Baby 8 weken oud opeens anders

19-11-2015 13:19 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Baby vertoont ander gedrag. Drinkt veel minder, als baby in slaap valt word baby na een half uur of uur huilend wakker en gaat niet meer slapen. Tijdens het drinken ook onrustig en huilerig. Moeilijk in slaap te krijgen en ontroostbaar. Hoe kan dit opeens? Baby is nu 8 weken oud. Voorheen was dit allemaal niet zo.
Is je baby misschien ziek of heeft je baby pijn?
Heel herkenbaar, dirasoms! Mijn dochter had dit ook rond die tijd. Met 8 weken is er een ontwikkelingssprongetje, waardoor je baby even uit zijn ritme kan raken: http://mens-en-gezondheid ... eifases-van-een-baby.html

Gaat weer over, tot de volgende sprong
“Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”
quote:Elfia schreef op 19 november 2015 @ 13:26:

Heel herkenbaar, dirasoms! Mijn dochter had dit ook rond die tijd. Met 8 weken is er een ontwikkelingssprongetje, waardoor je baby even uit zijn ritme kan raken: http://mens-en-gezondheid ... eifases-van-een-baby.html

Gaat weer over, tot de volgende sprong Of je laat even je baby onderzoeken door de huisarts om te kijken of er spruw of oorontsteking zit.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 19 november 2015 @ 13:28:

[...]

Of je laat even je baby onderzoeken door de huisarts om te kijken of er spruw of oorontsteking zit.Bij mijn kind is het vaak én én. Sprongetje en pijn. Sprongetje en regeldagen. Tandjes en eenkennigheid/ verlatingsangst etc.
quote:dadelduifje schreef op 19 november 2015 @ 13:33:

[...]

Bij mijn kind is het vaak én én. Sprongetje en pijn. Sprongetje en regeldagen. Tandjes en eenkennigheid/ verlatingsangst etc.Baby is 8 weken. Die moet je gewoon even laten nakijken.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Mijn dochter had het ook na twee maanden. Ging opeens hazenslaapjes doen van 45 minuten waar ze niet goed genoeg van uitrustte en dus huilerig was. Dan ging vanzelf weer over en met veel wandelen sliep ze nog wat extra waardoor het allemaal te doen was. Ik ben ook even langs de huisarts geweest omdat ze toen ook een paar dagen minder dronk, maar huisarts zag niks vreemds. Achteraf bleek ze KMA te hebben. Adviseer je om ook even te gaan. Vooral omdat ze dus veel minder drinkt, dat is echt een goede reden om even langs te gaan.
Als je je er ongerust over maakt, gewoon even naar de huisarts. Dat mag. Huisartsen willen liever dat je een keer te vaak met een klein kind komt, dan een keer te weinig.

Mij klinkt het in de oren als een ontwikkelingssprongetje of regeldagen. Maar het is jouw baby. Met een baby heb je er gratis een pakket hypergevoelige sensoren bij gekregen als moeder. Volg je gevoel
Zeker de huisarts! Waarom een risico nemen?
Heeft je baby koorts?
Rond de 8 weken is er een sprongetje maar als je het niet vertrouwt zou ik langs de huisarts gaan. Sterkte!
Toevallig een inenting gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven