Alternatieven brood voor baby

07-12-2016 07:48 86 berichten
Hallo dames,



Mijn dochter is bijna 9 maanden en heeft het al vanaf het begin niet zo op brood en pap. Hooguit een paar stukjes, met moeite, en dat is het. Ook bij pap draait ze d'r hoofd het liefst zo ver mogelijk weg.



Ze krijgt flesvoeding, in de ochtend een klein flesje van 90/3 en voor het slapengaan 180/6. Bij de lunch thee of water.



Ik wil graag kijken voor een alternatief voor brood. Er zitten natuurlijk voedingsstoffen in die zij goed kan gebruiken, maar om nu met hangen en wurgen het kind brood te laten eten is ook weer zoiets.



Voor de lunch wil ik haar nog een extra warme, dan wel kleinere, maaltijd aanbieden. Maar voor het ontbijt: wat dan wel?
Alle reacties Link kopieren
Yoghurt met fruit en evt wat geweekte granen?
Je kindje is nu nog te klein, maar voor als ze wat groter is: fotoreportage van de New York Times.
Alle reacties Link kopieren
Ha Fleet, ik lees even mee. Onze dochter eet het ook niet veel, maar krijgt het vooral ook heel lastig weg ivm open gehemelte. Pap gaat er gelukkig wel prima in bij haar. Dat scheelt weer.

Sowieso ben ik nu aan het kijken hoe we haar flessen kunnen afbouwen en ander voedsel kunnen opbouwen. Ze zit nog op vier flessen van 180/6.
Oei, goede vraag hoor.



Ook de korstjes van brood vind ze niets? Dus dat je het zachte deel wegsnijd?



Papje met een smaakje ging er hier nog wel in.

Of wat fruit door de pap.



Beschuitje of crackertje misschien een optie.



Ik zit even sec te denken aan de voedingsstoffen zoals vezels en granen die in brood zitten. Dus een plak ontbijtkoek vind ik geen vervanger die verantwoord is.



Informeer eens bij CJG? Vind dit even een moeilijke vraag.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een ander merk pap? Je hebt ze ook met vanille smaak enzo
Alle reacties Link kopieren
Boekweit pannekoekjes? Of een soort onbijtmuffins zonder suiker?

Havermout of Brinta pap zal ze dan vast ook niet echt lekker vinden?
Alle reacties Link kopieren
Krijgt ze ook al beleg op dr brood? Misschien vind ze iets zoeter zoals jam of appelstroop lekker? Kan je een beetje afwisselen
Alle reacties Link kopieren
Wil je dochter geen pap van een lepeltje of ook geen papfles? Mijn zoon lust ook geen pap uit een schaaltje wel uit een fles. In eerste instantie moest hij daar ook niet zoveel van hebben, maar met wat diksap erdoor ging het al snel goed. Dat hebben we daarna snel afgebouwd. Pyjamapapje vanille of banaan lust hij ook graag maar krijgt hij alleen onderweg/op visite/bij logeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:damas schreef op 07 december 2016 @ 08:09:

Boekweit pannekoekjes? Of een soort onbijtmuffins zonder suiker?

Havermout of Brinta pap zal ze dan vast ook niet echt lekker vinden?Brinta mag ook pas vanaf een jaar toch?
Oh, die pannekoekjes klinken goed. Is wat meer werk. Kun je wel vooruit maken en invriezen Fleet.
N
Hee, dit had mijn topic kunnen zijn . Mijn zoontje (ook bijna 9 maanden) eet echt geen brood. Pap wel, maar dat vind ik eigenlijk lastig omdat ik borstvoeding geef en dan niet zo goed weet waar ik de pap van moet maken. Met moedermelk blijft het heel dun en moet ik dan kunstvoeding kopen om pap van te maken? Voelt gek in ieder geval. M'n moeder geeft wel eens een beetje met koemelk, maar volgens mij is dat weer niet helemaal de bedoeling.



Maar zoals bloemetje hierboven zegt, is twee keer warm eten wel een goede optie. Het is sowieso heel Nederlands om zo veel brood te eten, dus andere landen doen het vast al zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marie87 schreef op 07 december 2016 @ 08:29:

Hee, dit had mijn topic kunnen zijn . Mijn zoontje (ook bijna 9 maanden) eet echt geen brood. Pap wel, maar dat vind ik eigenlijk lastig omdat ik borstvoeding geef en dan niet zo goed weet waar ik de pap van moet maken. Met moedermelk blijft het heel dun en moet ik dan kunstvoeding kopen om pap van te maken? Voelt gek in ieder geval. M'n moeder geeft wel eens een beetje met koemelk, maar volgens mij is dat weer niet helemaal de bedoeling.



Maar zoals bloemetje hierboven zegt, is twee keer warm eten wel een goede optie. Het is sowieso heel Nederlands om zo veel brood te eten, dus andere landen doen het vast al zo.Ik kocht voor de pap eerst Biobim, maar ook de spelpap van Etos blijft prima dik met moedermelk. En anders kun je je melk nog pasteuriseren.
Alle reacties Link kopieren
Op brood:

Notenpasta, groentespread, jonge kaas (bv smeerbare geitenkaas), banaan, avocado, zelfgemaakt humus enz. Gewoon een beetje roomboter kan ook.



Anders:

Bananenpannenkoeken (bv met banaan, spelt, water), ontbijtmuffins, rijstwafel met beleg?
Oe, de pannenkoekjes heb ik niet aan gedacht. Ga ik eens naar zoeken en uitproberen. Gisteren had man pannenkoeken gebakken en daar had dochter wel goed van gegeten. Voor het ontbijt dan wel een gezondere variant zoeken.



Helaas Frizz hebben we al heel veel soorten beleg geprobeerd, maar ik ben bang dat het de structuur is. We hebben de speltpap van Etos, die ik zelf best fijn vind van structuur, maar misschien voor dochter toch nog te grof.
Alle reacties Link kopieren
In brood zitten veel koolhydraten en ook aardig wat eiwitten. Zoet beleg geeft meteen energie en kinderen vinden dat meestal lekker. Brood met zoet beleg is beter dan alleen zoetigheid uit een zakje.



Ik zou gewoon geven wat ze moet eten. Als ze niet wil pech gehad; de volgende keer eet ze dan wel wat meer. De honger gaat heus wel parten spelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je zou pannekoekjes kunnem bakken van banaan en ei. Of van pap en ei of gewoon met volkorenmeel desnoods meng je het met wit meel.

Maar als je het niet een probleem vind geef je haar toch gewoon 2 keer groente op ern dag. Ze gaat ooit wel een keer brood eten. Maar als je blijft dwingen zal haar weerstand steeds groter worden.
Blijven aanbieden lijkt me inderdaad toch ook raadzaam. En haar laten zien dat jij en de rest van het gezin het wel/ook eten.

Zien eten doet eten zeggen ze.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wilde ook nooit graag brood eten.. bleek later coeliakie te hebben.. Soms voelen kinderen, hoe klein ook, zelf heel goed aan wat goed voor hun lijf is. Waarmee ik dus absoluut niet wil impliceren dat jouw dochter coeliakie heeft!! maar dat kinderen soms iets niet eten omdat het in hun lijf niet goed voelt.
ach.. ik doe ook maar wat..
Brood blijven geven het is heel normaal dat ze het eerst niet lusten
Alle reacties Link kopieren
Ik geef dochter ook vaak een omelet, soms met spinazie erdoor, of een beetje kaas. En ik maak wel eens aardappelpannenkoeken, vindt ze heerlijk.
quote:Krulliebollie73 schreef op 07 december 2016 @ 09:40:

Mijn dochter wilde ook nooit graag brood eten.. bleek later coeliakie te hebben.. Soms voelen kinderen, hoe klein ook, zelf heel goed aan wat goed voor hun lijf is. Waarmee ik dus absoluut niet wil impliceren dat jouw dochter coeliakie heeft!! maar dat kinderen soms iets niet eten omdat het in hun lijf niet goed voelt.



Heel logisch, en heel goed! Dus even geen brood aanbieden kan helemaal geen kwaad.



En zo gezond is brood ook niet, daar mis je niks aan.



https://www.paleo.nl/waarom-graan-niet-gezond-is/
Juist, wat kruilliebollie zegt dacht ik ook. Ik wilde ook nooit brood of pap. Werd er kots misselijk van en moest vaak overgeven. Nog steeds ligt brood en pap me heel slecht.



Granen zijn sowieso niet zo nuttig voor babies, want die hebben nog niet de enzymen om de granen te verteren. Mijn kinderen krijgen gewoon groente 's ochtends. Eventueel puree als je het op 'pap' wil laten lijken. Soms met wat vlees of ei. Meestal zonder.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 07 december 2016 @ 09:49:

Ik geef dochter ook vaak een omelet, soms met spinazie erdoor, of een beetje kaas. En ik maak wel eens aardappelpannenkoeken, vindt ze heerlijk.Oh ja dat doe ik ook. En door pannenkoeken kunnen allerlei groenten. Ik gebruik dan wel boekweit of spelt als basis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven