Aparte, grappige of vreemde opmerkingen over fv of bv

21-04-2010 19:50 79 berichten
Wil je ook je meest vreemde, rare, brutale of grappige opmerkingen over borstvoeding of flesvoeding delen? Er zijn alweer genoeg discussietopics over geweest de laatste dagen, dus hier een luchtig topic!



Ik bijt de spits af:



Mijn peuter van de week: "neeej babie, niet mijn trinku hebbu... jouw trinku in mama!!'



Huisarts vorige maand over mijn koemelk- en sojavrije dieet omdat zoon allergie heeft: "je gaat toch zeker niet op zo'n zwaar dieet? Dat is niet te doen hoor!"



Dietiste vandaag: "Borstvoeding smaakt afschuwelijk"



Kom maar op met die verhalen...
Alle reacties Link kopieren
over flesvoeding en borstvoeding?



Euh ..... het enige wat mijn kinderen mij lieten horen over hun eten waren geluidjes.....en toen ze konden praten dronken ze uit een beker.
Alle reacties Link kopieren
Een client van me vroeg zich een keer hardop af hoe het kon dat ik bv gaf. Want ik lust geen melk, dus hoe kon het dan dat ik wel melk gaf? Ik heb maar de vergelijking gemaakt met een koe, die eet gras en geeft ook melk. haha. Het was wel meteen duidelijk!
Alle reacties Link kopieren
"Ben je zwanger? Hoe kan dat nou, je kunt toch helemaal niet zwanger worden als je borstvoeding geeft?" Dit zei een kinderloze vriend. Meteen maar even dat fabeltje uit de wereld geholpen!
Nog een brutale: oudste zoon had veel last van zijn luchtwegen. Toen ik met een piepende zoon op schoot bij de huisartsenpost zat, bekeek en beluisterde de arts de longen van mijn zoon, schudde zorgelijk zijn hoofd en richtte toen het woord aan mijn zoon van 5 maanden: "Oh jee, jullie krijgen ook allemaal die koemelk hè? Dat is toch helemaal niet goed voor jullie hè? Al dat slijm dat het veroorzaak! Nee, als je mocht kiezen dan kreeg je geen flesvoeding hè?!"



Pardon? Overigens gaf ik geen flesvoeding, dat was maar een aanname. En wat als ik dat wel had gegeven, dan had ik het ronduit beschoft gevonden!
Alle reacties Link kopieren
"u mag in dit gebouw niet voeden, men kan dat als aanstootgevend gedrag ervaren"

(kindjes met pakjes sap, of met een fles werd nooit wat over gezegd)

say what?!?!?
Alle reacties Link kopieren
of mijn eerste keer naar de sauna na mn bevalling

lag ik lekker bovenste plankje te relaxen ...

tikt een dame me aan tegen de knie en vraagt

"mag ik u iets vragen? "

"natuurlijk"

"geeft u borstvoeding? "

"ehm ja, hoezo?"

"uw melk kookt over"



ik had door de warmte een toeschiet reflex gekregen, had dat zelf niet in de gaten en lag dus met twee fontijntjes tot dikke pret van die dame
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltje78 schreef op 21 april 2010 @ 20:16:

Nog een brutale: oudste zoon had veel last van zijn luchtwegen. Toen ik met een piepende zoon op schoot bij de huisartsenpost zat, bekeek en beluisterde de arts de longen van mijn zoon, schudde zorgelijk zijn hoofd en richtte toen het woord aan mijn zoon van 5 maanden: "Oh jee, jullie krijgen ook allemaal die koemelk hè? Dat is toch helemaal niet goed voor jullie hè? Al dat slijm dat het veroorzaak! Nee, als je mocht kiezen dan kreeg je geen flesvoeding hè?!"



Pardon? Overigens gaf ik geen flesvoeding, dat was maar een aanname. En wat als ik dat wel had gegeven, dan had ik het ronduit beschoft gevonden!



Zo zeg, heeft die even zitten slapen bij de lessen medische communicatie?



(Ik vind het sowieso heel ergerlijk als een volwassene een boodschap aan een andere volwassene verpakt in een babbeltje tegen een baby; 'wat heeft mama jou weer koud aangekleed!' 'jij wil zeker wel een keer bij oma logeren, he?' etc. Zeg dan gewoon tegen mij wat je bedoelt, denk ik dan)
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Yamuna schreef op 21 april 2010 @ 20:24:

of mijn eerste keer naar de sauna na mn bevalling

lag ik lekker bovenste plankje te relaxen ...

tikt een dame me aan tegen de knie en vraagt

"mag ik u iets vragen? "

"natuurlijk"

"geeft u borstvoeding? "

"ehm ja, hoezo?"

"uw melk kookt over"



ik had door de warmte een toeschiet reflex gekregen, had dat zelf niet in de gaten en lag dus met twee fontijntjes tot dikke pret van die dame Whahahahahahaahaha ik vind 'm ook wel briljant moet ik zeggen
Yamuna, wat onzettend grappig!
ik kan er nog niet over meepraten, maar vind die van de sauna wel geniaal :P
Alle reacties Link kopieren
Die is echt leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zoon (toen 3) tegen mij:



Mama, als wij later getrouwd zijn en een baby hebben, kan ie wel uit mijn borstels drinken!
Alle reacties Link kopieren
die opmerking van die dame kon ik ook met smaak om lachen... sja tis allemaal een beetje wennen hoor in het begin!



met de löyly is ook geinig , zo een fikse walm hete lucht op je af is ook een garantie voor een TSR...

in refelx graai je naar je memmen om het te doen stoppen... Dan kijk je rond en bedenk je je dat het best druk is in dat warme hokkie terwijl je nog steeds zit met je memmen in je handen ....
Alle reacties Link kopieren
ook bij de sauna zat ik hoogzwanger aan de bar mn kopje thee te drinken, een andere dame vraagt bij de service counter of ze ook ergens kan kolven

de behulpzame jongeman antwoord:

nee dat kan hier niet, maar als u de parkeerplaats afrijd, de kruising rechts en dan over het spoor , dan de borden schagen volgt.....



ik lag tezamen met mn schoonzus in een deuk van het lachen en hebben snel zijn zwangere collega op hem afgestuurt... om de jongeman uit te leggen dat de vrouw niet golfen wilde maar melk aftappen
haha... die Yamuna! Ik had trouwens ook een keer in de infraroodsauna een tsr en toen spoot het zo tegen de lampen. Niemand was er getuige van, maar het rook wel naar aangebrande melk.



Liez, die vind ik wel heel schattig!
Alle reacties Link kopieren
Whahahahaha Yamuna, ik lig in een deuk hier, geweldig!!



Zo heeft een vriend van ons eens per ongeluk wat van mijn gekolfde melk in zijn koffie gedaan en opgedronken. Zijn hoofd toen hij het ontdekte..... briljant!
Alle reacties Link kopieren
quote:moppie0407 schreef op 21 april 2010 @ 21:03:

Whahahahaha Yamuna, ik lig in een deuk hier, geweldig!!



Zo heeft een vriend van ons eens per ongeluk wat van mijn gekolfde melk in zijn koffie gedaan en opgedronken. Zijn hoofd toen hij het ontdekte..... briljant!



Whahahaha was vast traumatisch voor hem.. Geweldig



Op vakantie vroeg een kleutertje aan me of er een flesje in mn borsten zat verstopt toen ik mn dochtertje aan het voeden was haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yamuna schreef op 21 april 2010 @ 20:24:

of mijn eerste keer naar de sauna na mn bevalling

lag ik lekker bovenste plankje te relaxen ...

tikt een dame me aan tegen de knie en vraagt

"mag ik u iets vragen? "

"natuurlijk"

"geeft u borstvoeding? "

"ehm ja, hoezo?"

"uw melk kookt over"



ik had door de warmte een toeschiet reflex gekregen, had dat zelf niet in de gaten en lag dus met twee fontijntjes tot dikke pret van die dame Haha. Volgens mij heb ik dit eerder al eens gelezen van je, en om die reden ben ik nooit naar de sauna geweest tijdens de bv-periode..
Alle reacties Link kopieren
quote:Yamuna schreef op 21 april 2010 @ 20:44:

ook bij de sauna zat ik hoogzwanger aan de bar mn kopje thee te drinken, een andere dame vraagt bij de service counter of ze ook ergens kan kolven

de behulpzame jongeman antwoord:

nee dat kan hier niet, maar als u de parkeerplaats afrijd, de kruising rechts en dan over het spoor , dan de borden schagen volgt.....



ik lag tezamen met mn schoonzus in een deuk van het lachen en hebben snel zijn zwangere collega op hem afgestuurt... om de jongeman uit te leggen dat de vrouw niet golfen wilde maar melk aftappen
Alle reacties Link kopieren
Wat geweldig die van de sauna!!

Mijn dochter wijst voor het drinken van de bv naar mijn borsten en vraagt: "deze of deze". Na het verhaaltje vraagt ze:"1 keer melk ja?".



Mijn zwager vroeg of ze toch geen melk tot haar 16e krijgt? Als er dan een vriendinnetje komt spelen en wat wil drinken dan heb je 2 kinderen aan de tiet.



Of, ja hoor komt er nog steeds melk uit hoe kan dat nou?



Mijn dochter is 22 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik was eens bij mijn huisarts, en ik vertelde dat ik nog voedde. Ze zei: borstvoeding is voor luie vrouwen, en keek me aan met een grijns. Ik vond het een geweldige opmerking, ik vind het namelijk zooooo gemakkelijk borstvoeding!



Overigens heb ik de eerste zes weken zitten tobben met pipetjes en fingerfeeding, maar ik ben, net zoals de bevalling, vergeten dat dat zwaar was.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook vaak gefronste wenkbrauwen gehad als ik op een kantoor vroeg waar ik kon kolven. Alsof mijn clubs in dat kleine rugzakje passen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tiaraatje schreef op 21 april 2010 @ 21:06:

[...]

Op vakantie vroeg een kleutertje aan me of er een flesje in mn borsten zat verstopt toen ik mn dochtertje aan het voeden was haha.

kleine kinderen vind ik ook altijd vet grappig die gaan ongegeneert rustig even kijken wat je aan het doen bent.

en dan meestal op een klein afstandje een moeder die niet weet wat ze met de situatie aan moet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven