Baby 10 weken, kramp? Kma? Ik weet het even niet meer

21-02-2017 20:34 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een topic over m'n baby

Ik hoop dat mijn verhaal herkenbaar is en mij wellicht op weg kan helpen...



Inmiddels is hij 10 weken en sinds een paar dagen enorme buikkramp, scheetjes...hij heeft eigenlijk al sinds het begin moeite met poepen. Volgens de kinderarts weet hij niet welke kant hij op moet poepen, ik betwijfel dat want soms lukt het hem wel zelf. Hij perst ook niet en wordt niet rood, hij is niet verstopt, hij krijgt het er op een of andere manier niet uit tenzij ik de thermometer erin doe. Volgens de arts kan dat ook geen kwaad en komt het goed naarmate hij ouder wordt. Maar dit alles gaat gepaard met veel buikpijn.

Sinds 3 weken is hij erg onrustig, inbakeren doen we al weken maar hij slaapt er niet beter door. Overdag krijg ik hem niet in bed, hij slaapt max een half uur en dan schreeuwen. Laten huilen wil ik niet, heb het geprobeerd maar werkt tevens ook niet. Hij wordt volgens mij ook wakker van krampen. Hij drinkt z'n flessen sinds 3 weken onrustig, dr brown mrt speen 1 lijkt nu goed te gaan (hadden de difrax s speen erop zitten) hij drinkt nu rustiger, maar altijd na de fles huilen of tijdens het 2e deel van de fles. Wild doen, huilen, boeren. Soms een paar minuten, soms duurt het een kwartier voordat hij weer stil is en dan lacht hij weer.



Cb zegt dat hij overgevoelig kan zijn en gaf een verwijzing mee voor nutrimagen. Ik kende het niet maar blijkbaar is dat een zware dieetvoeding. Pepti is ook een optie.

Ik betwijfel of het kma is. Z'n flessen gaan meestal op, hij heeft geen uitslag, probleem speelt pas sinds 3 weken, hij oogt verder ook niet ziek. De kinderarts zegt geen kma want hij groeit hard, zit boven in de curve. Als ik nu dieetvoeding ga geven worden de darmen lui zegt zij en hij heeft al zoveel moeite met poepen en krampen. Ik kon omneo proberen (geef nu nutrilon standaard) maar overstappen kan extra krampen geven, hij is bijna 12 weken dus dan zou het ook minder moeten worden en tevens lees ik wisselende ervaringen over omneo. Ik durf eigenlijk geen andere voeding te proberen, bang dat ik hem meer problemen bezorg. Het kan ook nog een buikgriep zijn, maar hij drinkt goed en heeft geen koorts.



Kortom, ik wil zo graag iets doen maar geen idee wat! Ben ook vermoeid, want hij huilt laatste dagen enorm veel en dat vind ik zwaar. Ik voel me machteloos en ergens tekort schieten als moeder. Bij mij huilt hij ook, hij zal dan pijn hebben. Soms valt ie bij me in slaap gelukkig, draagzak wil nog weleens helpen maar laatste dagen is het voornamelijk zo dat niets helpt en ik niks kan behalve met een huilende (schreeuwende) baby op de bank zitten. Gister en vannacht uit wanhoop heb ik hem maar paracetamol gegeven en viel hij eindelijk in slaap.



Moeilijkste is uiteraard om te zien met pijn maar niets kunnen doen. Als ik zoek op kma dan denk ik de ene keer symptomen te herkennen, maar tegelijkertijd zijn krampen ook normale baby kwalen. Hij heeft vanaf dag 1 tot 3 weken geleden nauwelijks krampen gehad en eigenlijk was het een hele tevreden baby behalve het moeite met poepen. Als hij kma heeft had hij toch ook eerder klachten moeten hebben? De nachten niet moeten slapen? En z'n flessen niet leeg moeten drinken? Hij heeft gelukkig ook momenten dat hij veel lacht, 'kletst' en heel blij is. Maar helaas zijn er momenteel veel meer tranen.



Rust en regelmaat probeer ik zoveel mogelijk toe te passen, de oudste hier had daar veel baat bij. Na de fles doe ik hetzelfde ritueel, naar bed. Na wat huilen of jengelen valt hij in slaap, maar na 30/45 min is het klaar. Ik word er zelf ook onrustig van, krijg de regelmaat er zo niet in omdat ik hem ook niet in bed aan het slapen krijg. Inbakeren doen we dus al weken, na de prikjes vorige week kon dat niet maar bleek hij 's nachts ook zonder prima te slapen. Komt nog wel voor een fles, maar tussendoor sliep hij.



Warrig en lang verhaal, excuus! Vermoeidheid en machteloosheid spelen nu op. Even van me afschrijven is dan even fijn.

Kan iemand iets zinnigs zeggen over bovenstaand verhaal?!
Alle reacties Link kopieren
Welk merk water gebruik je om zijn flesjes mee te maken? Wij hadden deze problemen tot we spa inruilden tegen evian, sindsdien een blije baby!
Een baby heeft een slaapcyclus van ongeveer 3 kwartier dus dat is niet gek hoor
En 10 weken is wel berucht qua periode hoor.
Alle reacties Link kopieren
Exact alsof ik mijn verhaal lees

Ook geen zichtbare allergische reacties etc maar wel degelijk kma

Andere voeding, pepti, was hier voldoende dus vooral proberen ! Het wisselen van voeding kan ook kramp opleveren dus houd daar rekening mee.

Hier speelde verborgen reflux ook mee dus deed 1 schepje johannesbroodpitmeel in de fles en dan met de difrax speen maat M
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter had ook KMA of KMI. Zij spuugde heel veel. En dan niet een mondje maar meteen de halve fles.

Wij zijn toen pepti gaan geven op advies van de HA. Hier zitten de eiwitten nog wel in maar zijn ze klein geknipt zodat het lichaam ze beter kan verwerken. Dit werkte prima.

tegen de krampjes gebruikten wij vaak de woller van kipkep. Even in de magnetron en dan lekker op haar buikje. Deed hier wonderen voor krampjes. Verder altijd lekker geknuffeld als ze zo verdrietig was.
Ik lees eigenlijk niets geks in je verhaal eigenlijk, typische baby van 10 weken oud. Na de 12 weken zal het qua krampjes vast beter gaan en is dat niet zo dan zou ik pas stappen gaan ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
Wij maken flesjes met kraanwater dat gekookt is. Jbpm, de pure versie heb ik gedaan omdat hij wat meer terug ging geven en soms spuugde..hier kreeg hij enorm dikke poep van en dus meer buikpijn. Na een dag dus mee gestopt. Het spugen kwam door de speen denk ik, ging te snel leek het, daarom weer terug naar speen 1 van d'r brown.



Ik dacht altijd dat de krampjes piek op 6 weken lag en daarna echt minder werd. Hier wordt het alleen maar erger
Alle reacties Link kopieren
Geen advies, wel een knuffel, dit zijn zulke onzekere en vermoeiende tijden. Mijn zoontje heeft er ook vreselijke last van gehad en niets hielp, hij is er uiteindelijk na maanden overheen gegroeid, ik hoop dat voor jullie eerder een oplossing komt. Misschien relativeert het een beetje als je bedenkt dat dit maar tijdelijk is, ze groeit hier vroeg of laat overheen, maar voor nu is het zeker niet leuk. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Hier ook kindje met veel krampjes. Wij zijn overgestapt naar Hero tegen krampjes spugen en moeilijke ontlasting.

Hele verbetering. Hero voeding schijnt iets makkelijker verteeerbaar te zijn dan nutrilon heb ik wel eens gehoord.

Wij zijn 1x even terug gegaan naar nutrilon omdat de pot op moest, gelijk weer problemen.

Maar ieder kindje is natuurlijk anders maar ik had alles al geprobeerd en toevallig was dit de oplossing voor ons.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 21 februari 2017 @ 20:46:

Ik lees eigenlijk niets geks in je verhaal eigenlijk, typische baby van 10 weken oud. Na de 12 weken zal het qua krampjes vast beter gaan en is dat niet zo dan zou ik pas stappen gaan ondernemen.Dat is ook de reden dat ik nu geen andere voeding durf te geven, omdat die 12 weken in zicht zijn
Alle reacties Link kopieren
Juist huilen halverwege of na de fles duidt wel op last van de voeding lijkt me. Hier ook een kindje met kma, met de nutramigen kreeg ik een ander kind. De mijne had ook moeite met poepen (overigens ook een kenmerk van kma) en met de nutramigen poept ze zonder problemen iedere dag. De voeding is sowieso een stuk lichter verteerbaar dus meer kramp ervan krijgen is niet waarschijnlijk.

Mijn kma baby sliep trouwens ook goed snachts, sliep zelfs door. Maar dat kwam vooral doordat ze op was na de dagen huilen en niet slapen. Bovendien had ze snachts minder last want ze dronk ook minder.

En ik zou niet te veel hopen op de 12 weken grens als het nu juist erger wordt in plaats van minder. Mijn vorige twee hadden ook heel veel krampjes en moeite met poepen maar de echte piek zat rond de zes weken en daarna zag je het langzaam afnemen, zeker niet erger worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:bazinga schreef op 21 februari 2017 @ 21:04:

Juist huilen halverwege of na de fles duidt wel op last van de voeding lijkt me. Hier ook een kindje met kma, met de nutramigen kreeg ik een ander kind. De mijne had ook moeite met poepen (overigens ook een kenmerk van kma) en met de nutramigen poept ze zonder problemen iedere dag. De voeding is sowieso een stuk lichter verteerbaar dus meer kramp ervan krijgen is niet waarschijnlijk.

Mijn kma baby sliep trouwens ook goed snachts, sliep zelfs door. Maar dat kwam vooral doordat ze op was na de dagen huilen en niet slapen. Bovendien had ze snachts minder last want ze dronk ook minder.

En ik zou niet te veel hopen op de 12 weken grens als het nu juist erger wordt in plaats van minder. Mijn vorige twee hadden ook heel veel krampjes en moeite met poepen maar de echte piek zat rond de zes weken en daarna zag je het langzaam afnemen, zeker niet erger worden.



En dit soort verhalen brengt mij dus idd aan het twijfelen!

Maar kan kma pas later ontwikkelt worden??
Alle reacties Link kopieren
quote:tien_voor_tien schreef op 21 februari 2017 @ 20:43:

Welk merk water gebruik je om zijn flesjes mee te maken? Wij hadden deze problemen tot we spa inruilden tegen evian, sindsdien een blije baby!Huh? Merk water? Dit klinkt echt debiel
Omneo hielp hier goed tegen krampen. Achteraf had dochter toch kma, met twee jaar zat ze van top tot teen onder eczeem, wat verdween na melkproducten weg te laten. Maar de krampen waren over en van 20 uur huilen en niet slapen ging ze naar niet huilen en 's nachts goed slapen. Overdag goed slapen heeft iets langer geduurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cherubijn schreef op 21 februari 2017 @ 21:18:

[...]





Huh? Merk water? Dit klinkt echt debiel

Waarom? Vergelijk de etiketten maar eens en dan vooral de minerale zouten. Spa wordt aangeraden bij diarree, net omdat het stoppend werkt... andersom is dus helemaal niet debiel.



Aangeraden door onze ha trouwens...
Ik herken veel in je verhaal. Mijn kind had ook last tijdens en na de voeding. Sliep alleen korte slaapjes (20m) en huilde veel. Snachts elk uur wakker en het werd alleen maar erger en erger ipv beter. We hadden tot 12 weken gewacht, omdat de artsen zeiden 'het zijn gewoon krampjes straks lach je erom'. Helaas was het niet zo.



De kinderarts stak zijn hand in het vuur zei hij, dit kind heeft echt geen koemelkallergie (wel verborgen reflux, daarvoor liepen we bij hem in het amc). Want het groeide goed en had geen eczeem uitslag. Na 11 maanden werd ik gillend gek van de situatie en ben op eigen initiatief overgestapt (wel in overleg met consultatiebureau) op pepti. Ik had van een op andere dag een ander kind, merkte het na een nacht al. Mijn kind werd voor het eerst ik zijn leven niet krijsend wakker maar vrolijk.



Ik zeg niet dat het bij jullie ook zo is. Maar goed groeien, geen eczeem hebben is niet perse dat je kind er geen last van heeft. Artsen kijken vooral naar de groei van een baby, en als het geen achterstand heeft of eten weigerd is er medisch gezien niets aan de hand en is het niet zorgwekkend (voor hun). Alleen vervelend voor de thuis situatie (letterlijke woorden van de arts destijds, maar ik hoor veel verschillende verhalen over artsen wij hadden het niet getroffen). En dat is voor hun geen reden tot ongerustheid, en heeft het niet alle symptomen voor kma volgens hun ziekenhuis protocol. Dat klopt dus echt niet, weet ik uit ervaring. Mijn kind zat overigens na 1,5 jaar (en nog steeds hij is nu 3,5) na een theelepel yoghurt al onder de eczeem. Maar als baby helemaal niet.



Luister vooral naar je eigen gevoel zou ik zeggen. Als je denkt dat er meer is zou ik dat toch wel uitzoeken. Ik heb dat destijds te weinig gedaan, want het speelde altijd in mijn achterhoofd dat er 'meer' was, maar als nieuwe kersverse moeder geloof je toch de artsen die zogenaamd ervaring hebben. Maar wij troffen een arts die alleen naar ziekenhuis protocol keek. En dat is helaas vaak groei van een baby. Mijn kind lostte alles juist op met voeding, kon er niet genoeg van krijgen. Daarom groeide hij goed.



Als het je lukt kan je ook de 12 weken afwachten dan moet je nog wel even doorbikkelen. Vaak wisselen van voeding is natuurlijk niet goed, maar een baby wat misschien wel de hele dag pijn heeft lijkt me veel erger. Blijkbaar denkt het cb ook wel richting kma. Anders hadden ze de doorverwijzing nooit gegeven.



Volg je onderbuikgevoel.
Of de mijne kma heeft weet ik nog niet, want ik begin volgende week pas met het dieet om het uit te testen (ik geef bv). Maar ik weet wel dat ik in mijn zoektocht naar 'is dit normaal of is er meer aan de hand?' meer dan genoeg verhalen heb gelezen van kinderen die baat hebben bij een kma dieet en toch goed drinken/groeien. De mijne drinkt namelijk ook goed en groeit daardoor bovengemiddeld. Deed mijn oudste ook. Maar bij beide heb ik steeds gedacht dat ze dat deden om de pijn steeds maar te verlichten. Nu bij de jongste ga ik het uit testen. (Oudste trouwens ook vreselijke eczeem, jongste alleen een onrustig huidje. Beide reflux klachten, heel onrustig in gedrag als baby, veel krampen en niet slapen zonder inbakeren. En jongste niet willen liggen na voeding (snachts uitgezonderd) en veel problemen met ontlasting. Dat laatste wordt nu met 12wk langzaam iets beter).
Alle reacties Link kopieren
quote:newspaper schreef op 21 februari 2017 @ 21:14:

[...]





En dit soort verhalen brengt mij dus idd aan het twijfelen!

Maar kan kma pas later ontwikkelt worden??



Allergieën kunnen op elke leeftijd ontwikkeld worden. Ook kunnen ze het al hebben maar er steeds meer last van krijgen omdat ze er steeds heftiger op gaan reageren.



Ik zou het zelf wel gewoon proberen, ik ben in 7 weken vier keer van voeding gewisseld. Van standaard naar ha naar pepti naar nutramigen en toen was het goed. Waarom een baby onnodig pijn laten hebben als er eventueel iets is wat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties en ervaringen.

Ik vind het lastig, waarom slaap hij 's nachts wel gewoon en drinkt hij dan ook een flesje gewoon leeg? Dat soort dingen vraag ik me af...gister bijvoorbeeld heeft hij alle flessen rustig leeggedronken. Dan denk ik geen kma, want dan moet hij daar toch welke dag last van hebben?!

Het wisselt zo per dag, ene dag huilt ie alleen maar, andere dag is het lachen en flesjes normaal rustig leegdrinkt en lijkt er niets aan de hand.



Het moeilijk kunnen poepen lijkt het grootste probleem, terwijl de ontlasting gewoon zacht of zelfs dun is. Dus verstopping is het niet.

Tijdens de fles lijkt het of zijn darmen geprikkeld worden en als hij dan 1 of 2 dagen niet gepoept heeft dan zijn die flessen dus echt gedoe en huilt hij. De vraag is of het door kma komt of door de ontlasting.



Cb gaf eerst aan niet aan kma te denken, maar het kan toch zijn dat hij overgevoelig reageerd en daarom mocht ik die nutramigen proberen om te kijken wat het doet.

Als de kinderarts daar dan weer tegenin gaat (darmen worden lui van die voeding) dan weet ik het dus echt niet meer
Alle reacties Link kopieren
Heb alleen de OP gelezen. Mijn oudste dochter had fikse kma en groeide sterk bovengemiddeld. Dus staar je daar niet blind op. Had kramp, enorm stinkende winden, en sliep veel. Opgezwollen gezichtje (maar dat zagen wij niet, hadden geen vergelijkingsmateriaal). Later ook uitslag. Maar groeide fantastisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven