Autostoeltje Hema

14-10-2008 09:29 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



voor mijn dochter van 3 zijn we aan het rondkijken voor een autostoeltje groep 3. We hebben nu de Maxi Cosi Tobi maar daar gaat zoon over een aantal maanden in en dus krijgt zij een 'vervolgstoel'.

Nu zag ik in de Hema-folder een zgn 'doorgroeistoel', heeft net als de Tobi een 5-puntsgordel maar je kind kan er tot 36 kilo in. Die 5-puntsgordel lijkt mij lekkerder dan dat ze wordt vastgemaakt met alleen een autogordel maar ik kan nergens betrouwbare informatie vinden wb veiligheid en gebruiksgemak.

Het stoeltje voeldoet aan de ECE veiligheidsnormen en is gekeurd volgens ADAC-maatstaven volgens de folder.



Ik ben erg aan het twijfelen, ik wil een veilige autostoel voor haar. Deze heeft een 5-puntsgordel én is goedkoop maar als hij niet (zo) veilig is dan niet natuurlijk.



Wie o wie heeft evt testresultaten van deze stoel of deze in haar bezit? En hoe bevalt hij?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe de Hema stoel getest is. Bij de noodzaak van een nieuw autostoeltje kijk ik op de consumentenbond naar de test. Ik kies dan het meest veilige autozitje die er getest is. Op die manier weet je zeker dat je een goed autostoeltje hebt. Als je een ongeluk krijgt en je kindje overkomt iets dan vergeef je het jezelf nooit. Daarom kies ik voor een stoeltje wat getest is door de consumentenbond.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt alleen de testresultaten van de consumentenbond bekijken als je lid bent en dat ben ik niet. En ik vind ¤55.- om alleen de testresultaten van de autostoeltjes te bekijken nogal duur dan.

Weet jij toevallig of de consumentenbond het Hema stoeltje getest heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even de ANWB bellen. Volgens mij zijn de Hema stoeltjes als slecht uit de testen gekomen. Zo'n ECE keurmerk zegt verder alleen dat het tot de europesemarkt is toegelaten, verder niets.
Onzin! Op kinderstoeltje.nl staan de testresultaten ook!





Ik denk dat het niet zo fijn is voor je dochter om nog langer in een vijfpuntsgordel te zitten: kinderen van 3 en ouder vinden het ook leuk om een beetje meer te bewegen in de auto, en dat kan nou juist weer beter in een stoeltje dat wordt vastgemaakt met een driepuntsgordel.
Hemastoeltjes zijn niet getest, dit keer. Vorige jaren kwamen ze niet zo goed uit de test: niet omdat ze niet veilig waren,maar omdat ze niet zo gemakkelijk en eenduideig in je auto te zetten waren, waardoor ze juist minder veilig worden.
Alle reacties Link kopieren
http://www.anwb.nl/auto/t...st-kinderzitjes-2008.html
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de links en tips, ik ga ze meteen even doorlezen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het dezelfde als de nania newline
Alle reacties Link kopieren
Ooooh bedankt voor jullie tips!

Via de links en google kwam ik erachter dat het zitje in 2007 als 'slecht' uit de test kwam...

Het is dezelfde als Nania Newfix sp.



Geen Hema-stoeltje dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lid geweest van de consumentenbond en heb de test wel eens gelezen, ik kan me herinneren dat de stoeltes van hema inderdaad slecht uit de test kwamen. Trouwens voor 5 euro kun je een proefabbonement afsluiten. Dan kun je twee maanden alle resultaten doorneuzen (en het vervolgens weer opzeggen ;-) )
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven