Andijvie: kinderlaarsjes Hema stinken, hoe kom ik er vanaf?

26-10-2016 17:00 19 berichten
Eh.... welke pijler... Kinderen dan maar?



Ik heb regenlaarsjes gekocht bij de Hema, van die pvc stinkdingen. Hoe kom ik van die geur af? Het hele huis ruikt ernaar, echt smerig! Ik heb ze al afgewassen met een schuursponsje en afwasmiddel citroengeur, maar het heeft niks geholpen.
Ik zou ze een nachtje in de regen laten staan, en dan goed laten drogen. Of buiten onder 't afdak zetten for the time being. Die pvc-geur raak je vanzelf kwijt, maar het duurt even.
Alle reacties Link kopieren
Buil met koffie of soda er in doen. Pvc heeft zelf een geur, ik weet niet of je de geur van Pvc uit Pvc kunt krijgen.
Afwasmachine?
Buiten laten staan. Geur gaat vanzelf weg.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon buiten/schuur laten staan. Die dingen zijn toch altijd vies en nat..
Alle reacties Link kopieren
grinnik, weggooien?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Gewoon terugbrengen naar de winkel en geld terugvorderen. Zon chemische stank kan niet gezond zijn lijkt me.
quote:turquasi schreef op 26 oktober 2016 @ 17:20:

grinnik, weggooien?



Haha ik overweeg het wel...



Ik ga ze maar eens een tijdje in de schuur zetten, hopelijk trekt die geur eruit!
quote:MRengine schreef op 26 oktober 2016 @ 17:21:

Gewoon terugbrengen naar de winkel en geld terugvorderen. Zon chemische stank kan niet gezond zijn lijkt me.Nou dat denk ik dus ook ja. Rondje Google levert niet zulke gezonde resultaten op.
Heb ze ook van vandaag gekocht, balen als die lucht blijft hangen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar gekregen als kraamcadeau en de geur is er vanzelf uitgetrokken zonder dat ze nog gedragen zijn. Als ze ook gedragen worden zal het lijkt me nog sneller wegtrekken dan als ze net als hier gewoon in de kast staan.
Alle reacties Link kopieren
Weggooien??
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 26 oktober 2016 @ 17:21:

Gewoon terugbrengen naar de winkel en geld terugvorderen. Zon chemische stank kan niet gezond zijn lijkt me.Terugvorderen
Alle reacties Link kopieren
Twee washandjes (of koffiefilters) vullen met baking soda (zie toko) en in de laarsjes stoppen. Laarsjes in plastic zak en knoop erin, nachtje laten staan. Werkt met alle plastic zooi, ook speelgoed.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 26 oktober 2016 @ 17:21:

Gewoon terugbrengen naar de winkel en geld terugvorderen. Zon chemische stank kan niet gezond zijn lijkt me."Terugvorderen" op grond waarvan dan? Die laarzen roken in de winkel al zo lijkt me...
Nou hier doet de Hema niet zo moeilijk over terugbrengen. Dus geld terugvorderen zal niet nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Om die reden heb ik altijd de Bergstein laarsjes van rubber, die stinken niet. Wel twee keer zo duur maar ik raak ze als ze te klein zijn op marktplaats ook weer voor een tientje kwijt dus hebben ze me net zoveel gekost als wanneer ik Hema laarsjes koop.
Alle reacties Link kopieren
quote:hello.goodmorning schreef op 26 oktober 2016 @ 18:05:

[...]





"Terugvorderen" op grond waarvan dan? Die laarzen roken in de winkel al zo lijkt me...Je bent ze geen verantwoording schuldig. Ze kunnen ook gewoon niet passen bijvoorbeeld. Hema doet nooit ingewikkeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven