Advies voor dagje uit dochter 3.5 jaar !

28-07-2015 12:05 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn van mening dat kinderen niet zo nodig naar pretparken moeten om het leuk te hebben. We blijven dan ook vaak in de buurt en maken het daar gezellig. Picknick in de tuin of in het bos. Speeltuin in de buurt.

Maar nu dochter inmiddels 3.5 jaar is vraagt ze soms of we ook niet eens een dagje ' echt' weg gaan.

Ik dacht aan een dierentuin of speelpark. Natuurlijk komt ook de efteling ter discussie...

Wat zijn jullie tips?
Welke regio woon je?
Efteling zou ik niet doen, denk ik. Dan is alleen het Sprookjesbos een beetje leuk en dat is eigenlijk niets anders dan wat poppen in een plastic setting (mijn excuses alvast aan de mensen die hier hun jeugd gedist zien). Dierentuin is altijd leuk: mooie dieren, spannend om ze te ontdekken en her en der een speeltuin tussendoor. Ik zou daarvoor gaan
Dolfinarium? Julianatoren?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:Pantax schreef op 28 juli 2015 @ 12:07:

Efteling zou ik niet doen, denk ik. Dan is alleen het Sprookjesbos een beetje leuk en dat is eigenlijk niets anders dan wat poppen in een plastic setting (mijn excuses alvast aan de mensen die hier hun jeugd gedist zien).

Dat ben ik niet met je eens.

Mijn kinderen gingen toen ze baby-af waren al met veel plezier in Droomvlucht, Carnaval Festival, de Pagode, de bootjes, de carrousels en vanaf een jaar of 2,5 ook in Monsieur Cannibale.
Speelpark Oud Valkeveen in Naarden is erg leuk. Ligt aan het Gooimeer en heeft een eigen strandje. Kun je tussendoor even lekker rusten.
Hier vinden ze

Zwembad

Dierenboerderij

Rondje fietsen en ergens ijsje kopen ook al een uitje
Het ligt er aan waar je woont. In Enkhuizen zit ook een sprookjespark wat leuker is voor die leeftijd en een stuk goedkoper dan de Efteling.

Ik ben wel eens naar de Efteling geweest (mijn jongste is net 4) maar voor hem zijn die parken erg groot.

Parkjes die kleiner zijn vermaakt hij zich net zo goed. Of een grote kinderboerderij zoals Malkenschoten in Apeldoorn, is ook erg leuk. En wij gaan geregeld naar de Orchideehoeve in Luttelgeest, ook erg leuk met kleintjes.
Stressed is just desserts spelled backwards
Oud Valkenveen in Naarden mini pretparkje (10¤ pp)

Sprookjesland in Enkhuizen (10¤ pp)

In Drente heb je ook nog een klein pretparkje (12,50¤ pp inclusief eten en drinken) Weet zo niet waar en hoe die heet.

Zelf vind ik Amersfoort een leuke en kindvriendelijke dierentuin.
quote:Dahlia74 schreef op 28 juli 2015 @ 12:15:

Speelpark Oud Valkeveen in Naarden is erg leuk. Ligt aan het Gooimeer en heeft een eigen strandje. Kun je tussendoor even lekker rusten.Die wilde ik ook noemen! Perfect voor een bijna-kleuter.
quote:riannerianne schreef op 28 juli 2015 @ 12:13:

[...]

Mijn kinderen gingen toen ze baby-af waren al met veel plezier in Droomvlucht, Carnaval Festival, de Pagode, de bootjes, de carrousels en vanaf een jaar of 2,5 ook in Monsieur Cannibale.Dat mag hoor, en fijn dat ze het leuk vonden Ik had al ontdekt dat de Efteling saai (en schokkend overprijsd) vinden niet echt op veel sympathie kan rekenen .
quote:riannerianne schreef op 28 juli 2015 @ 12:07:

Welke regio woon je?regio Arnhem/Nijmegen
quote:Pantax schreef op 28 juli 2015 @ 12:19:

[...]

Dat mag hoor, en fijn dat ze het leuk vonden Ik had al ontdekt dat de Efteling saai (en schokkend overprijsd) vinden niet echt op veel sympathie kan rekenen .Heeft niks met sympathie te maken, maar het is wel een kwestie van smaak natuurlijk. Ieder zijn ding.
Ik vind de efteling ook wel echt duur, net zoals de juliana toren trouwens.
Sprookjeswonderland in Enkhuizen is zo leuk voor die kleintjes en niet duur. Er zit ook een leuke speeltuin bij.
quote:zomersevlaflip schreef op 28 juli 2015 @ 12:21:

[...]

regio Arnhem/NijmegenOp kidsproof.nl kan je in je regio naar uitjes en activiteiten zoeken.
quote:zomersevlaflip schreef op 28 juli 2015 @ 12:21:

[...]

regio Arnhem/Nijmegen

Als je pretpark zoekt: Land van Jan Klaassen of Tivoli.

Anders is een museum ook leuk? Spoorwegmuseum vinden veel bijna kleuters fantastisch.

Of een boerderij bezoeken waar je kunt helpen melken, dieren aaien etc.
Vlakbij Doetinchem:

http://www.janklaassen.nl/

En een niet zo ver over de grens:

http://www.irrland.de/nl/

Arnhem:

http://www.ballorig.nl/arnhem
Onze kinderen vonden de efteling ook met 3,5 fantastisch. De droomvlucht, carnaval ed. prachtig...ik raakte zelf ontroert door het oplichtende snoetje wat naast me zat, maar is flink aan de prijs.

Verder heb je zoveel leuke dingen zoals de dierentuin, apenheul, sprookjeshof, julianatoren.
Is de Apenheul dan niet leuk? Niet zo ver weg en lekker kleinschalig.
quote:riannerianne schreef op 28 juli 2015 @ 12:13:

[...]

Mijn kinderen gingen toen ze baby-af waren al met veel plezier in Droomvlucht, Carnaval Festival, de Pagode, de bootjes, de carrousels en vanaf een jaar of 2,5 ook in Monsieur Cannibale.

Dit dus.

Ja wij zijn Eftelingfan
Dierenpark de Wissel in Epe
In die regio heb je toch ook het safaripark? Vond ik als kind hartstikke leuk. Mijn ouders hadden een stacaravan op de Veluwe dus wij gingen ieder jaar wel naar de Apenheul en het safaripark (waarvan ik de naam kwijt ben).
quote:Pantax schreef op 28 juli 2015 @ 12:19:

[...]

Dat mag hoor, en fijn dat ze het leuk vonden Ik had al ontdekt dat de Efteling saai (en schokkend overprijsd) vinden niet echt op veel sympathie kan rekenen .

De Efteling saai??

Kan mij daar absoluut niets bij voorstellen.

Waar voor je geld.
Het nijntjeshuis in utrecht is erg leuk. Ook pukkemuk in dongen (brabant), Binnenmaas (attracties als trampoline, bootjes, skelters, een speeltuin, buitenzwembad, kinderboerderij en pannenkoekenhuis), Plaswijckpark in Rotterdam, speelboerderij in Rucphen zijn aanraders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven