Autostoel kleuterk

25-07-2012 11:24 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke autostoel hebben jullie voor je kleuter?

Wij hebben voor de oudste (4 jr en3 mnd) normaal zo'n zitverhoger met een rugsteun, maar voor de rit naar Frankrijk lijkt deze me niet zo comfortabel en geschikt. Ik vind dat ze daarin erg recht zit en ze komt dan ook niet lekker in slaap. Waarin vervoeren jullie je kids als jullie ver rijden?
Alle reacties Link kopieren
Goede vraag, ik lees mee. Mijn dochter is bijna 3 (en 100cm en 17 kilo), en past niet meer zo lekker in haar Tobi. De gordels kunnen niet meer hoger en ze wordt nu een beetje in de stoel gedrukt. Wat me tegenhoudt om overstappen naar een groep 2/3 stoel is dat die stoelen niet in een ligstand kunnen en erg recht zijn. We rijden vaak hele einden en zo'n rechtopstoel lijkt me niet zo comfortabel. Nouja, geen bijdrage dus, enkel herkenning.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ze toch gewoon een kussentje geven zodat ze met hun hoofd tegen de deur kunnen leunen? Op een gegeven moment komt er toch een punt dat ze niet meer in een stoeltje zitten, dan slapen ze toch ook in de auto? En anders niet.
Alle reacties Link kopieren
In een groep 2/3 kunnen ze niet tegen de deur leunen, dan zitten de oorflappen in de weg.
Zo'n reis-nek-opblaadkussen.
Mijn neefje van 3,5 (vrij lang voor zijn leeftijd) heeft een stoeltje waarbij je het ruggedeelte met de hoofsteunen (oorflappen) er af kunt halen. Dan blijft de zitverhoger over.



Op een lange reis gaat in de kleine uurtjes het ruggedeelte eraf, en krijgt hij zo'n nekrolkussen om dat je kunt vastmaken aan de gordel (zodat niet onder de gordel zakt met zijn hoofd). Mijn schoonzusje 'stut' de zijkant (speling tussen zitje en portier) met opblaasspeelgoed zoals een zwemband.
Alle reacties Link kopieren
@natonco; dan kan je toch juist beter voor een zitverhoger gaan?
Alle reacties Link kopieren
Een zitverhoger is weer een stuk minder veilig, zeker voor beginnende 2/3-ers. Juist die oorflappen voorkomen bij een botsing de meeste schade. Het is een dilemma



(Ik denk dat ik mijn dochter maar een tijdje wat minder eten geef. dan kan de Tobi nog wat langer mee )
Alle reacties Link kopieren
quote:Jorina schreef op 25 juli 2012 @ 12:12:

@natonco; dan kan je toch juist beter voor een zitverhoger gaan?Is zeker voor wat jongere kinderen niet helemaal veilig..
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een 2/3-stoel. Oudste slaapt niet, middelste slaapt overal in. Ik heb ze er nooit over horen klagen. Ze slapen op vakantie ook zonder kussen, hebben ze ook geen problemen mee. Jongste zit in een tobi, maar die heeft óók niet geslapen. De stoel geeft in ieder geval geen garanties dát ze zullen slapen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zo'n stoeltje wat je toch nog voor een deel in slaapstand kan zetten terwijl het een zitverhoger is met een achterkant met oorflappen, deze kan dus los (ik kom niet best uit mijn woorden maar denk dat je het wel snapt). Het is er 1 van maxi cosi, mijn dochter is 5 en zit meestal op alleen de verhoger maar nu in de vakantie met oorflappen erbij
love is enough...
Alle reacties Link kopieren
quote:weleer schreef op 25 juli 2012 @ 13:44:

Wij hebben zo'n stoeltje wat je toch nog voor een deel in slaapstand kan zetten terwijl het een zitverhoger is met een achterkant met oorflappen, deze kan dus los (ik kom niet best uit mijn woorden maar denk dat je het wel snapt). Het is er 1 van maxi cosi, mijn dochter is 5 en zit meestal op alleen de verhoger maar nu in de vakantie met oorflappen erbij Weet je toevallig hoe dit type stoel van maxi cosi heet?
Ja dat wil ik ook wel graag weten

Zijn hier ook aan het kijken naar zo'n stoeltje en aangezien zoonlief (3) ook vaak wel slaapt op lange autoritten lijkt het mij heel praktisch om ook de vervolgstoel met ligstand te hebben!

Nu hier een MC Tobi
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij de priori sps oid. het zit m in het type. We hebben namelijk twee priori's, maar die verschillen wel iets.
wij hebben een combi stoel 1/2 en die kan ook in slaapstand



het is een cybex pallas 2 fix
Alle reacties Link kopieren
Maxi cosi Rodi XR die in slaapstand kan en wij hebben er een voetensteun op gekocht. Heel tevreden van.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik moest even zoeken maar we hebben de maxi cosi rodi air protect. Wij hadden een kleur die uit het assortiment ging en daardoor wat goedkoper, absoluut geen klagen over deze stoel! Succes Enneh ....fijne vakantie!
love is enough...
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op het punt de Maxi Cosi Rodi Air Protect te kopen voor dochter van 3. Bij dat type staat dat ie in meerdere (slaap)standen gezet kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven