Afscheids cadeau voor de juf

05-06-2012 16:52 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede mama's,

Onze kinderen gaan volgend jaar naar groep 3 en dan is het gebruikelijk dat je een leuk cadeau geeft aan de juffen en andere kindjes voor in de klas.



Het moet een leuk cadeau zijn waar ze in de klas wat aan hebben verleden jaar hebben ze een radio/cd speler gegeven.



Het mag ongeveer ¤ 50,00 kosten, hebben jullie misschien leuke ideen?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op stage geven ze dit jaar iets voor in de speelhoek. Verkleedkleren, voorlees boeken. Iets van buiten speelgoed, een leuk spel voor bij het vrij kiezen.
50 euro?!?!? Dat is dan een kado namens de hele klas of alleen namens jouw kinderen? Vind het wel een erg hoog bedrag!



Maar goed, dat is geen antwoord op je vraag. Een paar mooie voorleesboeken misschien?
Alle reacties Link kopieren
Een houten bank voor op t plein?
50 euro? per kind of voor de hele groep?
Alle reacties Link kopieren
50 euro voor de hele klas of per kind? (Als het per kind is, waar staat die school? Ik solliciteer meteen! )
Alle reacties Link kopieren
Poppen, blokken, boeken, iets voor buitenspelen, kruiptunnel (ze hebben hele leuke bij Ikea voor weinig :D), verkleedkleren, parachute (grote ronde parachutedoek voor balspel, erg populair)
Alle reacties Link kopieren
Een poppenkast met poppen



Edit: oh sorry, zie dat dit alleen gericht is aan mama's
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op het kaartje niet "Afscheids cadeau" schrijven in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een kaartje met 'bedankt juf'.



Al dat gedoe met cadeaus.. hou toch op.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
¤ 50,00 in totaal niet per kind en dat namen alle mama's er zijn maar 12 oudste kleuters.



Het idee was om de kindjes een traktatie te geven en dan van het geld wat over is 50,00 iets voor in de klas.



Alvast bedankt voor de reacties?
Alle reacties Link kopieren
Dames die geen mama's zijn ook bedankt voor de ideen hoor!
Alle reacties Link kopieren
kennismakingscadeau lijkt mij leuker, hebben de kinderen er zelf ook nog iets aan ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Kijk anders eens rond in de klas, waar hebben ze behoefte aan?

Ik bedoel als er al veel verkleedspullen zijn, hoef je deze niet meer te geven.

Dus wat is een toevoeging voor in de klas.



Wel een goed idee om samen iets groots te kopen in plaats van allemaal prullen.



Ben ik trouwens de enige die erge kriebels krijgt van de woorden kindjes en mama's?

Ze gaan nasr groep 3, dan zijn het geen kindjes meer masr kinderen ( sowieso, waarom een verkleinwoord?).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie ideen.



Ik lees ook van een kennismakingscadeau en gewoon een kaart geven waarom nou weer cadeau's.

Zo'n afscheidscadeau wordt al een aantal jaar gegeven en je hebt met een hoop ouders te maken die het zo willen je hoeft per ouder maar ¤ 6,00 te geven ik vind dat verder geen probleem.



Ik regel de boel niet maar mij werd toevallig gevraagd of ik ideen had want ze zijn er al een hele tijd over aan het nadenken, en ik lees hier al een hele hoop waar volgens mij de jongste kleuters erg blij mee zullen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lijk me vrij normaal hoor om een afscheidscadeau te geven. Zou ik ook doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat geven de pappa's?
Alle reacties Link kopieren
Wat geven de papa's???



Oeps!

Dit is mijn eerste keer dat ik een bericht plaats of reageer, heb mij vandaag pas aangemeld, ik dacht dat dit een site voor vrouwen was, heb er geen problemen mee hoor als mannen hier ook schrijven en reageren.



Dus mannen en vaders ik wilde jullie niet express negeren.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ook leuk is een spiegel voor in de verkleedhoek/poppenhoek/speelhoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladyk schreef op 05 juni 2012 @ 18:16:

Bedankt voor jullie ideen.



Ik lees ook van een kennismakingscadeau en gewoon een kaart geven waarom nou weer cadeau's.

Was gewoon maar en meligheidje hoor, niet serieus bedoeld
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Een kaartje lijkt mij goed genoeg. Als de juffen echt hun best hebben gedaan. En verder hebben ze echt salaris gehad hoor.... groep 8 geeft ook een cadeau aan de school, vind ik ook zo'n kolder. Meester heeft zich echt niet over de kop gewerkt hoor... en het is geen vrijwilliger. (die krijgen trouwens meestal niks). Wij geven wel bij een bespreking wat leuks, als blijk van waardering. Maar dat is dan van ons persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Een klok met op ieder cijfer een foto van een kindje wat afscheid neemt. Een fototaart met een foto van de groep erop...? En dan lekker met z'n allen opeten!
love is enough...
Alle reacties Link kopieren
Hoe lullig het ook klinkt, de meeste juffen bewaren niet alle bedankt cadeautjes die ze krijgen.

Mijn collega's hebben vorig jaar van hun vertrekkende kleuters een foto agenda gekregen. Erg leuk, erg functioneel en na een jaar kan het weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen cadeau voor de juf kopen, maar een cadeau voor de klas (juf zit echt niet te wachten op de zoveelste doos Merci, badschuim of geurkaarsjes). Leuke cadeaus voor de klas zijn wellicht: knutselmateriaal, een voorleesboek, verkleedkleding of buitenspeelgoed. Overigens denk ik dat juf zelf misschien ook wel goede suggesties heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven