Alleenstaande ouder en onregelmatige diensten (avond/nacht)

14-11-2014 20:53 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Ben het topic 'kind in je uppie' al aan het doorlezen om ervaringen te lezen, maar in dat topic reageren vooral vrouwen in die alleen een kind gaan krijgen, en aangezien er ook andere (niet bewuste) alleenstaande moeders of vaders zijn die hier mee te maken hebben, heb ik even een apart topic aangemaakt.



Ik ben op zoek naar ervaringen van alleenstaande ouders die onregelmatig werken. Dus dag- avond- en nachtdiensten afgewisseld?

Hoe doen of deden jullie dat met de opvang? En dan vooral 's avonds en 's nachts bedoel ik.



Ik werk zelf onregelmatig en probeer manieren te bedenken om een eventueel moederschap met mijn werk te kunnen combineren. Helaas heb ik geen echt sociaal netwerk als ouders of andere familie die zou kunnen oppassen, dus ik moet het vooralsnog met officiele opvanginstanties doen.



Iemand tips? Ervaringen? Met avond- en nacht gastouder opvang bijvoorbeeld?

Of andere oplossingen?



Ik 'hoor' ze graag!
Alle reacties Link kopieren
Speelt de vader nog een rol in het geheel en kan hij van betekenis zijn bij opvang?
Alle reacties Link kopieren
Nee, vader speelt geen rol.

Goede vraag trouwens...
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er ook een beetje aan waar je woont denk ik. Hier is het gewoon niet mogelijk avond/nachtopvang te regelen.



Ik ben wel samen met vriend, maar als ik slaapdienst draai, moet zoon naar mijn ouders aangezien vriend de volgende ochtend om 5.30 uur weg gaat en de opvang dan nog niet open is. Als ik niemand had gehad waar zoon kan slapen op die avonden, had ik geen slaapdiensten kunnen draaien door de weeks.
Wat dacht je van gewoon geen kind?
Dat lijkt me onmogelijk, tenzij je een 24uurs kdv in de buurt hebt of een oppas aan huis die wil blijven slapen.

Ik ben regelmatig gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 14 november 2014 @ 21:11:

Wat dacht je van gewoon geen kind?Dank voor deze geweldige tip. Dat ik daar niet aan heb gedacht..... Stom.....
Alle reacties Link kopieren
Gastouderbureaus hebben nog wel eens gastouders die overnachten geen probleem vinden. Je kan dan voor die nachtdiensten en avond diensten je kindje daar brengen. Is dat een optie?
Alle reacties Link kopieren
gastouder met overnachting is een optie maar hou er wel rekening mee dat als je een nachtdienst hebt gedraaid je na het werk je kindje moet ophalen en zolang deze niet naar school is kun je overdag niet slapen als je kindje thuis is
Ik heb hetzelfde niet nodig, maar hier in de buurt zit een Kdv en een gastouder die dat doen. Nu zit ik wel in de buurt bij de continue industrie.

Misschien eens navragen bij het gastouder bureau die gast ouders heeft in jouw buurt.
quote:Saraatje schreef op 14 november 2014 @ 21:16:

[...]



Dank voor deze geweldige tip. Dat ik daar niet aan heb gedacht..... Stom.....Geen dank. Wat heb jij dat kind te bieden, als je niet eens genoeg tijd vor hem of haar hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat zou een optie zijn, vandaar ook dit topic.

Ken zelf namelijk geen ouders in mijn directe omgeving die kinderen naar avond- en nacht opvang brengen, vandaar dat ik benieuwd ben of hier mensen zijn die dit wel doen of hebben gedaan en wat hun ervaringen hiermee zijn.

Of misschien hebben zij wel andere geweldige tips (behalve de al genoemde tip om helemaal geen kind te krijgen) om de opvang te regelen.



Ben zo trouwens offline, morgenavond pas weer in de gelegenheid om forum te bezoeken, dus mocht ik niet reageren, dan weten jullie waarom (voor er tips komen en men een reactie verwacht).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als enige optie zien het zoeken van een gastouder/oppas die blijft slapen bij jullie thuis. Een aupair kan ook. Lastige puzzel. Je zou eens kunnen informeren bij gastouderbureau's in de omgeving om te kijken of ze hier überhaupt voor open staan. Als geld geen issue is, dan is het te regelen. Als dat wel het geval is, dan zijn je keuzes zeer beperkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mv4 schreef op 14 november 2014 @ 21:19:

gastouder met overnachting is een optie maar hou er wel rekening mee dat als je een nachtdienst hebt gedraaid je na het werk je kindje moet ophalen en zolang deze niet naar school is kun je overdag niet slapen als je kindje thuis isDat zijn zeker dingen waar ik rekening mee hou en die ik mee neem in mijn overwegingen!
Alle reacties Link kopieren
Au pair had ik idd nog niet aan gedacht! Goede tip!

Dank!
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 14 november 2014 @ 21:20:

[...]



Geen dank. Wat heb jij dat kind te bieden, als je niet eens genoeg tijd vor hem of haar hebt?Het lijkt mij dat als je avond- en nachtdiensten werkt dat je dan juist meer tijd hebt voor je kind dan iemand die overdag werkt. Met name zolang het kind nog niet naar school gaat.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 14 november 2014 @ 21:20:

[...]



Geen dank. Wat heb jij dat kind te bieden, als je niet eens genoeg tijd vor hem of haar hebt?



Kortzichtig hoor. Die paar nachtdiensten. Het is niet alsof ze alleen maar nachtdiensten draait!



OT heeft als kind schoolgaand is JUIST alle tijd voor kind omdat ze thuis is als kind uit school komt. Dan kunnen weinig zeggen.
Mocht je alleenstaande collega's met kinderen hebben, hoe pakken zij het aan?

Of misschien goed om sowieso eens te vragen, misschien hebben zij tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 3 nachten per week, ik kom om 7 uur smorgens thuis, kleed dan de kinderen aan en maak ze klaar voor school.

Om 8 uur ga ik ze naar school brengen en 8.45 kan ik naar bed tot half 3 want ik moet om 3.15 weer bij school staan.



Dan snel boodschappen doen en eten en douchen en kinderen op bed.



Ik heb de mazzel dat ik een gastouder heb die bij mij slaapt. Ze komt om 22 uur en ze vertrekt weer om 7 uur.



Voordat mijn kinderen naar school gingen waren mijn kinderen van bedtijd tot de volgende dag 12 uur bij de oppas, ik kon dan om 7 uur naar bed tot half 12 haalde dan de kinderen op en bracht ze bij de oppas savonds naar bed en sliep dan zelf nog een uurtje als ik moe was voor ik naar mn werk ging
quote:Broedkippetje schreef op 14 november 2014 @ 21:28:

[...]





Het lijkt mij dat als je avond- en nachtdiensten werkt dat je dan juist meer tijd hebt voor je kind dan iemand die overdag werkt. Met name zolang het kind nog niet naar school gaat.quote:edamame schreef op 14 november 2014 @ 21:29:

[...]





Kortzichtig hoor. Die paar nachtdiensten. Het is niet alsof ze alleen maar nachtdiensten draait!



OT heeft als kind schoolgaand is JUIST alle tijd voor kind omdat ze thuis is als kind uit school komt. Dan kunnen weinig zeggen.Redbull-galore!
quote:mv4 schreef op 14 november 2014 @ 21:37:

Ik werk 3 nachten per week, ik kom om 7 uur smorgens thuis, kleed dan de kinderen aan en maak ze klaar voor school.

Om 8 uur ga ik ze naar school brengen en 8.45 kan ik naar bed tot half 3 want ik moet om 3.15 weer bij school staan.



Dan snel boodschappen doen en eten en douchen en kinderen op bed.



Ik heb de mazzel dat ik een gastouder heb die bij mij slaapt. Ze komt om 22 uur en ze vertrekt weer om 7 uur.



Voordat mijn kinderen naar school gingen waren mijn kinderen van bedtijd tot de volgende dag 12 uur bij de oppas, ik kon dan om 7 uur naar bed tot half 12 haalde dan de kinderen op en bracht ze bij de oppas savonds naar bed en sliep dan zelf nog een uurtje als ik moe was voor ik naar mn werk gingKom jij rond van 3 nachten werk per week? Knap!
Alle reacties Link kopieren
misspoez, ik werk 3 nachten en 2 dagen en een in de 2 weken een weekeinddienst
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 14 november 2014 @ 21:47:

[...]



Kom jij rond van 3 nachten werk per week? Knap!



Wat gaat jou dat aan?

Er wordt hier toch ook niet naar jouw financiele situatie gevraagd? Lijkt mij een prive ding.
Alle reacties Link kopieren
Wat pittig, M4!
quote:misspoez schreef op 14 november 2014 @ 21:47:

[...]



Kom jij rond van 3 nachten werk per week? Knap!



Waarom niet?

Ik kom ook rond van eerst 3 en nu 4 dagen per week werken. Zorgen dat je een goed betaalde baan heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven