, is hartstikke vies. Nu heb je er misschien meer ellende van.
Alle reacties Link kopieren
quote:montblanc schreef op 10 december 2016 @ 00:09:

Dat laat je ook echt twee dagen zitten Vind dat ook echt SUPERSTOM van mij. Iets teveel onder de indruk van het gegil van dochter vrees ik en de hoop dat het wel " terug zou ploppen".. dom
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Alle reacties Link kopieren
Dit is zo ontzettend pijnlijk... als je het al zelf probeert, verdoof het dan eerst idd met een ijsblokje of iets dergelijk, zodat ze niet alles voelt
I wish I could but I don't want to
Alle reacties Link kopieren
quote:netwakker schreef op 10 december 2016 @ 00:16:

[...]



Vind dat ook echt SUPERSTOM van mij. Iets teveel onder de indruk van het gegil van dochter vrees ik en de hoop dat het wel " terug zou ploppen".. domIk vind het ook wel slordig van je ex
Alle reacties Link kopieren
quote:poppemieken schreef op 10 december 2016 @ 00:14:

Ik zou er wat vaseline opdoen. Als je dat niet in huis hebt, gewoon olie. Olijf olie, maïs olie, sla olie maakt niet uit zolang het maar goed vet is en het dan zo proberen. Moest dat niet lukken dan toch zo snel mogelijk dokter raadplegen. Zodat het niet gaat ontsteken. Kon de vader dit trouwens ook niet oplossen?Vader valt flauw bij bloed.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft dit ook gehad. Is toen door de huisarts eruit gepeuterd.
Alle reacties Link kopieren
quote:wild-r0se schreef op 10 december 2016 @ 00:14:

Met een tangetje vastpakken? Maar heel eerlijk (heb geen kinderen dus weet niet of ik een barbaar ben): ze had woensdag van mij de pot op kunnen gaan en had haar in een houdgreep gepakt om dat ding er uit te halen. Zoiets kan gaan ontsteken en zo, is hartstikke vies. Nu heb je er misschien meer ellende van.

Ik heb wel een kind, en ik zou het precies zo doen. Een ontsteking doet óók zeer.



En voortaan oorbellen uit met aan en uitkleden. Of oorbellen met fatsoenlijke vleugeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Ok, waardeloze moeder denkt nu; vaseline smeren aan achterkantje oor nu nog als ze slaapt. Morgen bij wakker worden weer, iksblokje ertegenaan en voorzichtig proberen. Anders maandagochtend vroeg huisarts.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari schreef op 10 december 2016 @ 00:20:

Mijn dochter heeft dit ook gehad. Is toen door de huisarts eruit gepeuterd.Vertel! Hoe? Verdoving? Sneetje? Veel pijn? Lang mee gelopen?
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
vaseline is niet bepaald schoon toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:netwakker schreef op 10 december 2016 @ 00:24:

[...]



Vertel! Hoe? Verdoving? Sneetje? Veel pijn? Lang mee gelopen?

Hij heeft het verdoofd en toen met een mesje en een pincet het eruit gehaald.

Was niet echt een pretje.
Alle reacties Link kopieren
Morgen HAP bellen en vertellen dat het er al zolang in zit.
Alle reacties Link kopieren
Pfff.. zojuist naar slapende dochter gesloten, met stuk stof olijfolie aan voorkant oorlel en vooral achterkant goed insmeren. Werd niet wakker. Draaien met oorbel gaf wat beweging. Puntje goed doorduwen- licht kreunen. Dopjes door oorleel heen beetpakken en een harde aanhoudende duw in de juiste richting gaf gelukkig het resultaat dat hij eruit plopte maar ook dochter half wakker en zei " niet meer aanzitten". Nog gesust en gezegd dat het gelukt was. Blij nu maar voel

Mij nog steeds schuldig om mijn nalatigheid. Fijn voor haar dat dat kreng eruit is. Morgen flink Sterilon en zweerknopjes weer maandje in denk ik. Pffff.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Alle reacties Link kopieren


Goed gedaan! Zo heb ik eens een wrat bestreden (met zo'n wrattenpen) bij een slapend peutertje, overdag begon hij te gillen. Werkte prima.
Alle reacties Link kopieren
PS, ik zou calendula wondspray gebruiken om te onstmetten, geen sterilon.
Alle reacties Link kopieren
Niet met sterilon aan de gang hoor, dat doet echt niks goeds. Als het niet gaat ontsteken, zou ik het lekker door het lichaam zelf laten oplossen. Als het heel geirriteerd is, weken in zeezoutoplossing (een puntje in een mok gekookt water)
Alle reacties Link kopieren
* skipt Sterilon en gaat voor zeezout*
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Fijn dat het is opgelost.



Ben me nu alleen heel hard aan het afvragen wat er zo verschrikkelijk mis is met sterilon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven