Afstand vagina - anus/ Keizersnede -natuurlijke bevalling

04-05-2007 00:52 70 berichten
Hoi allemaal,

Ik was vandaag bij de gyneacoloog, voor een compleet onbelangrijk schimmeltje. Ze vertelde me dat de afstand tussen de vagina en anus erg klein is. In geval van een zwangerschap zal het daarom beter zijn om een keizersnede te hebben dan op de natuurlijke manier te bevallen. Omdat er kans is dat het dan uitscheurt tot de anus.



Zo, mijn wereld viel in duigen. Ik dacht altijd om ´normaal´ te kunnen bevallen.

De afstand is 2 cm, ik heb het net even gemeten. Maar wat is normaal? Wat is het bij jullie?



Heeft iemand ervaring van uitscheuren tot de anus? Dat lijkt me niet zo prettig, geneest dat goed en wat zijn de risicos?



groetjes
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik een feestje bouwen als me een keizersnee werd aangeboden. ;)



Ook al is het een grote operatie. Ik heb zo'n afgrijselijke bevalling gehad, bijna het hoekje om, en blijvend neurologische problemen, en een blijvend manke poot (en een snee tot halverwege mijn bil) overgehouden....



Ik zou ervoor tekenen...  maar ik ben niet geheel objectief ;)



En ik weet ongeveer waar ik het over heb omdat ik al eens een grote buikoperatie heb ondergaan met grote snee en doorgesneden spieren. Ja dat doet goed zeer, maar bevallen doe ik nooit meer, alleen bij een gegarandeerde keizersnee komt er eventueel een tweede anders niet.
Alle reacties Link kopieren
Mars: jouw horrorverhaal is geen standaardbevalling. Jij telt niet mee! ;)
Alle reacties Link kopieren
En dat het een teleurstelling is om niet vaginaal te kunnen bevallen, kan ik me best voorstellen. Maar dat je wereld ervan zou instorten, zeker als je het (lang?) tevoren al weet, mwah, gaat me wat ver.
Het is natuurlijk wel heel jammer als het niet lukt, maar uiteindelijk

moet je ook kiezen wat het beste is voor je kindje.

Het is een kwestie van wennen aan het idee en accepteren.



(zegt zij zonder keizersnede-ervaring)
Alle reacties Link kopieren
Mars, LOL ;) sorry dat ik moet lachen om jouw horrorbevalling hoor want het is he-le-maaaaal niet grappig maar de manier waarop je het formuleert is wel even een complimentje waard :D
Alle reacties Link kopieren
Peppie, heb je ooit nog kans om wel vaginaal te bevallen of dat niet meer?
Dat ligt er een beetje aan wáár ik dat dan ga doen; hier in GR beginnen ze niet meer aan vaginaal na een keizersnee, in NL geloof ik wel. Maar ook dáár heb ik genoeg horrorverhalen over gehoord dat ik niet eens weet of ik wel voor vaginaal zou wíllen gaan... (vaginaal na ks dus)
Alle reacties Link kopieren
nou ja..kijk ik heb nog nooit een keizersnee gehad...dus misschien niet zo goed geweest van mij om het zo makkelijk te roepen. Maar ik heb wel eerder een lage buikoperatie gehad. Ik heb toen niet zoveel pijn gehad en zeker niet met een lange nasleep. Van mijn bevalling heb ik een half jaar last gehad. Ik vergelijk dit met elkaar......

Maar goed ik bedoelde het niet verkeerd.

Ik snap alleen niet waarom dit het einde moet betekenen. Ik snap wel dat je als vrouw graag natuurlijk wilt bevallen, alleen dit moet je niet romantiseren...Bij mij was het echt verschrikkelijk.....maar ach..toch zou ik er idd ook zo weer voor gaan.



Wel denk ik dat het goed is als de gyn./vlos. je er van te voren al op voorbereid. Dan kan je je erin verdiepen en er op voorbereiden.

Biij mij was het een andersom verhaal....ik kon niet natuurlijk bevallen was er altijd gezegd..dus ik hield rekening met een k.snee. Maar toen waren mijn bloedplaatjes gevaarlijk laag dat een k.snee een doodbloeding kon betekenen. Toen moest ik natuurlijk bevallen wat voor mij een onmogelijke taak zou zijn ivm een nauwe bekken. Maar ik heb het gedaan.

Het is maar net waar je je op voorbereid en als het op het eind anders moet is het altijd schrikken.
Alle reacties Link kopieren




quote: peppie reageerde



Uhm Miriam, een keizernee is een flinke buikoperatie en reken maar van yes dat dat pijn doet naderhand! :?



Okay, ik heb bijna geen pijn gehad maar ik ben écht de uitzondering op de regel!



Let's shake hands :D
Want?
Ik vond een keizersnee best fijn; stiekem hoop ik dat de volgende, tzt, weer een keizersnee is...
Alle reacties Link kopieren
Okay Mars, nu wil ik dan wel het hele verhaal van jouw bevalling horen! (aagje is my middle name.... :))
Alle reacties Link kopieren
Mars, LOL ;) sorry dat ik moet lachen om jouw horrorbevalling hoor want het is he-le-maaaaal niet grappig maar de manier waarop je het formuleert is wel even een complimentje waard :D


;)





Inmiddels ben ik ook wel steeds vaker zo ver dat ik er maar de humor van in zie. Wat moet je anders, huilen helpt niet heb ik gemerkt. ;)
Alle reacties Link kopieren
Okay Mars, nu wil ik dan wel het hele verhaal van jouw bevalling horen! (aagje is my middle name.... :))
Is dat wel verstandig?? straks wil de topic-openster  niet meer vaginaal danwel met een keizersnede bevallen! :o :P 
Alle reacties Link kopieren
miriam, dat vind ik ook weer een raar verhaal (ik geloof je wel hoor, dat is het niet) maar waarom heb je dan geen bloedplaatjes gekregen? bij een vaginale bevalling kan je ook enorm bloeden en dat risico lijkt  me dan bij jou ook erg hoog geweest?
Alle reacties Link kopieren




quote: peppie reageerde



Okay Mars, nu wil ik dan wel het hele verhaal van jouw bevalling horen! (aagje is my middle name.... :))

Is dat wel verstandig?? straks wil de topic-openster  niet meer vaginaal danwel met een keizersnede bevallen! :o :P 






:D





Trouwens, elke keer als ik voorbij deze topictitel scroll moet ik weer lachen, weet niet waarom ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een gooi gedaan naar de afstand bij mij, maar ook bij mij is het zo'n 2 tot 3 cm. dus snap niet wat er raar aan is :P.

Ik ben vaginaal bevallen en wel ingeknipt (2 x, want eerste knip voldeed nog niet). Maar goed, ik had dan ook een kind van 4500 gram.

Er is niemand die tegen mij van te voren ook maar iets gezegd heeft over natuurlijk bevallen wat niet zou kunnen. En geloof me, de vlos heeft aardig wat tussen mijn benen gehangen met tig strippogingen.



En mijn vraag is hetzelfde als vele anderen, waarom stort je wereld in?? Kan me wel indenken dat je het liever vaginaal zou willen proberen, maar wat niet gaat dat gaat niet. En daarvoor hoef je geeneens een kort perineum te hebben. Er zijn tig redenen waarom er voor keizersnedes gekozen wordt.



@Mars, ik weet wel zeker dat jij een keizersnede zou kunnen krijgen als je die wilt. Volgens mij mogen ze je die niet weigeren. Gewoon het juiste ziekenhuis/gyn. zoeken. Me dunkt dat je er nogal een goeie reden voor hebt!
Alle reacties Link kopieren
reageerde vrijdag 4 mei 2007 om 10:45 miriam, dat vind ik ook weer een rarwen173aar verhaal (ik geloof je wel hoor, dat is het niet) maar waarom heb je dan geen bloedplaatjes gekregen? bij een vaginale bevalling kan je ook enorm bloeden en dat risico lijkt me dan bij jou ook erg hoog geweest? Ja dat klopt...maar ik kon geen bloedtransfusie krijgen ivm met mijn eigen bloed. Dit gaat niet samen. Kijk in hoge nood dan breekt het alle wetten, maar als het niet nodig hoeft te zijn dan willen ze het risico niet nemen. Dit omdat ik eerder een hartstilstand heb gehad van een bloedpropje en mijn eigen bloed nu met bloedverdunners dun wordt gehouden. En door de zwangerschap vergiftiging (help syndroom) gingen mijn bloedplaatjes te ver naar beneden.Vandaar dat ze dit dus niet wouden doen en ik gewoon moest bevallen. Alleen was het de vraag of het zou lukken ivm met mijn bekken vernauwing. Snap je het nog? Wanneer gewoon echt niet ging dan was het gewoon een k.snee geworden met de risico's erbij. Gelukkig wou het wel, alleen met heel veel moeite en veel pijn. Ik had het gevoel alsof alles daarbinnen aan het breken was.
Alle reacties Link kopieren
jeetje wat is dat spannend geweest dan, bah. wat zal jij je best gedaan hebben met persen!!!
Alle reacties Link kopieren


quote: parel27 reageerde





quote: peppie reageerde



Okay Mars, nu wil ik dan wel het hele verhaal van jouw bevalling horen! (aagje is my middle name.... :))

Is dat wel verstandig?? straks wil de topic-openster  niet meer vaginaal danwel met een keizersnede bevallen! :o :P 





:D





Trouwens, elke keer als ik voorbij deze topictitel scroll moet ik weer lachen, weet niet waarom ;)





Door het woord Anus waarschijnlijk:D



Enne ik ben net gedoucht, heb eventjes gemeten down under en ik kom uit op een 2 cm en 7 mm.



:P



(in dec 2006 op de natuurlijke manier bevallen van onze dochter, 4100gram en heb een knipje gehad. Ben benieuwd hoe het in dec 2007 zal gaan, dan verwachten we onze tweede)
Alle reacties Link kopieren
Heb even gemeten en ik kwam op 1 meter en 76 cm uit.
Alle reacties Link kopieren
Heb even gemeten en ik kwam op 1 meter en 76 cm uit.


:o

:oWe hebben het over het perineum hè?!

Niet over je echtgenoot.... LOL:D
Alle reacties Link kopieren
Ging trouwens wel lastig, dat meten. Het uiteinde van de centimeter op zijn plek houden bij mijn vagina, dan via mijn buik, over mijn schouder, achter over mijn rug, uitkijken dat hij niet van mijn schouder afvalt en zo langs mijn billen naar mijn anus. Moet wel zeggen dat het ongeveer 1,76 m was, het kan een cemtimetertje schelen.





:D
Alle reacties Link kopieren
Ik vinnut ook wel een geinige titel :D maar dat komt idd door het woordje anus.....

Wij geinen hier thuis altijd dat ik last heb van mn panus

(lees: pijn bij het poepen door bevallings-litteken aan anus=zere panus)

En ook omdat er grappige reacties geplaatst worden (misschien niet zo grappig voor t.o.)
Alle reacties Link kopieren
Och verrek, ging het om dat kleine stukje? Shit, had ik nou maar goed gelezen, had me een hoop gehannes bespaard;)
Alle reacties Link kopieren
Heb even gemeten en ik kwam op 1 meter en 76 cm uit.
heb je het perineum van olifant gemeten ofzo?!

Alle reacties Link kopieren
Je bent goed bezig Mams :D
Alle reacties Link kopieren
Yuk, ik ga dat dan visualiseren, he. Ik zie nu allemaal forumsters met hun benen wijd zitten en een meetlintje erbij.:D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven