Dochter wilt hardlopen met vrienden tijdens Dodenherdenking

03-05-2024 13:15 368 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag,

Mijn 18-jarige dochter wilt met haar vrienden hardlopen morgenavond. Ze spreekt morgenavond om 19:30 af met hen. Een hardloopavond duurt meestal wel een paar uur bij haar. Ik heb tegen haar gezegd dat het morgenavond Dodenherdenking is en dat ik liever heb dat ze thuis is dan. Ze gaf een grote bek terug ''Mij boeit dat zionistische gedoe echt helemaal niks,'' ''ze zijn toch al dood dus wat maakt 't uit'' en ''de doden komen echt niet weer tot leven door deze verplichte onzin''.

Ik zit hier wel mee. Ik denk eraan om sancties op te leggen, gezien ik het asociaal vind. Twee minuten stilte voor diegene die voor ons hebben gevochten is niet meer dan normaal. Tot dit jaar was het ook geen enkel probleem. Ik weet echter niet welke sancties gepast zouden zijn voor dit, daarnaast is mijn man vrij los. Hij denkt van ''laat gaan joh''.

Wat kan ik het beste doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Weer een bijzonder eerste topic van een nieuwe forummer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou haar schoenen verstoppen, TO!!!1!!
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb tegen haar gezegd dat het morgenavond Dodenherdenking is en dat ik liever heb dat ze thuis is dan.
Ik zit hier wel mee. Ik denk eraan om sancties op te leggen

Nogal koekoek dit. Wat je het beste kunt doen? Mediteren, even weer zen worden. Of aarden, dat je weer met beide benen op de grond komt enzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
03-05-2024 14:02
Ik zou haar schoenen verstoppen, TO!!!1!!

Oh, dat is ook wel een goede. Of de veters aan elkaar vastmaken, zal het wicht leren!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
03-05-2024 14:02
Ik zou haar schoenen verstoppen, TO!!!1!!
Ja of de veters aan elkaar vastmaken!
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
Of de zolen insmeren met zonnebloemolie.
Of de schoenen volproppen met ansjovis.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een paar uur hardlopen? Die is sportief.
Ze is 18, dus zo veel kan je niet meer.
Met haar er over praten, vragen een uurtje later te gaan. En als ze dat niet doet, een meditatie app downloaden en zen worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een 18 jarige je wil en sancties opleggen?

Deze dame is volwassen, heeft stemrecht.
Ze mag echt, ondanks dat het totaal anders is wat jij zou doen of willen zelf kiezen.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
ik zou haar opsluiten in de garage en haar om 20:03 weer naar buiten laten
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
03-05-2024 14:07
Een 18 jarige je wil en sancties opleggen?

Deze dame is volwassen, heeft stemrecht.
Ze mag echt, ondanks dat het totaal anders is wat jij zou doen of willen zelf kiezen.
Tja, ik zit eraan te denken om financiële support te stoppen. Ze mag ook wel eens begrip tonen voor de situatie, zoals het herdenken van de mensen waardoor zij de vrijheid heeft om dingen te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
03-05-2024 14:06
Een paar uur hardlopen? Die is sportief.
Ze is 18, dus zo veel kan je niet meer.
Met haar er over praten, vragen een uurtje later te gaan. En als ze dat niet doet, een meditatie app downloaden en zen worden.
Ze wilt de marathon lopen met haar vrienden.

Ik heb het op een rustige manier gevraagd aan haar, maar kreeg gelijk een grote bek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, er zijn wel meer mensen die geen 2 minuten stilte meer houden. Ik zou haar niet tegengehouden hebben. Zelf doe ik het ook niet meer.
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou me hier niet zo druk om maken. Iedereen is er vrij in hoe ze omgaan met de 2 minuten stilte. Het is geen verplichting verder, dus ik zou er geen heisa om maken. Dat jij het anders doet, staat je ook gewoon vrij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ayumi1987 schreef:
03-05-2024 14:14
Tja, ik zit eraan te denken om financiële support te stoppen. Ze mag ook wel eens begrip tonen voor de situatie, zoals het herdenken van de mensen waardoor zij de vrijheid heeft om dingen te doen.
Als dit de stijl is hoe jij kind hebt opgevoed snap ik dat ze nu rebels is.
Je spoort niet
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou ze thuis moeten blijven dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sancties voor een achttienjarige?,

Ik zou meer investeren in wat er achter de dodenherdenking zit. Ooit met haar in een concentratiekamp wezen kijken?
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren Quote
SadSloth schreef:
03-05-2024 14:16
Tja, er zijn wel meer mensen die geen 2 minuten stilte meer houden. Ik zou haar niet tegengehouden hebben. Zelf doe ik het ook niet meer.
Het is wel een beetje de normen en waarden van ons gezin. Ieder jaar hechten wij enorm veel waarde aan de Dodenherdenking. We hebben bijvoorbeeld de vlag halfstok hangen, de tv staat aan op NPO 1, een halfuur van te voren stoppen we met alles en we zijn doodstil tijdens de herdenking. Van huis uit meegekregen, mijn ouders hebben de Tweede Wereldoorlog meegemaakt. Ik vind het niet heel erg tof, dat is nog een understatement, dat mijn dochter besluit om de herdenking te missen en dan ook nog zo'n grote mond heeft tegen mij wanneer ik haar erop aanspreek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ayumi1987 schreef:
03-05-2024 14:15
Ze wilt de marathon lopen met haar vrienden.

Ik heb het op een rustige manier gevraagd aan haar, maar kreeg gelijk een grote bek.
Ik denk dat de oudere mensen anders aankijken tegen dodenherdenking dan de jongere. En dan is het aan jou om te proberen haar bij te brengen wat het betekent door met haar te praten. Meer kan je niet doen.

De grote bek vind ik een ander verhaal. Dat hoef je niet te accepteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ayumi1987 schreef:
03-05-2024 14:14
Tja, ik zit eraan te denken om financiële support te stoppen. Ze mag ook wel eens begrip tonen voor de situatie, zoals het herdenken van de mensen waardoor zij de vrijheid heeft om dingen te doen.
:whip: dat zal haar leren, niet 2 minuten stil te zijn.. Echt :nope:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ayumi1987 schreef:
03-05-2024 14:19
Het is wel een beetje de normen en waarden van ons gezin. Ieder jaar hechten wij enorm veel waarde aan de Dodenherdenking. We hebben bijvoorbeeld de vlag halfstok hangen, de tv staat aan op NPO 1, een halfuur van te voren stoppen we met alles en we zijn doodstil tijdens de herdenking. Van huis uit meegekregen, mijn ouders hebben de Tweede Wereldoorlog meegemaakt. Ik vind het niet heel erg tof, dat is nog een understatement, dat mijn dochter besluit om de herdenking te missen en dan ook nog zo'n grote mond heeft tegen mij wanneer ik haar erop aanspreek.
"it's my way or the highway."
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze is 18 TO dus volwassen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Ayumi1987 schreef:
03-05-2024 14:19
Het is wel een beetje de normen en waarden van ons gezin. Ieder jaar hechten wij enorm veel waarde aan de Dodenherdenking. We hebben bijvoorbeeld de vlag halfstok hangen, de tv staat aan op NPO 1, een halfuur van te voren stoppen we met alles en we zijn doodstil tijdens de herdenking. Van huis uit meegekregen, mijn ouders hebben de Tweede Wereldoorlog meegemaakt. Ik vind het niet heel erg tof, dat is nog een understatement, dat mijn dochter besluit om de herdenking te missen en dan ook nog zo'n grote mond heeft tegen mij wanneer ik haar erop aanspreek.
Ze is nu 18 jaar en heeft haar eigen mening ontwikkeld. Ik denk niet dat je op dit gebied nog veel inspraak gaat hebben
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Ayumi1987 schreef:
03-05-2024 14:19
Het is wel een beetje de normen en waarden van ons gezin. Ieder jaar hechten wij enorm veel waarde aan de Dodenherdenking. We hebben bijvoorbeeld de vlag halfstok hangen, de tv staat aan op NPO 1, een halfuur van te voren stoppen we met alles en we zijn doodstil tijdens de herdenking. Van huis uit meegekregen, mijn ouders hebben de Tweede Wereldoorlog meegemaakt. Ik vind het niet heel erg tof, dat is nog een understatement, dat mijn dochter besluit om de herdenking te missen en dan ook nog zo'n grote mond heeft tegen mij wanneer ik haar erop aanspreek.
Ze weet iig goed waarmee ze je op de kast krijgt.
Waarom moet herdenken thuis?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry, maar de hele manier van schrijven... Ik laat het even gaan en denk er het mijne van.

Voor het geval dat dit toch een serieus probleem van de To is: tot hoe lang denk je haar op te gaan leggen om thuis te zijn met dodenherdenking? Wij doen thuis ook aan dodenherdenking, en iedereen die dan thuis is, komt even bij elkaar voor de herdenking. En daarna gaat het leven weer door. Ben ik ergens anders, dan houd ik mijn stilte ergens anders. Of mijn man en kind dat ook doen, weet ik niet. Ik veronderstel van wel, maar ik heb niet de controle of behoefte om dat zeker te weten.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven