Avent fles, speenvraag

09-09-2012 10:28 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Zoon is2maanden en weegt 5200gr zoiets. Toen hij 6maal 135cc dronk, gingen alle flessen steeds leeg.door dit gegeven en zijn gewichtstoename ben ik gaan verhogen naar 165cc en poging tot 5 maal.dit lukte aardig tot afgelopen week hij erg varieerd inlegeringen en er vaak en veel overblijft. Hij zit weer terug op 6 flessen maar. Komt in totaal wel steeds rond zijn benodigde cc. 150 maal aantal kilo's gewicht.dus rond 800cc op een dag.



Nu vraag ik me af of speen 2avent fles te klein is en hij hierdoor te vermoeid raakt om die 165cc leeg te drinken. Dus zojuist nr3 geprobeerd maar dit ging hem te vlug.



Moet hij hier eerts aanwennen of is dit toch gewoon te vroeg en is nr2 beter even te blijven geven?



Advies graag!



Verder drinkt hij ongeveer10 tot 15min een fles en is dan moe en tevreden. Een 2de poging het restant te geven na de boer heeft nooit zin.
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf altijd net iets meer in de fles dan hij op zou drinken, zodat hij zelf kon stoppen met drinken als hij genoeg had.

De ene maand dronk hij net iets meer dan de richtlijn, de andere maand wat minder. Mijn idee was: als hij niet meer drinkt zal het wel goed zijn.

Hij is nu bijna twee, eet wisselend en groeit goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ellende gehad in die periode met avent spenen. 3 is echt wel groot hoor. Ik ben daardoor (tijdelijk) overgestapt op de difrax, die spenen zaten qua grootte er net tussen in en toen ging het weer beter.
Alle reacties Link kopieren
Je zoon kan ook gewoon even wat minder zin hebben in de fles. Mijn zoon is van 6, naar 5, weer terug naar 6, toen opeens maar 4, daarna weer 5 etc. Ik zou gewoon op 2 blijven en hem een fles aanbieden wanneer hij hongerig lijkt. Hij gaat vanzelf de flessen weer leegdrinken en terug naar 5 per dag.
Alle reacties Link kopieren
Een fles in 10 tot 15 minuten leeg drinken is niet te langzaam of te snel dus het lijkt mij niet dat hij moeite heeft met de speen.



Als hij wat laat staan dan heeft hij gewoon minder honger.

Waarom wil je dat hij zijn flessen leeg drinkt?



Je zoon kan prima zelf aangeven wanneer hij genoeg heeft gehad. Hij laat zich zelf echt niet verhongeren. Door te blijven aandringen wanneer hij genoeg heeft gehad verstoor je alleen maar dat gevoel. Als je zoon zijn flessen steeds leeg zou drinken dan zou ik de hoeveelheid iets verhogen.
Alle reacties Link kopieren
Wat sugarmiss zegt, waarom moet de fles leeg?



Ik deed ook standaard meer in de fles, zodat zoon zelf kon aangeven wanneer hij geen honger meer had.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Bedankt voor de reacties. Door een moeilijke start in het begin, kwam hij niet veel aan en heeft het geboorte gewicht lang geduurd om te bereiken. Daardoor ben ik denken nogal onzeker over het drinken geworden. Het leegdrinken is dus voor mij de maatstaf dat hij op schema zit op de een of andere manier.

Omdat ik denk dat hij die 165cc nu echt nodig heeft en maar net steeds rond die 800cc zit per dag.

Manlief zegt ook dat dit toch prima is, maar toch mijn gevoel blijft of ik niks fout doe ofzo. Vooral omdat hij het een tijdje terug wel leegdronk.



Het is wat hè, pas moeder zijn......
Waarschijnlijk heeft ie even een groeispurtje gehad en daardoor meer honger. Die is nu over en heeft ie weer iets minder honger. Vergelijk het met jezelf, jij eet vast ook niet elke dag precies evenveel onze dochter had laatst totaal geen zin in de avondfles en liet hem staan. Ze heeft die dag dus 220cc minder gehad, maar ik ga haar niet dwingen. Dat lijkt me niet de goede methode. Het kdv leek dat wel de goede methode met de fles van 11 uur en hebben er met moeite een halve fles in gekregen. Gevolg, een boos kind wat de leidster niet meer wilde aankijken maar goed, volg gewoon je kind. Als ze genoeg hebben geven ze het zelf aan. Heeft hij nog honger na de fles dan hoor je dat ook wel
Alle reacties Link kopieren
quote:flatscreen schreef op 09 september 2012 @ 14:05:

Hi dames,

Daardoor ben ik denken nogal onzeker over het drinken geworden. Het leegdrinken is dus voor mij de maatstaf dat hij op schema zit op de een of andere manier.

Omdat ik denk dat hij die 165cc nu echt nodig heeft en maar net steeds rond die 800cc zit per dag.



Het is wat hè, pas moeder zijn......



Daar moet je echt vanaf van die onzekerheid. Die aanbevolen hoeveelheden zijn maar cijfertjes. Het ene kind heeft wat meer nodig het andere kind wat minder.



Mijn kind is te vroeg geboren en is nog steeds een lichtgewicht. Volgens de kinderarts was het voldoende als hij dagelijks drie kwart van de aangeraden hoeveelheid binnenkreeg.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik nooit (ja1 keertje om te proberen) nr. 3 gebruik van Avent, maar dat ging echt veel te snel.



Die schema's zijn een beetje een richtlijn inderdaad. Ieder kindje is weer anders. Mijn dochtertje presteerde het vaak om overdag heel weinig te drinken zodat ik me heel erg zorgen ging maken, en 's avonds dronk ze dan gigantisch veel. Nu is ze 4 en haar ritme is nog steeds zo. Het duurt alleen even voordat je dat doorhebt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven