Alleenstaande moeder en werken in de zorg

23-02-2017 14:42 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen andere mensen dat toch? Sinds kort ben ik alleenstaand en ik heb echt problemen om de opvang voor mijn zoon te regelen.

Hij gaat naar school in een klein dorp (waar mijn ex woont) en maar 1 opvang is. Open van 7u tot 18u, en geen minuut langer.

Ik heb diensten die variëren van 6u30 tot 18u30. Opzich nog mooie uren, maar te vroeg en te laat voor opvang.

Geen familie in de buurt, en weinig mogelijkheden om diensten te wisselen met collega's.

Normaal altijd de woensdag vrij, voor zoon, nu is ook dat omgegooid op mijn werk.

De enige mogelijkheid die ik heb is zoon op die momenten naar ex te brengen. Maar zo zie ik hem bijna niet meer.



Hoe doen anderen dat?
Alle reacties Link kopieren
Gastouder of oppas aan huis.
Alle reacties Link kopieren
Als je je zoon naar je ex kan brengen, dan is dat toch een mooie oplossing. Is hij fijn bij zijn vader.

En anders op zoek naar een gastouder.
Alle reacties Link kopieren
Precies: gastouder. Mijn vriendin vangt in een klein dorp 24/7 kinderen op die zelfs bij haar slapen als het zo uitkomt. Bijvoorbeeld van een verloskundige die te pas en te onpas oppas nodig heeft.
Hoezo zie je hem niet als je hem op die momenten naar je ex brengt? Jij bent dan toch aan het werk? Dan zie je hem toch sowieso niet? Je kind bij je ex brengen als jij moet werken lijkt me een perfecte oplossing. Waar is hij beter dan bij zijn vader?

Dat je op woensdagmiddag moet werken is niet fijn. Heb je dat besproken op je werk?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond eindelijk een gastouder die haar vanaf 06.30 wilde verwelkomen s ochtends!
Alle reacties Link kopieren
Gastouder lijkt mij de enige oplossing. Opvang van 06.00 tot 19.30 lijkt mij niet gauw te vinden buiten de grote steden.
quote:watdachtjehiervan schreef op 23 februari 2017 @ 14:46:

Hoezo zie je hem niet als je hem op die momenten naar je ex brengt? Jij bent dan toch aan het werk? Dan zie je hem toch sowieso niet? Je kind bij je ex brengen als jij moet werken lijkt me een perfecte oplossing. Waar is hij beter dan bij zijn vader?

Dat je op woensdagmiddag moet werken is niet fijn. Heb je dat besproken op je werk?Dit. Je kan hem toch bij de vader ophalen? Of ben ik nou dom
Alle reacties Link kopieren
Gastouder is dus geen optie, er is maar 1 iemand die opvang doet in het dorp. Buiten het dorp opvang zoeken gaat ook niet, want nu worden de kindjes naar school gebracht en terug opgehaald door de opvang.



En ja, zoon is misschien fijn bij vader dan, maar als je je kind als moeder daardoor maar 1x per week nog ziet?

Als ik begin met werken om 6u30, betekent dat concreet dat zoon al van de avond daarvoor bij ex is. Dan werk ik dus niet, maar heb ik hem wel al niet meer bij me.

Indien ik een dienst heb tot 18u30, slaapt zoon ook die avond bij ex.

Zo wordt mijn tijd met hem heel erg beperkt.
quote:Valora schreef op 23 februari 2017 @ 14:49:

Gastouder is dus geen optie, er is maar 1 iemand die opvang doet in het dorp. Buiten het dorp opvang zoeken gaat ook niet, want nu worden de kindjes naar school gebracht en terug opgehaald door de opvang.



En ja, zoon is misschien fijn bij vader dan, maar als je je kind als moeder daardoor maar 1x per week nog ziet?

Als ik begin met werken om 6u30, betekent dat concreet dat zoon al van de avond daarvoor bij ex is. Dan werk ik dus niet, maar heb ik hem wel al niet meer bij me.

Indien ik een dienst heb tot 18u30, slaapt zoon ook die avond bij ex.

Zo wordt mijn tijd met hem heel erg beperkt.Maar waarom? Dat je hem niet om 06u daar kan brengen, soit, maar je kan hem toch gewoon om 19u ophalen? Ik zie het probleem niet zo..
Of je hem nu naar zijn vader brengt of naar een opvang/gastouder/oppas, het aantal uur dat je hem ziet blijft gelijk. Prettig toch dat hij bij zijn vader terecht kan?
Ja vader en/of gastouder.
quote:Valora schreef op 23 februari 2017 @ 14:49:

Gastouder is dus geen optie, er is maar 1 iemand die opvang doet in het dorp. Buiten het dorp opvang zoeken gaat ook niet, want nu worden de kindjes naar school gebracht en terug opgehaald door de opvang.



En ja, zoon is misschien fijn bij vader dan, maar als je je kind als moeder daardoor maar 1x per week nog ziet?

Als ik begin met werken om 6u30, betekent dat concreet dat zoon al van de avond daarvoor bij ex is. Dan werk ik dus niet, maar heb ik hem wel al niet meer bij me.

Indien ik een dienst heb tot 18u30, slaapt zoon ook die avond bij ex.

Zo wordt mijn tijd met hem heel erg beperkt.

Eén iemand die opvang doet in het dorp? Woon je in een dorp met 20 huizen ofzo?

Je kunt ook iemand proberen te vinden die bij jou thuis oppast? En je kind dan naar school/opvang brengt? Of hetzelfde in een ander dorp?



En als je ex je zoon ophaalt, kun jij hem toch na je dienst daar ophalen?
quote:Valora schreef op 23 februari 2017 @ 14:49:

Gastouder is dus geen optie, er is maar 1 iemand die opvang doet in het dorp. Buiten het dorp opvang zoeken gaat ook niet, want nu worden de kindjes naar school gebracht en terug opgehaald door de opvang.



En ja, zoon is misschien fijn bij vader dan, maar als je je kind als moeder daardoor maar 1x per week nog ziet?

Als ik begin met werken om 6u30, betekent dat concreet dat zoon al van de avond daarvoor bij ex is. Dan werk ik dus niet, maar heb ik hem wel al niet meer bij me.

Indien ik een dienst heb tot 18u30, slaapt zoon ook die avond bij ex.

Zo wordt mijn tijd met hem heel erg beperkt.Zat studenten, pedagogiek bijvoorbeeld, die daar echt wel toe in staat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zoon toch gewoon dan pas in de ochtend brengen en in de avond ophalen. En anders een school waar jij woont en wel een gastouder te vinden is.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 23 februari 2017 @ 14:51:

[...]





Maar waarom? Dat je hem niet om 06u daar kan brengen, soit, maar je kan hem toch gewoon om 19u ophalen? Ik zie het probleem niet zo..





Ja precies dit. Ik zou hem ook gewoon naar zijn vader brengen, beter naar zijn vader dan een opvangouder.



En anders een au-pair?
Kan ex misschien om 6 uur bij jouw thuis komen om zoon om 7 uur uit bed te halen/ontbijten en naar school brengen?

Na 1830 uur kun je zoon toch bij ex ophalen?
Lastig dit zeg. Ik ken het probleem, zelfde meegemaakt. En woon niet eens in een dorp. Maar opvang 's morgens vroeg is echt een probleem vaak.



Je kan of vroeg bij vader brengen en dat je hem 's avonds weer ophaalt.



Dan krijg je wellicht: vader-school-bso-vader-thuis bij jou

Of gastouder:

gastouder-school-gastouder-thuis bij jou

of gecombineerd:

vader-school-gastouder-thuis bij jou

of nog weer heel anders:

gastouder-school-vader-thuis bij jou.



Heb je al geinformeerd hoe collega's dit doen? Misschien weet iemand nog een fijne gastouder?
nog even een aanvulling:

Zou persoonlijk wel kijken of je met je werk afspraken kan maken of je de late dienst kan draaien? Want 's morgens vroeg is best wel pittig als je met je ex overeen komt dat hij de ochtenden opvangt. Voor jou het eerder de deur uit om evt te brengen. Voor hem als hij bij jullie in huis komt, dat hij eerder van huis moet.
Alle reacties Link kopieren
Stel dat je wèl externe opvang hebt vanaf 6:00 of 6:30, dan kan je toch ook niet je zoon om 5:00 uit z'n bed halen en naar die opvang brengen?

Tenminste het kàn wel, maar ik vind het niet kindvriendelijk.

Opvang door je ex op betreffende dagen lijkt mij echt de meest logische keuze.



Zijn er afspraken te maken met zowel je ex als je werk waardoor er een balans te vinden is?
Tja, je lijkt zelf ook wel star te zijn: als jij vroeg begint moet kind de avond ervoor al naar vader? Waarom? En waarom kan jij hem daar niet om 18.30 ophalen, anders zou je hem om 18.30 bij de opvang ophalen.

Even wat minder star denken en anders op zoek naar ander werk?
quote:Valora schreef op 23 februari 2017 @ 14:49:

Gastouder is dus geen optie, er is maar 1 iemand die opvang doet in het dorp. Buiten het dorp opvang zoeken gaat ook niet, want nu worden de kindjes naar school gebracht en terug opgehaald door de opvang.



En ja, zoon is misschien fijn bij vader dan, maar als je je kind als moeder daardoor maar 1x per week nog ziet?

Als ik begin met werken om 6u30, betekent dat concreet dat zoon al van de avond daarvoor bij ex is. Dan werk ik dus niet, maar heb ik hem wel al niet meer bij me.

Indien ik een dienst heb tot 18u30, slaapt zoon ook die avond bij ex.

Zo wordt mijn tijd met hem heel erg beperkt.Maar als je opvang zou hebben tot 18.30 dan haalt je man hem toch ook op?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het probleem helaas ook, man is militair en zijn verhuisd dicht naar zijn werk. Heb hier geen familie en vrienden. Heb diploma's voor werk in de zorg. Helaas geen vacatures met kantoortijden. Geen opvang in weekenden, nachtdiensten als mijn man op oefening en uitzending is. Ik ben momenteel fulltime thuis en heel erg hard opzoek naar een Bbl of duaal opleiding met kantoortijden. Misschien ook opzoek naar een andere baan en tot die tijd veel bij zijn vader? Misschien als jullie een goede band hebben kan vader in de ochtend naar jouw woning zodat kind gewoon in bed kan blijven liggen tot normale tijd bv.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is zoon?





Vaste oppas thuis een idee?
Deze ellende heb ik ook gehad. Eerst kinderdagverblijf met flexibele en ruime opvang. Toen basisschool en bso. Dat ging niet lukken, toen gastouder. Ging ook niet lekker. Toen mijn ouders totdat mijn vader ziek werd, en toen ben ik gestopt met werken.

Mijn hemel wat was dat een gedoe zeg. Ik werd nog niet eens moe van het werk, maar van het gepuzzel om de opvang.

Nu ben ik dus uit de zorg, ga er ook niet meer in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven